Connect with us

Actual

Portul Midia: 5 companii s-au arătat interesate de scoaterea navei ”Oueen Hind” la suprafață

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de azi, la sediul Companiei Naționale Adminsitrația Porturilor Maritime a avut loc o conferință de presă, în care s-a discutat despre situația navei ”Queen Hind”, scufundată parțial în portul Midia în data de 24 noiembrie, cu peste 14.600 de oi la bord.

Așa cum se știe deja au putut fi salvate foarte puține dintre ele, iar cele mai multe au rămas la bordul navei. Din păcate, cadavre continuă să iasă la suprafață și chiar ieri au fost adunate 18.

Potrivit directorului general al APC, Daniela Șerban, în permanență este o șalupă în perimetrul portuar, special pentru cazurile în care animalele ies la suprafață, pentru ca acestea să poată fi adunate rapid.

APC trebuie să se ocupe de readucerea navei la suprafață și de punerea ei în stare de plutire. Armatorul a colaborat permanent cu autoritățile române și nu există nici un document potrivit căruia el să fi abandonat nava.

Ei sunt alături de noi și vor să scoată nava pe cheltuiala asiguratorului lor, dar noi nu mai putem aștepta.”, a spus Daniela Șerban.

Deocamdată a fost activată asigurarea APC.

Noi avem o asigurare și putem folosi o anumită sumă de bani. Nu știu dacă va fi suficientă. Această speță e complicată și trebuie să punem în balanță legislația noastră cu cea internațională”, a punctat Daniela Șerban.

Operațiunea este însă extrem de scumpă și, deocamdată, nu se poate vorbi despre o sumă anume.

Nu a existat nicăieri în lume un accident de genul acesta, așa că nu putem estima deocamdată despre ce valoare va fi vorba. Noi am pus niște criterii în caietul de sarcini. Pentru noi este și prețul foarte, foarte important dar importantă este scoaterea navei în condiții de siguranță din șenal. ”, a precizat Daniela Șerban.

Deocamdată s-au arătat interesate de scoaterea navei 5 firme, două din România, și câte una din Grecia, Turcia şi Gibraltar a spus Daniela Şerban, directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa. Ea a afirmat că vor trimite caietul de sarcini către toate aceste companii, iar până vinerea viitoare vor avea răspns de la firme.

”Vinerea viitoare ne vom pronunța. Vinerea viitoare va fi ziua decisivă. ”, a spus Daniela Șerban. 

Trebuie luate toate măsurile de siguranță. Nu numai scoaterea navei la mal ne dă bătăi de cap, ci și scoaterea mărfii. Sunt 635 de tone de marfă. Cadavrele animalelor trebuie duse la incinerare. APC a încheiat contract cu o firmă de neutralizare. Nu știu în ce măsură acele cadavre vor fi scoase din navă. Trebuie să fie cât mai departe de activitatea operatorilor portuari. Ne-am pregătit cu un plan foarte bine pus la punct.”, a spus Daniela Șerban.

Această navă ocupă 40% din șenal…Procedura noastră de achiziție nu pot să spun că este o procedură greoaie, pentru că o facem pe situații de urgență. Am depus la Camera de Comerț să ne dea certificatul pentru situație de urgență, astăzi îl așteptăm. Noi l-am depus de la începutul săptămânii, urmând ca astăzi să fie eliberat. Am pregătit un caiet de sarcini, nu a fost ușor, pentru că este un accident naval atipic, ținând cont că marfa din interiorul navei nu este o marfă normală, ci sunt animale care în momentul de față sunt descompuse și nu este ușor“,a declarat directorul APC.

Vinerea viitoare se va şti cine va executa ranfluarea navei. După ce nava va fi dusă într-o zonă care să nu încurce traficul, vor fi 30 de zile pentru scoaterea oilor moarte.

În momentul în care cei care vor câștiga această licitație vor veni pentru ranfluarea navei noi nu trebuie să blocăm șenalul navigabil. Vor fi utilaje foarte mari, ținând cont că, în momentul de față, nava are 11.000 de tone. Administrația nu-și poate permite să facă o greșeală, pentru siguranța navigației și pentru operatorii portuari din zona respectivă. Nu putem să le blocăm activitatea și atunci este un proces foarte complex, trebuie să ne luăm toate măsurile de siguranță. Noi suntem convinși că în caietul de sarcini am stipulat tot ceea ce ține de siguranță și de scoaterea acestei epave în condiții de jurul navei.”, a spus Daniela Șerban.

Directorul APC a precizat că NU există pericol ecologic. Probabil ar fi existat dacă afară ar fi fost peste 20 de grade Celsius.

În ceea ce privește cheltuielile efectuate de APC până la momentul actual, Daniela Șerban a declarat că până acum au fost în valoare de aproximativ 60.000 de Euro.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

(Foto) Macaraua GSP Neptun a ajuns în portul Midia

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei dimineți, Alin Vintilă, reprezentant al companiei GSP, cea care se ocupă de ranfluarea și dezeșuarea epavei navei Queen Hind, a  transmis informații de ultimă oră.

Potrivit acestora, macaraua GPS Neptun, de 1800 de tone, a acostat la Dana 10 a portului Midia.

”GSP Neptun a acostat la dană și va fi dusă la epavă ulterior, când se termină de sudat grinzile suplimentare de întărire a bordajului epavei.”, a precizat Alin Vintilă.

Mâine ajunge în portul Midia macaraua GSP Neptun, de 1800 de tone

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

S-au ÎNĂSPRIT regulile! Ce drepturi au suspecții, ce măsuri pot lua polițiștii

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La  sfârșitul lunii ianuarie a anului 2020 intră în vigoare modificările mai multor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice.  Legea instituie reguli clare și transparente referitoare la procedurile de legitimare, control corporal, al bagajelor sau al vehiculului, sunt prezentate condițiile în care o persoană poate fi condusă la sediul poliției și situațiile în care polițistul poate utiliza forța, respectiv sunt introduse garanții suplimentare pentru respectarea drepturilor cetățeanului.

La sfârșitul lunii octombrie a anului trecut, a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 192 din 2019, pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice. Aceste modificări intră în vigoare începând de astăzi, 26 ianuarie.

De la momentul publicării actului normativ, Poliția Română a demarat o campanie de informare publică referitoare drepturile și obligațiile persoanelor și ale instituțiilor de aplicare a legii, precum și garanțiile oferite conform noului cadru legal.

De asemenea, au fost inițiate sesiuni de instruire pentru polițiști, astfel încât aceștia să fie pregătiți pentru punerea în aplicare a noilor prevederi legale.

Legea instituie reguli clare și transparente referitoare la procedurile de legitimare, control corporal, al bagajelor sau al vehiculului. De asemenea, sunt prezentate condițiile în care o persoană poate fi condusă la sediul politiei și situațiile în care polițistul poate utiliza forța, respectiv sunt introduse garanții suplimentare pentru respectarea drepturilor cetățeanului.

Este înăsprit cadrul juridic pentru o serie de fapte antisociale, precum refuzul persoanei de a da relații pentru stabilirea identității sale sau organizarea de petreceri private în spațiul public, în proximitatea imobilelor cu destinația de locuințe.

Polițistul are dreptul să solicite persoanei care face obiectul legitimării să țină mâinile la vedere și, după caz, să renunțe temporar la mijloacele ce pot fi folosite pentru un atac armat.

Totodată, acesta are dreptul să conducă o persoană la sediul poliției, atunci când: nu s-a putut stabili (pe loc) identitatea acesteia, ori exista motive verosimile pentru a bănui că identitatea declarată nu este reală sau documentele prezentate nu sunt veridice; din cauza comportamentului, locului, momentului, circumstanțelor, ori bunurilor aflate asupra sa, creează motive verosimile pentru a bănui că pregătește sau a comis o faptă ilegală; prin acțiunile sale periclitează viața, sănătatea sau integritatea corporală, a sa ori a altei persoane sau ordinea publică; luarea unor măsuri legale, pe loc, ar putea crea un pericol pentru aceasta sau pentru ordinea publică.

Persoana este condusă la cea mai apropiată unitate de poliție la care se poate realiza identificarea sa, verificarea situației de fapt și, după caz, luarea măsurilor legale.

Verificarea situației de fapt și, după caz, luarea măsurilor legale față de persoana condusă la sediul poliției se realizează de îndată, fără a depăși 8 ore de la momentul inițierii deplasării.

În situația în care identitatea persoanei nu a putut fi stabilită, din motive obiective, termenul de 8 ore se poate prelungi cu perioada necesară stabilirii identității, verificării situației de fapt și, după caz, luării măsurilor legale, fără a depăși 12 ore de la momentul inițierii deplasării. Vechea lege prevedea un termen de 24 de ore.

Se introduc garanții pentru persoana condusă la sediul poliției, aceasta având următoarele drepturi: de a fi informată cu privire la motivele conducerii la sediul poliției, înainte de inițierea măsurii; de a fi informată cu privire la drepturile ce-i revin; de a contesta măsura dispusă; de a fi asistată de un avocat și de a comunica direct cu acesta; de a solicita informarea unui membru de familie sau a altei persoane pe care o indică; de a fi asistată de un medic; de a-i fi informați părinții, tutorele sau reprezentantul legal, dacă este vorba de un minor; de a primi o copie a procesului-verbal întocmit cu aceasta ocazie.

De asemenea, polițistul are dreptul de a pătrunde, în orice mod, într-o locuință sau în orice spațiu delimitat ce aparține ori este folosit de o persoană fizică sau juridică, fără consimțământul acesteia sau al reprezentatului legal, pentru a salva viața sau integritatea corporală a unei persoane, dacă există indicii ca în acel spațiu este o persoană aflată în pericol.

Totodată, este introdusă prezumția săvârșirii unei acțiuni violente împotriva polițistului, dacă persoana care a fost avertizata să nu se apropie continuă să se apropie de polițist. Acțiunea persoanei dă dreptul polițistului de a interveni, utilizând forța, proporțional și strict cât este necesar pentru a înlătura pericolul și pentru a lua măsurile legale necesare.

Foto: Facebook Politia Română

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Mâine ajunge în portul Midia macaraua GSP Neptun, de 1800 de tone

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Operațiunile de ranfluare și dezeșuare a navei Queen Hind, care s-a scufundat în urmă cu 2 luni în portul Midia (pe data de 24 noiembrie) sunt în plină desfășurare.

Macaraua GSP Neptun, care are 1800 de tone, este prevăzut să plece din Agigea la miezul nopții și se estimează că va ajunge la Midia, în gura portului, la ora 6.30.

Potrivit reprezentantului GSP, Alin Vintilă,  mâine va începe manevra cu remorcherele portuare pentru amplasarea în dană dublă cu GSP Bigfoot 2.

În continuare se lucrează la sudura pe bordul epavei a unor grinzi de întărire a sistemului de rotire/ridicare.

Scafandrii execută lucrări de pregătire a corpului epavei pentru ridicare.

Căpitania Portului Midia a transmis un aviz către navigatori, potrivit căruia manevrele de sosire/plecare în zona epavei se vor efectua cu viteză restricționată la limita de siguranță. De asemenea, a fost restricționat accesul navelor în apropierea epavei, cu excepția celor care participă la operațiunea de ranfluare, precum și a navelor aprobate de autorități.

Mai jos, vedeți avizul Căpităniei portului Midia:

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: