Connect with us

Actual

În doar câteva zile, două milioane de persoane au tranzitat frontiera română

Maria Ionescu

Publicat

la data de

În perioada sărbătorilor de iarnă şi în primele zile ale anului 2019, traficul prin punctele de trecere ale frontierei a înregistrat creșteri faţă de o perioadă normală dar măsurile dispuse de conducerea Poliţiei de Frontieră Române, în acord inclusiv cu Codul Frontierelor Schengen, au dus la fluidizarea traficului, nefiind înregistraţi timpi mari de aşteptare în punctele de trecere a frontierei. Deoarece vacanţa de iarnă se încheie şi având în vedere că, în curând, vor începe sărbătorile de iarnă pe rit vechi, măsurile dispuse pentru fluidizarea traficului prin punctele de trecere a frontierei vor fi menținute, prin suplimentarea numărului de polițiști de frontiera şi folosirea la maxim a capacităţii punctelor de trecere a frontierei.

În perioada 21 decembrie 2018-02 ianuarie 2019, frontiera română a fost tranzitată de aproximativ 2.000.000 de persoane, din care 1.070.000 pe sensul de ieşire din ţară şi 930.000 pe sensul de intrare în ţară, si 466.000 mijloace de transport, fiind înregistrată o creştere cu aproximativ 13 % faţă de acelasi interval de timp, dintr-o perioadă normală.

Poliţia de Frontieră Română a dispus măsuri de suplimentare a personalului, sens în care peste 4.000 de poliţişti de frontieră, în medie, au desfăşurat  zilnic activităţi de supraveghere şi control la frontiera de stat.

A fost folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere a frontierei, în limita configuraţiei acestora şi în cele mai tranzitate, în funcţie de trafic, au fost suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau de ieşire în/din ţară, precum şi echipamentele folosite pentru verificarea documentelor.

De asemenea, în mod constant, au fost derulate activităţi de cooperare cu autorităţile statelor vecine pentru a se asigura sincronizarea măsurilor de suplimentare a personalului şi a arterelor de control.

Cele mai mari valori de trafic, într-un timp scurt, au fost înregistrate la frontiera de vest, pe sensul de intrare în România însă, în urma gestionării situaţiei prin dispunerea unor măsuri imediate de fluidizare, nu s-au înregistrat blocaje sau timpi mari de aşteptare, în cazurile respective procedându-se la aplicarea întocmai a prevederilor Codului Frontierelor Schengen.

Cele mai tranzitate au fost punctele de trecere ale frontierei din vestul ţării, pe unde au trecut aproximativ 727.000 persoane, cele aeroportuare – 577.000 persoane, dar şi cele de la frontiera cu R. Moldova – 304.000 persoane.

De exemplu, cel mai tranzitat punct de frontieră a fost P.T.F. Aeroport Henri Coandă cu un trafic de aproximativ 374.000 persoane, urmat de  P.T.F. Nădlac II cu peste 262.000 persoane şi P.T.F. Borş unde poliţiştii de frontieră au verificat peste 172.700 persoane. Totodată, la frontiera cu R. Moldova cel mai tranzitat punct de frontieră a fost Albiţa, cu un trafic de peste 122.000 treceri persoane.

De asemenea, în urma activităţilor desfășurate în zonele de competenţă – punctele de trecere şi  “frontiera verde” – poliţiştii de frontieră au constatat în perioada sărbătorilor de iarnă (21.12.2018-02.01.2019):

  • 409 fapte ilegale (195 infracţiuni şi 214 contravenţii) săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini;
  • au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de aproximativ 107.000 lei;
  • au fost descoperite, independent sau în colaborare cu alte instituţii, bunuri nedeclarate (ce urmau a fi introduse ilegal în ţară), care depăşeau plafonul vamal admis ori suspecte a fi contrafăcute, în valoare totală de aproximativ 1.227.000 lei;
  • nu s-a permis intrarea în ţară unui număr de 185 cetăţeni străini ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor legale de intrare în ţară şi de asemenea, nu s-a permis ieşirea unui număr de 150 cetăţeni români şi străini din diferite motive legale.
  • la controlul de frontieră au fost depistate 2.946 alerte Schengen ori naționale, respectiv au fost predate autorităţilor competente 23 persoane date în urmărire generală.

Comments

comments

Actual

Constanța, primul oraș în care se pot plăti abonamente la RATC cu telefonul mobil

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Constanța este orașul din România care a adoptat cea mai rapidă și inovativă metodă de încasare a titlurilor de călătorie operate de Regia Autonomă Transport în Comun Constanța, prin SMS sau prin aplicația mobilPay Wallet.

Odată cu introducerea posibilității de plată prin portofelul electronic mobilPay Wallet, călătorii pot achita rapid întreg portofoliul de titluri de călătorie cu tarif întreg pentru transportul public direct de pe smartphone, la orice oră, fără cash sau fără să mai caute chioșcurile de vânzare. Premiera constă în faptul că se pot achita digital inclusiv abonamentele nominale, care în mod tradițional se achiziționau numai la casa de bilete, deoarece mobilPay Wallet oferă posibilitatea de verificare a numelui clientului direct în aplicație. Astfel, clientul selectează Abonament Constanța din lista serviciilor de Transport, iar în cazul în care verificarea profilului nu a fost făcută anterior de client în secțiunea Date Personale/Verificare Profil, este îndrumat să introducă datele și pozele solicitate care vor fi verificate și după caz, aprobate sau respinse manual de operatorii aplicației.

Pentru a plăti cu ajutorul portofelului electronic mobilPay Wallet, clientul alege tipul biletului sau abonamentului și linia dorită, confirmă plata alegând unul din cardurile Visa sau Mastercard deja salvate în aplicație și primește imediat pe e-mail și SMS confirmarea plății însoțită de seria și durata de valabilitate a titlului de călătorie cumpărat. Plata realizată va fi salvată automat în aplicație cu toate detaliile, pentru acces imediat și plăți viitoare și mai rapide. După prima plată, pentru toate abonamentele, clienții primesc notificare de reamintire înainte de expirarea abonamentului, cu posibilitatea reînnoirii printr-un singur click.

Tipuri de bilete/abonamente Tarife RATC (lei) inclusiv TVA*
Bilet 1 călătorie 1,5
Bilet valabil 60 minute 2
Bilet valabil 24 ore 5
Bilet valabil 7 zile 30
Abonament lunar pe 1 linie 55
Abonament lunar pe 2 linii 80
Abonament lunar pe toate liniile 125

*Comisionul bancar pentru plata cu cardul este de 1 ban (0,01 lei) pentru biletul de 1 călătorie și 1% pentru celelalte produse.

De asemenea, biletele de transport de 1 călătorie, 60 de minute, 24 ore și 7 zile pot fi plătite în continuare și prin SMS, dacă utilizatorul trimite înainte de a urca în autobuz textul corespunzător titlului de călătorie dorit. Confimarea plății vine instant prin SMS și conține seria și durata de valabilitate a titlului de călătorie cumpărat. Plata prin SMS este disponibilă în toate rețelele de telefonie: Orange, Vodafone, Telekom, Digi.

Anunțul despre introducerea plății cu ajutorul portofelului electronic întărește manifestul asumat public cu privire la modernizarea totală a componentei de mobilitate pe care o administrăm la RATC – viitoarea societate pe acțiuni CT BUS. Vă mulțumim pentru încrederea de a plăti lunar prin SMS peste 100000 de călătorii și vă invităm să vă folosiți telefonul mobil pentru a plăti mai ușor, direct din aplicație, atât biletele cât și abonamentele nominale. Plata cu ajutorul dispozitivului smart va fi un exercițiu util pentru următoarea etapă de dezvoltare la care lucrăm încă de anul trecut: account based ticketing – cel mai modern sistem de plată pentru transportul public din România.”, a declarat Bogdan Niță, director general, Regia Autonomă Transport în Comun Constanța.

Despre mobilPay Wallet, primul portofel digital din România

Lansată anul trecut, în luna iunie, versiunea 2.0 a aplicației mobilPay Wallet poate fi descărcată gratuit, din App Store sau Google Play, pe telefoanele smart cu sisteme de operare iOS și Android și oferă un design al interfeței mult mai intuitiv, o secțiune nouă pentru adăugarea programelor de loialitate și servicii noi plată oferite într-o manieră ușor de utilizat. Această funcționalitate este disponibilă începând cu ultima versiune Android și iOS disponibilă în Magazin Play și AppStore.

MobilPay Wallet este cea mai premiată soluţie de plată din România şi primul produs tech românesc premiat şi consacrat în Silicon Valley încă din 2013. Este o aplicație complet gratuită pentru utilizatori, prin care plățile se fac instant din aplicație sau prin scanarea codului QR afișat la casele de marcat sau pe pagina de plată a magazinelor online.

În 2017, aplicaţia a primit inclusiv distincţia „Cel mai bun produs fintech”, în cadrul Global Startup Awards, etapa locală, după ce a fost numită, gradual: „Premiera anului în offline” în cadrul Galei No Cash în 2015, premiera anului la categoria „Soluţii de plată nebancare” în cadrul Galei Nocash 2014, şi a obţinut, tot în 2014, primul loc la Mobile Awards România, la categoria Payment.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(Video): Iată cum a fost găsită o tonă de cocaină la Sfântu Gheorghe

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, v-am prezentat modul în care autoritățile române au reușit să găsească peste o tonă de cocaină de puritate 90% în imediatata vecinătate a localității tulcene Sfântu Gheorghe.

Datele le găsiți în articolul atașat:

Cocaină de 300 de milioane de euro, capturată de autorități pe plaja din Sfântu Gheorghe

În următorul video vedeți modul în care autoritățile au acționat în acest caz:

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Incendiu foarte puternic la Hârșova. Au fost chemați pompieri de acasă

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în zona localității Hârșova a izbucnit un incendiu foarte puternic de vegetație uscată. Potrivit informațiilor de ultimă oră, flăcările s-au întins pe o suprafață foarte mare de teren, de peste 50 de hectare și au înălțimea de peste un metru.

La fața locului au fost solicitați pompieri de la Stația Hârșova, dar au ieșit să ajute la stingerea focului și săteni din localitățile Ciobanu și Gârliciu.

De asemenea, au fost chemați de acasă  și pompierii care se aflau în zi liberă

Update: Au ars aproximativ 30 de ha de vegetație uscată, o stână dezafectată și o anexă pe o suprafață de 150 mp dar și aproximativ 20 ha de lizieră din pădure. Au intervenit peste 40 de pompieri, atât din tura de serviciu cât și din timpul liber, din cadrul Stației Hârșova. Incendiul a fost lichidat după 2 ore.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: