Connect with us

Societate

Pentru a 5-a oară, gimnastul Marian Drăgulescu s-a calificat la Jocurile Olimpice

Maria Ionescu

Publicat

la

Marian Drăgulescu, în vârstă de 38 de ani, şi-a asigurat, luni seara, prezenţa la Jocurile Olimpice de vară de la Tokyo 2020, anunţă Comitetul Olimpic şi Sportiv Român. Gimnastul, în vârstă de 38 de ani, voia să se retragă, în cazul în care rata prezenţa la Jocurile Olimpice de la Tokyo.

”Team Romania a ajuns la 50 de sportivi calificaţi. Marian a reuşit doua sărituri foarte bune, 14.616 si 14.633 şi cu media 14.624 e pe 6 în finală. Eliminându-se sportivii calificaţi cu echipa el se află acum pe loc eligibil pentru Jocuri, unul din cele 3 puse în joc. Bravooo Marian!”, notează COSR, într-o postare pe pagina oficială de Facebook.

Drăgulescu, care va împlini 39 de ani pe 18 decembrie, bifează la Tokyo cea de-a cincea participare la Jocurile Olimpice, după cele de la Sydney, Atena, Beijing şi Rio de Janeiro. Ediţia de la Atena, din 2004, i-a adus trei medalii olimpice: două de bronz, la sărituri şi cu echipa, şi una de argint, la sol. Titlul olimpic rămâne în continuare visul lui Marian Drăgulescu.

Marian Drăgulescu a început să practice gimnastica de la vârsat de 7 ani și a avut succese remarcabile.  A intrat în istoria gimnasticii masculine românești drept primul sportiv care a obținut o medalie la individual compus – bronz, în 2000, la Campionatele Europene de la Bremen și a cucerit două titluri mondiale, la sol și sărituri, în 2001, la Campionatele Mondiale de la Gent.

A fost primul gimnast din lume care a executat o săritură extrem de spectaculoasă și dificilă în același timp, care acum îi poartă numele.

Prima data s-a retras din activitatea competițională în anul 2002, dar nu a stat departe de sală decât cateva luni. La finele anului 2009, Marian Drăgulescu  s-a retras din nou, dar a revenit în 2011, pentru a participa la JO de din 2012. Sprenemulțumirea sa, nu a fost selecționat în echipa olimpică și s-a retras din nou, o vreme antrenând copii la CS Dinamo București, alături de fostul său coleg Marius Urzică.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Familiile preoților din județul Constanța donează sânge

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Marți, 17 decembrie, la ora 12.00, la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța este programată o nouă campanie de donare de sânge.

Organizată de către Arhiepiscopia Tomisului în parteneriat cu Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța, acțiunea ”Familiile preoților donează sânge” se adresează preoților și familiilor acestora care, împreună cu enoriașii, sunt chemați să ofere șansa la viață celor aflați pe patul suferinței.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Asociația Elevilor din Constanța, profund dezamăgită. Problema transportului elevilor, nerezolvată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) este profund dezamăgită de măsurile pe care Guvernul României a decis să își angajeze răspunderea. Acestea nu rezolvă problema transportului elevilor, ci o amână cu încă un an. Totodată, decontarea navetei elevilor este în continuare blocată.

”Miercuri a fost publicată pe site-urile celor două camere ale Parlamentului proiectul de lege pe care Guvernul României își propune să își angajeze răspunderea. Scopul acestui proiect este inversarea fiecărei prevederi a OUG nr. 51/2019, care a eliminat transportul județean din sfera serviciilor publice. Totuși, conform proiectului în forma actuală, transportul județean va reveni în sfera serviciilor publice peste un an, în acest moment el fiind desfășurat în continuare în regim comercial.”, precizează AEC într-un comunicat remis redacției.

Consiliile județene au obligația de a demara procedura de încheiere a contractelor de servicii publice cu operatorii de transport până la 31 decembrie 2020. Între timp, licențele operatorilor sunt prelungite, astfel fiind amânată pentru încă un an rezolvarea problemei transportului elevilor și al categoriilor dezavantajate, neexistând posibilitatea de a impune firmelor de transport obligația de a da reduceri sau de a practica toate traseele dintr-un județ.

În acest sens, Asociația Elevilor din Constanța a propus reprezentanților Guvernului o soluție care ar rezolva problema. Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 prevede, la art. 5, alin. (5), posibilitatea autorităților competente de a lua măsuri de urgență în ceea ce privește transportul. Printre acestea se regăsește atribuirea de urgență a contractelor de servicii publice. Astfel, prin acest lucru, consiliile județene ar putea acorda reduceri și asigura transportul pe toate rutele inclusiv în anul în care se pregătește atribuirea normală.

Mai mult decât atât, AEC a solicitat reprezentanților Guvernului să ia măsuri suplimentare privind transportul școlar al elevilor, problema acestuia fiind departe de rezolvare. Printre măsurile solicitate se află modificarea Legii educației naționale în sensul eliminării tarifelor maximale pe care transportatorii sunt obligați în mod nelegal să le respecte pentru abonamentele elevilor. Pentru aceasta ar trebui abrogate alin. (3^2) – (3^4) de la art. 84 din Legea educației și Hotărârea de Guvern nr. 863/2016, ce nu permite școlilor să deconteze abonamentele elevilor decât în limita a 174 lei pentru 50 km, în condițiile în care prețurile reale pot ajunge și la 400 lei pentru această distanță.

De asemenea, în ceea ce privește acordarea reducerilor pentru elevi la transportul județean, Legea educației se contrazice. Art. 84, alin. (1) și (2) sugerează că elevii ar trebui să își achiziționeze abonamentele la preț deja redus, transportatorii fiind retribuiți. Pe de altă parte, art. 105, alin. (2), lit. e), sugerează că elevii ar trebui să își cumpere abonamentele integral, iar ulterior să le deconteze la unitățile de învățământ, din bugetul local. Și HG nr. 309/1996 prevede aceeași metodă pentru acordarea reducerilor elevilor.

Spre exemplu, dacă ea s-ar aplica, un elev care circulă cu transportul local în comun în Municipiul București, nu și-ar putea cumpăra abonament gratuit, ci ar trebui să plătească prețul integral, urmând ca școala să îi deconteze abonamentul.

”În acest sens, solicităm Guvernului să adauge în proiectul de angajare a răspunderii corectarea acestor prevederi contradictorii, astfel încât transportul elevilor să fie deblocat în mod real, nu doar la nivel declarativ.”, preciează Asociația Elevilor din Constanța.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Un constănțean de 31 de ani, numit director general al companiei Poșta Română

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Horia Grigorescu, în vârstă de 31 ani, a fost numit director general al companiei Poșta Română. El îl înlocuiește astfel pe Mircea Tudosie, al cărui mandat în această funcție a expirat.

Grigorescu este avocat în București și locuiește împreună cu famila (are o fetiță în vârstă de 8 ani) în sectorul I al Capitalei.

Noul director general al companiei Poșta Română s-a născut în Constanța și a fost elev al Școlii generale nr. 6. Tot la malul mării a absolvit și cursurile liceale, la Colegiul Național Mircea cel Bătrân și a urmat și facultatea.

Pe pagina sa a consemnat următoarele:

”Ca și traseu academic a urmat o nouă etapă, când am decis să urmez o carieră juridică, așa că timp de 4 ani am urmat cursurile facultății de drept din cadrul Universității Ovidius, obținând diploma de licență în științe juridice.

În timpul anului 4 de facultate, am plecat la București pentru un internship prelungit în cadrul unei case de avocatură de prestigiu. Ulterior după finalizarea facultății, am revenit în cadrul aceleiași case de avocatură, însă de această dată din postura de tânăr avocat, promovând examenul de admitere în barou în același an.

Astăzi, îmi desfășor în continuare cu plăcere și mândrie profesia de avocat tot în cadrul uneia dintre cele mai renumite case de avocatură din România , iar noul oraș în care mă simt acasă este Bucureștiul, fiind unul dintre locuitorii Sectorului 1.”, a precizat Horia Grigorescu.

Potrivit ziarului profit.ro, compania Poșta Română are afaceri de peste un miliard de lei în 2018. De asemenea, are peste 23.500 salariați și o rețea teritorială de aproximativ 5.600 de unități.

Compania este controlată de Ministerul Transporturilor – 93,52% și Fondul Proprietatea – 6,48%. În primele șase luni ale acestui an, compania a consemnat o cifră de afaceri de 622,2 milioane de lei, de la 568,76 milioane de lei în iunie 2018, iar profitul net a urcat de aproape trei ori, la 29,4 milione de lei, comparativ cu 10,63 milioane de lei la finele primului semestru din anul 2018.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: