Connect with us

Politica

Marian Crușoveanu, deputat PNL: “PSD-iștii au stat cu ochii pe port ca pe butelie ca să pună mâna pe el”

Published

on

Tensiunile din jurul schimbării directorului general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța sunt departe de a se fi încheiat. Un alt lider PNL intervine și susține că, cităm, cei din conducerea PSD au stat cu ochii pe Portul Constanța ca pe butelie pentru a pune mâna pe el. După ce încheiem citatul, facem precizarea că declarația îi aparține deputatului liberal Marian Crușoveanu, membru în Comisia de Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților.

„În ultimele luni, a existat un interes major din partea PSD de a-l schimba pe managerul de succes al Portului Constanța, Florin Goidea. Care sunt mizele acestei schimbări, mascate cu declarații politice, fără a fi acoperite de date concrete, vom vedea în perioada următoare. Una este clară, cea referitoare la alegerile interne din PSD.”, a scris pe contul său de Facebook deputatul PNL.

De asemenea, Marian Crușoveanu spune că s-a uitat pe documentele oficiale, dar și pe rapoartele de activitate și i-au atras atenția câteva cifre. Iată-le:

  1. În anul 2021, doar prin POIM, au fost depuse 5 cereri de finanțare pentru proiecte în valoare de peste 85,22 milioane de euro. Pentru 3 dintre acestea s-au semnat deja contractele de finanțare.
  2. Portul Constanța mai are 10 proiecte aflate în stadiul de pregătire pentru POT 2021-2027, în valoare de 532,20 de milioane de euro.
  3. De asemenea, există o listă întreagă de proiecte, aflate în diferite stadii, care vizează dezvoltarea și modernizarea Portului Constanța, finanțate de Fondul European de Dezvoltare și Connecting Europe Facility (CEF).
  4. În primul semestru al anului 2022, în comparație cu semestrul întâi din 2021, traficul de mărfuri derulat prin porturile din județul Constanța a înregistrat o creștere de aproximativ 16,92% plus 5433 de mii de tone.

„Desigur că războiul din Ucraina reprezintă, în continuare, o provocare și o oportunitate pentru activitatea economică a Portului Constanța, care a devenit un punct geopolitic vital pentru exporturile cereale ucrainene, în timp ce ministrul Transporturilor tot nu reușește să deblocheze toate liniile feroviare blocate de vagoane care, de ani de zile, îngreunează activitatea portului. În timp ce Portul Constanța are șansa istorică de a fi portul cheie pe plan regional, ministrul Transporturilor, în loc să fie concentrat de această situație, are preocupări cu interese de altă natură. PSD-iștii au stat, luni de zile, cu ochii pe port ca pe butelie ca să pună mâna pe el, făcând jocuri de culise care pot periclita finanțările pentru proiectele de investiții. Dacă tot sunt interesați de județul Constanța, mă întreb când va da ministrul Transporturilor undă verde pentru anularea taxei pe podurile dunărene, lege blocată în Parlamentul României.”, a conchis Crușoveanu.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!