Connect with us

Administratie

Jardinierele amplasate pe domeniul public al municipiului Constanța, reparate cu peste… 400.000 de lei

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Primăria municipiului Constanța anunță achiziția de lucrări de reparații la jardienierele amplasate pe domeniul public al municipiului Constanța. Prețul plătit pentru aceste lucrări este mai mare de 400.000 de lei. Achiziția va fi una directă, pentru lucrări de zidărie și zidire, dar și de vopsitorie.

Lucrările de reparații jardiniere amplasate pe domeniul public al Municipiului Constanța nu necesită o tehnologie de execuție deosebită, dar se vor respecta normativele în vigoare, pentru fiecare categorie de lucrări, precum și prevederile referitoare la protecția mediului și a muncii.

Conform anunțului existent pe pagina de internet a Primăriei municipiului Constanța, achiziția administrației municipale constă în:

– delimitarea și semnalizarea perimetrului de lucru;
– reparațiile jardinierelor vizate se va realiza fără afectarea rețelelor de utilități precum și a altor dotări de pe domeniul public sau privat precum și altor bunuri private;
– vor fi dezafectate inclusiv fundațiile acestora, situație în care se va intervenii sub nivelul solului;
– terenul va fi adus la starea inițială unde se realizează lucrările de demolare;
– se va interveni asupra lor manual sau mecanic, în funcție de gradul de deteriorare;
– se vor îndepărta cu atenție părțile deteriorate de la trepte, capacele mozaicate, placajul din piatră naturală tip Techirghiol, tencuiala și cărămida aparentă, pe porțiunile unde se vor efectua reparații;
– se va cofra și se va turna beton B 150 în fundații și elevații;
– se va înlocui travertinul deteriorat;
– se vor tencuii și se vor finisa cu terasit;
– capacele mozaicate, placajul din piatră naturală și cărămida aparentă vor fi curățate de mortar, vor fi stivuite cu grijă, manipulate manual;
– fisurile din punctele izolate vor fi acoperite cu mortar pe bază de aracet sau chit special;
– pentru finisarea suprafețelor, dacă este cazul se va realiza o curățare atentă și se va aplica un tinci înaintea operațiunii de vopsire;
– după refacere se va aplica lavabil de exterior, rezistent la condițiile meteo nefavorabile ( ploi, îngheț/dezgheț, etc);
– după refacerea zonelor deteriorate se va executa o igienizare a suprafețelor;
– toate lucrările se vor executa conform normativelor în vigoare și în baza ordinelor de lucru emise de beneficiar.

Pentru executarea lucrărilor de reparații jardiniere, executantul va dispune de echipe mobile, având în dotare scule, utilaje și unelte specifice.

Molozul rezultat în urma săpăturilor, se va transporta și depozita la rampa de deșeuri inerte aflată la Poarta 9, cu respectarea obligațiilor executantului de a obține documentația necesară (autorizație tramă stradală, Aviz Acces Poarta 9).

Valoarea estimată fără TVA: 397.445,11 lei fără TVA

Condiții achiziție: Modalitatea de achiziționare a serviciilor se va realiza pe bază de contract, conform caiet de sarcini anexat.

Condiții de participare:
– cu respectarea prezentului anunț și a caietului de sarcini nr. 207527/28.10.2019;
– prezentarea certificatului constatator eliberat de O.N.R.C. care să probeze existența unei legături între obiectul achiziției și obiectul de activitate al operatorului economic.

Oferta va fi întocmită în conformitate cu cerințele caietului de sarcini atașat, astfel încât specificațiile tehnice din oferta depusă să permită identificarea cu ușurință a corespondenței cu toate cerințele și specificațiile din caietul de sarcini atașat.

Data limită primire oferte: 20.11.2019, ora 23:59.

În vederea efectuării vizitelor în teren, ofertanții se vor adresa Direcției Gestionare Servicii Publice, Serviciul Amenajări Urbane 0241488176.

Comments

comments

Administratie

Măsuri împotriva îmbolnăvirilor. Școlile și grădinițele din Constanța, dotate cu dezinfectanți

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța anunță, că unitățile de învățământ din Constanța au fost dotate cu dezinfectanți și covorașe, pentru prevenirea riscului de îmbolnăvire la copii.

„Încă de la sfârșitul anului trecut, primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, a acordat sumele necesare pentru achiziția de materiale igienico-sanitare la toate unitățile de învățământ din oraș. Din acești bani au fost achiziționate covorașe, dispensere, substanțe dezinfectante, precum și soluțiile necesare împiedicării răspândirii virusurilor de sezon. Aceste materiale au fost instalate la toate intrările și ieșirile din unitățile de învățământ, astfel încât să fie luate toate măsurile necesare pentru protecția copiilor, a personalului și a părinților care îi însoțesc pe cei mici. Facem apel către conducerile unităților de învățământ, precum și către cadrele didactice pentru a-i educa, a-i sfătui și a-i învăța pe copii să le folosească și să respecte cu strictețe măsurile igienico-sanitare, astfel încât să diminuăm, pe cât posibil, riscul îmbolnăvirilor cu afecțiuni respiratorii, în special gripă. Medicii specialiști recomandă părinților să fie atenți la igiena celor mici iar la primele semne de boală să se prezinte la medicul de familie pentru diagnosticare și instituirea unui tratament corect.“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria a preluat rețeaua de termie de la CET. Popa de la RADET se plânge de starea proastă a țevilor

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a reușit să preia de la Electrocentrale Constanța (CET) rețeaua primară de termoficare, pentru care a plătit aproximativ 2 milioane de lei. De la 1 ianuarie, rețeaua de termoficare este în administrarea RADET, care a preluat de la CET și 38 de oameni ce lucrează la întreținerea conductelor. Cum rețeaua este foarte veche, de mai bine de 40 de ani, evident și problemele sunt mari. Directorul RADET Constanța, Liviu Popa, a declarat pentru Ordinea.ro că, de la 1 ianuarie și până astăzi, angajații RADET au avut aproximativ 20 de intervenții asupra rețelei preluate.

„Sunt zile în care avem și câte 4, 5 sau 6 avarii. Lucrăm la foc continuu pentru a nu înregistra pierderi mari. Chiar acum aveam o avarie mare pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu“, a spus Popa.

Directorul RADET a dat ca exemplu strada Unirii, unde zile trecute s-a intervenit pentru o avarie, dar s-au descoperit la fața locului alte trei. Ordinea.ro a relatat în urmă cu două zile că pe strada Unirii, în dreptul grădiniței nr. 45, a apărut o avarie a RADET. Un constănțean a atras atenția asupra faptului că lucrarea este efectuată pe o stradă, care a fost recent asfaltată. Constănțeanul a mai spus că, anul trecut, în zonă au fost efectuate nu mai puțin de 20 de intervenții, iar problema nu pare să se rezolve prea curând. Contactat telefonic, dispeceratul RADET a confirmat, la vremea respectivă, că echipele lor intervin pe strada Unirii la conductele preluate de la CET.

Rețeaua va fi modernizată

Amintim că, municipalitatea va depune un proiect pentru obținerea de fonduri europene în vederea modernizarea și redimensionării rețelei de transport a energiei termice preluate de la CET. Modernizarea rețelei însemnă redimensionarea tuturor magistralelor, instalarea unui sistem de pompare a agentului termic în lanț și a unor senzori care să detecteze eventualele probleme.

„Proiectul, în situația în care va fi aprobat, el trebuie să se finalizeze în etape, pentru că în integralitate nu are cum să se finalizeze, până la încheiere actualului exercițiu financiar cu fonduri structurale. Adică, cu alte cuvinte, până în 2022, cel mult cu o prorogare până în 2023“, a declarat primarul Decebal Făgădău într-o conferință de presă.

O nouă companie – CT Heat & Energy

Tot primarul a precizat că municipalitatea are în vedere să înființeze o nouă companie a orașului în domeniul enerigie. Aceasta se va numi „CT Heat & Energy“ și care va avea cuprins în statul său atât procesul de transport și distribuție a energiei termice, cât și cel de producție. Cu alte cuvinte, municipalitatea dorește înființarea unei societăți, care să facă ceea ce fac acum CET și RADET. Bineînțeles că, în primă fază, noua companie se va ocupa doar de transportul energiei termice. Pe măsură ce lucrurile vor evolua, noua societate va prelua și distribuția de la RADET.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

PMP îi cere prefectului să analizeze funcționarea CL Agigea: “Cine este primarul Maricel să-și permită asemenea abuzuri?”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Jurnaliștii Ordinea.ro au arătat, într-un articol în exclusivitate semnat de jurnalistul Adrian Cârlescu faptul că, la Agigea, Consiliul Local funcționează, de două mandate, cu doi consilieri în minus față de forma legală.

Detaliile anchetei Ordinea.ro le puteți analiza aici:

Cum și-a prigonit baronul PSD-ist din Agigea opozanții. Consiliul local funcționează ilegal, cu doi consilieri în minus

“Cine este primarul Maricel să-și permită asemenea abuzuri?”

Astăzi, conducerea Partidului Mișcarea Populară Constanța a depus un memoriu la Instituția Prefectului Județului Constanța prin care solicită DE URGENȚĂ clarificarea modului de constituire și funcționare a Consiliului Local Agigea.

“Este inadmisibil ca într-o perioadă în care ne dorim transparența administrațiilor locale, CL Agigea să funcționeze șchiopătând fără 2 consilieri locali pe motiv că nu a vrut primarul Măricel Cârjaliu Cristian! Cum se poate să ai o asemenea abordare ca edil în condițiile în care acei oameni au primit votul cetățenilor din comuna Agigea și au fost trimiși să le reprezinte interesele în acel consiliu? Cine este primarul Măricel să-și permită asemenea abuzuri și nicio instituite a statului să nu se sesizeze? De ce prefecții care au fost din 2016 până azi au acoperit un asemenea abuz? Cer public prefectului George Niculescu să dispună urgent un control în vederea lămuririi situației existente la Agigea”, precizează Claudiu Iorga Palaz, președintele PMP Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: