Connect with us

Actual

Incredibil! Locuitorii din alte județe NU POT DONA sânge la Constanța!

Maria Ionescu

Publicat

la

În toate spitalele din țară sunt zeci de mii de bolnavi,  unii în stare gravă sau foarte gravă. Pe lângă faptul că sunt tratați de medici și îngrijiți de personalul din spitale, mulți bolnavi au nevoie de sânge. Acesta este folosit pentru diferite intervenții chirurgicale, transfuzii necesare pentru tratarea unor boli sau în cazul unor accidente soldate cu pierderi masive de sânge. Din acest motiv, există în fiecare județ câte un Centru de donare de sânge. Nu sunt foarte mulți donatori, cu toate că mulți dintre noi am putea renunța la câteva sute de ml de sânge, care oricum se reface și dă organismului o altă prospețime.  Însă, din păcate, nu avem educația necesară și nimeni nu se grăbește să ne învețe pe toți cetățenii importanța acestui lucru. Cu fiecare comunicat de presă pe care îl primim de la centrul de donare, aflăm că  sunt așteptate toate persoanele sănătoase care  doresc să  îi  ajute pe pacienții care au nevoie de tratament transfuzional. Mai apoi, este specificat faptul că pot dona sânge persoane cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani ( pentru prima donare 18-60 de ani în funcție de evaluarea medicală) cu greutatea peste 50kg (în funcție de înălțime, constituție, care nu au suferit de hepatită virală, tuberculoză, sifilis, malarie, infecție HiV, epilepsie, diabet zaharat insulino-dependent, boli de inimă. Persoanele care au peste 50 de ani trebuie să aduca de la medicul de familie o adeverință din care să reiasă că nu sunt în evidență  cu boli de inimă, neurologice, alte boli cronice care ar contraindica donarea de sânge. Cu  3  zile înainte de donare este interzis consumul de băuturi alcoolice! Donatorii beneficiază ulterior, la cerere, de 7 tichete de masă pentru produse alimentare, de o zi liberă de la locul de muncă dar și de decontarea cheltuielilor de transport în comun în ziua donării, între localitatea de domiciu și localitatea în care se efectuează donarea de sânge!

Locuitorii din alte județe, nu pot dona la Constanța

Legea nu precizează nicăieri că donatorii trebuie să aibă domiciliul în județul în care urmează să facă donarea de sânge. Undeva, în normele de reglementare există stipulat acest lucru, de care se prevalează angajații centrelor de donare. Să fiu mai explicită:  un prieten al meu, care este născut și a trăit multă vreme la Constanța, s-a mutat de o perioadă de timp la București. Între timp, cartea lui de identitate precizează că are domiciliul în alt județ decât Constanța. În urmă cu două zile, fiind acasă la familia lui, a aflat că un vechi prieten este internat în spital și are nevoie de sânge. Fără a sta pe gânduri, s-a dus imediat la centrul de donare de la Constanța și a vrut să doneze. Cu atât mai mult cu cât la București donează mereu când vreun cunoscut are nevoie de sânge.   Dar… surpriză! Cu stupoare a aflat că nu poate dona în orașul său natal, deoarece cartea de identitate precizează că are un alt domiciliu. În aceste condiții, ne întrebăm cum stau lucrurile pe parcursul verii, când județul nostru este luat cu asalt de milioane de turiști. Ce se întâmplă în cazul în care unul dintre ei are nevoie de sânge? Familia și prietenii săi nu pot dona? Este nevoie de o prezență mult mai mare a donatorilor constănțeni? Este o mare nedreptate, pe de-o parte, și o grosolană interpretare a legii în domeniu. Pe de altă parte, îmi vine în minte o întrebare banală: dacă merg cu mașina în țară, împreună cu un copil și avem un accident în oricare alt județ, ce se întâmplă? Mă refer la faptul că noi am avea nevoie de sânge, iar însoțitorii noștri nu ar putea dona din simplul motiv că accidentul s-a produs într-un alt județ? Și când spun însoțitori mă refer la cei mai apropiați membri ai familiei. Vi se pare normală o asemenea tâmpenie? Mie una nu. Sunt extrem de revoltată și poate că vom putea face ceva în viitor și pentru îndreptarea unor astfel de situații. Am mai întâlnit astfel de cazuri în care mai mulți prieteni au ajuns la Spital pentru a dona pentru un amic al lor care avusese un accident rutier și nu au putut pentru că nu erau din respectivul oraș. Nu-i posibil așa ceva! Ce putem face?

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Adrian Glugă, șeful IPJ Constanța, înaintat la gradul de chestor de poliție

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, președintele Klaus Iohannis a semnat mai multe decrete de înaintare în grad pentru zeci de angajați ai Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Serviciului de Protecție și Pază.

Printre acestea se numără și cel prin care a acordat gradul profesional de chestor de poliţie lui Adrian-Constantin Glugă,  șef al IPJ Constanța.

De asemenea, a fost înaintat în gradul profesional de chestor general de poliţie Bogdan Despescu, fost șef al IPJ Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(FOTO) Șantierul Naval Damen Mangalia a lansat la apă cinci nave

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Șantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume, doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut și vor continua în cursul anului viitor.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Șantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantier, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

“Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală”, a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

“Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave la Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul dovedeste calitate și are forța de muncă și infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reușit să facem un adevărat tur de forță în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potențialul imens al parteneriatului dintre Damen și România”, a declarat Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group.

Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulți clienți:

  • navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime – lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.
  • doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo -construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.
  • doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcție a navelor și reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior și nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.

Damen a câștigat oferta de construire a acestor nave datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și infrastructurii dovedite de Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul a lucrat îndeaproape cu clienții săi pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

OFICIAL! Orașul Cernavodă și alte două comune din județul Constanța intră în carantină

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

OFICIAL! Orașul Cernavodă și alte două comune din județul Constanța intră în carantină

Rând pe rând, localitățile din județul Constanța intra in carantina. Din cauza numărului mare de infectări cu noul coronavirus, autoritățile decid carantinarea localităților. Vineri, instituțiile abilitate au decis carantinarea orașului Cernavoda și a comunelor Cumpăna și Târgușor.

Măsura intra in vigoare din 28 Noiembrie, de la ora 20.00.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: