Connect with us

Societate

Listele de așteptare pentru vaccinarea anti – covid, disponibile din 15 martie. Cum se face înscrierea

Publicat

la

Coordonatorul campaniei de vaccinare Valeriu Gheorghiţă a anunţat că lista de aşteptare va fi disponibilă pe platforma de vaccinare din data de 15 martie, iar fiecare persoană care vrea să se vaccineze se poate înscrie pe această listă. El a mai spus că nu a fost operaţionalizată lista de aşteptare până acum pentru că trebuiau activitate toate cele peste 750 de centre de vaccinare. De asemenea, persoanele cu boli cronice se pot programa individual pentru vaccinare, fără a mai fi nevoie să apeleze la medicul de familie sau medicul curant în acest sens.

„Lista de aşteptare va fi disponibilă pe platformă din data de 15 martie. Într-adevăr, prin operaţionalizarea listei de aşteptare fiecare persoană va avea posibilitatea să opteze pentru un centru de vaccinare, va putea vizualiza câte persoane se află în faţă şi astfel putem estima şi momentul la care ar putea fi vaccinate. De ce am amânat această operaţionalizare a listei de aşteptare? Pentru că ne-am dorit practic să putem activa toate centrele de vaccinare, cele peste 750 de centre de vaccinare prevăzute în actuala campanie de vaccinare, tocmai pentru a da posibilitatea persoanelor să opteze pentru unul dintre aceste centre. Dacă operaţionalizam lista de aşteptare mai devreme de a pune în activitate aceste centre de vaccinare, reduceam foarte mult din opţiunile pentru care o persoană ar fi putut să dorească să opteze. Ori, din acest punct de vedere, cred că din 15 martie această listă va fi disponibilă şi fiecare persoană care doreşte să se vaccineze o poate accesa înscriindu-se pe această listă. Trebuie să ţinem cont de un aspect – după ce va deveni disponibilă această listă de aşteptare, programarea efectivă, adică ocuparea unui loc în platformă, se va efectua doar din această listă de aşteptare. Practic nu vor mai exista persoane care se vor programa direct pe un loc liber pentru că platforma va avea această primă opţiune, de a notifica în prima etapă persoanele care sunt în lista de aşteptare. Se aşteaptă 24 de ore pentru confirmare programării din partea persoanelor notificate şi abia apoi, dacă nu se ocupă toate locurile, vor fi vizualizate de către ceilalţi”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă duminică seara la Digi 24.

Întrebat de ce persoanele cu boli cronice nu se pot programa singure pe plaformă şi au nevioe de cineva să le asiste, Gheorghiţă a răspuns: „Eu aş vrea să menţionez faptul că, în momentul de faţă, persoanele cunoscute cu boli cronice majoritatea cazurilor se pot programa singure, pentru că a fost actualizată baza de date care ne-a fost pusă la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate”.

„Într-adevăr la debutul celei de-a doua etape a campaniei de vaccinare adresată şi persoanelor cu boli cronice baza de date a fost incompletă şi într-adevăr destule persoane nu erau regăsite în această bază de date şi era nevoie de confirmarea prin intermediul medicului de familie sau medicului curant. Acum se poate face această programare individual. Prin platformă se creează acel cont şi în momentul în care selectăm opţiunea de persoană cu boală cronică se face această interogare a bazei de date. Se validează că într-adevăr persoana respectivă este cu boală cronică şi atunci se poate programa individual. În situaţia în care persoana nu este regăsită în baza de date, atunci putem să apelăm la serviciul operatorilor de call center. Sunt aproape 600 de operatori în call centere care vor putea prelua 600 de apeluri telefonice într-un interval de aproximativ 5 minute. Va fi un timp de aşteptare, dar vă pot spune că funcţionează foarte bine serviciul de call center”, a completat coordonatorul campaniei de vaccinare citat de jurnaliștii de la stiripesurse.ro.

Comments

comments

Societate

CNAS a lansat „Ghidul asiguratului”

Publicat

la data de

Scris de

CNAS a lansat „Ghidul asiguratului”.

Pentru o mai bună cunoaştere a serviciilor oferite în cadrul sistemului social de asigurări de sănătate, CNAS a realizat Ghidul asiguratului, care   ajută publicul să înţeleagă modul de funcţionare a acestui sistem. Ghidul cuprinde informaţii despre calitatea de asigurat, modalităţile de accesare a serviciilor pe fiecare domeniu de asistenţă medicală, precum și drepturile şi obligaţiile asiguratului, conform reglementărilor în vigoare la nivelul lunii iulie 2021. Ghidul se adresează atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate,  care pot afla care sunt serviciile medicale la care au dreptul şi care este modalitatea de accesare a acestora.

„Informarea corectă, completă și accesibilă a celor pe care îi deservește un sistem de sănătate este o condiție fundamentală pentru buna funcționare a acestuia. Nu doar în România, ci în orice țară. Pe fondul unor reglementări complexe și deseori în schimbare, cu atât mai mult în contextul pandemiei COVID-19, a situa oamenii în centrul sistemului înseamnă nu doar a concepe și implementa politici de sănătate adecvate, ci și (mai ales) a le oferi acestora instrumente care să îi ajute să beneficieze de serviciile la care au dreptul, cu respectarea obligațiilor legale. Acest ghid este un astfel de instrument.”, afirmă Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS, în prefaţa Ghidului asiguratului.

Pe baza propunerilor și recomandărilor primite după parcurgerea acestui ghid, CNAS va elabora şi alte ediţii, astfel încât să vină cât mai mult în sprijinul persoanelor care doresc să se informeze asupra modului în care pot accesa serviciile acordate în sistemul public de sănătate.

Ghidul asiguratului a fost postat pe site-ul CNAS, www.cnas.ro, și promovat pe pagina de Facebook a instituţiei.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Campanie de control pe litoral. Ce amenzi au aplicat inspectorii de muncă

Publicat

la data de

Scris de

În perioada 15 iulie – 4 septembrie a.c., se desfășoară Campania Națională privind identificarea și combaterea cazurilor de muncă nedeclarate și verificarea respectării prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă  în unități care desfășoară activitate pe litoralul Mării Negre.

In prima săptămână de control, inspectorii de muncă din cadrul serviciului control relații de muncă au verificat un număr de 62 angajatori, au aplicat sancțiuni contravenționale în valoare de 40.000 lei și au fost depistate 2 persoane care lucrau fără forme legale de angajare.

Inspectorii de muncă din cadrul serviciului securitate și sănătate în muncă au verificat un număr de 30 de angajatori unde au dispus 65 de masuri de remediere a neconformităților constatate si au aplicat o sancțiune contravenționala în valoare de 4.000 lei pentru neefectuarea instructajului din punct de vedere al securității și sănătății în muncă la angajare. Echipele de control au acționat și în weekend, ocazia cu care s-a verificat și respectarea de către angajatori a timpului de lucru și de odihnă al salariaților.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se modifică programul de vizitare la Acvariul din Constanța

Publicat

la data de

Scris de

De astăzi, vizitatorii Acvariului din Constanța vor avea acces în incintă până târziu. S-a modificat programul de vizitare, astfel că turiștii și localnicii se pot bucura de expozițiile de faună și floră până la ora 22.00.

Până acum programul era între orele 8.30 – 20.00.

Noul program, valabil până în data de 23 august, este de luni până duminică între orele 10.30- 22.00. Programul casieriei este între orele 10.30 – 21.30.

Prețul biletelor rămâne neschimbat, respectiv:

Adulți: 30 de lei

Tarif Însoțitor (0-18 ani) 20 de lei

Elevi/Studenți 7,50 lei
Copiii până la 7 ani intră gratuit.

Important: ACCESUL ÎN ACVARIU SE FACE PROGRESIV prin așteptarea la rând – indiferent de modalitatea de achiziționare a biletului – online sau la casier.

Reamintim că spațiul expozițional al Acvariului este destinat prezentării expoziției permanente de faună și floră acvatică, dar și unor expoziții temporare cu diverse tematici legate de biologie, ecologie acvatica și pescuit marin.

De-a lungul timpului, Acvariul din Constanța a adunat peste 100 de specii de pești și viețuitoare marine care aparțin unor zone geografice diverse. Ținând cont de criterii ecologice, biogeografice și taxonomice, Acvariul, este structurat în trei secții: Marină, Dulcicolă și Pești Exotici.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: