Connect with us

Politica

Legea Educației, retrimisă Parlamentului! Președinția spune că ar provoca un val de concedieri

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de azi, Ligia Deca, Consilier de Stat – Departamentul Educație și Cercetare, a susținut, la Palatul Cotroceni, o declarație de presă. Iată ce a spus în fața jurnaliștilor acreditați:

Președintele României va trimite pentru reexaminare Parlamentului Legea pentru modificarea și completarea Legii Educației Naționale nr. 1/2011, înregistrată la Senat cu numărul 652/2018.

Motivul reexaminării îl reprezintă măsurile introduse la articolul I, punctul 4, prin care se realizează reducerea din pix a numărului de ore din ciclul primar, gimnazial și liceal începând cu următorul an școlar. Astfel, potrivit acestor noi reglementări, numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învățământ este în medie de 20 de ore pe săptămână la învățământul primar, 25 la învățământul gimnazial și 30 de ore pe săptămână la învățământul liceal.

Această nouă modificare abruptă a Legii Educației Naționale, fără nicio analiză de impact, riscă să producă efecte negative în cascadă pentru comunitatea școlară, fapt semnalat inclusiv de organizații reprezentative la nivel național ale elevilor, dascălilor și părinților. Demersul denotă lipsa unei strategii și a unei viziuni pe termen mediu și lung în acest sector esențial pentru viitorul României.

Voi detalia câteva dintre efectele nedorite aduse Legii Educației Naționale, în varianta sosită la promulgare.

Orice modificare a numărului de ore alocat disciplinelor afectează automat și profilul de formare, conținuturile educaționale, modalitățile de predare, învățare și evaluare. Nu există o analiză a modului în care formarea elevilor va fi afectată de aceste schimbări.

Reducerea numărului de ore la o asemenea dimensiune va însemna, cel mai probabil, un val de concedieri în sistemul de învățământ. Mai exact, proiectul de lege modifică articolul 66 din Legea Educației Naționale, fără să evalueze impactul asupra încadrării cu personal.

Legea, de asemenea, nu include dispoziții finale care să clarifice momentul din care începe aplicarea modificărilor aduse articolului 66 din Legea Educației Naționale. În absența acestora, planuri cadru se vor modifica din anul școlar următor printr-un proces făcut în grabă, pe genunchi. Reamintim faptul că dezvoltarea și aplicarea noilor planuri cadru este un demers care durează de peste cinci ani. El a fost demarat în 2013 și este încă în derulare. Iată că nici nu a apucat să se finalizeze implementarea lui și o luăm de la capăt cu schimbările.

Legea nu cuprinde nici dispoziții tranzitorii care să clarifice modul în care aceste modificări vor fi implementate. Se poate ajunge în situația absurdă în care, de exemplu, elevii de gimnaziu, de exemplu, vor fi școlarizați după trei planuri-cadru: cel inițial – cel vechi, cel curent, aflat în implementare până la clasa a VI-a, și cel viitor, care ar trebui dezvoltat până la începutul anului școlar 2019-2020 conform legii trimise la promulgare.

În lipsa acestor prevederi tranzitorii și finale, cel mai probabil vom avea o nouă o modificare a manualelor, care ar trebui adaptate viitoarelor planuri-cadru. Dat fiind timpul scurt până la care acestea ar trebui refăcute, există riscul evident ca ele să nu fie finalizate la timp.

În același timp, modificările aduse legii presupun o pregătire a cadrelor didactice pentru implementarea viitoarelor planuri cadru. Aceasta deși nu s-a finalizat încă formarea lor privind planurile cadru actuale. Lipsa unei evaluări a impactului asupra resursei umane arată fără echivoc lipsa viziunii în educație pe care cei care propun legea se pare că o au.

În concluzie, modificările aduse articolului 66 din Legea nr. 1/2011, riscă, în forma lor actuală, să afecteze calitatea și coerența procesului educațional. În mod firesc, ar fi fost de dorit să existe o dezbatere privind reducerea încărcării orare a programelor școlare și o dimensionare a timpului petrecut la școală de către elevi în acord cu capacitatea lor, etapele de dezvoltare psiho-emoțională ale acestora, precum și cu profilul absolventului. O modificare bruscă, nefundamentată, riscă să producă efecte dezastruoase pentru întreaga comunitate școlară.

Menționăm că celelalte prevederi ale legii sosite la promulgare sunt de natură să creeze un impact pozitiv. Astfel, ea include măsuri privind combaterea bullying-ului, precum și o serie de prevederi menite să crească accesul la educație a unor copii care nu aveau acest acces până acum, de exemplu, cei fără Cod Numeric Personal.

Cu toate acestea, modificarea articolului 66 din Legea Educației Naționale face necesară reexaminarea textului de lege.

Ca observație generală, ar trebui ca orice inițiativă legislativă care are efecte atât de ample asupra sistemului educațional să ia în considerare și alte procese aflate în derulare – de exemplu, reforma curriculară și viziunea proiectului „România Educată”, lansată în dezbatere publică de Președintele României la începutul lunii decembrie a anului trecut.

Foto: Ligia Deca

 

Comments

comments

Politica

Laurențiu Mironescu, despre motivele pentru care a intrat în PMP

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu o zi, conducerea PMP a surprins anunțând reintrarea în politică a fostului director al Administrației Porturilor Maritime Constanța, fost secretar de stat în MAI și fost deputat de Constanța, Laurențiu Mironescu. După ce s-a alăturat echipei lui Claudiu Palaz în PMP Constanța, Mironescu a venit pe blogul său cu câteva precizări legate de reintrarea sa în politică.

„De ce?

Pentru că am ajuns la un moment în care sunt destul de atent la ce-am realizat până acum în activitatea mea extra personală. Cariera profesională, de care sunt destul de mulțumit, ține mai degrabă de viața personală dar a avut ea vreo realizare de care să beneficieze și altcineva în afara mea, familiei și, poate, a celor aproape 70 de angajați de care sunt oarecum responsabil? Parcă, dar nu sunt așa de convins, s-ar fi putut mai mult. Bine, știți, eu am fost și bolnav, am luat virusul luptei la mișto împotriva corupției și a durat 8 ani și aproape 2 luni până am depășit boala. Acum sunt în convalescență și sper să fi învățat câte ceva de pe urma acestei boli…

Revenind, deși am încercat să mă fac auzit de la diverse alte tribune, oricât aș fi de indulgent pe acest subiect, mă uit la efecte și nu prea le văd. Ici, colo, s-a mai mișcat câte ceva, parcă.  Schimbarea cu adevărat poate fi făcută doar politic și politica nu se face din tribună.

În concluzie, principalul motiv pentru care am decis să reactivez politic, încălcându-mi toate jurămintele anterioare, este că zona la care mă pricep eu suferă și eu mă ofer în ajutor, iar ăsta nu poate veni decât din plan politic. Al doilea motiv este că parcă n-aș vrea să ies din viața activă amintit doar ca inculpat achitat într-un dosar considerat de Înalta Curte a fi inexistent.

De ce acum?

Pfff, mi-a luat ceva vreme să schimb obiectivul familiei de la supraviețuire la consolidare și reconstrucție. Să zicem că mi-am depășit barierele autoimpuse. În ceea ce privește sectorul transporturilor navale din România, ce să zic, este, la acest moment istoric, la nivelul miorițelor din portul Midia. Niciodată n-a avut nevoie mai mare de intervenție. Iar când vorbim de sectorul naval, nu ne referim doar la autoritățile menite să asigure siguranța navigației care nu știu cum să se disculpe mai cu talent … acolo e nevoie de cauterizarea incompetenței … Când vorbim de sectorul naval ne referim la o resursă umană consistentă din România care câștigă și indigenează zeci de milioane de euro pe lună, sute de milioane pe an, companii armatoare, deocamdată fluviale, cu zeci și sute de angajați, industria maritimă și portuară și alte zeci de ocupații multiplicate pe orizontală și verticală. Iar toate acestea au, în acest moment, strategia de dezvoltare a buruienii. Nu rețin să aibă vreo proiecție de mare viitor.

Am intrat în viața profesională când România arma peste 300 de vapoare. Mă uit azi în spate acum și nu văd niciunul. Iar asta este rezultatul absenței sectorului naval din România de pe agenda publică în ultimii 20 de ani. Putem elabora acum de ce, cum și ce și unde și nu mai știu ce, dar este neproductiv.

De-asta acum. Pentru că dacă nu punem umărul acum, ce-a mai rămas din energiile marinei noastre comerciale o să stingă de tot… e ca la siderurgie, când oprești cuptoarele, gata, se alege praful.

De ce aici?

De ce aici, adică la PMP? La PMP pentru că eu am deschis ochii în politică în Partidul Democrat, unde am intrat pentru comandantul care era președintele lui de-atunci, europarlamentarul PMP de azi. Sper să nu fie doar nostalgia dar parcă recunosc câte ceva din agilitatea fostului PD în PMP chiar dacă mulți dintre oamenii PD se găsesc în PNL-ul de azi.

Aici, pentru că Paleologu, pe care nu-l cunosc personal dar care mi-a plăcut în campania electorală, pentru că Robert Turcescu, pe care-l cunosc personal și pentru mulți, mulți alții.

Am detectat ieri reacția unui anumit site din Constanța care cita dintr-un material de-al meu, scris cu ani în urmă, depreciativ la adresa lui Claudiu Palaz, președintele PMP Constanța. Bun, să ne înțelegem, eu am scris câteva sute de articole pe blog, în fiecare mi-am pus părerile, sufletul și emoția, mai ales că eu am privit exprimarea mea scrisă ca un soi de terapie pentru un pishic destul de supus la presiune. M-am exprimat contondent la adresa multora, ce să faci, n-ai ce să faci, așa am gândit atunci, în starea de-atunci, în calitatea mea de atunci … Spre ușurarea unora, scutiți de efortul părerilor scrise și a regulilor gramaticale care, mai deunăzi, se bucurau că n-o să ajung eu șeful instituției lor pentru că am scris nu știu ce despre premierul Orban.

Aparte de orice s-ar putea spune despre oricine, Claudiu Palaz este un om îndrăgostit de administrație, care administrație, este meseria lui. Mircist, important, da? … se află și el la vârsta la care vrea să contabilizeze impactul pe care l-a avut în muncă, deci e pus pe treabă. Pentru mine e suficient și mă poate considera parte a echipei pe care a format-o la Constanța.

În concluzie, nu-mi doresc nimic altceva decât ajuta la apariția portului Constanța și a Dunării și a marinei comerciale pe harta preocupărilor politice din țara asta. Și asta nu se poate face decât acționând politic.“, se arată în mesajul lui Mironescu.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Deputatul Stelian Ion: „USR votează împotriva moțiunii PSD. Declarația lui Bulai, neinspirată“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Deputatul de Constanța al USR Stelian Ion a declarat, astăzi, în conferință de presă, că USR va vota împotriva moțiunii de cenzură a PSD, pentru că ei își doresc alegeri din două tururi pentru primari.

„Așa cum arată lucrurile acum, doar PSD și cu UDMR au șanse teoretice să treacă moțiune. Practice, sunt șanse zero să treacă moțiunea. Ar trebui văzut cum vor vota cei de la Pro România. Cu toate că au zis că nu votează, nu ar fi prima oară când cei de la Pro România au spus una și au făcut alta.“, a punctat Stelian Ion.

Parlamentarul constănțean a fost întrebat de Ordinea.ro cum comentează declarația colegului său de partid, deputatul Iulian Bulai, care a spus că va vota moţiunea de cenzură împotriva Guvernului PNL dacă „nu se mişcă lucrurile, să avem fonduri europene nerambursabile pentru Autostrada A8 în următorul exerciţiu financiar al UE“. Stelian Ion a spus că declarația lui Bulai a fost una neinspirată, care a vrut să sublinieze doar necesitatea alocării de fonduri autostrada A8. El a precizat că este convins că Iulian Bulai nu va vota moțiunea. Deputatul constănțean a mai spus că parlamentarii USR vor vota cu bilele la vedere moțiunea de cenzură.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Rareș Bogdan bate cu pumnul în masă. Vrea concedierea bugetarilor de lux!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Într-o intervenție televizată, europarlamentarul Rareș Bogdan a răbufnit la adresa celor care sunt numiți politic în funcții extrem de bine plătite. Fostul om de televiziune, acum membru PNL, a declarat că bugetarii de lux trebuie să fie urgent eliminați din sistem.

„Personaje care au ajuns pe clientelism politic pe poziții cheie. Este o situație care nu mai poate fi tolerată. (…) Astfel de cazuri sunt multiple. Colegul meu Florin Roman a venit cu proiectul care prevede să nu mai permitem prezența în mai mult de un consiliu de administrație.  (… ) Eu voi da cu pumnul în masă pentru că nu vreau să mă fac de râs în fața alegătorilor. Eu voi da cu pumnul în masă, nu vreau să mă fac de râs că se promovează tot felul de personaje. Am fost foarte tăcut, dar de luni voi lua măsuri”, a declarat Rareș Bogdan la România TV.

Sursa: stiripesurse.ro

Sursa foto: substantial.ro/Inquam Octav-Ganea

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: