Connect with us

Actual

Pe ce cheltuie Spitalul Județean milioane de euro? Vată, branule, pansamente….

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Știți cu toții că Spitalul Județean Constanța este unul dintre cele mai mari unități sanitare din țară și cuprinde 23 de secții, care au 1200 de paturi pentru spitalizare continuă. În plus, există 240 de paturi închise temporar și 78 de paturi pentru spitalizare de zi: laboratoare, servicii, cabinet medicale și aparatul functional. La fel de cunoscut este faptul că, de ani de zile, se încearcă construirea unui alt spital dar fără vreun rezultat concret.  Cu siguranță, știți cu toții că senatorul Nicolae Moga a făcut felurite demersuri pentru a reuși atragerea de fonduri europene pentru un nou spital. Zadarnic! În această situație,  condițiile din spital sunt cunoscute de către toți cei care au fost internați dar și de familiile acestora, care au ajuns în vizită. Unele dintre secții sunt renovate și arată foarte bine, altele sunt ca vai de ele, cu carcalaci și alte insecte care nu se dau duse. Am întâlnit medici în secția de Neurologie care dădeau cu diferite substanțe pentru a stârpi gândacii ce mișunau prin saloane sau prin WC-uri dar munca lor era zadarnică. În fine, astăzi subiectul nostru este cu totul altul, așa că aflați despre ce anume este vorba.

Cum era odinioară în spital?

Pe vremuri, nimeni nu trebuia să aducă nimic de acasă atunci când se interna în spital. Primeai de toate din secția în care erai internat. Plecai cu pijamalele pe tine și cu papuci de casă în picioare. Poate mai era necesar să ai și hârtie igienică, periuta și pasta de dinți, săpun și alte câteva ustensile de acest gen. Dar un halat primeai de la spital, mâncarea ți-era adusă în farfurii ale unității sanitare, ceaiul îl primeai în cănile lor. Nu mai vorbesc despre medicamente… Le primeai pe toate, fără nici un fel de probleme. Anii au trecut și, din păcate, problemele sunt din ce în ce mai grave. La Constanța pentru a te interna în spital trebuie să ai de toate. Dar absolut de toate! Din păcate, nu vorbesc din auzite, ci din propria-mi experiență. Doar câteva medicamente ce nu se găsesc în farmacii am primit gratuit. Nu știu dacă am reprezentat o excepție dar tare mă îndoiesc că ar fi fost așa. Erau bolnavi în jurul meu care primeau de acasă inclusiv pamperși (aveau probleme foarte grave de sănătate). Dar să trecem peste, deoarece fiecare dintre cititori a avut măcar o cunoștință care a fost internată și s-a confruntat cu astfel de probleme.

Ce cumpără Spitalul Județean de pe SEAP?

În cursul acestei zile, am intrat pe site-ul SEAP (Sistemul Electronic de Achizții Publice) și ne-a căzut privirea pe două anunțuri postate de către Spitalul Județean Constanța. Pe data de 13 iunie, adică ieri, a postat că vrea să achiziționeze 4 loturi de truse de transfuzie, perfuzie și branule. Cel de-al doilea anunț, postat pe data de 7.06., se referă la achiziție de materiale sanitare consumabile, 20 de loturi.  Priviți cerințele pentru primul anunț: ACHIZITIE MATERIALE SANITARE CONSUMABILE /20 LOTURI : Lot nr.1= Pachet pansamente;  Lot nr.2=Sistem drenaj inchis steril- 3 mm;5 mm;  Lot nr.3=Camp operator steril 100/150 cm;  Lot nr.4=Comprese nesterile 5cmx5 cm -netesute -100 buc 1 buc= 4straturi;   Lot nr.5=Pachet paduri neurochirurgie ;  Lot nr.6 = Pachet (leucoplast panzat+matase + Plasture adeziv pentru fixare cateterelor intravenoase si a tubulaturilor pe piele);   Lot nr.7=Pachet bandaje adezive;  Lot nr.8= Pachet (vata subgips +fesi gipsate); Lot nr.9=Vata hidrofila -pachet 200 grame; Lot nr.10=Pachet scutece absorbante +aleze; Lot nr.11= Pachet urinare femei si barbati, irigatoare si canule rectale;  Lot nr.12=Plosca;  Lot nr.13=Ata chirurgicala nr.5,6,7,8,9 si 10; Lot nr.14= Pachet consumabile unica folosinta; Lot nr.15 =Orteza cervicala PHILADELPHIA;  Lot nr.16 =Anse de rezectie monopolara;  Lot nr.17 =Dispozitiv de lavaj bronsic; Lot nr.18 =Filtre bacteriene BVF;  Lot nr.19 =Canule nazale poligraf;  Lot nr.20=Pachet pungi colectoare colostomie si urostomie Valoarea acestora este cuprinsă între 2,422,600 și 4,899,200 RON, fără TVA. Adică aproximativ un million de euro. Iată lista completă:

Lot nr.1= Pachet pansamente
Val.min/max./accord cadru=23700/47400 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 11850/23700 LEI FARA TVA
Lot nr.2=Sistem drenaj inchis steril- 3 mm;5 mm;
Val.min/max./accord cadru=6600/13200 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 3300/6600 LEI FARA TVA
Lot nr.3=Camp operator steril 100/150 cm
Val.min/max./accord cadru=40000/80000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 20000/40000 LEI FARA TVA
Lot nr.4=Comprese nesterile 5cmx5 cm -netesute -100 buc 1 buc= 4straturi
Val.min/max./accord cadru=1400/2800 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 1400/2800 LEI FARA TVA
Lot nr.5=Pachet paduri neurochirurgie
Val.min/max./accord cadru= 88720/177440 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=44360/88720 LEI FARA TVA
Lot nr.6 = Pachet (leucoplast panzat+matase + Plasture adeziv pentru fixare cateterelor intravenoase si a tubulaturilor pe piele )
Val.min/max./accord cadru=411500/82300 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=205750/411500 LEI FARA TVA
Lot nr.7=Pachet bandaje adezive
Val.min/max./accord cadru=463000/970000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=231500/463000LEI FARA TVA
Lot nr.8= Pachet (vata subgips +fesi gipsate)
Val.min/max./accord cadru= 160800/321600 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 80400/160800 LEI FARA TVA
Lot nr.9=Vata hidrofila -pachet 200 grame
Val.min/max./accord cadru=115000/230000LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=57500/115000 LEI FARA TVA
Lot nr.10=Pachet scutece absorbante +aleze
Val.min/max./accord cadru=155400/310800 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 77700/155400 LEI FARA TVA
Lot nr.11= Pachet (urinare femei si barbati, irigatoare si canule rectale
Val.min/max./accord cadru=134200/280400 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=67100/134200 LEI FARA TVA
Lot nr.12=Plosca
Val.min/max./accord cadru=26000/50000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 13000/26000 LEI FARA TVA
Lot nr.13=Ata chirurgicala nr.5,6,7,8,9 si 10
Val.min/max./accord cadru=22500/45000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=11250/22500 LEI FARA TVA
Lot nr.14= Pachet consumabile unica folosinta
Val.min/max./accord cadru=694200/1388400 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=347100/694200 LEI FARA TVA
Lot nr.15 =Orteza cervicala PHILADELPHIA
Val.min/max./accord cadru=1100/2200 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 550/1100 LEI FARA TVA
Lot nr.16 =Anse de rezectie monopolara
Val.min/max./accord cadru=31680/63360 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=15840/31680 LEI FARA TVA
Lot nr.17 =Dispozitiv de lavaj bronsic
Val.min/max./accord cadru= 12600/25200LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 6300/12600 LEI FARA TVA
Lot nr.18 =Filtre bacteriene BVF
Val.min/max./accord cadru=5400/10800LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 2700/5400 LEI FARA TVA
Lot nr.19 =Canule nazale poligraf
Val.min/max./accord cadru=9600/19200LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=4800/9600 LEI FARA TVA
Lot nr.20=Pachet pungi colectoare colostomie si urostomie
Val.min/max./accord cadru=19200/38400LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 9600/19200 LEI FARA TVA
Cantitatile minime /maxime /accord acdru se regasesc in caietul de sarcini .
Cantitatile minime /maxime /contract subsecvent se regasesc in caietul de sarcini .
Valoarea estimata fara TVA: intre 2,422,600  si  4,899,200 RON
ACHIZITIE TRUSE DE TRANSFUZIE , PERFUZIE SI BRANULE /4LOTURI
LOT NR.1=PACHET TRUSE DE PERFUZIE SI TRANSFUZIE
Val.min./max./accord cadru:408900/817800/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:204450/408900/LEI
LOT NR.2=Trusa de perfuzie cu dispozitiv de reglare debit
Val.min./max./accord cadru:26000/52000/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:13000/26000/LEI
LOT NR.3=Branule -toate marimile
Val.min./max./accord cadru:156000/312000/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:78000/156000/LEI
LOT NR.4=Branula cu sistem de siguranta
Val.min./max./accord cadru:240000/480000/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:120000/240000/LEI
Cantitatile minime /maxime /accord acdru se regasesc in caietul de sarcini .
Cantitatile minime /maxime /contract subsecvent se regasesc in caietul de sarcini .
Valoarea estimata fara TVA: intre 830,900  si  1,661,800 RON

Durata contractului este de 24 de luni de la data atribuirii. Licitația va fi deschisă cu cel mai scăzut preț. Nu va dura prea mult până când va avea loc licitația. În primul rând, termenul limită de depunere a cererilor de documente sau pentru accesul la acestea este luna viitoare. Data limită de evaluare a ofertelor este la finalul lunii septembrie. Nouă  ni s-au părut a fi  niște sume foarte mari, pentru foarte multe dintre materialele consumabile ce vor fi achiziționate. Tocmai din acest motiv am luat legătura cu managerul unității spitalicești, dr. Cătălin Grasa. Ne-a spus că în ultima perioadă lucrurile s-au schimbat mult în spital și că încearcă să cumpere tot ceea ce este necesar pentru ca pacienții să simtă că se află într-un sistem de sănătate bun. ”Toate materialele pe care le-am postat în anunțurile de achiziție sunt necesare. Absolut tot ceea ce se găsește în lista menționată de d-voastră se va regăsi la pacienți. Toate lucrurile, indiferent de valoarea lor, că vorbim despre un material de 50 de bani sau un leu, sunt necesare în activitatea noastră. Persoanele internate au nevoie de ele”, ne-a spus dr. Cătălin Grasa.  (foto: Cuget Liber)

 

 

 

 

 

 

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Constanța: A condus cu permisul anulat și și-a dat date de identificare false! A fost reținut

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, 21 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Secției 2 Poliție au identificat un tânăr, în vârstă de 23 de ani, din localitatea Castelu, județul Constanța, care a condus un autoturism pe raza municipiului, având permisul de conducere anulat din luna aprilie 2017.

Inițial, tânărul în cauză a declarat polițiștilor date de identitate aparținând unei alte persoane, fiind vorba despre o rudă a acestuia.

În urma cercetărilor desfășurate, polițiștii l-au reținut pe tânăr pe bază de ordonanță pentru o perioadă de 24 de ore, fiind introdus în C.R.A.P. al IPJ Constanța, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța cu propuneri corespunzătoare.

În cauză, a fost întocmit dosar penal.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Constanța: 4 vânzători ambulanți de țigări, amendați de polițiștii locali

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, 21 ianuarie, în intervalul orar 08.00-16.00, polițiștii locali din cadrul Direcției Generale Poliția Locală Constanța  au legitimat  4 persoane despre care existau indicii ca ar comercializa în mod ilicit țigări netimbrate. Acestea au fost conduse la sediul unității de poliție locală pentru stabilirea identității.

Comercianții ambulanți acționau în zona Piața Griviței, Piața Tomis 3 și zona Eden. In urma acestei activități de prevenire și combatere a comerțului stradal neautorizat s-au aplicat 3 amenzi contravenționale în valoare de 3.000 lei și a fost dispusă măsura complementară de confiscare a pachetelor  de țigări fără timbru accizabil.

Una dintre persoanele care făcea comerț ambulant în zona Eden a fost prinsă de două ori în aceeași zi, prima dată la ora 9.00, iar a doua oară după amiază, la ora 15.00.

Pentru o altă persoana s-au întocmit actele de constatare vizând săvârșirea  infracțiunii prevăzute de art. 270 alin. 3 din Legea 86/2006, deoarece aceasta  a fost depistata comercializând ilicit 70 de pachete de țigarete fără timbru accizabil, susceptibile a fi produse de contrabanda. La săvârșirea  infracțiunii, persoana s-a folosit de un autoturism utilizat în regim de taxi.

Activitățile de verificare și control se vor derula zilnic, iar ca măsură preventivă recomandăm tuturor persoanelor fizice/juridice să respecte prevederile legale în vigoare.

”Direcția Generală Poliția Locală Constanța reamintește numerele de telefon la care cetățenii pot apela pentru a semnala situații din sfera noastră de compentență instituțională -0241484205-Dispecerat sau 0799/606142(WhatsApp).

Numai împreună putem asigura un climat public civilizat în municipiul Constanța!”, precizează Biroul de presă al Poliției Locale Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Accident rutier în Lazu! O femeie a fost rănită pe trecerea de pietoni

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei dimineți, în jurul orei 7.30, în localitatea Lazu a avut loc un eveniment rutier soldat cu rănirea unui pieton. Potrivit IPJ Constanța, un bărbat de 63 de ani a condus un autoturism pe DN 39, în localitatea Lazu, dinspre Agigea către Constanța.

În momentul în care a ajuns la marcajul pietonal din localitatea Lazu nu a acordat prioritate și a accidentat o femeie de 50 de ani care s-a angajat în traversarea străzii pe marcajul pietonal.

In urma impactului a rezultat vânătoarea corporală ușoara a femeii. In cauza s-a deschis un dosar de cercetare penală pentru vătămare corporală din culpă.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: