Connect with us

Politica

Maghiarii forțează autonomia. Cu ce proiect nou a venit UDMR în Camera Deputaților

Tatian Iorga

Publicat

la

În ciuda divergențelor stârnite în ultima perioadă, UDMR insistă cu proiecte cu tentă separatistă. În acest sens, deputatul PMP Marius Pașcan a atras atenția asupra faptului că UDMR a revenit azi, în Camera Deputaților, cu un nou proiect legislativ care vizează separatismul, autonomia teritorială pe criterii etnice și subminarea României. Este vorba, de introducerea obligației de a asigura folosirea limbilor minorităților naționale în toate instituțiile publice aflate în subordinea acestora, organismele prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județean, prefecturile și serviciile publice deconcentrate, propunerea legislativă adaugă inspectoratele județene ale poliției române. De asemenea, inițiativa UDMR reglementează însemnele și simbolurile care exprimă identitatea etnică, istorică, culturală și economică a cetățenilor aparținând minorităților naționale. Astfel, autoritățile administrației publice locale, instituțiile publice aflate în subordinea acestora, organismele prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județean, prin hotărârea organelor lor deliberative sau, după caz, a organelor de conducere, pot adopta și folosi, alături de însemnele oficiale ale României și aceste însemne și simboluri, deci implicit așa-zisul steag secuiesc, mai spune PMP-istul. Toate acestea au fost mascate, spune Pașcan, într-un nou Cod Administrativ și care, interesant, a fost votat de Senat. Proiectul a fost respins la vot azi în Camera Deputaților.

„În preajma centenarului Trianonului, UDMR se situează agresiv pe linia directivelor politice trasate din Budapesta și își întețește provocările cu caracter etnic, instigările separatiste, revizioniste, atacă susținut și programatic pentru a submina România din interior și exterior. Evident, profită fără scrupule și de contextul actualei pandemii, care sanitar dar și politic este șubrezitoare pentru instituțiile statului român și nu numai. Iată la foc în rafale încă o inițiativă legislativă a UDMR, care a fost adoptată tacit de Senat iar acum se dezbate în Camera Deputaților. Proiectul anterior, parcă în oglindă, privind Statutul de autonomie a pretinsului Ținutului Secuiesc, a fost adoptat tacit de către Camera Deputaților. Vă asigur că nu poate fi vreo coincidență, ambele au fost adoptate în aceeași dată, 23 aprilie 2020. Mai mult sau mai puțin întâmplător, judecați cu dreaptă măsură, inițiativa UDMR are un conținut izbitor, identic, cu inițiativa PSD privind Codul administrativ al României din anul 2018. Dar în ceea ce privește reglementările privind minoritățile naționale, constatăm că inițiativa UDMR depășește în gravitate atât inițiativa PSD, declarată neconstituțională, cât și Codul administrativ în vigoare, atacat la Curtea Constituțională. Vă atenționez că această inițiativă, prin generalizarea folosirii la nivel național a limbii unei minorități naționale aflate sub pragul de 20%, afectează însuși caracterul de limbă oficială al limbii române. Cu alte cuvinte, aproape orice entitate administrativă, într-un mod subiectiv și arbitrariu, poate decide cu de la sine putere asigurarea folosirii limbii minorităților naționale în unitățile administrativ-teritoriale în care cetățenii aparținând minorităților naționale, ATENȚIE!, nu ating ponderea de 20%. Or, acest prag reprezintă tocmai ponderea semnificativă, fiind prevăzut și în baza Cartei Europene a Limbilor Regionale sau Minoritare și a Constituției României.“, notează Marius Pașcan.

Parlamentarul PMP spune că inițiativa UDMR încalcă Liniile directoare pentru tratamentul cadru, convenit în privința minorităților la Ljubljana, vizând integrarea societăților diverse ale Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa.

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Politica

Iohannis garantează că NU va impune lockdown după alegerile parlamentare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Președintele Klaus Iohannis a punctat foarte clar, astăzi, faptul că nu se va pune problema intraurării stării de urgență, după alegerile parlamentare din 6 decembrie.

„În ceea ce privește un eventual lockdown: nu există nicio intenție, eu nu intenționez să promovez o carantină la nivel național după alegerile parlamentare din 6 decembrie. Repet aceste lucruri pentru că sunt politicieni fără niciun fel de scrupule care încearcă să se promoveze cu știri false. Abordarea de până acum s-a dovedit a fi una corectă și vom continua să impunem carantină locală sau zonală. Trebuie să lupătm în continuare cu acest virus pentru că prea mulți români pierd zilnic lupta cu acest virus, este o presiune prea mare asupra ATI. Medicii fac eforturi supraomenești pentru a salva vieți în fiecare zi”, a spus Klaus Iohannis.

Sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Virginia Uzun, condamnată definitiv la închisoare cu suspendare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Fosta șefă a Serviciului Public de Impozite şi Taxe Locale Constanţa Virginia Uzun, a fost condamnată, astăzi, de judecătorii Curții de Apel Constanța, la doi ani și opt luni de închisoare cu suspendare, pentru abuz în serviciu. Decizia este definitivă.

„În baza art.421 pct.2 lit. a Cod procedură penală, admite apelul declarat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Constanţa împotriva sentinţei penale nr.484/26.11.2019 pronunţată de Tribunalul Constanţa în dosarul penal nr.4065/118/2018. În baza art.423 alin.2 Cod procedură penală, desfiinţează în parte sentinţa penală atacată, şi, rejudecând, dispune:

În baza art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (6 acte materiale), condamnă inculpata Uzun Virginia la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi interzicerea dreptului de a ocupa o funcţie publică, pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvârţirea infracţiunii de abuz în serviciu.

În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatei cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcţie publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani şi 8 luni închisoare aplicată inculpatei Uzun Virginia pe un termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal.

În baza art.93 alin.1 Cod penal, dispune ca pe durata termenului de supraveghere inculpata să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă.

În baza art.93 alin.2 lit. b Cod penal, impune inculpatei să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de Serviciul de Probaţiune Constanţa sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate.

În baza art.93 alin.3 Cod penal, dispune ca pe parcursul termenului de supraveghere inculpata să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o durată de 90 de zile în cadrul Direcţiei de Gospodărire Comunală a Primăriei Constanţa sau Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii Constanţa.

În baza art.91 alin.4 Cod penal, atrage atenţia inculpatei asupra dispoziţiilor art.96 Cod penal.

În baza art.65 alin.3 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii dreptului de a nu exercita o funcţie publică aplicată inculpatei Uzun Virginia nu se execută pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei principale a închisorii.

În baza art.48 alin.1 Cod penal, în referire la art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (2 acte materiale), condamnă inculpatul Coronea Bogdan la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi interzicerea dreptului de a ocupa o funcţie publică pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu.

În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatului cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcţie publică. În baza art.322 Cod penal, raportat la art.321 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal, condamnă inculpatul Coronea Bogdan la pedeapsa de 6 luni închisoare (30 de acte materiale, în referire la emiterea în fals a unui număr de 12 certificate, respectiv 18 certificate ce atestă participarea la sesiunile de formare profesională din perioada 02-05.11.2017 şi în data de 19.12.2017), pentru comiterea infracţiunii de fals în înscrisuri sub semnătură privată.

În baza art.38 alin.1 şi art.39 alin.1 lit. b Cod penal, aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea de 2 ani şi 8 luni închisoare, la care adaugă un spor de 2 luni închisoare, reprezentând o treime din pedeapsa ce nu se execută, în final inculpatul Coronea Bogdan urmând a executa pedeapsa rezultantă de 2 ani şi 10 luni închisoare.

În baza art.45 alin.1 Cod penal, interzice inculpatului exercitarea dreptului de a ocupa o funcţie publică pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal. În baza art.45 alin.5 Cod penal, interzice inculpatului cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcţie publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani şi 10 luni închisoare aplicată inculpatului Coronea Bogdan pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal.

În baza art.93 alin.1 Cod penal, dispune ca pe durata termenului de supraveghere inculpatul să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă.

În baza art.93 alin.2 lit. b Cod penal, impune inculpatului să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de Serviciul de Probaţiune Constanţa sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate. În baza art.93 alin.3 Cod penal, dispune ca pe parcursul termenului de supraveghere inculpatul să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o durată de 90 de zile în cadrul Direcţiei de Gospodărire Comunală a Primăriei Constanţa sau Complexului Muzeal de  Ştiinţe ale Naturii Constanţa.

În baza art.91 alin.4 Cod penal, atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art.96 Cod penal. În baza art.65 alin.3 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii dreptului de a nu exercita o funcţie publică aplicată inculpatului Coronea Bogdan nu se execută pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei principale a închisorii.

În baza art.397 raportat la art.25 alin.3 Cod procedură penală, dispune desfiinţarea unui număr de 30 de certificate de participare la sesiunile de formare profesională (workshop) emise pentru un număr de 12 persoane din perioada 02-05.11.2017 şi pentru un număr de 18 persoane în data de 19.12.2017 (VOL.II DUP, filele 34-57 şi 77-112).

În baza art.274 alin.1 Cod procedură penală, obligă inculpaţii Uzun Virginia şi Coronea Bogdan la plata a câte 3.000 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare aferente fondului. Înlătură din cuprinsul sentinţei penale apelate dispoziţiile privind restituirea către inculpata Raşid Ghiulendan a sumei de 36.375 lei de către SPIT Constanţa, pusă la dispoziţia acestei instituţii prin serviciul CN Poşta Română SA în baza chitanţei seria CNPRMCT060 nr.00020749 din data de 11.10.2018.

Înlătură din cuprinsul sentinţei penale atacate celelalte dispoziţii contrare deciziei penale de faţă şi menţine restul dispoziţiilor acesteia. În baza art.275 alin.3 Cod procedură penală, cheltuielile judiciare avansate în faza de apel rămân în sarcina statului. În baza art.272 Cod procedură penală, onorariile parţiale de avocaţi din oficiu Vieriu Panţuru Alina Mirela, Trişcă Georgiana, Tugearu Mihaela şi Dobrin Alexandra în sumă a câte 250 lei, se vor avansa din fondul Ministerului Justiţiei. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 25.11.2020.“, se arată în minuta instanței.

Virginia Uzun este o figură proeminentă a mediului administrativ constănțean, din anturajul intim al actualului pușcăriaș Radu Mazăre, prietenă recunoscută cu senatorul obscen Tit-Liviu Brăiloiu și fost candidat la Primăria Eforie.

Iată dosarul în urma căruia Virginia Uzun a fost condamnată:

„Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
UZUN VIRGINIA, la data faptelor director executiv în cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale (S.P.I.T.) al mun. Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-fals intelectual în formă continuată,
-complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată
-complicitate la delapidare,

CORONEA BOGDAN-ANDREI, la data faptelor președinte al unei asociației, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată,
-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată,
-delapidare,

RAȘID GHIULENDAN, la data faptelor șef al compartimentului Resurse Umane din cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale al mun. Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-fals intelectual în formă continuată,
-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată,
TRENTEA TATU CARMEN AURELIA, la data faptelor director executiv adjunct în cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale al mun. Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-fals intelectual în formă continuată,
-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În intervalul noiembrie – decembrie 2017, inculpata Uzun Virginia, în calitatea menționată mai sus, cu rea credință, a îndeplinit cu încălcarea legii acte ce țin de atribuțiile de serviciu în legătură cu derularea ilegală și fictivă a două contracte încheiate între Serviciul Public de Impozite și Taxe (S.P.I.T.) Constanța, în calitate de achizitor, și asociația reprezentată de inculpatul Coronea Bogdan, în calitate de prestator, ce aveau ca obiect organizarea de seminarii de formare profesională pentru angajații instituției publice.
Serviciile respective, care nu au fost prestate în fapt, au fost contractate și plătite ilegal de către S.P.I.T. Constanța, în condițiile în care asociația reprezentată de inculpatul Coronea Bogdan nu era autorizată să organizeze cursuri de formare profesională.
Aceste aspecte au condus la efectuarea unor plăți ilegale în valoare totală de 36.000 lei, ce constituie un prejudiciu pentru Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța și totodată un folos necuvenit pentru asociația “prestatoare” a serviciilor respective.
Efectuarea plăților ilegale a fost posibilă cu ajutorul dat de inculpatul Coronea Bogdan-Andrei care a facturat prestarea unor servicii de formare profesională fictive, precum și de inculpatele Trentea Tatu Carmen Aurelia și Rașid Ghiulendan care, în calitățile menționate mai sus, au semnat contractele și au ordonanțat la plată cursurile respective.
În același context, inculpatul Coronea Bogdan-Andrei a emis, în calitate de președinte al asociației, certificate de participare false, pentru un număr de 30 de persoane (inclusiv pentru inculpații Uzun Virginia, Rașid Ghiulendan și Trentea Tatu Carmen Aurelia).
În perioada derulării primului contract de formare profesională, din noiembrie 2017, inculpatul Coronea Bogdan-Andrei a remis inculpatei Uzun Virginia un card bancar aferent contului curent al asociației pe care o conducea, pentru ca aceasta din urmă să extragă și să folosească pentru sine diverse sume de bani, care au totalizat 9.500 lei.“

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Sorin Mihai, candidat PNL Constanța la Camera Deputaților: „Am pregătit cinci proiecte pentru un învățământ la standarde europene”

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Sorin Mihai, actualul inspector școlar general, candidează pe lista PNL pentru o funcție de deputat. Cei peste 22 de ani de experiență în învățământ s-au concretizat în mai multe proiecte care pot îmbunătăți domeniul și, implicit, viața și viitorul copiilor noștri. Multe dintre ele pot fi puse în aplicare imediat ce va ajunge în Parlament, pentru că sunt deja testate și s-a dovedit că funcționează cu succes. Ne-am oprit numai la cinci dintre ele.

Rețea de campusuri școlare

„Primul proiect pe care vreau să îl pun în aplicare și la care țin foarte mult este realizarea unei rețele de campusuri școlare pentru învățământul preuniversitar. Mă bucur că și-a făcut loc și în programul de guvernare al PNL. Campusurile școlare ar trebui să fie organizate pe verticală, adică să identificăm în același perimetru și creșă, și grădiniță, și învățământ primar, gimnazial, și liceu, ba chiar și învățământ postliceal. Astfel, se poate deservi populația școlară din arealul respectiv, reducând costurile. Mă refer și la costurile de transport, dar și la optimizarea costurilor de personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic.”, afirmă Sorin Mihai.

Campusurile ar rezolva foarte multe dintre problemele actuale ale învățământului și din mediul rural, dar și din cel urban. În primul rând, abandonul școlar și părăsirea timpurie a școlii. De asemenea, ar conecta școala la nevoile reale ale comunității, ar reduce costurile cu transportul, cu personalul, ar oferi predictibilitate traseului educațional, ar ajuta la dezvoltarea învățământului profesional.

Pază umană în școli

Un alt proiect important pentru Sorin Mihai este asigurarea pazei umane în unitățile de învățământ preuniversitar prin personal contractual al Poliției Locale. Este o idee pe care a promovat-o în calitate de consilier local, în Mangalia, și care se aplică și acum.

„În municipiul Mangalia, paza este asigurată, la fiecare unitate de învățământ, de Poliția Locală. Modelul trebuie să fie extins la nivel național. Din toată experiența mea, din toate discuțiile avute, reiese că ceea ce asigură siguranța în școli este paza umană, prezența unui angajat în uniformă. Aceasta a redus fenomenul de violență, de bullying.”, spune Sorin Mihai.

Și acest proiect duce la reducerea costurilor, pentru că unitățile de învățământ nu vor mai folosi metoda actuală, aceea a unui contract cu o firmă de pază privată.

Asistență medicală profesionistă

Sorin Mihai promovează și un proiect care va asigura asistență medicală profesionistă în școli, prin personal angajat de către unitatea de învățământ (prin normarea ca personal didactic auxiliar). „Nu putem să punem triajul epidemiologic în sarcina cadrului didactic sau a angajaților care sunt acum în unitățile de învățământ. Este absolut necesar să avem angajat al școlii, măcar cu jumătate de normă, asistent medical, care să fie prezent la începutul cursurilor, să poată să gestioneze situația accesului în unitățile școlare, să verifice dacă elevul are simptome de boală. Este evident că unui personal care nu este calificat, care nu are competențele necesare, i-ar putea scăpa aceste lucruri.”, afirmă, pe bună dreptate, Sorin Mihai. În prezent, responsabilitatea cadrelor medicale nu este bine stabilită, iar acest lucru se poate regla prin amendarea articolului 249 din Legea Educației sau chiar prin schimbarea legislației, subliniază inspectorul școlar general.

Sistem integrat al platformelor educaționale

Un alt proiect, extrem de important, mai ales în contextul pandemiei, este crearea unui sistem integrat al platformelor educaționale digitale la nivel județean și național.

„Este important să creăm sisteme integrate în vederea digitalizării procesului educațional și a interconectării bazelor de date. De exemplu, platformele educaționale sunt, în prezent, folosite insular de fiecare unitate de învățământ. Am evolua rapid dacă ar fi folosite într-un sistem integrat la nivel județean, în care inspectoratele școlare județene ar pune la dispoziție tuturor cadrelor didactice posibilitate de comunicare directă (documentele necesare în corespondența cu ISJ vor fi depuse numai on-line), dar ar putea, în același timp, să vadă și care este situația pe platformele educaționale, în fiecare unitate de învățământ. Un sistem integrat al platformelor educaționale este și o modalitate de comunicare mult mai puternic optimizată și, în același timp, este și o modalitate de construire piramidală a demersului educațional. Un cadru didactic poate să acceseze mult mai simplu, pe o platformă educațională la nivelul județului, materiale didactice, să comunice cu alți profesori, cu inspectorii școlari, să fie altfel monitorizată activitatea didactică.”, subliniază Sorin Mihai.

„Ghiozdanul relaxat”

O astfel de platformă va fi utilă și după ce se va termina pandemia. Cu ajutorul ei, vom îndrepta învățământul românesc spre digitalizarea tuturor manualelor și auxiliarelor didactice utilizate în procesul de învățământ. Ajungem aici la al cincilea proiect al candidatului PNL: „Ghiozdanul relaxat”. Un proiect pe care, de asemenea, l-a inițiat deja.

„Proiectul presupune folosirea, la nivelul fiecărei unități de învățământ, a manualelor în format digital. Aș extinde discuția și la digitalizarea tuturor auxiliarelor didactice. Va fi mult mai simplu să comunicăm și pe platforme. Acum, profesorii fotocopiază, transmit elevilor, aceștia transmit înapoi. Dacă am folosi însă, de pildă, un caiet al elevului în format electronic, completat on-line, care să fie pus la dispoziție cu titlu gratuit de editura care oferă manualele, am îmbunătăți sistemul de învățământ.”, spune inspector școlar general.

Sorin Mihai este inspector școlar general în cadrul Inspectoratului Școlar Constanța, este profesor și a fost consilier în cadrul cabinetului ministrului secretar de stat al Educației. Are o experiență de peste 22 de ani în domeniu și știe ce trebuie făcut în domeniul politicilor educaționale. Se află pe locul al cincilea pe lista PNL Constanța pentru Camera Deputaților.

„Cu votul dumneavoastră, va ajunge acolo pentru a pune în practică toate aceste proiecte.“, notează PNL.

Executat de Asociația Puterea Civică – portal: ordinea.ro

Comandat de Partidul Național Liberal – Filiala Constanța

CUI mandatar financiar coordonator: 11200025

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: