Connect with us

Politica

Marian Crușoveanu (PNL): “CJC alocă 1,5 milioane de euro unei direcții care TAIE FRUNZĂ LA CÂINI”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Consiliul Județean Constanța a aprobat, ieri, în ultima ședință ordinară din acest an, bugetul pentru Direcția Județeană de Pază. Peste 1,5 milioane de euro este suma pe care aleșii județeni au trimis-o către direcția aflată în subordinea administrației județene.

Liberalii au avut comentarii acide de făcut la adresa proiectului, dar și a celor care l-au inițiat.

Consilierul Marian Crușoveanu de la PNL a spus că banii reprezintă un “cadou în prag de sărbători” din partea conducerii PSD-PMP-ALDE pentru Direcția Județeană de Pază.

 “Este bine de știut că paza Consiliului Județean este una de #lux, aceasta costând aproape dublu față de prețurile de pe piață. Dacă s-ar fi făcut licitație publică pentru pază și protecție, contractul ar fi costat maxim 1.000.000 de euro. Însă este incredibil cum, din pix, conducerea Consiliului Județean Constanța aruncă pe fereastră mai bine de 500.000 de euro. Mă întreb, retoric, de cine îi este frică conducerii Consiliului Județean, de este nevoie de o astfel de pază care se plătește la preț aproape dublu față de prețul existent pe piață?! Este inadmisibil ca, în condițiile în care este nevoie de investiții în aparatura spitalului județean, în școlile din județ, în infrastructura județeană, în drumuri și poduri, cei de la conducere să nu aibă ochi pentru aceste probleme. Găsesc, însă, bani pentru unele direcții ale Consiliului care ”taie frunză la câini”. Cu acest contract, se lasă impresia că cei de la Conducerea Consiliului Județean sunt mai bine păziți decât președintele României.”, este de părere consilierul Crușoveanu.

Proiectul aprobat de majoritatea aleșilor județeni îl puteți studia consultând documentul următor:

8

Scandal cu alcool și arme de tip airsoft

Direcția Județeană de Pază s-a aflat, în ultimul an, în centrul unui scandal cât casa.

Biroul de presă al IPJ Constanța a informat că, la data de 21 iulie 2017, polițiștii Secției 1 Constanța au depistat în trafic un bărbat de 27 de ani, care conducea un autovehicul al unei instituții publice din Constanța fiind sub influența băuturilor alcoolice – 0,56 mg/l – constatare ulterioară a polițiștilor S.R. – și care a fost condus la spital pentru recoltarea de probe de sânge. De asemenea, oamenii legii au mai informat că în mașină se afla un alt bărbat de 40 de ani, care se pare că se afla și el sub influența băuturilor alcoolice, care deținea o armă de tip airsoft și manifesta cu aceasta un comportament agresiv în traficul rutier. În cauză, oamenii legii au procedat la conducerea la poliție și audierea celor doi, șoferul fiind cercetat penal pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice, iar pasagerul sancționat cu 2000 lei și confiscarea armei de tip airsoft. Și șoferul a fost sancționat cu o amendă de 3000 de lei pentru împiedicarea polițiștilor să-și îndeplinească atribuțiile de serviciu.

Conform informațiilor oferite de polițiști, în mașină de aflau șeful de la acea dată al Direcției Județene de Pază Constanța, Lucian Titi Giurcă și șoferul acestuia, Valentin Oprică.

În urma incdentului, Giurcă și-a dat demisia, iar Oprică s-a suspendat din funcție. Demisiile au fost confirmate, la acea dată de Horia Marius Țuțuianu, președintele CJ Constanța, iar Direcția a fost supusă unui control din partea Compartimentului de Control din cadrul Consiliului Județean Constanța, precum și unui audit. S-a dispus atunci o verificare atât a activității Direcției Județene de Pază, cât și ai indicatorilor economici și finaciari.

 

Comments

comments

Politica

Deputatul PRO România Mircea Dobre: „Guvernul PNL se luptă cu agricultorii. Refuză să le acorde despăgubiri“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu câteva zile, Parlamentul a votat o lege, la propunerea PRO România, prin care statul urmează să le acorde un ajutor financiar agricultorilor. Este vorba de Legea anti-secetă prin care fermierii să primească despăgubiri pentru secetă, dar și amânarea ratelor pentru cei afectați de seceta. În replică, premierul Ludovic Orban a criticat inițiativa, spunând că o va ataca la CCR. Declarația premierului l-a înfuriat pe deputatul de Constanța al Pro România, Mircea Dobre, care a declarat că PNL și Guvernul duc un adevărat război împotriva fermierilor și agricultorilor.

„Dragi fermieri/agricultori, asistăm la un adevărat război al PNL împotriva noastră, fie din neștiință, fie din rea voință. „Parlamentul iar a mai făcut o nefăcută. A trecut o lege. Aici trebuie să stăm tare în şa, pentru că în fiecare săptămână Parlamentul ne mai toarnă câteva reglementări în care ne mai generează cheltuieli pentru care nu există resurse” – deși pare incredibil, sunt cuvintele PREMIERULUI ROMÂNIEI, rostite astăzi, în ședință de guvern. PNL ne arată, astfel, că efectiv îi încurcă Parlamentul și, deci, democrația, pe cei care acum conduc țara. Probabil își doresc un regim dictatorial, ceea ce s-a cam observat, de când a-nceput pandemia. Dar ar trebui să știe că nu vor putea conduce nici prin dictatură, dacă nu va mai exista Agricultură. Iată despre ce este vorba: ne-am luptat cu PNL, în #Parlament, să obținem ajutor financiar pentru agricultorii din România, în condițiile actuale, de secetă severă. De la început, PNL s-a opus cu toată forța și prin toate mijloacele. Până astăzi, când am trăit s-o auzim și pe asta: Parlamentul „face nefăcute” – adică PNL nu suportă democrația și nu înțelege de ce își permite Parlamentul să legifereze.

Să vă explic de unde a-nceput acest război al PNL împotriva României.

În caz de calamitate, agricultorii puteau fi ajutați, în baza unei legi din anul 2002 (Legea 381/2002), care a fost, practic, anulată de o Ordonanță de Urgență din anul 2010 (OUG 14/2010 – care abrogă legea din 2002, dar nu preia absolut nimic din aceasta, astfel încât, în acest moment nu mai există nicio lege care să protejeze agricultorii, în caz de calamitate). În această perioadă, în care riscăm foametea, nu doar falimentul agricultorilor, ne-am străduit să facem o lege care să ne ajute, pe termen scurt, mediu și lung. Iar PNL se opune, cu toate forțele.

Iată ce dorim: Art.12. – (1) Prin derogare de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 288/2010, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, cu modificările ulterioare, și ale Ordonanței Guvernului nr. 51/1997 privind operațiunile de leasing și societățile de leasing, republicată, cu modificările si completările ulterioare, obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, acordate debitorilor afectați de fenomenele meteorologice nefavorabile prevăzute la art. 1 alin. (5) lit. c), de către creditori, se suspendă la cererea debitorului cu până la 18 luni, prin prelungirea corespunzătoare a maturității creditului, fără costuri suplimentare.

(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se acordă exclusiv debitorilor afectați direct sau indirect de fenomene meteorologice nefavorabile prevăzute la art. 1 alin. (5) lit. c), conform prevederilor ordinului comun emis de ministrul afacerilor interne și ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

Este legea despre care ministrul Agriculturii spune că „este populistă și nu poate fi pusă în aplicare”. Iar premierul României, #LudovicOrban, afirmă, în ședință de #Guvern: „Vedeţi că Parlamentul iar a mai făcut o nefăcută. A trecut o lege. Aici trebuie să stăm tare în şa, pentru că în fiecare săptămână Parlamentul ne mai toarnă câteva reglementări în care ne mai generează cheltuieli pentru care nu există resurse. Parcă vor să ducă România în stare de a nu putea să facă faţă plăţilor.

Ăsta-i un asemenea gest de iresponsabilitate. Încercaţi să fiţi mai activi în comunicarea publică, să prevenim toate năzdrăvăniile astea, să oprim populismele astea care ne generează o situaţie în care foarte greu vom putea face faţă obligaţiilor generate de reglementările adoptate în Parlament.”

Și continuă, premierul României, în aceeași ședință de guvern, de astăzi, după ce ministrul agriculturii a afirmat că legea nu va putea fi aplicată, „deoarece reprezintă o schemă de ajutor de stat şi nu are acceptul Comisiei Europene”: „Luaţi legătura cu grupul să o atacăm la Curtea Constituţională, astfel încât să nu fim în situaţia să nu putem pune în practică o reglementare…”

Ce nu știe dl Ludovic Orban, pe lângă principiile de bază ale democrației – pe care o atacă direct, fără perdea, din poziția oficială de premier al României -, este că nu Parlamentul, ci Guvernul trebuie să notifice Comisia Europeană, în cazul în care România acordă ajutor financiar agricultorilor, în caz de calamitate. Și încă ceva, pentru dl ministru: CCR este #Curtea #Constituțională, deci se poate ataca o lege la CCR doar dacă încalcă principiile constituționale. Legea pe care vreți s-o atacați dvs nu are probleme de constituționalitate. Măcar plătiți un consultant juridic, să vă explice diferențele. Am văzut că dna #AlinaGorghiu nu consideră că ar fi o problemă neconstituționalitatea unei legi (s-a exprimat ferm, în această privință, ca specialist în Drept și politician cu funcții și atribuții importante).“, declară Mircea Dobre.

Amintim că Legea anti-secetă a fost votată în urmă cu o săptămână de Parlament și prevede acordarea de despăgubiri agricultorilor pentru secetă, dar și amânarea ratelor pentru cei afectați de secetă.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

4 ani de la alegerile locale. Cum apreciați activitatea primarului dumneavoastră?

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Pe 6 iunie 2020 se împlinesc 4 ani de la alegerile locale. Pandemia de coronavirus a îmăiedicat autoritățile să pregătească alegerile locale în acest an. Sunt discuții pentru organizarea scrutinului electoral pentru alegerea primarilor și formarea de noi consilii locale în luna septembrie. Până atunci, știm că judecătorii CCR au decis, miercuri, 3 iunie, că „Parlamentul este cel care va reglementa, prin legea de prelungire a mandatelor autorităților locale, dacă stabilirea datei alegerilor se realizează prin lege organică (de Parlament) sau prin hotărâre de guvern”. Astfel, până la finalul sesiunii parlamentare, Camera Deputaților și Senatului trebuie să adopte o lege prin care să se stabilească cu câte luni se prelungesc mandatele primarilor, consilierilor locali și județeni.

„Curtea a reţinut că prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale a fost realizată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.44/2020, care a fost aprobată, cu modificări şi completări, de Parlament, prin lege. Or, prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale se realizează numai prin lege organică, adoptată de Parlament, şi nu prin ordonanţe de urgenţă ale Guvernului. În aceste condiţii, Parlamentului îi revenea obligaţia constituţională de a respinge ordonanţa de urgenţă astfel adoptată, şi nu de a o aproba. Totodată, Parlamentul este cel care va reglementa, prin legea de prelungire a mandatelor autorităților administrației publice locale, dacă stabilirea datei alegerilor se realizează prin lege organică sau prin hotărâre de Guvern”, se arată în comunicatul CCR.

Liberalii iau în calcul ca alegerile locale să se desfăşoare pe 27 septembrie, iar alegerile parlamentare, la termen, pe 6 decembrie.

CCR a dezbătut cele două sesizări depuse de PNL și Guvern privind legea adoptată de Camera Deputaților referitoare la prelungirea mandatelor aleșilor locali și stabilirea datei alegerilor de către Parlament.

IMPORTANT! Parlamentarii au adoptat, pe 23 aprilie, un proiect de lege prin care prelungesc mandatele aleșilor locali până la finalul anului, din cauza epidemiei, și acordă Parlamentului dreptul de a stabili data alegerilor, prin lege organică. Legea a fost atacată la CCR de liberali, nemulțumiți de modificarea făcută în Parlament care ia atributul Guvernului de a stabili data alegerilor locale. Potrivit actului normativ adoptat de Parlament, mandatele în curs ale primarilor, primarului general al municipiului Bucureşti, preşedinţilor de consilii judeţene, consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi consiliilor judeţene se prelungesc cu cel mult şase luni de la data încetării stării de urgenţă. Data alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020 se stabileşte de către Legislativ, prin lege organică, cu cel puţin 75 de zile înaintea votării.

NOTĂ! În ultimii 30 de ani, Guvernul a fost cel care a decis data alegerilor, prin hotărâre.

În aceste condiții, vă întrebăm dacă sunteti mulțumiți de activitatea primarului dumneavoastră, dacă aleșii locali și-au respectat promisiunile pe care vi le-au făcut în primăvara anului 2016, înaintea alegerilor locale. Care ar fi punctele slabe pentru care aveți reproduși de făcut și ce de ce proiecte are nevoie urgentă localitatea unde aveți domiciliul și unde vă desfășurați activitățile.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Asociația lui Vergil Chițac, amendată de CNCD pentru dejecțiile debitate despre Claudiu Palaz

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

“Încă un cui în „sicriul politic” al Amiralului Chițac”, scrie Claudiu Iorga Palaz, președintele PMP Constanța, într-un comunicat de presă remis redacției. Liderul Partidului Mișcarea Populară informează că Asociația Constanța Altfel reprezentată de Vergil Chițac trebuie să plătească o amendă contravențională, după ce l-a jignit în spațiul public pe Claudiu Palaz, liderul organizației Constanța a PMP.

“În data de 21 mai 2020, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, a pronunțat hotărârea nr. 333/08.04.2020 prin care a obligat „Asociatia Constanța Altfel” reprezentată de Vergil Chițac, să plătească o amendă contravențională pentru faptul că l-a jignit în spațiul public (rețea de socializare) pe președintele PMP, Claudiu Iorga Palaz, folosind în acest sens cuvinte care întrunesc elemente constitutive ale faptei de discriminare în conformitate cu art. 2 alin. 1 și art. 15, OUG 137/2000”, se arată în documentul de presă.

Pe marginea acestui subiect, Claudiu Palaz precizează că Vergil Chițac a dat dovadă de o “atitudinea sfidătoare și iresponsabila față de constănțeni a fost dovedită în timp, acesta sfidând măsurile de prevenire în perioada pandemiei de Covid19, atunci când a băgat în carantină un întreg Guvern”. Mai mult, Palaz îi cere lui Chițac să aibă “curajul să se adreseze instituțiilor statului pentru a-l sancționa conform prevederilor legale”.

„Sancțiunea aplicată de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării este o dovadă clară a atitudinii distructive față de politica constănțeană și a lipsei de respect față de adeversarii politici. Atitudinea sfidătoare și iresponsabila față de constănțeni a fost dovedită în timp, acesta sfidând măsurile de prevenire în perioada pandemiei de Covid19, atunci când a băgat în carantină un întreg Guvern, fapt nemaiîntâlnit în istoria României. Îi sfătuiesc pe toți cei care sunt jigniți sau hărțuiți de Asociația lui Vergil Chițac să aibă curajul să se adreseze instituțiilor statului pentru a-l sancționa conform prevederilor legale.” A declarat Claudiu Palaz.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a apreciat că fapta asociației conduse de Vergil Chițac de a-l numi ”gibon” pe Claudiu Palaz în mai multe postări și comentarii pe Facebook este de natură contravențională. Fapta ONG-ului condus de Chițac a fost încadrată la articolul 2 aliniatul 1 și la articolul 15 din OG 37/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare. 

Articolul 2(1) Potrivit prezentei ordonanțe, prin discriminare se înțelege orice deosebire, excludere, restricție sau preferință, pe bază de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, sex, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, apartenență la o categorie defavorizată, precum și orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoașterii, folosinței sau exercitării, în condiții de egalitate, a drepturilor omului și a libertăților fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social și cultural sau în orice alte domenii ale vieții publice.”

Articolul 15 Constituie contravenție, conform prezentei ordonanțe, dacă fapta nu intră sub incidența legii penale, orice comportament manifestat în public, având caracter de propagandă naționalist-șovină, de instigare la ură rasială sau națională, ori acel comportament care are ca scop sau vizează atingerea demnității ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptat împotriva unei persoane, unui grup de persoane sau unei comunități și legat de apartenența acestora la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală a acestuia.

Asociația Constanța Altfel a fost sancționată cu amendă contravențională de 1.000 de lei. CNCD nu a soluționat mai multe aspecte invocate de Palaz, apreciind că acestea sunt de competența instanțelor civile de judecată. 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: