Connect with us

Administratie

Ilar! Primăria Constanța pune la dispoziția cetățenilor un număr de WhatsApp pentru a anunța locația resturilor vegetale sau zonele insalubre

Publicat

la

Deși bălăriile sunt mari de statura unui om în multe locuri din Constanța, Primăria spune că, pentru a avea un oraș curat și pentru a veni în sprijinul instituțiilor publice, a asociațiilor de proprietari, a persoanelor fizice și juridice în demersul lor de întreținere a suprafețelor aflate în grijă, din jurul imobilelor, a pus la dispoziția cetățenilor numărul de WhatsApp – 0731.550.011.

„Dacă la început, la acest număr de telefon, municipalitatea putea fi sesizată cu privire la ridicarea deșeurilor vegetale rezultate în urma acțiunilor de îngrijire a spațiilor verzi din preajma imobilelor, îi încurajăm pe constănțeni să ne aducă în atenție zonele insalubre sau care s-au transformat ad-hoc în „gropi de gunoi“ și pe care le observă în diferite zone ale orașului. Sesizarea va fi făcută printr-un mesaj scris, care va conține locația exactă unde este necesară intervenția. Acesta va fi însoțit de fotografii realizate la fața locului. Pentru o intervenție mult mai rapidă a echipelor de salubrizare, avem rugămintea ca deșeurile vegetale să fie așezate în apropierea unei căi de acces și să fie depuse în saci. Precizăm că sesizările primite la numărul de WhatsApp – 0731.550.011 vor fi rezolvate într-un timp cât mai scurt.“, spune Primăria.

Deși nu își face treaba care îi revine, Primăria are tupeul și le reamintește constănțenilor că în conformitate cu prevederile art. 5, pct.2 și pct 3 din  H.C.L nr.77/2021 (pentru aprobarea Regulamentului privind îmbunătățirea activității de gospodărire, protecția mediului, întreținerea și înfrumusețarea municipiului Constanța), instituțiile publice, asociațiile de proprietari, persoanele fizice și juridice au următoarele obligații:

să asigure curățenia trotuarelor din dreptul imobilelor pe care le dețin, a locurilor de parcare pe care le folosesc și a spațiilor verzi existente din dreptul imobilelor pe care le dețin sau le folosesc. Perimetrul aflat în întreținerea asociațiilor de proprietari/operatori economici, îl reprezintă suprafața de spațiu verde tangentă imobilului aflat în proprietatea sau în folosința acestora până la intersecția cu un trotuar, alee, stradă, bulevard. Limita de demarcație o reprezintă jumătatea distanței dintre blocuri/imobile, aparținând unor asociații diferite/operatori economici. Lucrările ce se vor executa pe suprafețele aflate în întreținere sunt: cosit iarbă, tuns gard viu, curăţat teren orizontal de frunze și crengi, scos frunze uscate din garduri vii, borduri, chenare, salubrizare spații verzi, colectat, încărcat şi transport resturi vegetale, întreținere arbuști și arbori.

să asigure condiții de igienă, inclusiv prin operațiuni de curățare, dezinsecție, dezinfecție și deratizare, a imobilelor aflate în proprietate sau în folosință, precum și a spațiilor comune din cadrul asociațiilor de proprietari. Aceste lucrări vor fi executate numai cu operatori economici autorizați.

Poate ar fi mai bine ca primarul și compania sa să facă o deplasare prin parcurile din oraș și să vadă cât de mare este vegetația.

Comments

comments

Administratie

Deputatul Lungoci de la PSD, scrisoare deschisă către președintele CJ Constanța pe tema fondurilor alocate pentru infrastructura rutieră din județ

Publicat

la data de

Scris de

Lucian Lungoci, deputat PSD de Constanța, îi scrie președintelui CJ Constanța, Mihai Lupu căruia îi solicită lămuriri cu privire la sumele alocate de administrația județeană pentru lucrările de infrastructură rutieră.

Lungoci, fost șef al Direcției Județene de Drumuri și Poduri Constanța în mandatul lui Nicușor Constantinescu, dar și în cel al social democratului Marius Horia Țuțuianu, cunoaște problemele de infrastructură din județul Constanța și întervine cerându-i actualului șef al administrației județene să ia în serios alocările de fonduri pentru lucrările la drumuri.

“Vreau să sublinieaz și faptul că CJC poate depune, foarte ușor, cereri de finanțare pentru investițiile prevăzute la Art. 4 al. 1 din OUG nr. 95/2021 lit. c,d – drumuri județene, poduri și podețe. De ce spun că este foarte ușor? Pentru că, în anul 2019, RAJDP Constanța a contractat, pentru Consiliul Județean Constanța, lucrări de cadastrare, expertize tehnice, documentații de avizare a lucrărilor de investiții și devize generale”, scrie deputatul Lucian Lungoci în document.

Argumentele le găsiți aici:

Download (PDF, Unknown)

foto: arhivă Ordinea.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța, nevoită să scoată bariera montată pe un tronson al străzii Vasile Alecsandri

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța ne anunță că Zona Peninsulară va reintra în reabilitare. Autoritatea locală notează că, pe de o parte, va derula proiectul cu finanțare europeana “Reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al Municipiului Constanța-etapa II“ prin care se vor reamenaja 27 de străzi, în lungime totală de 2.679 metri, iar pe de altă parte, cu finanțare de la bugetul local, se va reface pavajul realizat în etapa I în zonele în care a fost deteriorat de traficul auto. Valoarea totală a proiectului este de 26.443.554,43 lei.

Amintim că, de la 1 noiembrie, Primăria Constanța va trece la blocarea accesului autovehiculelor neautorizate în Zona Peninsulară. Totodată, Primăria Comnstanța va fi nevoită să scoată bariera montată în urmă cu câteva zile pe un tronson al străzii Vasile Alecsandri, după ce Poliția Rutieră și-a retras avizul.

„Măsurile de punere în practică a regulamentului cuprind montarea de indicatoare rutiere, bariere, stâlpi și bolarzi retractabili. Aceste măsuri au fost aprobate în cadrul Comisiei de circulație cu avizul Biroului Rutier din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Constanța, urmând a fi puse în operă treptat pe măsura efectuării lucrărilor în teren așa cum este prevăzut în avizul sus menționat, una dintre aceste măsuri fiind bariera amplasată la intersecția bd. Tomis cu str. Vasile Alecsandri. Ulterior, Biroul Rutier a revenit printr-o adresă prin care a retras parțial avizul pentru implementarea măsurilor de reglementare a accesului în zona peninsulară,  motivând impactul asupra traficului rutier prin amplasarea barierei respective. Drept urmare, administratorul drumului va efectua lucrările necesare pentru revenirea la situația anterioară emiterii avizului Biroului Rutier din cadrul I.P.J. Constanța.“, menționează Primăria Constanța.

Citește și:

O stradă din Constanța, blocată de Primărie la moftul magistraților. Cătălin Iacob (USR): „Stimați colegi din primărie, ne facem de râs!“

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța pune la bătaie 7 milioane de lei pentru întreținerea sistemului de iluminat public

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat un anunț de licitație publică prin caută o firmă care să execute lucrări de reparații pentru menținerea inclusiv întreținerea sistemului de iluminat public din municipiu.

„Întrucât iluminatul reprezintă unul din criteriile de calitate ale civilizaţiei, pentru crearea unor condiţii mai bune pentru desfăşurarea activităţii populaţiei, pentru scăderea accidentelor rutiere, pentru scăderea numărului de agresiuni împotriva persoanelor şi ţinând cont de sesizările primite de la cetăţenii municipiului Constanţa, (stâlpi avariaţi, lămpi arse, corpuri defecte, etc.) se impune achiziţia lucrărilor de reparaţii pentru menţinerea inclusiv întreţinerea sistemului de iluminat public din municipiului Constanţa.De asemenea, se va asigura menţinerea şi întreţinerea locurilor de consum care alimentează consumatori aparţinând inventarului bunurilor din domeniul public/privat al municipiului Constanţa, respectiv cabine pază, fântâni arteziene, platforme biciclete, organizare evenimente. Obiectul prezentului contract îl constituie achiziţia lucrărilor de reparaţii pentru menţinerea, inclusiv întreţinerea sistemului de iluminat public în municipiul Constanţa precum şi a locurilor de consum care alimentează consumatori aparţinând inventarului bunurilor din domeniul public/privat al municipiului Constanţa. Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor: 6 zile. A.C. va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari in a 3-a zi inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.“, se arată în anunțul postat de Primărie pe SEAP.

„Elementele componente ale sistemului de iluminat public actual ce aparțin iluminatului stradal rutier și iluminatului stradal pietonal necesită lucrări de reparații datorită uzurii, vandalismului şi accidentelor, prin operațiuni de menținere inclusiv întreţinere. Având în vedere că prezentul contract are ca obiect lucrări de reparaţii necesare menţinerii inclusiv întreţinerii sistemului de iluminat public existent, pentru un aspect unitar, se vor utiliza aparate de iluminat echivalente. Pentru ceilalţi consumatori, componenentele constau în cablu de alimentare şi siguranţe.“, se mai arată în anunț.

Valoarea totală estimată a contractului este de 5.881.034 de lei, fără TVA, sau 6.998.430 de lei cu TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este de 3 noiembrie 2021, ora 15.00.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: