Connect with us

Actual

Mulți cerșetori aflați pe străzile municipiului Constanța sunt din alte județe ale țării

Maria Ionescu

Publicat

la

Polițiștii locali din cadrul serviciilor operative de ordine publică ale Direcției Generale Poliția Locală acționează zilnic atât din oficiu, cât și la solicitarea cetățenilor pentru depistarea celor care apelează la mila publică ori a persoanelor fără adăpost.

Activitățile oameniilor legii urmăresc asigurarea unui climat de ordine, de liniște și siguranță publică pentru cetățeni, prin eliminarea disconfortului creat de prezența cerșetorilor sau a persoanelor lipsite de locuință în segmentul stradal.
De la începutul anului și până în prezent, polițiștii locali au depistat 154 persoane majore, apte de munca, care apelau la mila publicului și au identificat 55 de persoane fără adăpost.

În perioada supusă analizei, 01.01.2018 – 27.11.2018, lucrătorii Direcției Generale Poliția Locală Constanța au aplicat 452 amenzi contravenționale în valoare totală de 40.950 lei, dispunându-se și măsuri complementare de confiscare a banilor proveniți din cerșetorie, unde a fost cazul.

O mare parte din contravenienții înregistrați în evidențele Direcției Generale Politia Locală Constanța au domiciliile în alte județe: Dâmbovița, Bacău, Dolj, Galați, Neamț, Brașov, Alba și municipiul București etc. Sumele obținute din exercitarea faptelor antisociale săvârșite au fost cuprinse între 4,5 lei- 100 lei.

Asfel de fapte au fost constatate în zona unor lăcașe de cult din municipiul Constanța, dar și în perimetrul unor intersectii precum Bdul 1 Mai/ Str.Th Burada, Bdul Alexandru Lăpușneanu /Str.Soveja, Bdul Tomis/Bdul Aurel Vlaicu, Bdul Mamaia/Str.Mihai Viteazul, Bdul I.C Brătianu/Str.Th Burada, Bdul Tomis/ Bdul Ferdinand, Str. Cumpenei / B.dul Aurel Vlaicu etc.
O atenție deosebită s-a acordat și minorilor, care de foarte multe ori au fost depistați fără supraveghere, cerșind pe străzile orașului.

Spre exemplu, în luna martie a.c, polițiștii locali au depistat 3 minori care apelau la mila publică, iar părinții acestora au fost sancționați conform Legii 61/1991 republicată pentru neluarea măsurilor necesare pentru a împiedica minorii până la 16 ani să exercite fapte de cerșetorie ori vagabondaj.

Lucrătorii poliției locale au notificat serviciile sociale pentru reglementarea situației juridice a minorilor surprinși în exercitarea săvârșirii faptelor antisociale, menționate mai sus.

De asemenea, în primele 11 luni ale anului 2018, s-au constatat 17 infracțiuni legate de prezența, în spațiul public, a unor manifesări care implicau cerșetorii sau persoane care erau exploatate în scopul obținerii unor foloase materiale.
În aceste situații au fost întocmite actele premergătoare în vederea sesizării și predării cazurilor și a persoanelor depistate instituțiilor abilitate.

În ceea ce privește situația celor identificați ca fiind fără adăpost în decursul anului 2018, pe raza municipiului Constanța, la nivelul bazei de date a Direcției Generale Poliția Locală Constanța au fost înregistrate un număr de 55 de persoane din diverse localități din județ.

Persoanelor în cauză li s-a recomandat să se deplaseze către localitatea de domiciliu, iar zonele în care își montaseră locuințe improvizate au fost igienizate de către reprezentanții firmei de salubritate și adăposturile provizorii au fost dezafectate.

În cazul în care la fața locului se aflau și minori au fost notificate si instuțiile abilitate ( DGASPC Constanța și SPAS Constanța) pentru a dispune masurile legale ce le intră în competență.

”Direcția Generală Poliția Locală Constanța face apel la constănțeni ca, în cazul în care observă persoane fără adăpost în spații deschise în această perioadă cu temperaturi foarte scăzute, să sesizeze dispeceratul instituției la numărul de telefon 0241/484205 sau pe whatsapp 0799606142.
Persoanele astfel identificate vor fi conduse la spital sau la un adăpost special amenajat în acest sens de autoritatea publică locală.”, precizează Biroul de presă al Poliției Locale Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Casieriile RAEDPP, închise de Rusalii

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța aduce la cunoștința publicului faptul că luni, 08.06.2020, casieriile vor fi închise.

„În această perioadă, plățile către RAEDPP vor fi efectuate prin metoda de virament bancar. În acest sens, vă rugăm să specificați detaliile plății (motivul transferului: ex: plata chirie luna 04). Sumele vor fi virate în următorul cont: IBAN: RO04BTRL01401202696755XX; Beneficiar: Exploatarea Domeniului Public și Privat RA; CUI: RO 2746784; BANCA TRANSILVANIA CONSTANTA. Casieriile își vor relua programul normal de lucru începând de marți, 09.06.2020. În relația cu publicul, RAEDPP Constanța pune la dispoziție adresa de email – public@raedpp-constanta.ro.“, notează RAEDPP într-un comunicat.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Mii de maşini Logan şi Duster intră în dotarea Poliţiei Române

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, a avut loc ceremonia de semnare a contractului de achiziționare de autospeciale pentru Poliția Română, în prezența ministrului afacerilor interne, Marcel Vela și a reprezentanților Group Renault România.

Marcel Vela a precizat că “este foarte important să ştim că în orice misiune poliţiştii sunt protejaţi.  (…) Totodată, ne-am dorit să încurajăm producţia românească de autovehicule. Aşa cum ştiţi, Dacia Renault are 18.000 de salaraţi dar pe orizontală mai sunt implicaţi în această industrie aferentă partenerului nostru încă 150.000 de salariaţi.” a spus ministrul afacerilor interne.

6.744 de autovehicule vor fi furnizate până la sfârşitul lunii septembrie. Este vorba despre 3.360 autoturisme Logan, 3.382 Duster şi 2 Dokker, în valoare totală de peste 483 de milioane de lei.

Potrivit ministrului Marcel Vela, 139 de milioane de lei sunt din rezerva ministerului afacerilor interne, iar diferenţa provine din rezerva bugetară.

“Aş dori să mulţumesc partenerului nostru pentru operativitatea şi deschiderea de a le furniza într-un timp atât de scurt.”, a precizat Marcel Vela.

La rândul său, Christophe Dridi, director general Automobile Dacia și Groupe Renault România s-a arătat foarte mulţumit că a fost semnat acest acord. El a spus că industria automobilelor este una foarte importantă în România, reprezintă 14% din PIB şi 26% din exporturi.

Pentru  o singură funcţie la Dacia corespund pe orizontală aproximativ 10 posturi la nivelul furnizorilor.

“Domnule ministru al Afacerilor Interne, încă o dată, mulţumirile mele cele mai sincere. Voi folosi acest prilej pentru a transmite un mesaj: În această perioadă, trebuie să cumpărăm produse fabricate în România!”

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

O firmă din Galați va asigura servicii de pază la sediile CERONAV. Gălățenii au intrat tare pe piața din Constanța

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV), condus de Ovidiu Cupșa, va da un munte de bani pentru “Servicii de pază, protecție, supraveghere permanentă și transport valori” pentru cele trei sedii CERONAV Constanța și pentru subunitatea CERONAV din Galați. Concret, CERONAV va cheltui peste 1,5 milioane de lei în următorii doi ani pentru servicii de pază și transport valori. Firma care a câștigat licitația este SC ALFARO SECURITY SRL cu sediul în Galați. Este exact aceeași firmă care a primit contractul de la CERONAV și în urmă cu doi ani.

În total, valoarea contractului se ridică la 1.515.663,84 de lei. Pentru servicii pază, protecție, supraveghere permanentă și transport valori pentru cele trei sedii CERONAV Constanța, societatea din Galați va primi 1.218.134,88 de lei, iar pentru aceleași servicii la subunitatea CERONAV din Galați, Alfaro Security SRL va primi în următorii doi ani 297.528,96 de lei.

Interesant este că deși pentru serviciile de pază și transport valori s-au depus mai multe oferte, trei la Constanța și două la Galați, a fost desemnată câștigătoare tot firma Alfaro Security SRL, cea care a avut contractul de paza la CERONAV și acum doi ani.

Licitația actuală a fost contestată de firma concurentă, Transguard, a cărei contestație a fost respinsă, ca nefondată, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Cui aparține Alfaro Security SRL

Potrivit datelor publice, firma a fost înmatriculată în 2005 şi are sediul în municipiul Galaţi. În anul fiscal 2018, firma a declarat o cifră de afaceri de 6.693.358 de lei şi un profit 1.015.779 de lei. Aceeași firmă apare în date cu 29 de contracte publice. Alfaro Security SRL îl are ca asociat unic și administrator pe Liviu-Alexandru Mănăilă, cel care mai este administrator și la DIALFA SECURITY SRL. Tot Liviu-Alexandru Mănăilă mai este administrator, dar și asociat cu 47% la ADCOROM SRL, și asociat cu 5% la HANA TEAM SRL.

Patronul Alfaro Security, abonat la bani publici în Constanța

Interesant este Liviu-Alexandru Mănăilă a reușit să intre cu firmele Alfaro Security și Dialfa Security în contracte de pază cu instituții importante din Constanța, precum Universitatea Ovidius, DGASPC, RAEDPP. În acest an, Direcția Generală Asistență Socială Constanța a atribuit contractul privind serviciile de pază umană, transport valori, monitorizare și intervenție rapidă societății Dialfa Security SRL, iar valoarea contractului este de aproape 1,3 milioane de lei. Aceeași firmă, Dialfa Security SRL din Galați, a câștigat, anul trecut, și un contract cu Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public și Privat Constanța, pentru servicii de pază a sediilor RAEDPP Constanța și a obiectivelor de interes local aflate în administrarea sa, în valoare de aproape 300.000 de lei. Alfaro Security a obținut, în ultimii trei ani, contracte cu Biblioteca Județeană „I.N. Roman“ Constanța, în valoare de aproape 400.000 de lei.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: