Connect with us

Administratie

Plan de activități sezoniere în comuna Castelu. Ce recomandări au reprezentanții administrației locale

Published

on

Avand în vedere intrarea în vigoare a Legii nr. 192/19.07.2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, în conținutul legii se introduc două noi articole. Astfel, primăriile au obligația să întocmească planul de activități sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forță de muncă și fucționează pe raza unității administrativ – teritoriale, denumite în continuare beneficiari de lucrări. De asemenea, un articol nou introdus prevede ca, în scopul valorificării forței de muncă locale, primarii au obligația sa întocmească planul de activități sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forță de munca și fucționează pe raza unității administrativ – teritoriale.

Persoanele care solicită forță de muncă pentru desfășurarea activităților sezoniere se adresează primarului, în scris, precizând activitatea ce urmează a fi desfășurată, numărul de lucrători solicitați și perioada de desfășurare a activității sezoniere.

Remunerarea activității desfășurate, norma de lucru, precum și alte obligații și îndatoriri se stabilesc prin negociere directă între beneficiarul de lucrări și persoana care prestează activitatea, în condițiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu character ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

“În vederea întocmirii planului de activități sezoniere, invităm persoanele juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forță de muncă și fucționează pe raza comunei Castelu, să se prezinte la sediul Primăriei Comunei Castelu, str. Republicii, nr. 58, Castelu, pentru a depune o solicitare în acest sens. Solicitarea va fi însoțită de acte doveditoare din care să rezulte că pot desfășura activități sezoniere”, este mesajul pe care îl transmite conducerea Primăriei Castelu.

Planul de acțiune se aprobă prin dispoziție a primarului, se afișează la sediul primăriei și cuprinde activitățile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum și repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfășurarea activităților sezoniere.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!