Connect with us

Politica

Inițiativă PRO România: Pachet legislativ pentru diminuarea riscului de falimentare a agențiilor de turism

Tatian Iorga

Publicat

la

Partidul Pro România a depus la Senat un proiect legislativ prin care dorește ca statul să vină în sprijinul fermierilor, al agențiilor de turism și al administratorilor de plaje. Printre altele, PRO România propune prelungirea termenului pentru rambursarea contravalorii pachetului de servicii turistice de către agenția de turism, dacă turistul refuză reprogramarea sau alt pachet, de la 14 zile până la 31.12.2020. Această măsură, spun cei de la PRO România, poate salva operatorii economici din domeniu de la faliment. În plus, pentru administratorii de plaje pe litoralul Mării Negre, se prevede în inițiativă armonizarea calculului pentru plata chiriilor cu numărul de zile rămase efectiv din acest sezon și proporțional cu noul număr de șezlonguri permise, conform normelor de siguranță și prevenție. Nu în ultimul rând, PRO România propune ca, pe timp de secetă, fermierii să beneficieze de aceleași drepturi de care beneficiază toți operatorii economici care au fost afectați de COVID -19, conform prevederilor OUG 37/2020. Măsura vizează posibilitatea amânării creditelor bancare până la data de 31.10.2020.

„Guvernul întârzie să vină cu măsuri care să rezolve provocările din ultima perioadă. Întregi segmente economice se sting sub povara fiscală, iar Executivul nu schimbă placa promisiunilor. PRO România vine, ca de obicei, cu proiecte legislative gata de implementat, cu soluții care se dovedesc a fi oxigen pentru economia românească. Vom depune eforturi pentru obținerea de sprijin politic, astfel încât aceste proiecte să devină legi în folosul cetățenilor”, a declarat deputatul PRO România Mircea Dobre, inițiator al proiectului.

„Lege privind măsuri economice și fiscal-bugetare

Art.I.

Prin derogare de la prevederile art. 13 alin. (6) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 728 din 23 august 2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, pentru pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate comercializate anterior decretării stării de urgență pentru anul 2020, dacă încetarea contractului este determinată de măsurile  restrictive impuse de autorități în vederea limitării răspândirii coronavirusului Covid19 și călătorul nu acceptă un alt pachet sau reprogramarea pachetului, rambursarea tuturor plăților efectuate de către turist sau de agențiile intermediare în numele turistului  se realizează, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 31.12.2020.

Art. II

Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 812 din 14 octombrie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează, după cum urmează:

La articolul 7,  după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

(4) În cazul în care, în cursul unui an, un contribuabil intră în inactivitate temporară , voluntară sau impusă de autorități, ca urmare a apariției unei epidemii sau pandemii și/sau pentru prevenirea extinderii răspândirii bolii contagioase, după caz, acesta rămâne în sistemul de impunere reglementat de prezenta lege şi nu mai datorează impozitul specific începând cu luna următoare.

La articolul 8,  după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

(11) Contribuabilii prevăzuți la art. 6 alin (3), după încetarea unei perioade de stare de urgență, declară și plătesc impozitul specific pentru anul în care a existat starea de urgență, până la sfârșitul anului următor, doar pentru locurile efectiv ocupate.

Art. III

(1) Prin derogare de la articolul 3 alineat (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre și controlul activităților desfășurate pe plajă publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 220 din 10 martie 2006 cu modificările și completările ulterioare, sezonul turistic estival pe litoralul Mării Negre începe la data când autoritățile vor ridica restricțiile privind activitatea turistică pe litoral și se încheie la data de 30 septembrie.

(2) În termen de 10 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, pentru punerea în aplicare a prevederilor alineatului (1) autoritatea publică centrală cu atribuții în domeniul mediului, apelor și pădurilor modifică și completează articolul 5 din Anexa 2 al Ordinului nr. 454/2013 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind organizarea și desfășurarea licitației publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a plajei Mării Negre, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mării Negre și a Listei sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere, cu modificările și completările ulterioare și autoritatea publică centrală cu atribuții în domeniul turismului modifică și completează Anexa 4 a Normelor metodologice privind autorizarea plajelor în scop turistic, aprobate prin din Ordinul nr. 1204/2010, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât chiria aferentă suprafețelor de plajă se va diminua, astfel:

  1. a) în funcție de numărul de zile rămase efectiv din sezonul conform alineat (1) raportat la numărul zilelor aferent sezonului estival așa cum este definit în articolul 3 alineat (1) din OUG 19/2006 cu modificările și completările ulterioare.
  2. b) proporțional cu numărul de șezlonguri reduse conform alineat (2) la aceeași suprafață de plajă.

Art. IV

Ordonanța de urgență nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori publicată în Monitorul Oficial al României nr. 261 din 30 martie 2020 cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

  1. La articolul 2 după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11) cu următorul cuprins:

(11) Prin derogare de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 288/2010, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, cu modificările ulterioare, și ale Ordonanței Guvernului nr. 51/1997 privind operațiunile de leasing și societățile de leasing, republicată, obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, acordate debitorilor afectați de toate tipurile de secetă de către creditori până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se suspendă la cererea debitorului cu până la 18 luni, dar nu mai mult de 31.10.2021, prin prelungirea corespunzătoare a maturității creditului, fără costuri suplimentare.

  1. La articolul 2 după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu următorul cuprins:

(7) Măsura prevăzută la alin. (11) se acordă exclusiv debitorilor afectați direct sau indirect de toate tipurile de secetă conform prevederilor ordinului comun al Ministrului Afacerilor Interne și Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Art. V

Prin derogare de la art . 460 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2020, autoritățile publice locale vor acorda, operatorilor economici a căror cifră de afaceri a scăzut cu peste 25% în trimestrul 1 al anului 2020 comparativ cu anul anterior sau dețin certificat de stare de urgență, scutirea de impozit pe perioada suspendării activității prin decizia autorităților publice sau a deciziilor conducerilor operatorilor economici datorită efectelor Covid 19.

Comments

comments

Politica

(FOTO-VIDEO) Care este viziunea PRO România pentru cartierele Km. 4-5 și CET

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Candidatul Pro România la Primăria Constanța, deputatul Mircea Titus Dobre, a continuat seria de prezentări de proiecte pentru fiecare zonă a municipiului. De data aceasta, zonele vizate de Mircea Dobre au fost cartierele Km. 4-5 și CET. Candidatul PRO România a spus în cadrul unei conferințe de presă că una dintre cele mai mari probleme pe care a regăsit-o în aceste zone este Baza sportivă Trunghi, care ajuns la ora actuală o savană.

„E un teren de peste 37.000 mp și cred că este singurul teren așa de mare în municipiul Constanța, și cred nimeni nu a pus nimeni ochii pe el din două motive: este bază sportivă și este înconjurat de cale ferată. Din aceste motive, administrația publică locală l-a lăsat în paragină. Cred că nici șerpii nu stau acolo. Am fost și am văzut și pot să spun că este o pârloagă. Ne propunem să o regândim zona în special pentru atletism“, spus Dobre.

El a afirmat că, totodată, pe acel teren există o sală, care nu poate fi numit nici măcar grajd și unde se antrenau cândva cei care făceau lupte.

„Am avut un campion olimpic. Avem un sport olimpic cu rezultate bune în Constanța, prin Draica, dar acum pentru acest sport nimeni nu mai reprezintă nimic“, a punctat Dobre.

Conferința de presă PRO România#PRO #România #MirceaDobre #RazvanFilipescu

Publicată de Mircea Titus Dobre pe Vineri, 7 august 2020

Iată ce prevede proiectul pentru Km 4-5 și CET

„Se propun mai multe proiecte pentru zonele din cartierele KM 4-5 și CET, proiecte menite să rezolve probleme reale cu care locuitorii cartierului se confruntă:

– Trotuarele destinate pietonilor sunt ocupate de mașini care împiedica circulația în condiții de siguranța a oamenilor

– Aglomerație de mașini și cartierul duce lipsa de locuri de parcare amenajate

– Spațiile verzi existente nu sunt intreținute

– Lipsa locurilor de joacă amenajate pentru copii

– Lipsa terenurilor de sport pentru antrenament

– Zonele de ghene pentru pubelele de gunoi sunt insalubre

În scopul îmbunătățirii mediului de viață a constănțenilor, echipa Pro România Constanța vine cu mai multe proiecte și soluții, care realizate împreună, sunt menite să contribuie la îmbunătățirea mediului urban. Printre aceste proiecte se numără:

  1. Modernizarea bazei sportive TRIUNGHIUL

În suprafață de 37 099 mp, cu acces din Strada Caraiman. Vor fi spații pentru pentru mai multe categorii de sport, iar sala de antrenament pentru lupte vă fi reconstruită.

  1. Modernizarea terenului de sport existent, realizarea unui loc de joaca pentru copii

și realizarea unei parcări subterane publice cu 228 locuri de parcare – în apropierea Școlii cu clasele I-VIII AUREL VLAICU (Aleea Albatrosului)

  1. Modernizarea parcului Viitorului – amenajarea de 15 236 mp de spațiu verde și spațiu public – Str. Caraiman
  1. Amenajarea unui loc de joacă pentru copii, a unei zone cu spațiu verde și spațiu

public și a unei parcări subterane de 178 de locuri de parcare – în apropiere de Strada

Prelungirea Liliacului

  1. Realizarea unei parcări publice etajate P+4E+Terasa circulabilă, cu o capacitate de 219 de locuri de parcare – în apropierea Străzii Progresului și Aleii Progresului
  1. Realizarea unei parcări publice etajate P+4E+Terasa circulabilă, cu o capacitate de 219 de locuri de parcare – în apropierea străzilor Arcului și Progresului
  1. Realizarea unei parc pentru picnic și grătare – PARC “LA GRĂTARE” – amenajare spațiu verde și spatiu public pe o suprafață de 17 586mp. Vor fi prevăzute locuri pentru picnic și grătare acoperite și neacoperite, grupuri sanitare, locuri de parcare, teren de sport, loc de joacă pentru copii, spații verzi.

Pentru siguranța circulației pietonale, se vor prevedea 2 pasaje subterane, unul va fi pe sub Șoseaua Mangaliei iar celălalt vă subtraversa o bretea de circulație ce duce spre Șoseaua Mangaliei.“

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Liderul PNL Independența a trecut la PMP

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Partidul Mișcarea Populară Constanța continuă campania pentru desemnarea candidaților la alegerile locale din acest an. Astfel, candidatul pentru funcția de primar al comunei Independența este Jan Tică, acesta fiind și președintele organizației. PMP notează că echipei lui Jan Tică s-a alăturat Mustafa Feni, președinte al organizației PNL Independența.

„Salut înscrierea lui Mustafa Feni în echipa PMP. În acest moment avem o echipă mai puternică, devotată și cu mult entuziasm. Sunt convins că Jan Tică, împreună cu echipa sa, are toate datele necesare pentru a câștiga primul mandat de primar al comunei Independența”, a declarat Claudiu Palaz.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Începe perioada de depunere a candidaturilor pentru alegerile locale

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Autoritatea Electorală Permanentă anunţă că vineri începe perioada de depunere a candidaturilor la alegerile locale care vor avea loc pe 27 septembrie.

Conform Hotărârii nr. 576/2020 pentru aprobarea programului calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, ultima zi de depunere a candidaturilor este 18 august, informează AEP.

Sursa citată menţionează că în data de 24 august birourile electorale de circumscripţie vor încheia un proces-verbal prin care se va constata rămânerea definitivă a candidaturilor.

În conformitate cu prevederile art. 46 din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, propunerile de candidaţi pentru consilierii locali, consilierii judeţeni, pentru primari şi pentru preşedinţii consiliilor judeţene se fac pe circumscripţii electorale şi se depun la birourile electorale de circumscripţie.

Informaţiile privind metodologia depunerii dosarelor de candidatură şi a listelor de susţinători la alegerile locale din anul 2020 pot fi consultate pe site-ul www.roaep.ro accesând linkul https://www.roaep.ro/legislatie/wp-content/uploads/2020/07/mof633.pdf.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: