Connect with us

Societate

Părinții decid ce sistem educativ să aleagă pentru copiii lor

Maria Ionescu

Publicat

la

În ultima perioadă, presa a relatat mai multe cazuri de violențe înregistrate la grădințe din întreaga țară, de stat sau particulare, în care copiii erau bătuți, jigniți sau supuși unor abuzuri greu de imaginat. Spre exemplu, numai în ultimele luni am avut un caz la o grădiniță de stat din județul Timiș, iar un altul la o grădiniță particulară din București. Ce diferențiază, totuși, aceste grădinițe? Structural vorbind, ele funcționează în baza unor legi. Grădinițele de stat funcționează în baza Legii Învățământului. Grădinițele private sau Centrele destinate copiilor funcționează în baza Clasificării activităților din economia națională (sau a codurilor CAEN).

Grădinițele private sunt deschise în baza codului CAEN 8510, care are ca scop de activitate învățământul preșcolar (învățământul ce precede primul nivel). Această clasă exclude clasa 8891 destinată Centrelor. Conform Legii Învățământului nr. 1 din 5 ianuarie 2011, “Învăţământul general obligatoriu este de 10 clase şi cuprinde învăţământul primar şi cel gimnazial”(Cap 1, art. 16-1). De aici rezultă că învățământul antepreșcolar și cel preșcolar nu sunt obligatorii. Prin urmare, conform legii, un SRL care are ca obiect de activitate codul CAEN 8891 – activități zilnice de îngrijire a copilului – este total diferit de codul 8510, care desemnează învățământul preșcolar și care, implicit necesită acreditarea ARACIP.

Factorul uman este foarte important

Mulți părinți aleg pentru copiii lor grădinițe particulare, în ideea că acolo micuții sunt mai bine îngrijiți. Dar unii preferă centrele educaționale. De ce le aleg părinții? Pentru că ele sunt alternative viabile ale unui învățământ preșcolar și antepreșcolar aflat în agonie. Odată înscriși într-un centru educational, copiii au acces la metode alternative de învățare și supraveghere. Sigur că și în cazul grădinițelor, ca și în cazul centrelor, factorul uman este determinant. A avea vocative în lucrul cu copilul nu ține de câte inspecții de la ISJ ai la activ, nici câte grade didactice ai, ci de ceea ce îți place să faci. Orice femeie are în sine instinct matern, care poate fi lărgit la nivelul unei grupe, spre exemplu. Odată dezvoltată grija maternă, dacă ai și dorința de a aborda metode psihologice în educație, cu siguranță nu dai greș în a sprijini copilul în evoluția sa.

Baby Genius, unul dintre cele mai bune Centre de Dezvoltare Timpurie

În Constanța există Centrul de dezvoltare timpurie Baby Genius, unde am găsit un mediu armonios necesar dezvoltării copiilor la vârsta antepreșcolară, pentru că folosește metode de lucrul cu cei mici inspirate din L’ecole maternal, Montessori, Baby Genius. Și asta, pentru că miciile genii au acces limitat la noile tehnologii, al căror impact asupra dezvoltării nu a fost studiat îndeajuns. Liliana Năclad, coordonatorul Baby Genius, ne-a declarat: “Timpii de atenție pot fi măriți artificial prin imagini, însă concentrarea și nivelul de înțelegere este extrem de scăzut, dacă nu chiar inexistent. Acest tip de mărire artificială a atenției este întâlnit în cazul expunerii la ecran. Un copil pus în fața ecranului pentru trei ore va sta acolo nu pentru că înțelege ceva, ci pentru că pur și simpu atenția lui este distrasă de o nouă mișcare, însă această nouă mișcare nu este percepută la nivelul creierului ca mecanism real de învățare sau concentrare. Așa se naște ceea ce eu aș denumi autismul artificial. Și am întâlnit copii lăsați de bone în fața ecranului tocmai pentru a-și face și ele treaba. Acești copii au un comportament care îi duce pe psihiatrii și psihologi să îi încadreze în spectrul autist, tocmai pentru că ei se izolează social, însă nu din cauza dezechilibrelor de la nivelul creierului ci, mai degrabă, datorită faptului că ei nu au fost angrenați social, nu au fost stimulați pentru nivelul lor de vârstă. Acești copii vor dezvolta automatisme și vor reproduce sunete, cuvinte, replici din desenele animate sau vor avea comportamente mecanice, asemeni personajelor pe care le văd în mod frecvent. Am văzut un copil cu un astfel de comportament care, odată intrat în colectivitate a început să se comporte asemeni copiilor normali, însă achizițiile specific vârstei le-a făcut în timp, astfel că în doi ani a recuperat ceea ce ecranul distrusese.”, a precizat Liliana Năclad.

Copiii sunt prioritari

De ce un cod CAEN care desemnează servicii zilnice pentru copii și nu unul care să facă societatea comercială să fie furnizoare de educație, am abordat-o, de asemenea, pe lect. dr. Liliana Năclad:La articolul  6   alineatul 1 din Legea nr. 1 din  5 ianuarie 2011 Legea educației naționale, este scris clar: Învăţământul general obligatoriu este de 10 clase şi cuprinde învăţământul primar şi cel gimnazial. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020. Prin urmare, părinții sunt cei care decid ce sistem educativ să aleagă pentru copiii lor. Fie că sunt ținuți acasă cu bone, fie că merg la grădinițe private sau de stat, fie că aleg un Centru de Dezvoltare Timpurie, Educație și Recreație, așa cum suntem noi, cei care aleg sunt părinții. Eu nu cred că ar trebui induși în eroare în ceea ce privește acreditarea ARACIP. Nu spun că nu este necesară această acreditare. Este necesară pentru cei care aleg un mediu educațional mulat după principiile învățământului românesc. Eu personal aș alege un mediu de dezvoltare care să nu insufle copilului meu ideea de instituție. Tocmai de aceea prefer un mediu cald, casnic, în care să nu mă deranjeze dacă un copil se ridică de pe scăunel și se duce către un raft cu jucării, ci să mă uit la el să vad ce anume îi stârnește interes. Am lucrat și lucrez cu educatori bine puși la punct în ceea ce privește psihologia copilului, însă, în egală măsură vă mărturisesc că am dat afară o educatoare cu gradul 2 didactic pentru că se isterizase în fața tuturor copiilor pentru că unul dintre ei s-a ridicat și voia să ia o carte, în timp ce ea explica. Iată de ce consider că pot să coordonez un centru în care copiii să se dezvolte armonios, fără stresul parcurgerii proiectului de lecție. Ca orice părinte responsabil știu care sunt cerințele pentru grupa 0 și atunci echipa mea lucrează pe baza unor principii cumulate spre a duce copilul către cerințele pe care Ministerul Educației și Cercetării le are pentru copiii ce se vor înscrie la grupa 0. Propriul meu copil a fost acceptat la grupa 0, deși avea 5,6 ani, în urma unei Evaluări la care a obținut punctaj maxim, așa cum au mai fost copii la Baby Genius.“, a mai spus lect.dr. Liliana Năclad.

Serviciile sunt primordiale

Lect. Dr. Liliana Năclad a mai spus că nevoile micuților sunt extrem de importante. “Dacă într-un centru de dezvoltare copiii nu erau prioritari, și activitățile nu erau organizate astfel încât copilul să nu se simtă instituționalizat, ci pur și simplu să-și dezvolte capacitățile cognitive într-un mediu armonios, credeți că mai puteau obține punctajul necesar înscrierii la grupa 0? Desigur că ARACIP-ul nu este o bagatelă, este extrem de important pentru învățământul privat acreditat, iar noi, dacă ne vom extinde la nivel de școală primară, cu siguranță vom face demersurile necesare și ne vom alinia cerințelor Ministerului Educației și Cercetării, așa cum am făcut-o și până acum. Nu ARACIP-ul este cel care dă autenticitate sau te recomandă ca mediu propice de dezvoltare a copilului, ci factorul uman este cel care determină dezvoltarea copilului tău. Și da, suntem un Centru de Dezvoltare Timpurie care are aviz de la DSP, DSVSA, Primărie, tocmai pentru a ne asigura că mediul în care cresc cei mici este unul curat și aflat în coordonate legale. Nu înseamnă că dacă suntem servicii zilnice de îngrijire copii, suntem ilegali, ci pur și simplu ne derulăm activitatea într-un cod CAEN diferit de cei care au abordat codul CAEN care desemnează furnizorul de educație. Personal consider că serviciile sunt cele care recomandă un Centru sau o grădiniță în defavoarea unei grădinite sau a unui Centru.”  Grădinița Baby Genius se află pe strada Călărași, nr. 11, Constanța și doritorii pot afla informații la următoarele adrese:

Web-site: www.gradinita-genius.ro

Facebook: www.facebook.com/BABY-Genius

Email: contact@gradinita-genius.ro

Telefon: 0760 103 506

 

 

 

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Vreți să vă angajați la Penitenciarul Poarta Albă? Sunt zeci de posturi disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, 22 septembie, pe pagina Administrației Naționale a Penitenciarelor a fost postat un anunț de angajare, potrivit căruia 41 de unități subordonate ANP scot la concurs, din sursă externă, în vederea încadrării ca poliţist de penitenciare, 700 de posturi de agent în cadrul sectorului operativ (665 – bărbaţi, 35 – femei).

Condiţiile necesar a fi îndeplinite de către candidaţi, probele de concurs, tematica şi bibliografia aferente pot fi consultate pe site-ul web al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/ Penitenciarului/ Penitenciarului-Spital/ Centrului de Detenţie/ Centrului Educativ/ Bazei de Aprovizionare, Gospodărire, Reparaţii Bucureşti, secţiunea Carieră, ori la sediile unităţilor organizatoare.

Informaţii suplimentare se pot obţine, de asemenea, de la structurile de resurse umane din teritoriu. Precizăm că activităţile specifice concursului se vor derula cu respectarea normelor impuse de actualul context epidemiologic.

La nivelul Penitenciarului Poarta Albă, au fost scoase la concurs 30 de posturi, toate pentru bărbați.

Cele mai multe posturi scoase la concurs sunt pentru unitatea de la Oradea, unde se angajează 40 de bărbați și 3 femei.

Condiţii specifice de ocupare a postului de agent operativ 

  1. Nivel minim de studii: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii;
  2. Abilități fizice, motrice și de coordonare (se verifică prin probă sportivă eliminatorie);

III. Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie);

  1. Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ”secret de serviciu” (după promovarea concursului).

Probele de concurs

  1. a) proba sportivă pentru evaluarea performanţei fizice;
  2. b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului;
  3. c) interviul;
  4. d) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Anunt Concurs 30 Posturi Agent Operativ PCTPA

 

Prezentarea generală a postului de agent în cadrul sectorului operativ

(atribuții generale ale postului)

 – să execute paza şi apărarea locului de deţinere conform îndatoririlor specifice ale postului, având asupra sa armamentul, muniţia şi mijloacele de legătură şi imobilizare cu care a fost dotat;

– să interzică încercările de escaladare a gardurilor împrejmuitoare de către persoanele private de libertate sau alte persoane;

– să cunoască şi să respecte prevederile legale privind uzul de armă;

– să someze şi să oprească persoanele necunoscute care intră sau ies în sau din zona stabilită conform îndatoririlor specifice ale postului, efectuând, dacă este cazul, uz de armă;

– să intensifice observarea şi supravegherea către interiorul locului de deţinere pe timpul desfăşurării apelului persoanelor private de libertate sau a altor activităţi desfăşurate cu acestea în apropierea postului, pentru a fi în măsură să acţioneze în cazul încercărilor acestora de a se sustrage de la regimul executării pedepsei privative de libertate;

– să verifice documentele de legitimare a personalului la intrarea şi ieşirea în şi din locul de deţinere;

– să verifice documentele de identitate sau de legitimare ale persoanelor din afara locului de deţinere, cărora li s-a permis accesul, atât la intrare, cât şi la ieşire, conform prevederilor legale;

– să permită ieşirea persoanelor private de libertate, numai pe baza documentelor legal întocmite şi, după caz, cu paza necesară. Intrările şi ieşirile se înregistrează în documentele din evidenţa postului;

– să oprească la postul de control persoanele în ale căror documente de identitate se constată nereguli sau pe cele care au încălcat regulile de acces, să informeze şeful de tură sau şeful serviciului siguranţa deţinerii şi să acţioneze conform dispoziţiilor;

– să efectueze controlul antiterorist şi de specialitate asupra tuturor persoanelor care intră în locul de deţinere şi asupra bagajelor acestora, cu excepţia celor prevăzute de unele acte normative;

– să efectueze controlul specific asupra persoanelor şi bagajelor acestora, care ies din locul de deţinere, prin sondaj, ori la dispoziţia şefilor ierarhici;

– să verifice mijloacele de transport care intră sau ies prin postul de control;

– să cunoască configuraţia postului de supraveghere, numărul şi categoria persoanelor private de libertate pe care le supraveghează şi, nominal, pe cele care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;

– să supravegheze persoanele private de libertate pe care le are în primire, să împiedice stabilirea de legături nepermise cu alte persoane private de libertate şi să prevină săvârşirea abaterilor disciplinare din partea acestora;

– să conducă şi să coordoneze activităţile stabilite prin programul zilnic care se desfăşoară în sectorul său de activitate;

– să pretindă respectarea, de către persoanele private de libertate, a regulilor de ordine interioară în orice împrejurare şi să urmărească menţinerea stării de disciplină şi curăţenie;

– să urmărească respectarea şi îndeplinirea măsurilor igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate nou primite de la organele de poliţie sau sosite prin transfer;

– să execute sau, după caz, să urmărească executarea percheziţiei corporale amănunţite în situaţiile prevăzute de actele normative în vigoare;

– să execute activităţile prilejuite de punerea în libertate a persoanelor private de libertate;

– să însoţească persoanele private de libertate la cabinetele medicale, infirmerie, vizite, curţi de plimbare, terenuri de sport, spaţii destinate desfăşurării demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, ori alte locuri stabilite de conducerea locului de deţinere, informându-se, în prealabil, despre măsurile de siguranţă stabilite pentru deţinuţii luaţi în primire;

– să asigure acordarea drepturilor legale persoanelor private de libertate, în cantităţile şi la perioadele stabilite pentru fiecare categorie, numai după ce a stabilit identitatea acestora şi a persoanelor vizitatoare;

– să controleze cu atenţie conţinutul pachetelor pentru a preveni introducerea bunurilor sau substanţelor interzise şi să urmărească exclusiv vizual desfăşurarea convorbirilor pe timpul vizitelor, cu respectarea confidenţialităţii şi informarea imediată a şefului nemijlocit atunci când constată încălcări ale reglementărilor în vigoare;

– să ofere informaţii persoanelor sosite la vizită, în limita competenţelor şi să asigure desfăşurarea vizitei într-un climat civilizat;

– să introducă la vizită persoanele vizitatoare, conform planificării aprobate de directorul locului de deţinere şi a deciziei acestuia referitoare la numărul de persoane admise;

– să efectueze, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară a persoanelor private de libertate pe care le ia în primire din zona de acces a secţiei;

– să cunoască numărul persoanelor private de libertate din formaţia de muncă care i s-a repartizat şi să ia măsurile necesare prevenirii oricărui incident;

– să organizeze şi să asigure paza şi supravegherea persoanelor private de libertate la punctul de lucru, conform documentelor aprobate de conducerea locului de deţinere;

– să verifice, periodic, prezenţa persoanelor private de libertate şi să anunţe dispeceratul locului de deţinere, prin mijloacele de legătură aflate la dispoziţie, la intervalele stabilite prin îndatoririle specifice, despre situaţia de la punctul de lucru;

– să organizeze şi, după caz, să execute, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară sau, după caz, amănunţită, cu respectarea regulilor referitoare la executarea percheziţiei persoanelor private de libertate la plecarea de la punctul de lucru.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrada A4. Vezi cine va proiecta nodul rutier de la Cumpăna

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, 22 septembrie 2020, CNAIR a semnat contractul de servicii ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Nod Rutier Cumpăna A4  (km 16+700)-DN39E”, operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION S.R.L.

Valoarea contractului este de 674.387,96 Lei, fără TVA.

Sursa de finanțare: Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Durata de realizare a contractului este de 8 luni, compusă din:

  • realizare Studiu de Fezabilitate – 3 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect pentru autorizarea lucrărilor de construire (PAC) – 5 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect tehnic de executie – 6 luni de la data semnării contractului;
  • asistenta tehnică pentru Beneficiar – 8 luni de la data semnării contractului.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatul așteptat al proiectului este elaborarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Echinocțiu de toamnă 2020. Astăzi ziua este egală cu noaptea

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Din punct de vedere astronomic trecerea la anotimpul toamna are loc odată cu echinocţiul de toamnă, moment în care ziua este egală cu noaptea în orice loc de pe Pământ. Există două astfel de fenomene: echinocţiul de primăvară (în luna martie) şi echinocţiul de toamnă (în luna septembrie).

În 2020, acest fenomen astronomic are loc la 22 septembrie: 16 h 31 m (timp legal românesc) şi reprezintă momentul în care Soarele, în mişcarea sa aparentă anuală, trece prin punctul de intersecţie a eclipticii cu ecuatorul ceresc, potrivit Observatorului Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”. În această zi, în emisfera australă începe primăvara.

De la un an la altul, fenomenul nu se produce la aceeaşi dată datorită faptului că anul calendaristic nu este egal cu cel tropic. De când a fost alcătuit calendarul gregorian (1582), echinocţiul de toamnă s-a produs în zilele de 21, 22, 23 sau 24 septembrie, mai des însă la 22 sau 23 septembrie.

După echinocţiul de toamnă, ziua (perioada de timp iluminată de Soare într-un ciclu de 24 de ore) devine tot mai mică iar noaptea tot mai mare până la solstiţiul de iarnă, din 21 decembrie 2020.

Cele două puncte de pe ecliptică în care se află Soarele în momentul echinocţiului se numesc puncte echinocţiale, fiind denumite punctul vernal şi, respectiv, punctul autumnal. Cuvântul “echinocţiu” derivă din cuvântul francez “équinoxe”, care, la rândul lui, provine din latinescul “aequinoctium”, format din “aequus” – “egal” şi “nox”, “noctis” – “noapte”.

Calendarul popular păstrează în zona echinocţiului de toamnă amintirea unui străvechi început de an, marcat de moartea şi renaşterea Zeiţei Mumă, de origine neolitică, peste care părinţii bisericii creştine au suprapus moartea, numită Adormirea (15 august), şi naşterea Fecioarei Maria (8 septembrie), potrivit volumului ”Zile şi mituri. Calendarul ţăranului român” (2000), de Ion Ghinoiu.

La 8 septembrie, sărbătoarea Naşterea Maicii Domnului (Sfânta Maria Mică) marchează sfârşitul verii şi începutul toamnei. Vremea se răceşte, începe migraţia păsărilor, iar o vorbă populară spune că acum se schimbă pălăria cu căciula.

Sursa: Agerpres.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: