Actual

Infrastructura Canalelor Navigabile, prezentată la un eveniment din Serbia

mart. 28, 2018 Maria Ionescu

Astăzi, 28.03.2018, a avut loc la Belgrad a treia ediţie a evenimentului “Danube – Black Sea Canal meets Serbian Partners”. Astfel, Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile şi-a propus să participe la dezvoltarea traficului intern şi internaţional de nave şi mărfuri, evidenţiind faptul că Dunărea rămâne una dintre cele mai avantajoase căi de transport şi reprezintă o alternativă eficientă la transportul rutier şi feroviar congestionat din Europa.

Alături de CN ACN SA au participat la discuţiile de astăzi Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar în Republica Serbia, Oana Cristina Popa, Director General Adjunct al C.N. Administraţia Porturilor Maritime S.A Constanţa, Marian Tănase, dar şi un număr mare de parteneri sârbi, reprezentanţi de marcă din domeniul naval, printre care: JRB – cel mai mare armator sârb, Dunavska Transportna Logistika – cel mai mare armator privat, Tomi Trade – port privat şi armator privat, Elixir Group – un mare producător şi trader cu produse chimice, preponderant îngrăşăminte, MK Commerce – trader cu cereale sârb, Anova Novi Sad – trader cu cereale şi îngrăşăminte chimice, Portul Pancevo – cel mai mare port privat dunărean în Serbia.

Evenimentul a reprezentat o ocazie de a prezenta infrastructura de transport a canalelor navigabile, de a aduce la lumină beneficiile utilizării acestora, intensificând strategia de promovare a serviciilor specifice obiectului de activitate al companiei. Analizând istoricul relaţiilor de colaborare cu partenerii străini, notăm că începând cu anii ’90 traficul spre şi dinspre Serbia a crescut considerabil, clienţii din ţara vecină fiind unii dintre principalii beneficiari ai infrastructurii de transport a canalelor navigabile.

Directorul general al CN ACN SA, Daniel Georgescu, a subliniat faptul că: „Din analiza situaţiilor statistice privind distribuţia pe ţări a traficului de mărfuri desfăşurat pe canalele navigabile, observăm că traficul din şi înspre Serbia se situează pe locul II, după România, cu o pondere de 21% în anul 2017, 23% în anul 2016, 22% în anul 2015 şi 20% în anul 2014, din total trafic. Acestă evoluţie evidenţiază interesul pentru serviciile noastre, cât şi buna înţelegere pe plan internaţional a potenţialului pe care îl reprezintă canalele navigabile”.

Comments

comments

Maria Ionescu

About The Author

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!