Connect with us

Politica

Ramona Dinu (USR): “Turismul românesc are nevoie de o nouă abordare economică”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Ramona Dinu, senator USR de Constanța, consideră că turismul românesc are nevoie de o nouă abordare economică. Parlamentarul constănțean este de părere că, deși țara noastră are un potențial turistic uriaș, aceste nu este exploatat suficient și a fost ignorat “cu bună știință” de toate guvernările. Ramona Dinu transmite, prin intermediul unei postări pe pagina sa de Facebook, faptul că România se situează la coada clasamentului la nivel european, după țări precum Bulgaria, Polonia, Slovenia. Pentru a schimba lucrurile, parlamentarul constănțean a luat în calcul organizarea de dezbateri pentru noi abordări pentru promovarea turismului românesc.

Iată mesajul senatoarei Ramona Dinu:

“România are un potențial turistic uriaș care, din păcate, nu este exploatat suficient și a fost ignorat cu bună știință de toate guvernările. Valoarea turismului românesc este de 2,3 miliarde de dolari, adică puțin peste 1% din PIB. Din punct de vedere al performanței turismului, România se situează la coada clasamentului la nivel european, după țări precum Slovenia, Bulgaria, Polonia sau Ungaria. Iar asta se întâmplă pentru că suntem deficitari la capitole esențiale precum calitatea resursei umane, infrastructura de transport aerian și rutier, infrastructura serviciilor turistice. Vă invit în perioada următoare să dezbatem împreună noi abordări care să sprijine fructificarea potențialului economic al turismului românesc!”

De asemenea, senatorul USR susține că pe termen scurt este nevoie să se stimuleze turismul intern și este necesară o cercetare privind experiența și satisfacția vizitatorilor străini, precum și măsurarea intenției de revizitare.

“Sunt încrezătoare că vom identifica soluții atât la nivelul USR, dar și împreună cu reprezentanții asociațiilor din turism, cu operatori și inclusiv cu cei care doresc să contribuie la proiectul Turism — O nouă abordare economică. Voi iniția dezbateri publice la nivelul parlamentului iar concluziile vor sta la baza unor initiative legislative”, a mai declarat inițiatorul proiectului.

Doar în primul trimestru din 2017, numărul românilor care au ales destinații turistice în afara țării a fost dublu față de cel al străinilor care au vizitat țara noastră. Exportăm turiști, iar acest lucru afectează economia națională. Problema cu care ne confruntăm este că România nu este suficient de atractivă pentru turiștii străini. și aceasta se datorează indiferenței și incompeteneți în a promova adevăratele valori turistice ale României. În plus, sunt multe cazuri în care standardele naționale sau internaționale nu sunt respectate în cadrul unităților de primire, iar acest fapt afectează în mod negativ activitățile turistice.

Conform aceluiași proiect, obiectivul pe termen lung trebuie să urmărească dezvoltarea imaginii de țară pe patru coordonate: autenticitate, ospitalitate, securitate și sustenabilitatea mediului. Numai în acest fel, susține inițiatorul proiectului, putem vorbi despre promovarea experienței unice oferite de turismul românesc la nivel internațional, cu beneficii economice pentru bugetul național.

Mai mult decât atât, senatorul USR propune ca obiectiv pe termen mediu dezvoltarea unui portofoliu de forme de turism autentic românesc, mai exact, stabilirea unui portofoliu de propuneri unice de vânzare în contextul turismului global.

În Senat, Dinu Nicoleta Ramona este Vicepreședintele Comisiei pentru dezvoltare și strategie economică și membru în Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital. În această calitate, senatorul USR este implicată în dezvoltarea unui cadru legislativ coerent care să sprijine dezvoltarea turismului național, astfel încât acest domeniu economic să devină unul dintre motoarele de creștere sustenabilă a economiei naționale în următorii ani.

Comments

comments

Politica

Sondaj IRES pentru Constanța: Chițac – 25%, Făgădău – 24%, Stelian Ion – 22%

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Ca un răspuns la sondajul PNL în care îl arăta pe Vergil Chițac la 39% în opțiunile electoratului, candidatul alianței USR-PLUS, Stelian Ion a prezentat, astăzi, într-o conferință de presă un alt sondaj de opinie, de data aceasta făcut de IRES la comanda USR. Potrivit datelor sondajului, lupta între cei trei candidați cu șanse reale la Primăria Constanța, Stelian Ion, Decebal Făgădău și Vergil Chițac este una mult mai strânsă decât varianta prezentată de liberali. În ceea ce priveşte Primăria Constanţa, sondajul IRES arată că 25% din voturi merg către candidatul PNL, 22% de votanţi au ales candidatul USR, iar cel al PSD ar obţine 24%. La Consiliul Local Constanța, PNL ar obține 25%, USR-PLUS – 24%, iar PSD – 19%. Marja de eroare este de +/- 3%.

„PSD ne-a obișnuit cu maniera mincinoasă, cu maniera aceea prin care au câștigat voturile unor constănțeni și ne-au obișnuit cu pomenile pe care le-au tot dat. Nu mai ține această variantă pentru că mulți oameni, în special cei în vârstă, nu își mai doresc pachetele lor, ci vor un oraș frumos pentru copiii și nepoții lor. Așadar metodele mafiei PSD nu mai merg. De partea cealaltă, PNL nu se lasă mai prejos și vine cu o strategie dezgustătoare, care, în loc să-și promoveze candidatul și echipa, lansează atacuri pe banii mogulului la adresa USR-PLUS. În plus, falsifică sondaje, creând iluzia că singura variantă este fostul membru al Partidului Comunist (Vergil Chițac, n.r.), cel care s-a ocupat mai degrabă de tranzacții imobiliare. Ziua a fost cadru militar, iar seara era samsar imobiliar. Nu așa se face domnilor Gabriel Comănescu și Vergil Chițac.“, a declarat Stelian Ion.

Remus Negoi, candidatul USR-PLUS la șefia Consiliului Județean Constanța, a declarat, la rândul său, că sondajul reprezintă adevărata fotografie la mijlocul lunii septembrie.

  • Comandat de Uniunea Salvați România – Filiala Constanța
  • Executat de Asociația Puterea Civică – portal: ordinea.ro
  • Codul Mandatarului Financiar: 21200251

LIVE Stelian Ion: sondajul IRES comandat de USR-PLUS pentru alegerile locale de duminică

LIVE Stelian Ion: sondajul IRES comandat de USR-PLUS pentru alegerile locale de duminică

Publicată de Stelian Ion pentru Constanța pe Luni, 21 septembrie 2020

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

(FOTO+VIDEO) Proiect ambițios propus de PRO România pentru zona Gării Constanța: Toată infrastructura rutieră, introdusă în subteran

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Zona Gării Constanța este una dintre cele mai poluate zone din municipiul reședință de județ, atât fonic, cât și chimic. De aceea, spune deputatul Mircea-Titus Dobre, candidatul PRO România la Primăria Constanța, este nevoie de o resistematizare a întregii zone. Fostul ministru al Turismului vine în fața cetățenilor un proiect ambițios care presupune introducerea în subteran a întregului trafic rutier din zona Gării și transformarea acestuia într-un imens spațu de recreere. Mircea Dobre spune că, dacă tot se vorbește de servicii de Smart City, ei bine, traficul rutier din zonă trebuie regândit, astfel încât poluarea chimică și, în special, fonică să fie reduse la minim. De aceea, candidatul PRO România propune un proiect pentru reconfigurarea zonei Gării Constanța numit „NIAGA – Nod Intermodal Autogară – Gară – Aeroport Constanța“. Practic, Dobre propune amenajarea unei autogări imense, dar care să fie amenajată în subsolul din fața Gării și unde ar urma să plece curse de transport public atât în interiorul municipiului Constanța, cât și în exteriorul orașului.

Suprafața construită la Subsol se va întinde pe o suprafață de 24.450 mp și va fi destinată circulației auto, suprafața construită la Parter va avea 7.351 mp, iar suprafața construită la Etajul 1 va avea 1.720 mp. În cadrul proiectului se vor regăsi o autogară, spații publice amenajate, săli de așteptare (cu panouri informative smart), servicii publice de tip comercial – restaurant/terasă/bistro/florărie – parcare publică, spații pentru taxi, locuri de parcare publice subterane și spații verzi, amenajate.

„În afară de Gară, care aparține Ministerului Transporturilor, avem o zonă privată de unde pleacă autobuzele, microbuzele în interiorul județului; avem o zonă privată de unde pleacă autobuzele și microbuzele în afara județului Constanța și avem o zonă publică pe unde circulă autobuzele în interiorul municipiului. Noi venim cu următoarea propunere: pe o suprafață de 24.450 mp ducem infrastructura de transport în subsol, cu 4 intrări – 2 intrări și 2 ieșiri pe str. Theodor Burada, o intrare și ieșire pe șos. Mangaliei și o intrare și ieșire în bd. Ferdinand. La subsol se păstrează suprafața, respectivelor entități private li se ridică autorizația de funcționare și acolo nu va mai fi transport public. O să avem patru chestiuni importante în acest subsol: stație de taxi, CT BUS, transport în afara județului și transport în interiorul județului. Deasupra, la etaj, avem peste 7.400 mp, cu zonă comercială, săli de așteptare, totul digitalizat. Parcul de la Gară se leagă la nivel de parter prin pasarele pietonale, deasupra străzilor care se duc în subsol și se leagă de această autogară. Este unul din cele mai importante proiecte de infrastructură necesară și utilă la ora actuală municipiului și județului și tot ce înseamnă transport public să fie gestionat de autoritatea publică”, a spus Mircea Dobre.

Nod Intermodal Autogară – Gară – Aeroport

„Constanța, orașul principal de la malul Mării Negre, duce lipsa unui nod intermodal de transport de călători și are nevoie de o legătură mai eficientă, mai organizată și la standardele contemporane, cu servicii de Smart City, care să satisfacă cerințele constănțenilor și ale sutelor de mii de călători care ajung an de an în acest oraș. Echipa Pro România Constanța vine cu un proiect integrat, un proiect de nod intermodal în zona din fața actualei gări. Suprafața de teren necesară realizării proiectului este de 24.450 mp (din care 8.994 mp sunt terenuri – circulații publice). Nodul intermodal va face legătura între:

– transporturile rutiere de călători ale curselor de operatori de pe raza județului Constanța

– transporturile rutiere de călători ale curselor de operatori în/din afara județului Constanța

– transporturile feroviare de călători

– transportul de călători către zona de Aeroport (rutier și/sau feroviar)

Nodul intermodal este constituit și va face legătura din/între:

  1. Autogară călători CT BUS
  2. Autogară călători în interiorul județului Constanța
  3. Autogară călători în exteriorul județului Constanța
  4. Gara de Călători Constanța

Suprafața construita la Subsol cu circulații auto = 24.450 mp

Suprafața construita la Parter = 7.351 mp

Suprafața construită la Etaj 1= 1.720 mp

În cadrul proiectului se vor regăsi – autogară, spații publice amenajate, săli de așteptare cu panouri informative smart, servicii publice de tip comercial, restaurant/terasă/bistro/florărie, parcare publică, spații pentru taxi-uri, locuri de parcare publice subterane, spații verzi amenajate.“, se arată în proiectul pe care Mircea Dobre îl propune.

Candidatul PRO România afirmă că, deși multă lume va crede că introducerea traficului rutier din zona Gării Constanța în subteran este o treabă extrem de costisitoare, în realitate, proiectul NIAGA este estimat la aproximativ 20 de milioane de euro, bani pe care pot fi obținuți din mai multe surse.

Proiect ambițios PRO România pentru zona Gării Constanța

Zona Gării Constanța este una dintre cele mai poluate din municipiu, atât fonic, cât și chimic. De aceea, spune deputatul Mircea-Titus Dobre, candidatul PRO România la Primăria Constanța spune că este nevoie de o resistematizare a întregii zone. Fostul ministru al Turismului vine în fața cetățenilor cu un proiect ambițios care presupune introducerea ÎN SUBTERAN a întregului TRAFIC RUTIER din zona Gării și transformarea întregului platou într-un imens spațiu de recreere. Mircea Dobre spune că, dacă tot se vorbește de servicii de Smart City, ei bine, traficul rutier din zonă trebuie regândit, astfel încât poluarea chimică și fonică să fie reduse la minim. De aceea, candidatul PRO România propune un proiect pentru reconfigurarea zonei Gării Constanța numit „NIAGA – Nod Intermodal Autogară – Gară – Aeroport Constanța“. Mai multe detalii puteți citi aici: https://www.ordinea.ro/fotovideo-proiect-ambitios-propus-de-pro-romania-pentru-zona-garii-constanta-toata-infrastructura-rutiera-introdusa-in-subteran/

Publicată de Ordinea.Ro pe Luni, 21 septembrie 2020

 

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Claudiu Palaz: “Vergil Chițac, pensionarul pervers. Depășește gruparea Mazăre-Strutinsky-Constantinescu”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Claudiu Iorga Palaz, președintele PMP Constanța, îl atacă în termeni duri pe candidatul PNL la Primăria Constanța susținând despre acesta că este “pervers” și că ar putea depăși gruparea Mazăre – Strutinski – Constantinescu. Prin intermediul unui comunicat remis redacției, candidatul PMP la Primăria Constanța aduce la cunoștința constănțenilor modul în care Chițac a procedat la “ascunderea unor venituri pentru care nu există o proveniență legală”.

Astfel, în urma articolelor apărute în presă cu privire la tranzacțiile imobiliare înfăptuite de  candidatul P.N.L. la funcția de primar al municipiului Constanța, Vergil Chițac, din care reiese faptul că a fost divorțat în perioada ianuarie 1996 – ianuarie 2017, Partidul Mișcarea Populară Constanța a constatat că, în declarațiile de avere depuse în aceeași perioadă, acesta a declarat venituri fictive pentru o presupusă soție. Concret, spune Palac, în perioada 2009-2016, când Vergil Chițac era necăsătorit, în toate declarațiile de avere, depuse la mai multe instituții ale statului, atât la rubrica BUNURI IMOBILE, cât și la rubrica VENITURI ALE DECLARANTULUI ȘI ALE MEMBRILOR SĂI DE FAMILIE, regăsim bunuri deținute împreună cu SOȚIA”, precum și venituri ale acesteia.

În opinia noastră, se arată în documentul de presă, adăugarea în declarația de avere a veniturilor unei  persoane fără legătură de rudenie a avut ca scop ascunderea unor venituri pentru care nu există o proveniență legală. În acest sens, juriștii noștri analizează formularea unei plângeri penale privind falsul în declarații.

De asemenea, îi solicităm candidatului PNL să precizeze public sursa acestor venituri enorme. (de exemplui vânzarea unui apartament către mama soției, o bătrână, la un preț dublu decât cel la care a fost cumpărat)

“Nu este corect și moral să-ți treci în declarația de avere persoane cu care nu ai niciun fel de legătură de rudenie, dar care au venituri proprii, doar în scopul de a justifica niște sume de bani care îți intră în buzunar, dar pentru care nu ai nicio justificare legală. Este cea mai perfidă jonglerie administrativă, Vergil Chițac depășind la acest capitol chiar și gruparea Mazăre-Strutinsky-Constantinescu. Acum înțelegem de ce “amiralul” Chițac refuză să trimită documentele pentru justificarea averii către Agenția Națională de Integritate, unde există un dosar pentru verificarea averii, la sesizarea Partidului Mișcarea Populară. Dacă imoralul Chițac a avut tupeul să mintă și să facă un astfel de fals în declarațiile de avere într-o unitate militară (Academia Navală Mircea cel Bătrân), unde a ocupat funcția de prorector, și chiar în declarația de avere depusă la Parlamentul României, unde are calitatea de senator, îmi imaginez jongleriile financiar-administrative pe care le-ar putea realiza dacă ar ocupa funcția pentru care candidează. Într-o emisiune a lui Rareș Bogdan, în fața acestuia, v-ați acuzat propriul partid, care vă susține, că are scheleți în dulap, când de fapt cel cu scheleții sunteți chiar dumneavoastră. Dumneavoastră, domnule Chițac, aveți în spatele casei un întreg cimitir unde autoritățile statului se vor apuca să caute. Acest pensionar care pozează în bunic inocent, cu pisicul lui Caramel cu tot, este de fapt un lup în piele de oaie, un lup care se vrea paznic la oi, un adevărat pensionar pervers.”, a declarat Claudiu Palaz.

Declarațiile liderului PMP Constanța sunt disponibile și pe contul său de Facebook.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: