Connect with us

Actual

Mamaia Nord. O șoferiță băută a provocat un accident rutier

Publicat

la

În cursul serii trecute, o șoferiță care a urcat la volan după ce a băut a provocat un accident rutier.

Potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța, la data de 12 septembrie a.c., în jurul orei 21.20, polițiști din cadrul Serviciului Rutier au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier, pe aleea Siracuza din Mamaia Nord.

La fața locului, polițiștii au constatat faptul că impactul s-a produs între două autoturisme, conduse de două femei, în urma căruia a rezultat vătămarea corporală ușoară a conducătoarei auto de 35 de ani.

În urma testării cu aparatul etilotest, în cazul celeilalte șoferițe, de 27 de ani, a rezultat o valoare de 0,28 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă
Apasă pentru a comenta

Trebuie să te autentifici pentru a scrie un comentariu Login

Lasă un răspuns

Actual

Incendiu la o navă în Portul Constanța

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, 20 septembrie, militarii ISU Constanța au fost solicitați să intervină în portul Constanța, la dana 52,  unde a izbucnit un incendiu.

Din primele informații, incendiul s-a produs la o nava plină de containere, care este remorcată către cheu, în aceste momente.

Se pare că fumul iese din sala motoare.

Știre în curs de actualizare.

Foto: Arhivă

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

La Mangalia a fost efectuată prima livrare de gaz natural lichefiat din țara noastră

Publicat

la data de

Scris de

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a efectuat prima livrare de gaz natural lichefiat (GNL) către Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare șantier maritim din sud-estul Europei. Produsul a fost utilizat pentru alimentarea unei nave cu motoare care utilizează GNL. Este prima navă de acest tip construită în România, la Șantierul Naval Damen, din Mangalia.

Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea Downstream Oil: „Sectorul transporturilor, care are un rol esențial pentru mobilitatea bunurilor și a oamenilor, este și unul dintre sectoarele în care sunt necesare măsuri eficiente și cuprinzătoare de reducere a emisiilor. OMV Petrom este și va continua să fie parte din soluție, cu un portofoliu mixt de produse care să răspundă nevoilor de mobilitate din țara noastră. Prima livrare de GNL din România este încă un pas pe care îl facem in extinderea ofertei de produse pentru transport cu emisii scăzute.”

Franck Neel, membru al directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Gas: „În contextul tranziției energetice, utilizarea GNL-ului în transport și industrie poate duce la o reducere semnificativă a emisiilor de carbon și a celor poluante. România are un potențial semnificativ de gaze naturale, iar valorificarea acestuia, inclusiv prin lichefiere, deschide noi orizonturi pentru economia românească și contribuie la obiectivele agendei climatice.”

Florin Spătaru, membru al Directoratului Damen Shipyards Mangalia: „Ne bucură colaborarea dintre doi lideri ai industriei din România și nu numai, care au făcut posibilă o premieră: este pentru prima dată când o astfel de navă este construită în România, iar acest lucru demonstrează că industria navală românească este capabilă să implementeze proiecte foarte complexe și inovatoare cu un înalt nivel tehnologic”.

Prima livrare de GNL din România, efectuată de OMV Petrom, a presupus coordonarea și gestionarea în premieră a unui proces complex în care au fost implicate mai multe companii partenere, în condițiile respectării tuturor măsurilor de siguranță. Acesta s-a concretizat în două transporturi separate a câte două autocisterne, care au alimentat rezervorul primei nave din România care funcționează pe bază de GNL.

Prin răcirea gazelor naturale la o temperatură de -160°C și prin lichefiere, acestea își reduc volumul de aproximativ 600 de ori comparativ cu volumul în stare gazoasă. Astfel, pot fi stocate și transportate în siguranță pe distanțe foarte lungi, cu un grad crescut de eficiență economică și energetică. Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziție pentru un transport mai curat, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă și transportul naval. Prin utilizarea de GNL în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15%, cele de oxid de azot scad cu 50%, iar emisiile de particule grele scad cu 99%.

De asemenea, GNL nu generează emisii de sulf, respectând astfel cerințele stricte privind emisiile de sulf ale Organizației Maritime Internaționale.

***

Precizăm că în anul 2019, Damen anunța că va construi două feriboturi RoRo hibride GNL pentru Seaspan la Șantierul Naval Damen  Mangalia. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime, dar au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.

Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021, construcția acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

Cele două feriboturi, se vor alătura Seaspan Swift și Seaspan Reliant, primele feriboturi hibride ale companiei, comandate acum mai bine de doi ani. De la momentul în care a început exploatarea noilor nave, Seaspan Ferries a reușit să reducă în mod semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră, menținând în același timp un nivel ridicat de performanță și fiabilitate pentru serviciul său de tractare între terminalele sale continentale și insula Vancouver.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Intervenție a Gărzii de Coastă pe Marea Neagră pentru salvarea a șapte turiști aflați în pericol

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au intervenit pe Marea Neagră cu două nave proprii pentru salvarea a șapte persoane care practicau sporturi nautice și se aflau în imposibilitatea de a se întoarce la țărm din cauza vântului puternic. Concret, în 18 septembrie, în baza unei informații primite de la C.C.C. SCOMAR, două mijloace de mobilitate navală ale Gărzii de Coastă – Grupul de Nave Mangalia și Grupul de Nave Constanța au acționat în zona Olimp pentru salvarea a șapte persoane a căror viață era pusă în pericol.

Astfel, în urma unui apel telefonic în jurul orei 12.35, prin care s-a semnalat faptul că un grup de șapte persoane care practicau sporturi nautice cu plăci de surf în zona pescăriei Olimp se află în imposibilitatea de a se întoarce la țărm din cauza vântului puternic, a fost inițiată de către Serviciul M.R.C.C. al Autorității Navale Române o acțiune SAR pentru căutarea și salvarea persoanelor.

La operațiune au participat, alături de cele două nave ale Gărzii de Coastă, o navă aparținând A.R.S.V.O.M și o ambarcațiune pescărească.

Ajunși la fata locului, polițiștii de frontieră au salvat și preluat la bordul navei PFR patru persoane, celelalte trei fiind salvate de către ambarcațiunea pescărească.

Toate cele șapte persoane au ajuns la mal in siguranță, nefiind nevoie de îngrijiri medicale.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: