Connect with us

Politica

Mircea-Titus Dobre: „Guvernul Orban NU cunoaște sensul cuvântului URGENȚĂ”

Tatian Iorga

Publicat

la

Deputatul de Constanța al PRO România, Mircea-Titus Dobre, critică Guvernul Orban din cauza birocratizării excesive, multe dintre firme care și-au închis activitatea prin Ordin Militar își vor pune lacătul pe ușă. Dobre îl acuză pe ministrul Economiei, Virgil Popescu, că nu cunoaște sensul cuvântului urgență, în condițiile în care pentru a-și băga angajații în șomaj tehnic, firmele trebuie să depună o grămadă de hârtii. Deputatul constănțean spune că această hârțogăraie este inutilă în condițiile introducerii stării de urgență.

Iată mesajul lui Mircea Dobre pentru guverananți:

„„dexonline.ro spune următoarele: ”URGÉNȚĂ, urgențe, s.f. Însușirea, caracterul a ceea ce este urgent; situație care necesită o rezolvare urgentă; necesitate de a rezolva imediat o problemă. ◊ Loc. adv. De urgență = imediat, numaidecât, repede, fără întârziere.”

Guvernul României ar trebui să se trezească la realitate!

Măsurile economice trebuie să țină cont de situația reală în care ne aflăm, până nu e prea târziu. Sunt afaceri închise deja, prin Ordin Militar. Nu e posibil să se birocratizeze o serie de măsuri pe care actualul guvern ar fi trebuit să le ia astfel încât să ajute și nu să încurce mai rău pe toată lumea. Anunțul făcut astăzi de ministrul Economiei arată că nu s-a înțeles nimic din situația reală, iar actualului guvern ar trebui să-i explice cineva realitatea, nu doar pe cea economică.

Ministrul Economiei a postat pe pagina de Facebook, astăzi, o veste aparent ”bună”: statul va acorda certificate de situație de urgență și nu vor exista costuri pentru emiterea lor. Îmbucurător. Doar că „Cererea și documentele justificative vor fi introduse on-line într-o platformă care va funcționa în termen de 5 zile de la publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern (art. 2 alin. 1 și art.6 alin. 1)” Adică cel mai devreme pe 25.03.2020, dacă s-ar fi publicat astăzi în MO, ceea ce nu s-a întâmplat (ședința de guvern s-a desfășurat în data de 18.03.2020).

Avem următoarea situație: baruri, restaurante, hoteluri, SPA-uri, baze de tratament, saloane de înfrumusețare, săli de sport, baze sportive și multe alte afaceri care au fost ÎNCHISE PRIN ORDIN MILITAR! Cum să vii tu, guvern în situație de urgență, să le ceri patronilor acestor afaceri ÎNCHISE PRIN ORDIN MILITAR să aducă dovada că n-au mai produs nimic în perioada în care au fost efectiv ÎNCHISE PRIN ORDIN MILITAR? Care dovadă? Că au fost ÎNCHISE PRIN ORDIN MILITAR? Dovada există chiar în decretul care a făcut posibilă ÎNCHIDEREA LOR PRIN ORDIN MILITAR. Ce anume nu este clar?

Avem peste 8.430 de baruri, restaurante și cafenele autorizate de fostul Minister al Turismului azi se numește Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Câte dintre acestea ar putea livra mâncarea la domiciliu? Și la domiciliul cui: Avem 47 de localități turistice de interes național și 61 de interes local, unde numărul locuitorilor e mai mic decât cel al turiștilor. Dacă nu sunt turiști, iar localnicii erau, în mare parte, angajați în bazele de cazare – acum închise – cine va comanda mâncarea on-line la restaurantele din stațiunile turistice, pentru a fi livrată la domiciliu? Este doar un exemplu care arată lipsa de logică și neînțelegerea realității de către cei care au conceput acest plan de măsuri economice.

Am auzit cum membrii PNL fac apel la calm și la clemență pentru un guvern în situație de criză fără precedent, că poate se mai greșește, că poate oamenii sunt stresați, că poate unele lucruri nu se înțeleg din prima… Dacă nu înțeleg membrii actualului guvern, ar face bine măcar să asculte ce le spun și ceilalți. Dacă este nevoie, se poate desena situația, ca să fie mai clară pentru cei care nu înțeleg. Aceiași oameni care cer clemență pentru guvern și fac apel la calm au mai spus că nu e normal să se acorde ajutor din partea statului pentru toate afacerile, ci doar pentru cele afectate de criză, numai că deciziile luate îi tratează pe toți în mod egal. E clar că firmele de curierat merg foarte bine în perioada aceasta, că unele magazine au vânzări chiar mai mari decât înainte, prin comenzi on-line. Dar cum să-i impui unuia care a fost ÎNCHIS PRIN ORDIN MILITAR să depună aceleași declarații și bilanț contabil ca restul, care încă funcționează?

Chiar dacă vor rămâne restaurante care vor putea livra la domiciliu – ceea ce ne dorim toți, pentru că e dezirabil să funcționeze cât mai multe afaceri – totuși, cei care au conceput măsurile nu s-au gândit decât la București (cu toate că și aici situația nu este bună deloc). În rest, de unde să aibă restaurantele atâția clienți care să aibă, la rândul lor, atât de mulți bani în plină criză, ca să poată comanda zilnic mâncarea la restaurantele din Sinaia, Predeal, Bușteni, etc de exemplu?

În aceste condiții, este aberantă cerera de justificare a veniturilor prin balanță: Se închid activitățile conform Ordinului militar din data de 17.03.2020, iar certificatele de urgență trebuie emise fără acte contabile justificative, fiind foarte clar pentru toată lumea că veniturile sunt sau vor fi ZERO! Pentru toate activitățile care se închid prin Ordin Militar, certificatul de situație de urgență trebuie emis IMEDIAT, fără proceduri birocratice pentru domeniile de activitate interzise. Balanța aferentă lunii Martie se încheie pe 25 Aprilie, adică trebuie ca operatorii economici să aștepte o lună pentru depunerea documentelor pentru activități interzise de Ordin Militar.

În plus, se stipulează și următoarele: Codurile CAEN eligibile vor fi stabilite prin Ordin al ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, ordin care trebuie și el publicat, conform art. 6 alin.2 din Decretul 195/2020.

Trebuia stabilită prin H.G lista codurilor CAEN, ca să nu mai așteptăm și ordinul ministrului… Cine știe cât va mai dura?

Mai sunt și alte aberații birocratice: Conform articolului 3, punctul 5 din prezenta HG Certificatul de urgență se acordă doar pe perioada stării de urgență stabilită prin Decretul președintelui României, dar articolul 12 din Decretul Președintelui României dă posibilitatea emiterii certificatului de urgență pe întreaga perioadă în care activitatea este afectată, în contextual pandemiei COVID-19.

Să înțelegem ca această hotărâre de guvern este peste un decret prezidențial!!!“, se arată în mesajul lui Dobre.

Comments

comments

Politica

Predica primarului-preot, care încarcă cu mâna lui gunoiul locuitorilor, pentru alegătorii din Cobadin

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Primarul supraveghea construcția unei hale, de fapt niște garaje și un atelier de reparații pentru toate mașinile primăriei: două microbuze, un buldoexcavator, un tractor, două remorci etc.

De acolo mergea la biserică unde făcea o casă mortuară.

„Primar sunt de patru ani. Sunt preot, dar nu mai slujesc, că sunt suspendat pe perioada mandatului de primar. Preot sunt de 33 de ani aici în Cobadin, eu fiind de loc din satul Viișoara”, mă introduce în atmosferă preotul Cornel Cocoș, primar și candidat PNL pentru alegerile de pe 27 septembrie.

Reporter: Cum ați dat Biserica pe Primărie?

Cornel Cocoș: Mai aveam puțin și ieseam la pensie. Dar, au venit câțiva locuitori și mi-au zis: Haideți, că ați făcut mult la biserică și ați fost gospodar, poate facem mai multe și pentru comună!

Am zis: Hai să facem!.

Reporter: Ce proiecte aveți pentru următorul mandat?

Cornel Cocoș: Cel mai urgent este apa la Negrești. În centrul satului este un robinet de unde iau oamenii apă, dar nu este bună. Noi facem analize tot timpul. Am fost obligați ca la femeile gravide și la copiii până în trei ani să le ducem apă plată. Avem proiect depus.

Reporter: Fonduri europene ați atras?

Cornel Cocoș: Am primit pentru sala de sport. În perioada următoare o scot la licitație. La urmă stăm după contestații…

Reporter: Apropo de contestații, ce ați schimba din punctul de vedere al primarului, din legislație?

Cornel Cocoș: Când am venit primar, era un proiect făcut pentru drumuri. Era în valoare de 80 de miliarde. A câștigat la licitație o firmă care a zis că-l face cu 65. Numai materialele costau atât, dar n-am avut ce face. Acum au pus piatră pe toate străzile și s-au blocat la covorul de asfalt. Spun că au crescut prețurile la materiale, ori legea nu-mi dă voie să măresc finanțarea decât pentru salarii. Trebuie să scot la licitație, din nou, asfaltul. O să vină ploile și toată piatra se va lua pe roți și va trebui s-o luăm de la început. Problema e că legea nu-mi dă voie să continui fără altă licitație. Mai era vorba să le dau șapte miliarde din cele 80 ca să termine în zece zile.

Reporter: Cum stați cu audiențele?

Cornel Cocoș: Ușa aia de la mine de la birou stă tot timplul deschisă. De exemplu, dimineață a venit cineva să-mi spună că avea o jumătate de ha de porumb și nu-l mai găsește. I l-a recoltat altcineva. Spuneți-mi și mie cum să-l ajut?

Reporter: Câți copii sunt în comună?

Cornel Cocoș: 1.600, la grădinițe și școală. Am terminat anul acesta o școală cu patru săli de clasă, dar ne trebuie neapărat o grădiniță.

Reporter: Familia a fost de acord să vă faceți din preot primar?

Cornel Cocoș: La început, nu! Soția mea a lucrat la Primărie și știa despre ce este vorba. Mama mea, care are acum 89 de ani, nu a vrut, pentru că-și dorea ca atunci când pleacă din lumea aceasta să fiu și eu acolo să-i cânt. Am două fete, una arhitect, iar cealaltă lucrează în Anglia la un mare restaurant.

-Când am venit la Primărie câțiva prieteni mi-au spus: „Ai grijă că la biserică vorbeai și te asculta toată lumea”.

„Aici la Primărie vorbesc toți, eu nu mai prind rând. Las ușa deschisă, vin să mă întrebe ceva, dar eu nu apuc să le dau sfatul meu, îmi spun ei ce trebuie să fac. Dar se rezolvă totul cu înțelegere.

Candidatura pentru mine este ca un concurs. Exact cum se întâmplă la „Vocea României” sau la „Românii au talent”. Dintre participanți, eu am câștigat, ceilalți participanți ce au cu mine? Ar trebui să se certe cu juriul. Dacă oamenii l-au votat pe Cocoş Cornel, lasă-l în pace. Adversarii, până să mergem acum la concurs, inventează tot felul de lucruri despre mine, pe Facebook.

Reporter: Par neduși la biserică…

Cornel Cocoș: Păi, vedeți, nu scriu cei de vârsta mea. Scriu copiii pe care eu i-am botezat, pe mulți i-am cununat, le-am înmormântat părinții sau bunicii. Și acum încearcă să-mi găsească defecte… Avem la primărie un încărcător frontal, nemțesc, care e o bijuterie. Are o manșă cu niște butoane de te joci cu el. Ridică stânga-dreapta, faci ce vrei cu el. Și n-a lucrat nimeni pe utilajul acesta decât eu, că-mi place. Tatăl meu a fost șofer și hobby-ul meu este mecanica. Oamenii au început să comenteze: „Ce caută primarul încărcător?” La care cineva le-a spus: „Dar când ți-a dat zăpada la o parte ți-a plăcut? Când ți-a încărcat îngrășăminte pentru câmp, ți-a plăcut, sau când merge și încarcă gunoiul pe stradă îți place?”. E un pic de invidie față de mine, care n-ar trebui, pentru că m-am purtat cu ei extraordinar.

 Reporter: Ce le-ați predica înaintea alegerilor de pe 27 septembrie?

Cornel Cocoș: Despre ce înseamnă iertarea și dragostea. Despre dispariția urii dintre noi. Când eram preot și nu ploua spuneau că trebuie să fac o slujbă și să plouă. Deci, ei cred că am totul în mână, că am putere.

Or, după ce am venit la primărie, dacă nu arde un bec pe stradă, vin la mine. Dacă le-a furat ceva din curte, vin la primărie. Dacă are gunoi la poartă, vine la Primărie. Pentru orice necaz, vin la Primărie. Le-aș rezolva pe toate, dar nu toate țin de Primărie. Atât le-aș mai spune: Dacă noi ne-am respecta unii pe alții, mai cu dragoste m-aș duce să-i încarc unuia gunoiul decât dacă vine și să țipe.

 

Material electoral comandat de Partidul Național Liberal – Filiala Județeană Constanța,

Executat de Asociația Puterea Civică – www.ordinea.ro,

CUI mandatar financiar coordonator: 21200012

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Gabriel Ciobanu (USR-PLUS): „O mare parte din resursele unei administrații trebuie investită în educație“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Candidatul Alianței USR-PLUS la Primăria Agigea, Gabriel Ciobanu, spune că unul dintre cele mai importante puncte ale programului său electoral se referă la Educație. Ciobanu afirmă că educația de calitate stă la baza progresului societății.

„Aceasta începe în sânul familiei și se continuă în mod organizat odată cu primul an de grădiniță, continuându-se pe o mare parte din viață. De asemenea, are sarcina de a pregăti omul ca element activ al vieții sociale. De aceea, considerăm că o mare parte din resursele unei administrații care gândește pentru viitor trebuie investite în educație, fie ea formală sau non-formală. Ne dorim ca unitățile de învățământ din localitățile Agigea și Lazu să fie prima opțiune a cetățenilor pentru copiii lor, în defavoarea celor din localitățile vecine. De asemenea, ne dorim să oferim tuturor copiilor posibilitatea de a participa la activități desfășurate în afara mediului școlar și care tind a dezvolta abilitățile, facultățile intelectuale și facultățile morale ale acestora.“, notează Ciobanu.

Pentru a realiza obiectivele amintite mai sus, Alianța USR-PLUS notează că a stabilit mai multe priorități în domeniul educației:

  • Susținerea și perfecționarea profesorilor în vederea livrării unui act educațional performant.
  • Digitalizarea unităților de învățământ, asigurarea materialelor didactice necesare și a unui mediu de studiu adecvat performanței.
  • Restaurarea și redarea în folosință a clădirii școlii din localitatea Lazu, pentru învățământul primar.
  • Susținerea eforturilor direcționate către identificarea copiilor care provin din medii familiale cu dificultăți, în vederea combaterii abandonului școlar.
  • Stabilirea unui program de recompensare pentru profesorii și elevii cu rezultate remarcabile la concursuri și olimpiade.
  • Oferirea de vouchere elevilor in vederea participării la excursii tematice.
  • Asigurarea spațiilor necesare desfășurării activităților extrașcolare.
  • Încheierea de colaborări cu profesori specializați în diverse activități: limbi străine, canto, instrumente muzicale, informatică, dezvoltare personală, dans și diferite sporturi.
  • Recondiționarea sălii de sport din localitatea Lazu și exploatarea acesteia pentru desfășurarea activităților și competițiilor sportive.
  • Exploatarea zonei adiacente Canalului Dunăre-Marea Neagra prin activități de ciclism și trasee off-road.

„Dacă și tu dorești să ai acces la o educație de calitate pentru copilul tău, aproape de casă, votează USR-PLUS pe 27 septembrie pe toate cele 4 buletine de vot.“, mai subliniază cei de la USR-PLUS.

Candidatul USR-PLUS la președinția Consiliului Județean Constanța, Remus Negoi, spune că educația trebuie o prioritate pentru toți canidații, indiferent de formațiunea din partea căreia participă la alegeri.

„Educația este o prioritate pentru USR-PLUS și în Consiliul Județean Constanța. Vom asigura condițiile și accesul la educație pentru toți copiii și tinerii din județ. De asemenea, vom milita atât pentru reabilitarea și dotarea unităților de învățământ, cât și pentru implementarea serviciilor de tip after-school”, a spus Remus Negoi.

  • Comandat de Uniunea Salvați România – Filiala Constanța
  • Executat de Asociația Puterea Civică – portal: ordinea.ro
  • Codul Mandatarului Financiar: 21200251

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Claudiu Palaz (PMP): Tratăm sănătatea din Constanţa prin soluţiile date de profesioniştii din domeniu

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Realitatea recentă, în special, a evidenţiat multiplele disfuncţionalităţi din sistemul medical, a scos la lumină situaţii şi ipoteze crunte care, dacă nu se rezolvă, nu se poate vorbi nicicând de rapiditate, eficienţă şi chiar salvare de vieţi omeneşti. Din aceste considerente, Claudiu Iorga Palaz a avut în ultimul timp numeroase întrevederi cu specialiştii din sistemul medical, în urma cărora a rezultat o serie de proiecte pe care candidatul PMP la Primăria Constanţa şi le-a asumat în programul electoral, precum cele prezentate succint în rândurile următoare şi detaliat pe blogul https://claudiupalaz.ro.

         I. Înfiinţarea unui spital de convalescenţă, necesar pentru a putea acorda îngrijire medicală de bază pacienţilor care au suferit intervenţii neurochirurgicale, astfel încât, prin transferul acestora în noua unitate spitalicească se vor putea elibera paturile necesare altor pacienţi care au nevoie de intervenţii neurochirurgicale. În prezent, inexistenţa unei locaţii de acest tip în regiunea Dobrogei ne forţează să spitalizăm pe perioade lungi astfel de pacienţi care, deşi nu mai necesită tratament neurochirurgical, nu pot fi externaţi din varii motive precum: nu au domiciliu sau surse de venit, familia nu vrea/nu poate să le asigure îngrijire sau sunt pacienţi care mai necesită îngrijiri medicale bazale.

         II. Implementarea unei strategii locale de susţinere a stării de sănătate a populaţiei, bazată pe mai multe componente care în acest moment sunt fie inexistente, fie parţial funcţionale:

         1. prevenţie: întocmirea unei hărţi a cabinetelor medicale de familie şi facilitarea înfiinţării unor astfel de cabinete în zone mai puţin acoperite; refacerea sistemului de medicină şcolară – fiecare şcoală să aibă măcar un asistent medical prezent în timpul orelor, iar un medic să asigure asistenţă în 2-4 şcoli, în funcţie de mărime.

         2. nivel terapeutic: crearea unor sbstaţii de ambulanţe în cartiere îndepărtate faţă de staţia principală şi crearea unui heliport profesional la periferia oraşului; distribuţia mai echilibrată a ambulatorilor; relocarea spitalului de boli infecţioase şi negocierea cu CNAPMC pentru preluarea clădirii de cămine din faţa pavilioanelor Spitalului Port pentru amenajarea unui spital cu bloc operator,reanimare şi sterilizare.

         3. recuperare medicală: înfiinţarea unei instituţii de tip sanatorial în Mamaia şi a unui laborator propriu al Primăriei în cadrul DSP (pentru analiza apei potabile, apei de mare, zgomotului etc).

         4. componenta socială: deschiderea unui cămin-spital pentru pacienţii cronici cu probleme sociale şi înfiinţarea unui nou cămin de bătrâni.

         “M-am consultat cu specialişti în domeniul medical, cărora vreau să le mulţumesc pentru că au dat curs invitaţiei mele la dialog, au susţinut cu argumente solide propunerile dumnealor (argumente pe care le găsiţi detaliate pe blogul meu https://claudiupalaz.ro) şi am decis să le susţin public să le cuprind în programul meu elextoral şi să depun toate eforturile pentru a le duce la îndeplinire. Avem mulţi specialişti în Constanţa, trebuie doar sa îi ascultăm. Cu siguranţă, implementând soluţiile corecte nu se va mai putea spune că cel mai bun medic din Constanţa este drumul la Bucureşti”, a declarat Claudiu Iorga Palaz, preşedintele PMP Constanţa şi candidatul PMP la Primăria Municipiului Constanţa.

– Comandat de Partidul Mișcarea Populară-Organizația Județeană Constanța
– Executat de Asociația Puterea Civică – portal: www.ordinea.ro
– CUI mandatar financiar coordonator: 21200020

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: