Connect with us

Societate

Învăţământ ONLINE: Mulţi elevi din judeţul Constanţa au nevoie de echipamente IT

Maria Ionescu

Publicat

la

Inspectoratul Școlar Județean Constanța, în parteneriat cu Consiliul Județean al Elevilor Constanța, solicită sprijinul tuturor agenților economici și al reprezentanților comunității constănțene care vor să se alăture eforturilor Ministerului Educației și Cercetării de a găsi soluții pentru elevii aflați într-o situație de vulnerabilitate educațională. Prin dotarea acestora cu echipamente IT noi sau resigilate/ recondiţionate şi în bună stare de funcţionare, cu o posibilă conectare la reţeaua de internet, vom putea asigura continuarea învăţării la distanţă în contextul suspendării cursurilor din cauza evoluției situației epidemiologice naționale determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Suspendarea cursurilor şcolare a determinat adaptarea sistemului de învăţământ şi adoptarea unei strategii de învăţare online, pentru a le permite elevilor continuarea studiilor la distanţă şi menţinerea conectării cu profesorii şi colegii de clasă. La nivelul judeţului Constanţa, există elevi pentru care accesul la platformele de învăţare online este mai dificil și, drept urmare, nu se poate asigura o continuitate a învățării. Așadar, în această perioadă în care sunt promovate şcoala şi învăţarea la distanţă, clasele virtuale, utilizarea platformelor şi a resurselor educaţionale deschise, soluţia, pentru aceşti copii ai comunităţii judeţului Constanţa, ca sloganul #staiacasă-şcoaladeacasă# să fie real, o reprezintă dotarea cu mijloace IT necesare desfăşurării educaţiei online.

În acest context, Inspectoratul Școlar Județean Constanța și Consiliul Județean al Elevilor Constanța realizează acest demers de identificare a unor potențiali donatori de echipamente și servicii pentru elevii din județul nostru.

“Pe această cale dorim să le mulțumim reprezentanților elevilor pentru responsabilizare și implicarea susținută. De asemenea, facem apel către toți partenerii media în vederea promovării acestei inițiative, având certitudinea că sprijinul fiecărui membru al comunității constănțene contează enorm în această perioadă. Solidarizându-ne demersurilor întreprinse de autoritățile administrației publice centrale, prin acțiunile noastre conjugate vom găsi soluția oricărei probleme.”,  a precizat inspectorul şcolar general al ISJ Constanţa, prof. Sorin Mihai.

Foto: UniBuc

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

E nevoie de donatori. Centrul de Transfuzii Sanguine Constanța e deschis și sâmbătă

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Sâmbătă, 26 septembrie, este program de recoltare de sânge, în intervalul orar 09.00-13.00.

În paralel,  în cadrul campaniei ,, DONEAZĂ O ȘANSĂ LA VIAȚĂ!”,  CRTS Constanța organizează o acțiune de informare și recrutare de donatori de celule stem, cu înscriere în Registrul Național al Donatorilor Voluntari de Celule Stem (RNDVCSH).

În data de 19 septembrie 2020, România alături de alte 57 de țări, a sărbătorit Ziua Mondială a Donatorilor de Celule Stem Hematopoietice.

Scopul campaniei din acest an este de a aduce în atenția publicului și de a conștientiza importanța înscrierii în RNDVCSH. Orice persoană sănătoasă cu vârsta între 18 și 45 de ani poate fi un potențial donator și poate salva viața unui pacient diagnosticat cu o boală de sânge gravă, care nu are tratament.

Persoanele care doresc să doneze sânge dar nu o pot face în zilele lucrătoare, sunt rugate să se prezinte sâmbătă pentru a dona.

Solicitările de sânge și componente sanguine ale spitalelor din județ și din București sunt în creștere, dar numărul donatorilor se menține în această perioadă la un nivel insuficient, comparativ cu cererile.

Pacienti cu boli grave, copii și adulți, au nevoie de tratament transfuzional; fără ajutorul donatorilor de sânge, nu li se poate asigura acest tratament.

”Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța dispune de toate materialele necesare activității medicale, echipa depune eforturi lucrând în week-end-uri, dar fără contribuția dumneavoastră, a oamenilor sănătoși dornici să ajute donând sange, eforturile noastre nu își ating obiectivul.

Vă rugăm să nu ignorați acest mesaj și să luați în considerare oportunitatea de a oferi unui necunoscut o oră din sâmbăta dumneavoastră liberă, devenind donator de sânge.

În paralel, se  va  desfășura  și  acțiunea  de  informare  și  recrutare  de  donatori  de  celule  stem, cu  înscriere  în Registrul  Național  al  Donatorilor  Voluntari  de  Celule  Stem.”, a precizat dr. Alina Mirella Dobrotă, director al CRTS Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Vreți să vă angajați la Penitenciarul Poarta Albă? Sunt zeci de posturi disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, 22 septembie, pe pagina Administrației Naționale a Penitenciarelor a fost postat un anunț de angajare, potrivit căruia 41 de unități subordonate ANP scot la concurs, din sursă externă, în vederea încadrării ca poliţist de penitenciare, 700 de posturi de agent în cadrul sectorului operativ (665 – bărbaţi, 35 – femei).

Condiţiile necesar a fi îndeplinite de către candidaţi, probele de concurs, tematica şi bibliografia aferente pot fi consultate pe site-ul web al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/ Penitenciarului/ Penitenciarului-Spital/ Centrului de Detenţie/ Centrului Educativ/ Bazei de Aprovizionare, Gospodărire, Reparaţii Bucureşti, secţiunea Carieră, ori la sediile unităţilor organizatoare.

Informaţii suplimentare se pot obţine, de asemenea, de la structurile de resurse umane din teritoriu. Precizăm că activităţile specifice concursului se vor derula cu respectarea normelor impuse de actualul context epidemiologic.

La nivelul Penitenciarului Poarta Albă, au fost scoase la concurs 30 de posturi, toate pentru bărbați.

Cele mai multe posturi scoase la concurs sunt pentru unitatea de la Oradea, unde se angajează 40 de bărbați și 3 femei.

Condiţii specifice de ocupare a postului de agent operativ 

  1. Nivel minim de studii: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii;
  2. Abilități fizice, motrice și de coordonare (se verifică prin probă sportivă eliminatorie);

III. Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie);

  1. Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ”secret de serviciu” (după promovarea concursului).

Probele de concurs

  1. a) proba sportivă pentru evaluarea performanţei fizice;
  2. b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului;
  3. c) interviul;
  4. d) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Anunt Concurs 30 Posturi Agent Operativ PCTPA

 

Prezentarea generală a postului de agent în cadrul sectorului operativ

(atribuții generale ale postului)

 – să execute paza şi apărarea locului de deţinere conform îndatoririlor specifice ale postului, având asupra sa armamentul, muniţia şi mijloacele de legătură şi imobilizare cu care a fost dotat;

– să interzică încercările de escaladare a gardurilor împrejmuitoare de către persoanele private de libertate sau alte persoane;

– să cunoască şi să respecte prevederile legale privind uzul de armă;

– să someze şi să oprească persoanele necunoscute care intră sau ies în sau din zona stabilită conform îndatoririlor specifice ale postului, efectuând, dacă este cazul, uz de armă;

– să intensifice observarea şi supravegherea către interiorul locului de deţinere pe timpul desfăşurării apelului persoanelor private de libertate sau a altor activităţi desfăşurate cu acestea în apropierea postului, pentru a fi în măsură să acţioneze în cazul încercărilor acestora de a se sustrage de la regimul executării pedepsei privative de libertate;

– să verifice documentele de legitimare a personalului la intrarea şi ieşirea în şi din locul de deţinere;

– să verifice documentele de identitate sau de legitimare ale persoanelor din afara locului de deţinere, cărora li s-a permis accesul, atât la intrare, cât şi la ieşire, conform prevederilor legale;

– să permită ieşirea persoanelor private de libertate, numai pe baza documentelor legal întocmite şi, după caz, cu paza necesară. Intrările şi ieşirile se înregistrează în documentele din evidenţa postului;

– să oprească la postul de control persoanele în ale căror documente de identitate se constată nereguli sau pe cele care au încălcat regulile de acces, să informeze şeful de tură sau şeful serviciului siguranţa deţinerii şi să acţioneze conform dispoziţiilor;

– să efectueze controlul antiterorist şi de specialitate asupra tuturor persoanelor care intră în locul de deţinere şi asupra bagajelor acestora, cu excepţia celor prevăzute de unele acte normative;

– să efectueze controlul specific asupra persoanelor şi bagajelor acestora, care ies din locul de deţinere, prin sondaj, ori la dispoziţia şefilor ierarhici;

– să verifice mijloacele de transport care intră sau ies prin postul de control;

– să cunoască configuraţia postului de supraveghere, numărul şi categoria persoanelor private de libertate pe care le supraveghează şi, nominal, pe cele care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;

– să supravegheze persoanele private de libertate pe care le are în primire, să împiedice stabilirea de legături nepermise cu alte persoane private de libertate şi să prevină săvârşirea abaterilor disciplinare din partea acestora;

– să conducă şi să coordoneze activităţile stabilite prin programul zilnic care se desfăşoară în sectorul său de activitate;

– să pretindă respectarea, de către persoanele private de libertate, a regulilor de ordine interioară în orice împrejurare şi să urmărească menţinerea stării de disciplină şi curăţenie;

– să urmărească respectarea şi îndeplinirea măsurilor igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate nou primite de la organele de poliţie sau sosite prin transfer;

– să execute sau, după caz, să urmărească executarea percheziţiei corporale amănunţite în situaţiile prevăzute de actele normative în vigoare;

– să execute activităţile prilejuite de punerea în libertate a persoanelor private de libertate;

– să însoţească persoanele private de libertate la cabinetele medicale, infirmerie, vizite, curţi de plimbare, terenuri de sport, spaţii destinate desfăşurării demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, ori alte locuri stabilite de conducerea locului de deţinere, informându-se, în prealabil, despre măsurile de siguranţă stabilite pentru deţinuţii luaţi în primire;

– să asigure acordarea drepturilor legale persoanelor private de libertate, în cantităţile şi la perioadele stabilite pentru fiecare categorie, numai după ce a stabilit identitatea acestora şi a persoanelor vizitatoare;

– să controleze cu atenţie conţinutul pachetelor pentru a preveni introducerea bunurilor sau substanţelor interzise şi să urmărească exclusiv vizual desfăşurarea convorbirilor pe timpul vizitelor, cu respectarea confidenţialităţii şi informarea imediată a şefului nemijlocit atunci când constată încălcări ale reglementărilor în vigoare;

– să ofere informaţii persoanelor sosite la vizită, în limita competenţelor şi să asigure desfăşurarea vizitei într-un climat civilizat;

– să introducă la vizită persoanele vizitatoare, conform planificării aprobate de directorul locului de deţinere şi a deciziei acestuia referitoare la numărul de persoane admise;

– să efectueze, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară a persoanelor private de libertate pe care le ia în primire din zona de acces a secţiei;

– să cunoască numărul persoanelor private de libertate din formaţia de muncă care i s-a repartizat şi să ia măsurile necesare prevenirii oricărui incident;

– să organizeze şi să asigure paza şi supravegherea persoanelor private de libertate la punctul de lucru, conform documentelor aprobate de conducerea locului de deţinere;

– să verifice, periodic, prezenţa persoanelor private de libertate şi să anunţe dispeceratul locului de deţinere, prin mijloacele de legătură aflate la dispoziţie, la intervalele stabilite prin îndatoririle specifice, despre situaţia de la punctul de lucru;

– să organizeze şi, după caz, să execute, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară sau, după caz, amănunţită, cu respectarea regulilor referitoare la executarea percheziţiei persoanelor private de libertate la plecarea de la punctul de lucru.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrada A4. Vezi cine va proiecta nodul rutier de la Cumpăna

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, 22 septembrie 2020, CNAIR a semnat contractul de servicii ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Nod Rutier Cumpăna A4  (km 16+700)-DN39E”, operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION S.R.L.

Valoarea contractului este de 674.387,96 Lei, fără TVA.

Sursa de finanțare: Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Durata de realizare a contractului este de 8 luni, compusă din:

  • realizare Studiu de Fezabilitate – 3 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect pentru autorizarea lucrărilor de construire (PAC) – 5 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect tehnic de executie – 6 luni de la data semnării contractului;
  • asistenta tehnică pentru Beneficiar – 8 luni de la data semnării contractului.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatul așteptat al proiectului este elaborarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: