Connect with us

Actual

Peste 18.500 de secții de votare, în toată țara. Vezi câți angajați ai MAI asigură paza

Maria Ionescu

Publicat

la

Astăzi, 8 noiembrie, la sediul MAI  a avut loc o declarație de presă susținută de purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, comisar-șef de poliție Monica Dajbog, având ca temă misiunile structurilor ministerului pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru președintele României din 10 noiembrie 2019.

Iată ce a declarat Monica Dajbog:

În contextul alegerilor prezidențiale de duminică, 10 noiembrie, Ministerul Afacerilor Interne are ca prioritate principală desfășurarea în condiții de siguranță publică a scrutinului la nivelul întregii țări.

Așa cum a anunțat ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, în videoconferința de ieri, toate măsurile care erau în competența structurilor MAI au fost deja luate și suntem pregătiți să tratăm cu toată seriozitatea misiunile de duminică.

Referitor la cele discutate în videoconferința de ieri, subprefectul de Arad, domnul Damian Vasilică, a solicitat întreruperea concediului medical și reluarea activității, cerere aprobată de domnul ministru.

Din punct de vedere organizatoric, au fost respectate toate termenele prevăzute în programul calendaristic.

Materialele necesare votării au fost distribuite la nivelul fiecărui județ, sub pază, și așa vor rămâne până ce vor ajunge în secțiile de votare.

Toate materialele vor fi preluate sâmbătă de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare.

Reamintesc că, în cadrul secțiilor de vot, potrivit legii, măsurile de organizare și cele de ordine publică necesare pentru ca scrutinul să decurgă în bune condiţii sunt în responsabilitatea preşedinților birourilor electorale ale secţiei de votare.

În sprijin, președinții secțiilor de vot au la dispoziție efectivele asigurate de Ministerul Afacerilor Interne sau de primar.

Aproximativ 20.000 de poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră, pompieri şi lucrători de la alte structuri operative vor asigura duminică paza şi protecţia celor 18.748 de secţii de votare din întreaga ţară.

La nivelul localurilor de vot, structurile MAI au finalizat  controalele și verificările tehnice de specialitate, cu privire la condițiile ce trebuie îndeplinite din punct de vedere al securității și din punct de vedere al măsurilor de prevenire și de intervenție în caz de incendiu.

Ordinea publică la nivel național va fi asigurată de peste 13.800 de angajați ai ministerului, iar alți 3.600 de specialişti vor fi pregătiți să verifice și să soluționeze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale. În acest sens, la nivelul MAI a fost elaborat un Ghid cu principalele dispoziții legale aplicabile procesului electoral, ghid care a fost transmis din timp tuturor structurilor.

În total, duminică, pentru desfășurarea procesului electoral în condiții de maximă siguranță vor fi mobilizați aproximativ 37.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne.

La alegerile de duminică, alegătorii pot vota la secția de votare la care este arondată strada sau localitatea unde își au domiciliul ori reședința. Alegătorul care în ziua votului se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde își are domiciliul sau reședința, poate vota la orice secție de votare din localitatea respectivă.

Cetățenii români își pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic și, în cazul elevilor din școlile militare, carnetul de serviciu militar.

În țară, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar pot fi folosite pentru a vota numai de către cetățenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Evident, aceste trei tipuri de pașaport pot fi folosite pentru a vota și de către cetățenii români care votează în străinătate.

Reamintim că și la acest proces electoral se folosește Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care doresc să voteze dar nu dețin documente de identitate valabile, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor județene și Direcției din București să lucreze cu publicul și în zilele de sâmbătă și duminică, astfel: de la ora 8.00 la 16.00 pe 9 noiembrie și de la ora 7.00 la  21 în data de 10 noiembrie.

Ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, a solicitat angajaților MAI să dea dovadă de profesionalism și operativitate în îndeplinirea atribuțiilor conexe procesului electoral și să rămână departe de orice fel de încercare de influențare din partea competitorilor electorali.

Pe parcursul zilei de duminică vom comunica public rezultatele misiunilor desfășurate de structurile MAI  în cadrul unor declarații de presă care vor fi susținute după următorul program orar: 8.00, 11.30, 15.00 și 19.00.

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Casieriile RAEDPP, închise de Rusalii

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța aduce la cunoștința publicului faptul că luni, 08.06.2020, casieriile vor fi închise.

„În această perioadă, plățile către RAEDPP vor fi efectuate prin metoda de virament bancar. În acest sens, vă rugăm să specificați detaliile plății (motivul transferului: ex: plata chirie luna 04). Sumele vor fi virate în următorul cont: IBAN: RO04BTRL01401202696755XX; Beneficiar: Exploatarea Domeniului Public și Privat RA; CUI: RO 2746784; BANCA TRANSILVANIA CONSTANTA. Casieriile își vor relua programul normal de lucru începând de marți, 09.06.2020. În relația cu publicul, RAEDPP Constanța pune la dispoziție adresa de email – public@raedpp-constanta.ro.“, notează RAEDPP într-un comunicat.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Mii de maşini Logan şi Duster intră în dotarea Poliţiei Române

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, a avut loc ceremonia de semnare a contractului de achiziționare de autospeciale pentru Poliția Română, în prezența ministrului afacerilor interne, Marcel Vela și a reprezentanților Group Renault România.

Marcel Vela a precizat că “este foarte important să ştim că în orice misiune poliţiştii sunt protejaţi.  (…) Totodată, ne-am dorit să încurajăm producţia românească de autovehicule. Aşa cum ştiţi, Dacia Renault are 18.000 de salaraţi dar pe orizontală mai sunt implicaţi în această industrie aferentă partenerului nostru încă 150.000 de salariaţi.” a spus ministrul afacerilor interne.

6.744 de autovehicule vor fi furnizate până la sfârşitul lunii septembrie. Este vorba despre 3.360 autoturisme Logan, 3.382 Duster şi 2 Dokker, în valoare totală de peste 483 de milioane de lei.

Potrivit ministrului Marcel Vela, 139 de milioane de lei sunt din rezerva ministerului afacerilor interne, iar diferenţa provine din rezerva bugetară.

“Aş dori să mulţumesc partenerului nostru pentru operativitatea şi deschiderea de a le furniza într-un timp atât de scurt.”, a precizat Marcel Vela.

La rândul său, Christophe Dridi, director general Automobile Dacia și Groupe Renault România s-a arătat foarte mulţumit că a fost semnat acest acord. El a spus că industria automobilelor este una foarte importantă în România, reprezintă 14% din PIB şi 26% din exporturi.

Pentru  o singură funcţie la Dacia corespund pe orizontală aproximativ 10 posturi la nivelul furnizorilor.

“Domnule ministru al Afacerilor Interne, încă o dată, mulţumirile mele cele mai sincere. Voi folosi acest prilej pentru a transmite un mesaj: În această perioadă, trebuie să cumpărăm produse fabricate în România!”

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

O firmă din Galați va asigura servicii de pază la sediile CERONAV. Gălățenii au intrat tare pe piața din Constanța

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV), condus de Ovidiu Cupșa, va da un munte de bani pentru “Servicii de pază, protecție, supraveghere permanentă și transport valori” pentru cele trei sedii CERONAV Constanța și pentru subunitatea CERONAV din Galați. Concret, CERONAV va cheltui peste 1,5 milioane de lei în următorii doi ani pentru servicii de pază și transport valori. Firma care a câștigat licitația este SC ALFARO SECURITY SRL cu sediul în Galați. Este exact aceeași firmă care a primit contractul de la CERONAV și în urmă cu doi ani.

În total, valoarea contractului se ridică la 1.515.663,84 de lei. Pentru servicii pază, protecție, supraveghere permanentă și transport valori pentru cele trei sedii CERONAV Constanța, societatea din Galați va primi 1.218.134,88 de lei, iar pentru aceleași servicii la subunitatea CERONAV din Galați, Alfaro Security SRL va primi în următorii doi ani 297.528,96 de lei.

Interesant este că deși pentru serviciile de pază și transport valori s-au depus mai multe oferte, trei la Constanța și două la Galați, a fost desemnată câștigătoare tot firma Alfaro Security SRL, cea care a avut contractul de paza la CERONAV și acum doi ani.

Licitația actuală a fost contestată de firma concurentă, Transguard, a cărei contestație a fost respinsă, ca nefondată, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Cui aparține Alfaro Security SRL

Potrivit datelor publice, firma a fost înmatriculată în 2005 şi are sediul în municipiul Galaţi. În anul fiscal 2018, firma a declarat o cifră de afaceri de 6.693.358 de lei şi un profit 1.015.779 de lei. Aceeași firmă apare în date cu 29 de contracte publice. Alfaro Security SRL îl are ca asociat unic și administrator pe Liviu-Alexandru Mănăilă, cel care mai este administrator și la DIALFA SECURITY SRL. Tot Liviu-Alexandru Mănăilă mai este administrator, dar și asociat cu 47% la ADCOROM SRL, și asociat cu 5% la HANA TEAM SRL.

Patronul Alfaro Security, abonat la bani publici în Constanța

Interesant este Liviu-Alexandru Mănăilă a reușit să intre cu firmele Alfaro Security și Dialfa Security în contracte de pază cu instituții importante din Constanța, precum Universitatea Ovidius, DGASPC, RAEDPP. În acest an, Direcția Generală Asistență Socială Constanța a atribuit contractul privind serviciile de pază umană, transport valori, monitorizare și intervenție rapidă societății Dialfa Security SRL, iar valoarea contractului este de aproape 1,3 milioane de lei. Aceeași firmă, Dialfa Security SRL din Galați, a câștigat, anul trecut, și un contract cu Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public și Privat Constanța, pentru servicii de pază a sediilor RAEDPP Constanța și a obiectivelor de interes local aflate în administrarea sa, în valoare de aproape 300.000 de lei. Alfaro Security a obținut, în ultimii trei ani, contracte cu Biblioteca Județeană „I.N. Roman“ Constanța, în valoare de aproape 400.000 de lei.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: