Connect with us

Administratie

Piețele agroalimentare din Constanța vor fi dezinfectate de RAEDPP

Tatian Iorga

Publicat

la

Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța informează prin intermediul unui comunicat că derulează cu responsabilitate acțiuni de dezinfecție în piețele agroalimentare din municipiul Constanța și pe perioada stării de alertă, pentru ca ele să fie în continuare un spațiu sigur atât pentru comercianți, cât și pentru consumatori. Astfel, joi, după încheierea programului, vor fi igienizate toate piețele administrate de RAEDPP, pentru a spori siguranța clienților și ca măsură de prevenție privind îmbolnăvirea și limitarea răspândirii noului coronavirus, COVID-19.

„Regia colaborează cu firme autorizate pentru dezinfecția piețelor. Substanțele folosite sunt avizate de Ministerul Sănătății, au un spectru larg de aplicare și au efect bactericid, fungicid și virucid, acționând inclusiv împotriva virusului COVID-19. Totodată, pe perioada stării de alertă se mențin măsurile pentru siguranța cetățenilor: marcaje inscripționate pe asfalt, dezinfectant pentru mâini și covoare cu dezinfectant la intrări, precum și purtarea măștii. Clienții piețelor sunt rugați să păstreze distanţa socială recomandată de 1,5 metri.“, se arată într-un comunicat al RAEDPP.

Comments

comments

Administratie

Chițac: „Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Disperat că proiectul său privind parcările nu este înghițit de constănțeni (nici măcar de consilierii locali din propriul partid) primarul Constanței, Vergil Chițac încearcă să ne convingă că aberația sa cu parcările este, de fapt, în folosul constănțenilor. Într-o postare pe Facebook, Chițac îi întreabă pe constănțeni (într-un ton certăreț) ce își doresc: un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere sau un oraș ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?

„Dragi constănțeni, vă rog să-mi spuneți părerea voastră. Vă doriți un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere? Sau un oraș ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?

Suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să  reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?

Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride).

Gestionarea eficientă a spațiilor de parcare existente va da posibilitatea tututor să beneficieze de ele și va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere. În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-ați ales, au dreptul și responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât și pentru nevoile bugetare de a finanța construcția de noi parcări.

Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?“, a scris Chițac.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

De ce a retras Chițac proiectul regulamentului parcărilor? Vezi explicațiile primarului

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat, astăzi, la începutul ședinței Consiliului Local Constanța că retrage proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentului de parcare. Câteva ore mai târziu, edilul a explicat pe Facebook motivele pentru care a luat această decizie.

„Am elaborat un regulament al parcărilor care a suscitat atâtea discuții în ultima perioadă. Acest regulament înlătură toate dispozițiile nelegale pe care instanța le-a constatat și pentru care a anulat vechiul regulament și totodată corespunde întru totul scopului nostru, al tuturor, acela de a avea un oraș curat, un oraș în care cetățenii să poată respira un aer curat, cât mai puțin poluat.

Am luat cunoștință de faptul că anexele regulamentului, inclusiv cele referitoare la tarife, nu au fost niciodată încărcate pe pagina electronică a Primăriei Constanța, deși au circulat în spațiul public. Este o defecțiune a administrației pe care mi-o asum. Una de formă, nu de fond, pentru că, pe fond, sunt de acord cu acest regulament. Vă rog să aprobați să amânăm discutarea regulamentului și a anexelor într-o ședință ulterioară.

Eu am încredere că cetățenii vor înțelege scopul acestui demers, vor colabora constructiv pentru a crește semnificativ calitatea vieții în orașul nostru

Modernizarea infrastructurii stradale și dezvoltarea transportului public sunt procese care necesită răbdare, implicare și contribuție din partea fiecărui cetățean. Eu cred că fiecare dintre noi trebuie să ne aducem contribuția printr-o atitudine binevoitoare, o acceptare a schimbării pentru că singurul lucru veșnic este schimbarea și lucrul acesta trebuie să se vadă în binele comunității.”, a scris Chițac.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Mai multe planuri urbanistice, zonale și de detaliu, respinse în ședința Consiliului Local Constanța

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Consilierii locali municipali din Constanța au respins, în ședința de azi, două proiecte de hotărâre privind aprobarea unor planuri urbanistice zonale și un proiect privind aprobarea unui plan urbanistic de detaliu, toate având avize negative de la Comisia de Urbanism a Consiliului Local. Primul proiect respins a fost cel referitor la aprobarea Planului urbanistic de detaliu pentru ridicarea unui bloc în zona Scapino. Un alt proiect respins de consilierii locali a fost cel referitor la aprobarea Planului urbanistic zonal pentru zona delimitată de șos. Mangaliei, str. Sg. Nicolae Grindeanu și limite cadastrale, unde doi investitori doreau să ridice un bloc cu mai multe nivele. În fine, a fost respins și proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru teritoriul situat în Stațiunea Mamaia, zona restaurant Estival, delimitat de alei carosabile și limite cadastrale. Proiectul prevedea construirea unui bloc cu cinci nivele în stațiunea Mamaia, în zona Butoaie, pe locul unei parcări. Inițiatorul PUZ a fost Maria Pia Danielopolu Dumitru, iar beneficiar, alături de aceasta, este și societatea Dakota Construct SRL. De altfel, proiectul în cauză a creat nemulțumire în rândul investitorilor din zonă. Astfel că, pe parcursul derulării procesului de Informare şi consultare publică au fost transmise mai multe sesizări care vizează reglementările propuse.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: