Connect with us

Actual

Precizări ale CNAIR privind creșterea prețului rovinietei

Maria Ionescu

Publicat

la

Tariful de utilizare pe rețeaua de drumuri naționale din România se aplică în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare. Acest tarif a fost introdus în legislația națională prin transpunerea Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri. În conformitate cu prevederile art. 10a alin. (1) al Directivei, sumele în euro prevăzute în anexa nr. II a Directivei, sunt revizuite la fiecare doi ani. De asemenea, potrivit prevederilor art. 10a, alin. (2), Comisia publică tarifele revizuite în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și intră în vigoare în prima zi a lunii care urmează datei publicării. Articolul 10 a: (1) Sumele în euro prevăzute în anexa II și sumele în cenți prevăzute în tabelele 1 și 2 din anexa IIIb sunt revizuite la fiecare doi ani, începând cu data de 1 ianuarie 2013, pentru a ține seama de modificările la nivelul UE al indicelui armonizat al prețurilor de consum, excluzând energia și produsele alimentare neprelucrate [astfel cum este publicat de Comisie (Eurostat)]. Sumele se adaptează automat, prin creșterea valorii de bază în euro sau cenți cu modificarea procentuală a indicelui respectiv. Sumele rezultate se rotunjesc până la valoarea cea mai apropiată în unități euro în privința anexei II, se rotunjesc până la valoarea cea mai apropiată în zecimi de cent în privința tabelului 1 din anexa IIIb și se rotunjesc până la valoarea cea mai apropiată în sutimi de cent în privința tabelului 2 din anexa IIIb. (2) Comisia publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene sumele adaptate prevăzute la alineatul (1), iar aceste sume adaptate intră în vigoare în prima zi a lunii care urmează datei publicării.” Așa cum reiese din alin. (2) al art. 10a al Directivei, coroborat cu data publicării Comunicării din 18.02.2014, tariful de 12 euro/zi trebuia aplicat începând cu data de 01 martie 2014. Modificările constau în majorarea tarifului zilnic la 12 euro, netranspus nici până în prezent și recalcularea tarifelor pentru celelalte perioade de valabilitate. La ora actuală, din cauza netranspunerii tarifului zilnic de 12 euro, există riscul deschiderii procedurii de infrigement împotriva României. În acest context a fost realizată modificarea și completarea anexei nr. 1 la OG nr. 15/2002, prin transpunerea noilor valori ale tarifelor de utilizare, fiind astfel respectate prevederile Directivei atât în privința nivelului tarifelor cât și în ceea ce privește proporția dintre acestea, pentru vehiculele de transport cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Proiectul de act normativ creează cadrul legal de aplicare a tarifelor de utilizare prevăzute de Directivă, așa cum a fost actualizată prin Comunicarea Comisiei Europene, publicată în JOUE în data de 18.2.2014. În concluzie, tariful zilnic de 12 euro este fix și unic pentru toate categoriile de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, supuse prevederilor Directivei. În ceea ce privește nivelul tarifelor anuale, s-a încercat ca impactul să fie minim asupra operatorilor de transport, astfel că tariful anual pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare de 12 tone și mai mult de 4 axe, a rămas la nivelul de 1.210 euro. Tariful anual pentru categoria C de vehicule a rezultat cu un impact major față de celelalte tarife, motivat de faptul că tariful zilnic trebuie să reprezinte, conform Directivei, o proporție de 2% din tariful anual. Astfel, din calculul matematic a rezultat că tariful anual minim care se poate aplica este de 600 euro. De asemenea, a fost menținut la aceeași valoare (720 euro) și tariful anual pentru categoria E de vehicule. Pentru tariful anual de la categoria de vehicule D, valoarea actuala (560 euro) era mai mică decât  valoarea minimă rezultată din calcul (600 euro) la categoria anterioara (categoria C), astfel că s-a calculat o valoare arbitrară ca medie între tarifele adiacente, de la categoria C (600 euro) și categoria E (720 euro), rezultând valoarea de 660 euro. Tarifele pentru celelalte categorii de vehicule, A, B, G si H, nu au fost modificate, nefăcând obiectul de aplicare al Directivei. Din calculele CNAIR S.A., raportate la volumul de roviniete achiziționate în anul 2017, rezultă că impactul financiar prognozat va fi de +4,2%.

               

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Ordinul lui Teodosie: Toți preoții din județ, chemați la Peștera Sf Andrei în 30 noiembrie

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Războiul Arhiepiscopului Tomisului, IPS Teodosie cu autoritățile atinge alt nivel. După ce magistrații i-au respins cererea privind autorizarea pelerinajului la Mănăstirea Sf Andrei, IPS Teodosie e hotărât să cheme toți preoții din județ la mănăstire în 30 noiembrie. Potrivit unei adrese către toate protoieriile din Arhiepiscopia Tomisului, preoții, personalul clerical și călugării sunt înștiințați că sunt delegați în 30 noiembrie la Mănăstirea Peștera Sfântului Andrei pentru a săvârși Sfânta Liturghie. Tot IPS mai spune în adresă că Potrivit bisericile vor rămâne deschise pentru închinare și rugăciune individuală.

 

Sursa: dobrogealive.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Accident rutier pe Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa. Circulaţia este blocată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, pe Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa a avut loc un eveniment rutier în care au fost implicate trei autoturisme. La ora actuală, circulaţia este blocată.

Potrivit Biroului de presă al DRDP Constanţa, accidentul a avut loc între km 183-184, pe calea de rulare Constanţa – Bucureşti. În acest eveniment au fost implicate 3 autovehicule, două persoane fiind rănite.

Circulația rutieră este blocată la această oră în zona producerii accidentului.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe autostrada A2 București-Constanța, la kilometrul 183, pe sensul către București, localitatea Medgidia, județul Constanța, un autoturism a colizionat un autotren oprit din cauza unor probleme tehnice. Din primele informații, două persoane au suferit leziuni. Traficul rutier este întrerupt pe sensul către Capitală, formându-se coloană de aproximativ 700 de metri.

Reamintim că pe tronsonul kilometric 130 – 212 al autostrăzii A2 București-Constanța se circulă în condiții de ceață densă, astfel că șoferii sunt sfătuiți să sporească atenția la volan, să reducă viteză, să evite manevrele riscante în trafic, să folosească în mod corespunzător luminile din dotarea autovehiculelor și să mărească distanța de siguranță între vehicule.

Update: În urmă cu puţină vreme, circulația a fost reluată pe o bandă pe autostrada A2 București-Constanța.  Impactul s-a soldat cu rănirea gravă a unei persoane și rănirea ușoară a alteia, ambele fiind transportate la spital pentru investigații medicale.

Se estimneză ca circulația să fie reluată, în condiții normale, în 30 de minute.

Update2: Circulaţia a fost reluată pe ambele benzi.

Foto: DRDP Constanţa

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Spitalul Județean Constanța crește capacitatea de testare PCR

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Spitalul Județean “Sf. Apostol Andrei” Constanța a fost dotat cu un  nou echipament de ultimă generație, esențial activității din cadrul Laboratorului de Biologie Moleculară. Este vorba despre un sistem automat de extracție a acidului nucleic datorită căruia va crește capacitatea de testare PCR. Acesta a fost achiziționat de Grupul de firme Histria în parteneriat cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și valoarează 135.000 lei.

Mulțumim pentru această investiție și efortul pe care l-ați făcut, sperăm ca societatea civilă să participe, în continuare, la bunul mers al acestei situații, care este și greu de suportat, și greu de gestionat, pentru că nimeni de pe planeta aceasta nu a fost pregătit nici logistic, nici uman, să se confrunte cu așa ceva, și atunci, trebuie să ne mobilizăm, să fim uniți, pentru că este singura șansă să depășim toate problemele care apar.”, a declarat Ioan Tiberiu Tofolean, managerul SCJU Constanța.

Laboratorul de Biologie Moleculară din cadrul SCJU mai dispune de 2 echipamente de testare PCR, achiziționate de către Grupul de firme Histria în parteneriat cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și Sindicatul Liber al Navaliştilor.

Noul echipament are o capacitate de lucru mai mare. Poate prelucra 48 de probe în același timp și, datorită vitezei, durata de lucru este de aproximativ o oră. Mai mult, datorită noului echipament achiziționat de către Grupul de firme Histria în parteneriat cu Sindicatul Liber al Navigatorilor, Laboratorul de Biologie Moleculară din cadrul SCJU poate prelucra zilnic până la 160 de probe.

“De la începutul activității, în cadrul Laboratorului au fost efectuate 14 000 teste PCR.”, a precizat Crina Kibedi, purtător de cuvânt al unităţii spitaliceşti.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: