Connect with us

Administratie

Ovidiu. Peste 200.000 de euro sunt investiți în siguranța civilă. Ce echipamente vor fi achiziționate

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Proiectul pentru situații în caz de urgență a orașului Ovidiu a fost demarat.

Astăzi, 23.10.2018, la sediul primăriei Ovidiu a avut loc conferința de lansare a proiectului ,, Managementul integrat al riscului și reacții eficiente ale autorităților pentru siguranța civilă’’. Contractul de finanțare a fost semnat în data de 23.07.2018 și are un termen de implementare de 2,5 ani.

Principalele achiziții din cadrul proiectului, cu toate accesoriile și dotările aferente sunt:

  • Autospecială intervenție foc (mașină de pompieri )în valoare de 100000 euro
  • Ambulanță de tip B, în valoare de 70000 euro
  • Ambarcațiune de intervenție rapidă pe lacul Siutghiol, în valoare de 15000 euro
  • Microbuz pentru voluntari (13 +1 locuri), în valoare de 30000 euro
  • Sistem de alertă populație în cazuri de situații de urgență

Principalele obiective ale proiectului sunt:

  • Soluții pentru prevenirea situațiilor de urgență
  • Creșterea capacității de reacție rapidă la amenințări diverse
  • Echiparea autorităților locale cu echipament specific, necesar pentru intervenție eficientă în situații de urgență
  • Achiziționarea unor echipamente de alertă a populației

 

,,Ne propunem să avem cât mai puține intervenții, deoarece vom implementa un curs de educație și prevenție în școli cât și în rândul pupulației, pentru a ști cum să gestioneze și să reacționeze în diverse situații. Daca într-un an, vom salva chiar și o singură viață, într-o intervenție vom fi foarte fericiți. Nu avem capaciatea și nici nu dorim să se înteleagă că vom concura cu ISU Dobrogea, nu este rolul nostru și nici nu avem capacitatea necesară, dar ne dorim să sprijinim și să suplinim pentru o intervenție rapidă și eficientă pentru salvarea de vieți. De cele mai multe ori , timpii de intervenție fac diferența ,între viață și moarte, ori prin aceste investiții timpii pot fi foarte mult reduși. La nivelul orașului Ovidiu am investit în departamente specifice care vor conlucra pentru cetățeni – avem firmă de pază proprie, departament de voluntari, poliție locală, departament pentru situații de urgență și departament de asistență socială , iar ca un exemplu de bună practică, în iarna anului trecut am avut peste 250 de voluntari activi . Voluntarii sunt parte a proiectului și vor beneficia de instruire, training-uri, workshop-uri. Ne propunem să ne implicăm mai mult în educația tinerilor în școli, pentru prevenție, evacuarea în caz de incendii, să-i învățăm din școală cum să reacționeze și cum să acorde primul ajutor. Prin implementarea acestui proiect ne dorim să creștem gradul de siguranță al cetățenilor din orașul nostru dar și pentru vecinii noștrii primăria Lumina și primaria M. Kogălniceanu, în cazul în care va fi nevoie”, declară primarul orașului Ovidiu, George Scupra. 

Comments

comments

Administratie

Chițac: „Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Disperat că proiectul său privind parcările nu este înghițit de constănțeni (nici măcar de consilierii locali din propriul partid) primarul Constanței, Vergil Chițac încearcă să ne convingă că aberația sa cu parcările este, de fapt, în folosul constănțenilor. Într-o postare pe Facebook, Chițac îi întreabă pe constănțeni (într-un ton certăreț) ce își doresc: un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere sau un oraș ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?

„Dragi constănțeni, vă rog să-mi spuneți părerea voastră. Vă doriți un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere? Sau un oraș ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?

Suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să  reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?

Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride).

Gestionarea eficientă a spațiilor de parcare existente va da posibilitatea tututor să beneficieze de ele și va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere. În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-ați ales, au dreptul și responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât și pentru nevoile bugetare de a finanța construcția de noi parcări.

Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?“, a scris Chițac.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

De ce a retras Chițac proiectul regulamentului parcărilor? Vezi explicațiile primarului

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat, astăzi, la începutul ședinței Consiliului Local Constanța că retrage proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentului de parcare. Câteva ore mai târziu, edilul a explicat pe Facebook motivele pentru care a luat această decizie.

„Am elaborat un regulament al parcărilor care a suscitat atâtea discuții în ultima perioadă. Acest regulament înlătură toate dispozițiile nelegale pe care instanța le-a constatat și pentru care a anulat vechiul regulament și totodată corespunde întru totul scopului nostru, al tuturor, acela de a avea un oraș curat, un oraș în care cetățenii să poată respira un aer curat, cât mai puțin poluat.

Am luat cunoștință de faptul că anexele regulamentului, inclusiv cele referitoare la tarife, nu au fost niciodată încărcate pe pagina electronică a Primăriei Constanța, deși au circulat în spațiul public. Este o defecțiune a administrației pe care mi-o asum. Una de formă, nu de fond, pentru că, pe fond, sunt de acord cu acest regulament. Vă rog să aprobați să amânăm discutarea regulamentului și a anexelor într-o ședință ulterioară.

Eu am încredere că cetățenii vor înțelege scopul acestui demers, vor colabora constructiv pentru a crește semnificativ calitatea vieții în orașul nostru

Modernizarea infrastructurii stradale și dezvoltarea transportului public sunt procese care necesită răbdare, implicare și contribuție din partea fiecărui cetățean. Eu cred că fiecare dintre noi trebuie să ne aducem contribuția printr-o atitudine binevoitoare, o acceptare a schimbării pentru că singurul lucru veșnic este schimbarea și lucrul acesta trebuie să se vadă în binele comunității.”, a scris Chițac.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Mai multe planuri urbanistice, zonale și de detaliu, respinse în ședința Consiliului Local Constanța

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Consilierii locali municipali din Constanța au respins, în ședința de azi, două proiecte de hotărâre privind aprobarea unor planuri urbanistice zonale și un proiect privind aprobarea unui plan urbanistic de detaliu, toate având avize negative de la Comisia de Urbanism a Consiliului Local. Primul proiect respins a fost cel referitor la aprobarea Planului urbanistic de detaliu pentru ridicarea unui bloc în zona Scapino. Un alt proiect respins de consilierii locali a fost cel referitor la aprobarea Planului urbanistic zonal pentru zona delimitată de șos. Mangaliei, str. Sg. Nicolae Grindeanu și limite cadastrale, unde doi investitori doreau să ridice un bloc cu mai multe nivele. În fine, a fost respins și proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru teritoriul situat în Stațiunea Mamaia, zona restaurant Estival, delimitat de alei carosabile și limite cadastrale. Proiectul prevedea construirea unui bloc cu cinci nivele în stațiunea Mamaia, în zona Butoaie, pe locul unei parcări. Inițiatorul PUZ a fost Maria Pia Danielopolu Dumitru, iar beneficiar, alături de aceasta, este și societatea Dakota Construct SRL. De altfel, proiectul în cauză a creat nemulțumire în rândul investitorilor din zonă. Astfel că, pe parcursul derulării procesului de Informare şi consultare publică au fost transmise mai multe sesizări care vizează reglementările propuse.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: