Conecteaza-te cu noi

Politica

Înscrierea pentru votul prin corespondenţă, prelungită până la 15 septembrie. Românii se feresc să aplice

Published

on

Guvernul a decis, astăzi, să prelungească termenul pentru înscrierea alegătorilor din străinătate pentru alegerile prezidenţiale, ca alegători prin corespondenţă sau ca alegători la o secţie de votare. Termenul a fost prelungit până la 15 septembrie.

„Modificăm termenul  limită pentru înregistrarea cetăţenilor români cu drept de vot din străinătate ca alegători prin corespondență, respectiv ca alegători la o secţie de votare organizată în străinătate. Acest termen va fi extins până la 15 septembrie, pentru a da posibilitatea cât mai multor români din afara granițelor țării să se înscrie în registrul electoral pentru alegerile prezidențiale din acest an. Totodată, pentru o bună organizare a scrutinului din această toamnă, ordonanța de urgență pe care o adoptăm include și măsuri privind desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din străinătate, atribuțiile acestora și asigurăm cadrul legal pentru plata tuturor indemnizațiilor membrilor birourilor de votare. Guvernul ia toate măsurile necesare pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru președintele României“, a declarat premierul Viorica Dăncilă înaintea ședinței de Guvern de azi.

Pe de altă parte, românii din diaspora se tem să se înregistreze ca alegători în străinătate, pe site-ul AEP, pentru a vota prin corespondență, de teama că, odată completate datele personale în formularul on-line dedicat alegerilor prezidențiale, sunt pasibili de dubla impozitare a veniturilor, atât în țara de reședință, cât și în România. Temerea lor este nejustificată, în condițiile în care nu există o lege care să aplice dubla impozitare a veniturilor celor care muncesc în alte țări.

Amintim că, inițial, alegătorii români care doresc să voteze în străinătate, la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019, se puteau înregistra ca alegători în străinătate, prin intermediul unui formular on-line, până cel mai târziu la data de 11 Septembrie 2019, ora 23:59:59. Până la ora scrierii acestei știri doar 71.726 de români au optat pentru unul din celel două sisteme de vot, potrivit datelor afişate pe portalul Autorităţii Electorale Permanente: www.votstrainatate.ro. 34.888 au optat pentru a vota la o secție de votare din străinătate, iar 36.838 s-au înscris pentru votul prin corespondență. Amintim că românii din Diaspora au posibilitatea de a vota pentru președintele României în 8, 9 și 10 noiembrie 2019, respectiv 22, 23 și 24 noiembrie 2019.

Ce trebuie să faci pentru înscrierea la votul prin corespondență

Advertisement

AEP a stabilit mai mulți pași pentru exercitarea votului prin corespondență:

1. Înnregistrarea – completarea formularului online de pe portalul www.votstrainatate.ro cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă. La acest formular trebuie anexată copia scanată sau fotografia actului de identitate și copia documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine (vezi Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627 din 26.08.2019, care abrogă Ordinul nr. 500/2016).

  1. Primirea documentelor – Poşta Română transmite alegătorului următoarele documente necesare exercitării votului prin cores¬pondenţă:
  • două plicuri exterioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două plicuri interioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două autocolante cu menţiunea „VOTAT”, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două certificate de alegător, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două buletine de vot prin corespondenţă, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot;
  • două autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondență din țară, pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondență în țară îl va aplica pe plicul exterior.
  1. Votarea
  • Pe buletinul de vot se lipeşte autocolantul cu menţiunea „VOTAT” pe patrulaterul cu candidatul preferat;
  • Buletinul de vot astfel marcat se introduce în plicul interior, care nu are niciun semn distinctiv, apoi acesta se sigilează;
  • Se completează certificatul de alegător, menţio¬nând data şi semnând olograf;
  • Se introduce plicul interior şi certificatul de alegător în plicul exterior, care se sigilează;

În cazul celui de-al doilea tur de scrutin pentru Președintele României, înainte de a aplica timbrul autocolant pe patrulaterul ce conține candidatul pentru care optează, alegătorul se asigură că acesta participă la cel de-al doilea tur de scrutin.

  1. Expedierea – Alegătorul cu domiciliul sau reședința în străinătate are trei variante de expediere a plicului exterior sigilat care conține votul său:

– îl trimite în țară, depunând plicul la orice oficiu poștal ori în orice cutie poștală a statului-gazdă;

– îl depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din statul-gazdă, după caz, pe cheltuiala sa;

– îl poate depune personal la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din țara-gazdă după caz”.

Sursa:Mediafax

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions