Connect with us

Societate

”Împreună Constanța”. Campanie de strângere de fonduri pentru dotarea medicilor de familie

Adrian Cârlescu

Publicat

la

Cei aproximativ 400 de medici de familie din județul Constanța vor fi sprijiniți cu echipamente de protecție și echipamente medicale. Acest demers face parte dintr-o inițiativă mai amplă derulată de platforma ”Împreună Constanța”, care reunește specialiști din finanțe, economie, psihologie și asistență socială. Inițiativa este sprijinită de Colegiul Medicilor de Familie din Constanța, de Asociația medicilor de familie Tomis și de Asociația Sofya Tomitană. Din donațiile inițiatorilor platformei au fost achiziționate până în prezent 8000 de măști de unică folosință și 20.000 de seturi de mănuși. Distribuția materialelor către medicii de familie a început astăzi la Constanța și va continua în perioada următoare către toți medicii de familie din județ. Mai jos puteți citi comunicatul transmis presei de inițiatorii platformei. 

”Constanța 08.04.2020 – De astăzi constănțenii pot accesa prima platformă de suport comunitar dedicată comunității locale. Platforma reunește specialiști în finanțe, economie, psihologie și asistență socială și are 3 piloni de suport social. Primul pilon este dedicat antreprenorilor. Astfel, prin intermediul platformei Împreună Constanța, toți antreprenorii afectați de pandemia COVID-19 pot accesa consultanță gratuită în vederea accesării facilităților fiscale puse la dispoziție de autorități. Al doilea pilon este dedicat persoanelor aflate în dificultate. Pentru acestea, platforma a pus la dispoziție 4 numere de telefon: 0739 139 221, 0739 139 221, 0739 139 223, 0739 139 224. Solicitările persoanelor vor fi preluate de voluntarii din call center și împreună cu aceștia vor fi identificate soluții pentru fiecare nevoie în parte. În plus, pentru persoanele vulnerabile, platforma pune la dispoziție consiliere psihologică. Cel de-al treilea pilon este dedicate eforturilor comunitare de a sprijini personalul medical din prima linie. Astfel, platforma are și componentă de strângere de fonduri pentru achiziționarea de echipamente medicale ce vor fi donate medicilor de familie.

Pentru a sprijini strângerea de fonduri pentru echipamentele medicale atât de necesare pentru personalul sanitar aflat în prima linie a luptei împotriva pandemiei COVID-19, platforma Împreună Constanța are opțiune de donații. Sumele vor fi utilizate pentru achiziția urgentă a echipamentelor medicale. Acestei inițiative i s-au alăturat și Colegiul Medicilor de Familie din Constanța, Asociația medicilor de familie Tomis din Constanța, precum și Asociația Sofya Tomitana. Prin intermediul acestor asociații se va realiza distribuirea echipamentelor medicale achiziționate din donații.

“Salut inițiativa acestei platforme de coagulare a eforturilor cu și pentru constănțeni. Este benefic să vedem cum comunitatea se coagulează și lucrează împreună. Fiecare dintre noi poate juca un rol important, printr-un gest foarte simplu. Orice donație contează în această luptă, la finalul căreia, cu siguranță avem ocazia să ieșim mai uniți. Medicii de familie au nevoie de sprijin cât mai urgent și este important că inițiatorii acestei campanii au înțeles acest lucru și i-au trecut în topul priorităților.” a declarat Adriana Câmpeanu, președintele Asociației Sofya Tomitana.

Totodată, pentru a marca debutul campaniei, astăzi, 08.04.2020 au avut loc primele acțiuni de donare a echipamentelor achiziționate din donațiile realizate de inițiatorii platformei Împreună Constanța. Astfel, peste 8000 de măști de unică folosință și peste 20.000 de seturi de mănuși au fost achiziționate pentru a fi donate cabinetelor medicilor de familie din județul Constanța

Inițiatorii proiectului sunt lideri locali de opinie și antreprenori cu expertiză care au hotărât să își unească eforturile pentru a contura prima platformă de suport comunitar din Constanța. Astfel, Bogdan Huțucă, Mihai Lupu, Septimiu Bourceanu și Ionuț Rusu sunt cei care au coagulat resursele din această platformă și au pus la punct toată infrastructura necesară, astfel încât constănțenii să beneficieze de suport integrat.

“Această pandemie a subliniat cât de conectați suntem unii cu ceilalți. Acest lucru vine să ne demonstreze, încă o data, de puterea pe care o avem dacă suntem uniți și dacă acționăm împreună. Așa cum statul acasă al nostru, al tuturor are forța de a opri o pandemie, așa și solidaritatea noastră, formată din gesturi mici și la îndemână, are forța de a aduce întreaga comunitate împreună. Împreună Constanța este mai mult decât o platformă de suport comunitar. Este o platformă de dialog comunitar. Este o agora online unde putem să intrăm în dialog și să găsim soluții, împreună pentru problemele comunității noastre. Această platformă va rămâne un canal de dialog mult timp după ce această pandemie va trece, pentru că e important să știm că acesta este locul unde problemele tutor întâlnesc soluții dedicate” a declarat Bogan Huțucă. 

“Cred cu tărie că nu mai este timp să stăm pe margine. Avem nevoie unii de ceilalți și bunăstarea noastră depinde de noi toți. Oamenii au nevoie să înțeleagă că mobilizarea aceasta are un potențial social imens. Protecția socială începe prin grija fiecăruia dintre noi pentru vecinii noștri, pentru apropiații noștri, pentru medicii noștri, iar asta ne face cu adevărat o comunitate” a declarat Mihai Lupu, un distins membru al comunității de business din Constanța.

“Suntem într-un moment de cumpănă și trebuie să ne evaluăm prioritățile. Stăm acasă dar în același timp trebuie să îi ajutăm pe cei care sunt în linia întâi în lupta cu noul coronavirus. Orice mască, orice echipament este o șansă în plus să ne menținem personalul medical sănătos. Medicii, asistenții și infirmierele pot primi de la noi, pe lângă echipament care le poate salva viața, și o infuzie de curaj de care au mare nevoie în aceste momente. E important să înțelegem că un sistem medical nu se poate realiza peste noapte și de aceea orice ajutor este esențial.” a declarat Septimiu Bourceanu, unul dintre managerii cu experiență în sistemul medical local.

“Experiența mea de navigator m-a învățat un lucru esențial – atunci când ai grijă de cei de lângă tine, toată lumea e în siguranță. Acum suntem cu toții pe un vas aflat în furtună și de aceea modul în care vom răspunde acestei provocări va fi decisiv pentru felul în care vom traversa aceste ape tulburi. Comunitatea constănțeană are nevoie de răspunsuri, de implicare și de soluții, iar Împreună Constanța îi pune față în față pe cei care pot oferi ajutor cu cei care au nevoie de ajutor. Sunt bucuros că pot să fiu parte din această inițiativă și mă voi implica deplin în a crește această platformă” a declarat Ionuț Rusu, managerul celei mai importante firme de crewing din Constanța.

Pentru mai multe detalii, accesați www.impreunaconstanta.ro
Fondurile strânse din donații vor fi administrate și utilizate de Asociația Sofya Tomitana în scopurile acestei campanii.”. 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Vreți să vă angajați la Penitenciarul Poarta Albă? Sunt zeci de posturi disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, 22 septembie, pe pagina Administrației Naționale a Penitenciarelor a fost postat un anunț de angajare, potrivit căruia 41 de unități subordonate ANP scot la concurs, din sursă externă, în vederea încadrării ca poliţist de penitenciare, 700 de posturi de agent în cadrul sectorului operativ (665 – bărbaţi, 35 – femei).

Condiţiile necesar a fi îndeplinite de către candidaţi, probele de concurs, tematica şi bibliografia aferente pot fi consultate pe site-ul web al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/ Penitenciarului/ Penitenciarului-Spital/ Centrului de Detenţie/ Centrului Educativ/ Bazei de Aprovizionare, Gospodărire, Reparaţii Bucureşti, secţiunea Carieră, ori la sediile unităţilor organizatoare.

Informaţii suplimentare se pot obţine, de asemenea, de la structurile de resurse umane din teritoriu. Precizăm că activităţile specifice concursului se vor derula cu respectarea normelor impuse de actualul context epidemiologic.

La nivelul Penitenciarului Poarta Albă, au fost scoase la concurs 30 de posturi, toate pentru bărbați.

Cele mai multe posturi scoase la concurs sunt pentru unitatea de la Oradea, unde se angajează 40 de bărbați și 3 femei.

Condiţii specifice de ocupare a postului de agent operativ 

  1. Nivel minim de studii: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii;
  2. Abilități fizice, motrice și de coordonare (se verifică prin probă sportivă eliminatorie);

III. Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie);

  1. Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ”secret de serviciu” (după promovarea concursului).

Probele de concurs

  1. a) proba sportivă pentru evaluarea performanţei fizice;
  2. b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului;
  3. c) interviul;
  4. d) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Anunt Concurs 30 Posturi Agent Operativ PCTPA

 

Prezentarea generală a postului de agent în cadrul sectorului operativ

(atribuții generale ale postului)

 – să execute paza şi apărarea locului de deţinere conform îndatoririlor specifice ale postului, având asupra sa armamentul, muniţia şi mijloacele de legătură şi imobilizare cu care a fost dotat;

– să interzică încercările de escaladare a gardurilor împrejmuitoare de către persoanele private de libertate sau alte persoane;

– să cunoască şi să respecte prevederile legale privind uzul de armă;

– să someze şi să oprească persoanele necunoscute care intră sau ies în sau din zona stabilită conform îndatoririlor specifice ale postului, efectuând, dacă este cazul, uz de armă;

– să intensifice observarea şi supravegherea către interiorul locului de deţinere pe timpul desfăşurării apelului persoanelor private de libertate sau a altor activităţi desfăşurate cu acestea în apropierea postului, pentru a fi în măsură să acţioneze în cazul încercărilor acestora de a se sustrage de la regimul executării pedepsei privative de libertate;

– să verifice documentele de legitimare a personalului la intrarea şi ieşirea în şi din locul de deţinere;

– să verifice documentele de identitate sau de legitimare ale persoanelor din afara locului de deţinere, cărora li s-a permis accesul, atât la intrare, cât şi la ieşire, conform prevederilor legale;

– să permită ieşirea persoanelor private de libertate, numai pe baza documentelor legal întocmite şi, după caz, cu paza necesară. Intrările şi ieşirile se înregistrează în documentele din evidenţa postului;

– să oprească la postul de control persoanele în ale căror documente de identitate se constată nereguli sau pe cele care au încălcat regulile de acces, să informeze şeful de tură sau şeful serviciului siguranţa deţinerii şi să acţioneze conform dispoziţiilor;

– să efectueze controlul antiterorist şi de specialitate asupra tuturor persoanelor care intră în locul de deţinere şi asupra bagajelor acestora, cu excepţia celor prevăzute de unele acte normative;

– să efectueze controlul specific asupra persoanelor şi bagajelor acestora, care ies din locul de deţinere, prin sondaj, ori la dispoziţia şefilor ierarhici;

– să verifice mijloacele de transport care intră sau ies prin postul de control;

– să cunoască configuraţia postului de supraveghere, numărul şi categoria persoanelor private de libertate pe care le supraveghează şi, nominal, pe cele care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;

– să supravegheze persoanele private de libertate pe care le are în primire, să împiedice stabilirea de legături nepermise cu alte persoane private de libertate şi să prevină săvârşirea abaterilor disciplinare din partea acestora;

– să conducă şi să coordoneze activităţile stabilite prin programul zilnic care se desfăşoară în sectorul său de activitate;

– să pretindă respectarea, de către persoanele private de libertate, a regulilor de ordine interioară în orice împrejurare şi să urmărească menţinerea stării de disciplină şi curăţenie;

– să urmărească respectarea şi îndeplinirea măsurilor igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate nou primite de la organele de poliţie sau sosite prin transfer;

– să execute sau, după caz, să urmărească executarea percheziţiei corporale amănunţite în situaţiile prevăzute de actele normative în vigoare;

– să execute activităţile prilejuite de punerea în libertate a persoanelor private de libertate;

– să însoţească persoanele private de libertate la cabinetele medicale, infirmerie, vizite, curţi de plimbare, terenuri de sport, spaţii destinate desfăşurării demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, ori alte locuri stabilite de conducerea locului de deţinere, informându-se, în prealabil, despre măsurile de siguranţă stabilite pentru deţinuţii luaţi în primire;

– să asigure acordarea drepturilor legale persoanelor private de libertate, în cantităţile şi la perioadele stabilite pentru fiecare categorie, numai după ce a stabilit identitatea acestora şi a persoanelor vizitatoare;

– să controleze cu atenţie conţinutul pachetelor pentru a preveni introducerea bunurilor sau substanţelor interzise şi să urmărească exclusiv vizual desfăşurarea convorbirilor pe timpul vizitelor, cu respectarea confidenţialităţii şi informarea imediată a şefului nemijlocit atunci când constată încălcări ale reglementărilor în vigoare;

– să ofere informaţii persoanelor sosite la vizită, în limita competenţelor şi să asigure desfăşurarea vizitei într-un climat civilizat;

– să introducă la vizită persoanele vizitatoare, conform planificării aprobate de directorul locului de deţinere şi a deciziei acestuia referitoare la numărul de persoane admise;

– să efectueze, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară a persoanelor private de libertate pe care le ia în primire din zona de acces a secţiei;

– să cunoască numărul persoanelor private de libertate din formaţia de muncă care i s-a repartizat şi să ia măsurile necesare prevenirii oricărui incident;

– să organizeze şi să asigure paza şi supravegherea persoanelor private de libertate la punctul de lucru, conform documentelor aprobate de conducerea locului de deţinere;

– să verifice, periodic, prezenţa persoanelor private de libertate şi să anunţe dispeceratul locului de deţinere, prin mijloacele de legătură aflate la dispoziţie, la intervalele stabilite prin îndatoririle specifice, despre situaţia de la punctul de lucru;

– să organizeze şi, după caz, să execute, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară sau, după caz, amănunţită, cu respectarea regulilor referitoare la executarea percheziţiei persoanelor private de libertate la plecarea de la punctul de lucru.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrada A4. Vezi cine va proiecta nodul rutier de la Cumpăna

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, 22 septembrie 2020, CNAIR a semnat contractul de servicii ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Nod Rutier Cumpăna A4  (km 16+700)-DN39E”, operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION S.R.L.

Valoarea contractului este de 674.387,96 Lei, fără TVA.

Sursa de finanțare: Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Durata de realizare a contractului este de 8 luni, compusă din:

  • realizare Studiu de Fezabilitate – 3 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect pentru autorizarea lucrărilor de construire (PAC) – 5 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect tehnic de executie – 6 luni de la data semnării contractului;
  • asistenta tehnică pentru Beneficiar – 8 luni de la data semnării contractului.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatul așteptat al proiectului este elaborarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Echinocțiu de toamnă 2020. Astăzi ziua este egală cu noaptea

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Din punct de vedere astronomic trecerea la anotimpul toamna are loc odată cu echinocţiul de toamnă, moment în care ziua este egală cu noaptea în orice loc de pe Pământ. Există două astfel de fenomene: echinocţiul de primăvară (în luna martie) şi echinocţiul de toamnă (în luna septembrie).

În 2020, acest fenomen astronomic are loc la 22 septembrie: 16 h 31 m (timp legal românesc) şi reprezintă momentul în care Soarele, în mişcarea sa aparentă anuală, trece prin punctul de intersecţie a eclipticii cu ecuatorul ceresc, potrivit Observatorului Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”. În această zi, în emisfera australă începe primăvara.

De la un an la altul, fenomenul nu se produce la aceeaşi dată datorită faptului că anul calendaristic nu este egal cu cel tropic. De când a fost alcătuit calendarul gregorian (1582), echinocţiul de toamnă s-a produs în zilele de 21, 22, 23 sau 24 septembrie, mai des însă la 22 sau 23 septembrie.

După echinocţiul de toamnă, ziua (perioada de timp iluminată de Soare într-un ciclu de 24 de ore) devine tot mai mică iar noaptea tot mai mare până la solstiţiul de iarnă, din 21 decembrie 2020.

Cele două puncte de pe ecliptică în care se află Soarele în momentul echinocţiului se numesc puncte echinocţiale, fiind denumite punctul vernal şi, respectiv, punctul autumnal. Cuvântul “echinocţiu” derivă din cuvântul francez “équinoxe”, care, la rândul lui, provine din latinescul “aequinoctium”, format din “aequus” – “egal” şi “nox”, “noctis” – “noapte”.

Calendarul popular păstrează în zona echinocţiului de toamnă amintirea unui străvechi început de an, marcat de moartea şi renaşterea Zeiţei Mumă, de origine neolitică, peste care părinţii bisericii creştine au suprapus moartea, numită Adormirea (15 august), şi naşterea Fecioarei Maria (8 septembrie), potrivit volumului ”Zile şi mituri. Calendarul ţăranului român” (2000), de Ion Ghinoiu.

La 8 septembrie, sărbătoarea Naşterea Maicii Domnului (Sfânta Maria Mică) marchează sfârşitul verii şi începutul toamnei. Vremea se răceşte, începe migraţia păsărilor, iar o vorbă populară spune că acum se schimbă pălăria cu căciula.

Sursa: Agerpres.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: