Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat, luni, că este necesară o discuţie serioasă despre sistemul de educaţie, el spunând că reforma în domeniu este ”o never-ending story”.
”Se tot pune întrebarea dacă e mai bine să se revină la manualul unic sau să rămână manualele alternative. Sincer, poate atunci când am fost noi în facultate poate eram mai proşti, dar aveam un singur manual, nu pentru toate materiile, dar pentru o materie şi se pare că au ieşit totuşi ingineri, economişti, profesori, adică oameni care au învăţat carte într-un mod temeinic. Nu ştiu cât interes privat este în a fi mai multe manuale alternative şi cât interes privat este în a exista acele materiale auxiliare care înţeleg că totuşi nu au niciun fel de control”, a spus Liviu Dragnea, în discursul la deschiderea anului universitar la Facultatea de Ştiinţe şi Inginerie din Alexandria, citat de News.ro.
”Şi rugămintea mea la ministrul Educaţiei, că tot alternăm anul de sport, la ceilalţi colegi din minister, poate se gândesc serios şi fac o propunere foarte bine argumentată. De asemenea, poate se gândesc serios la programa şcolară, poate ne aplecăm mai mult la ceea ce spun şi copiii şi părinţii. Nu cumva este prea mare încărcătura pe un elev ca şi număr de ore? A făcut cineva socoteala într-un mod serios dacă numărul de ore nu cumva este prea mare şi-l afectează? Pentru că am auzit mulţi profesori şi de preuniversitar, şi de universitar, mulţi părinţi, elevi, studenţi care spun totuşi că această reformă care într-adevăr este un fel de never ending story… Eu vă spun, fiul meu s-a născut în 89, deci a avut şansa să prindă toate reformele de după revoluţie încoace, dar absolut pe toate”, a mai declarat preşedintele Camerei Deputaţilor.
Dragnea a precizat că s-a tot vorbit despre reforma educaţiei, reforma sistemului, nu s-a vorbit foarte mult despre îmbunătăţirea calităţii actului educaţional, dar s-au alocat bani.
”Poate cu curaj, Ministerul Educaţiei, profesorii, elevii, studenţii generează o discuţie despre cum ar trebui să arate sistemul de educaţie din România. Pentru că, eu vă spun cu toată sinceritatea, bineînţeles că voi genera foarte multe comentarii, mulţi specialişti între ghilimele, specialişti în datul cu părerea vor critica, dar în România este nevoie de o discuţie serioasă despre sistemul de educaţie. Nu abordare politică, nu abordare cu patimă, nu o abordare superficială, ci o discuţie foarte serioasă, să vedem nu cumva după toate aceste reforme s-a uitat care este obiectivul principal al sistemului de educaţie, şi anume copilul. Nu cumva prin toate aceste discuţii cu sindicatele, cu alte structuri din Ministerul Educaţiei se uită că centrul oricărei politici de educaţie trebuie să fie copilul şi educaţia lui, şi viaţa lui?”, a adăugat liderul PSD.
Liviu Dragnea a menţionat că nu vrea să certe pe nimeni, nu îşi permite să critice pe nimeni din domeniu, dar a avut multe întâlniri cu sindicatele din educaţie de-a lungul anilor.
”Nu de fiecare dată s-a discutat şi despre elev sau despre student, ba dimpotrivă şi atunci eu zic că avem totuşi capacitatea să reuşim să vă aşezăm la aceeaşi masă, pentru ca să găsiţi care e cea mai bună cale pentru ca un elev care termină liceul, un student care termină o facultate să se simtă stăpân pe el, pentru că românii sunt deştepţi. Dacă sunt studenţi români care au terminat facultatea în România şi predau la Sorbona, dacă sunt studenţi care au terminat facultatea în România şi sunt ingineri la NASA şi în multe alte locuri, medici care profesează în Europa şi în SUA şi de fapt pe tot Globul, asta n u înseamnă că românii sunt proşti, dimpotrivă, sunt deştepţi şi asta înseamnă că fiecare dintre voi trebuie să nu mai aveţi niciun fel de complex în a aborda viaţa, în a avea încredere în ceea ce aveţi, în mintea voastră şi în pregătirea voastră”, a mai afirmat preşedintele Camerei.