Connect with us

Politica

Reacția PNL la scrisoarea lui Ovidiu Cupșa nu s-a lăsat așteptată!

Maria Ionescu

Publicat

la

Președintele Filialei Constanța a Partidului Național Liberal, Gheorghe Dragomir, transmite un mesaj de unitate, stabilitate și responsabilitate tuturor membrilor și simpatizanților PNL. „Îi asigur pe toți membrii, simpatizanții și votanții Partidului Național Liberal că Filiala PNL Constanța este una deplin stabilă și unită. Toți cei care constituie conducerea județeană a PNL și structurile de partid interne la nivelul județului Constanța formează o singură echipă. Mă gândesc aici la cei trei parlamentari ai PNL Constanța, la consilierii județeni – cu excepția unuia care în prezent reprezintă o mică <<pată>> de culoare – și primarii liberali, la care se adaugă toți ceilalți colegi de bună credință, care s-au evidențiat de-a lungul timpului prin  efortul depus în toate alegerile și evenimentele politice”, declară președintele PNL Constanța. Gheorghe Dragomir afirmă că, în ciuda speculațiilor și vorbelor aruncate în spațiul public de unele persoane, „nimeni nu respinge candidatura cuiva sau competiția în PNL Constanța, ba din contră acestea sunt încurajate. Reamintesc că reforma în Partidul Național Liberal a început de ceva vreme, continuă și este încurajată de mine și echipa liberală constănțeană. Acest lucru s-a văzut la alegerile locale și parlamentare, atunci când au venit alături de echipa liberală oameni noi, de valoare, cu sau fără  experiență politică. Aceștia au format un mix care, la alegerile locale, a adus un succes important Filialei PNL Constanța. Mai mult, ușile partidului au fost și rămân deschise oricărei persoane care dorește să se alăture Partidului Național Liberal. În acest moment, există o preocupare maximă pentru consolidarea Partidului Național Liberal și reformarea clasei politice actuale, în special în rândurile PNL, prin cooptarea de oameni de valoare în conducerea partidului atât la nivel național, cât și județean”. Potrivit declarațiilor președintelui PNL Constanța, scorul înregistrat la alegerile parlamentare din decembrie 2016 a reprezentat un eșec al Partidului Național Liberal la nivel național. „Așa cum am mai spus în nenumărate rânduri, echipa PNL Constanța și-a făcut datoria implicându-se exemplar în campania electorală pentru alegerile parlamentare. Din păcate, votul politic își pune amprenta mult mai evident în alegerile parlamentare, europarlamentare, prezidențiale, drept pentru care nu am putut influența foarte mult evoluția scorului la fel ca la alegerile locale. Contrar celor spuse de unii dintre membrii PNL Constanța, filiala a obținut la alegerile locale cel mai bun scor înregistrat în scrutinele electorale de după 1989  și nu înțeleg atitudinea unora, autori ai unor eșecuri anterioare”, consideră liderul liberal. Acesta amintește faptul că amânarea unei întâlniri oficiale cu membrii PNL Constanța a fost cauzată de o întârziere în fixarea, la nivel național, a unui calendar pentru alegerile interne, programul urmând să fie finalizat la sfârșitul acestei săptămâni. Pe de altă parte, Gheorghe Dragomir susține că nu va intra în polemică cu niciunul dintre cei care au ales să-și facă în public campanie pentru alegerile interne, de multe ori uzitând de proceduri neelegante față de ceilalți colegi. „Pe toți aceștia îi invit la decență și îi rog să aibă grijă la declarații, pentru că de multe ori se află la limita statutului PNL, lucru deloc sănătos pentru o viitoare competiție. De asemenea, îi invit să dea curs dezbaterilor interne și să încerce să limiteze ieșirile în spațiul public, acolo unde ar trebui să își promoveze proiectele cu care vin în beneficiul cetățenilor. Oamenii așteaptă de la noi, liberalii, proiecte, idei, soluții concrete pentru o viață mai bună. Românii nu își mai doresc circ, războaie inutile sau certuri fără limite, indiferent dacă ele sunt între proprii colegi sau cu adversarii politici. Am speranța că PNL Constanța își va alege cei mai buni oameni care să o reprezinte în viitori ani și la următoarele confruntări electorale”, conchide președintele PNL Constanța, Gheorghe Dragomir.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Politica

(VIDEO) 2021 – an crucial pentru România. Mircea Dobre prezintă PROmisiunea ieșirii din criză

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

2021 este un an crucial pentru România. Peste o criză medicală se suprapune o criză economică aproape fără precedent. Situația poate fi ținută sub control doar cu măsuri care să vină în compensație cu efectele crizei. De aceea, PRO România prezintă în programul său electoral cu un pachet de măsuri anticriză. Unul dintre acestea se referă la „venitul minim garantat pentru românii cu venituri ce nu depășesc 2.000 lei pe lună.“ Mircea Dobre, candidatul PRO România pentru Camera Deputaților, spune că măsura vine să ajute românii vulnerabili să depășească această perioadă dificilă.

„România va intra economică, așa cum se va întâmpla și cu alte state, că nu se va întâmpla doar la noi, să fim serioși. Anul 2021 va fi foarte complicat ținând cont că pandemia se va suprapune cu această criză economică. Probabil mulți o să își pună întrebarea: de unde bani? Statul nu se va mai putea împrumuta în 2021 așa cum s-a întâmplat anul acesta. Și nu vor scădea prețurile pe situația de criză. Unele companii vor avea probleme destul de mari, iar pentru o companie mică sau mijlocie va criza va fi ca un tsunami. PROmisiunea ieșirii din criză este acest pachet de venit minim garantat pentru ca cetățenii să treacă cât mai bine peste această criză economică. Iar pentru asta le trebuie un venit minim de criză care trebuie acordat mai ales celor care au venit net minim până în 2.000 de lei. Luăm în speță o persoană singură și care are un salariu minim net pe economie care se încadrează în jur de 1.300 – 1.400 de lei pe lună, iar diferența de până la 2.000 de lei trebuie să o susțină statul român. În cazul unui pensionar cu 840 de lei, atunci suma de până la 2.000 de lei, aproximativ 1.200 de lei, trebuie achitată tot de statul român.“, a spus Mircea Dobre.

În concluzie, venitul minim de criză pentru o persoană de 2.000 de lei ar trebui să fie compus din salariul minim pe economie plus ajutorul de criză. Candidatul PRO România spune că în cazul a două persoane care formează o familie, atunci, pentru ce-a doua persoană se acordă un venit minim de criză de 1.500 de lei. Deci, în acest caz avem o persoană care ia 2.000 de lei, iar a doua persoană 1.500 de lei. În total, venitul minim de criză pentru soț și soție va fi de 3.500 de lei. Suma ar urma să crească la 4.500 de lei pentru o familie compusă din 3 persoane.

De unde bani?

Mircea Dobre a spus că, inevitabil, mulți dintre cetățeni se vor întreba de unde va lua statul bani pentru acest ajutor de criză. El spune că în cadrul discuțiilor care au fost la Comunitatea Europeană s-a hotărât ca în exercițiul 2021 – 2027 să existe și varianta ca statele membre ale Comunității să poată acorda pe perioadă determinată sume de bani sub forma voucherelor sau tichetelor de valoare pentru achiziția de alimente și îmbrăcăminte. Aceste tichete de valoare trebuie să ajungă direct în buzunarele cetățenilor, iar toată această sumă să facă parte din partea de contribuție a Comunității Europene, pentru acoperirea venitului minim de criză, Axa 8 (Fondul Social al UE), spune Mircea Dobre.
PRO România estimează că peste 5,8 milioane de români au nevoie de un sprijin pentru a ieși din criză.

O altă măsură importantă a PRO România este Sprijinul Economic de Criză, care se adresează antreprenorilor și constă în anularea unor taxe și impozite.

„Este o măsură specială pentru antreprenorii români, pentru toate companiile din România, dar în special IMM-urile, care vor fi cele mai afectate de criza economică din 2021. De aceea trebuie sprijinite să treacă peste această situație care ne va lovi pe toți. Condiția este ca angajatorii, respectiv firmele, companiile, să păstreze angajații pe toată perioada anului 2021.“, a spus Mircea Dobre.

Planul PRO România pentru Sprijinul Economic de Criză

Reducerea cotei de TVA de la 9% la 5% pentru produsele agricole și alimentare, cât și pentru serviciile din HORECA.
Anularea unor obligații fiscale aferente anului 2021 pentru IMM-uri: impozitul pe profit, impozitul specific, impozitul pentru microintreprinderi, taxele și impozitele datorate activelor corporale neutilizate din cauza restricțiilor și interdicțiilor administrative.
Statul va acoperi 50% din chiriile aflate în plată pe perioada nefuncționării IMM-urilor din cauza restricțiilor impuse de autorități.
Prorograrea pentru 2022 a ratelor aferente finanțărilor la bănci și IFN-uri și prelungirea maturității cu perioada de grație.
Deschiderea tuturor afacerilor închise de măsurile guvernului Orban. Măsura închiderii se poate lua doar în situatia apariției unor focare de infecție COVID-19 în respectivele locații.
Acordarea de granturi de până la 500.000 euro și garanții de stat de 100% pentru investiții în producție, mai ales pentru industria alimentară care utilizează materii prime autohtone.
Modificarea programului IMM INVEST prin simplificarea lui, mărirea plafonului, extinderea lui și la alte domenii și reducerea comisioanelor plătite de companii.

Comandat de: Partidul PRO România
Executat de: Asociația Puterea Civică
Portal: www.ordinea.ro
CMF: 11200008

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Iohannis garantează că NU va impune lockdown după alegerile parlamentare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Președintele Klaus Iohannis a punctat foarte clar, astăzi, faptul că nu se va pune problema intraurării stării de urgență, după alegerile parlamentare din 6 decembrie.

„În ceea ce privește un eventual lockdown: nu există nicio intenție, eu nu intenționez să promovez o carantină la nivel național după alegerile parlamentare din 6 decembrie. Repet aceste lucruri pentru că sunt politicieni fără niciun fel de scrupule care încearcă să se promoveze cu știri false. Abordarea de până acum s-a dovedit a fi una corectă și vom continua să impunem carantină locală sau zonală. Trebuie să lupătm în continuare cu acest virus pentru că prea mulți români pierd zilnic lupta cu acest virus, este o presiune prea mare asupra ATI. Medicii fac eforturi supraomenești pentru a salva vieți în fiecare zi”, a spus Klaus Iohannis.

Sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Virginia Uzun, condamnată definitiv la închisoare cu suspendare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Fosta șefă a Serviciului Public de Impozite şi Taxe Locale Constanţa Virginia Uzun, a fost condamnată, astăzi, de judecătorii Curții de Apel Constanța, la doi ani și opt luni de închisoare cu suspendare, pentru abuz în serviciu. Decizia este definitivă.

„În baza art.421 pct.2 lit. a Cod procedură penală, admite apelul declarat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Constanţa împotriva sentinţei penale nr.484/26.11.2019 pronunţată de Tribunalul Constanţa în dosarul penal nr.4065/118/2018. În baza art.423 alin.2 Cod procedură penală, desfiinţează în parte sentinţa penală atacată, şi, rejudecând, dispune:

În baza art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (6 acte materiale), condamnă inculpata Uzun Virginia la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi interzicerea dreptului de a ocupa o funcţie publică, pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvârţirea infracţiunii de abuz în serviciu.

În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatei cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcţie publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani şi 8 luni închisoare aplicată inculpatei Uzun Virginia pe un termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal.

În baza art.93 alin.1 Cod penal, dispune ca pe durata termenului de supraveghere inculpata să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă.

În baza art.93 alin.2 lit. b Cod penal, impune inculpatei să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de Serviciul de Probaţiune Constanţa sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate.

În baza art.93 alin.3 Cod penal, dispune ca pe parcursul termenului de supraveghere inculpata să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o durată de 90 de zile în cadrul Direcţiei de Gospodărire Comunală a Primăriei Constanţa sau Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii Constanţa.

În baza art.91 alin.4 Cod penal, atrage atenţia inculpatei asupra dispoziţiilor art.96 Cod penal.

În baza art.65 alin.3 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii dreptului de a nu exercita o funcţie publică aplicată inculpatei Uzun Virginia nu se execută pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei principale a închisorii.

În baza art.48 alin.1 Cod penal, în referire la art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (2 acte materiale), condamnă inculpatul Coronea Bogdan la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi interzicerea dreptului de a ocupa o funcţie publică pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu.

În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatului cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcţie publică. În baza art.322 Cod penal, raportat la art.321 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal, condamnă inculpatul Coronea Bogdan la pedeapsa de 6 luni închisoare (30 de acte materiale, în referire la emiterea în fals a unui număr de 12 certificate, respectiv 18 certificate ce atestă participarea la sesiunile de formare profesională din perioada 02-05.11.2017 şi în data de 19.12.2017), pentru comiterea infracţiunii de fals în înscrisuri sub semnătură privată.

În baza art.38 alin.1 şi art.39 alin.1 lit. b Cod penal, aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea de 2 ani şi 8 luni închisoare, la care adaugă un spor de 2 luni închisoare, reprezentând o treime din pedeapsa ce nu se execută, în final inculpatul Coronea Bogdan urmând a executa pedeapsa rezultantă de 2 ani şi 10 luni închisoare.

În baza art.45 alin.1 Cod penal, interzice inculpatului exercitarea dreptului de a ocupa o funcţie publică pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal. În baza art.45 alin.5 Cod penal, interzice inculpatului cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcţie publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani şi 10 luni închisoare aplicată inculpatului Coronea Bogdan pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal.

În baza art.93 alin.1 Cod penal, dispune ca pe durata termenului de supraveghere inculpatul să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă.

În baza art.93 alin.2 lit. b Cod penal, impune inculpatului să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de Serviciul de Probaţiune Constanţa sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate. În baza art.93 alin.3 Cod penal, dispune ca pe parcursul termenului de supraveghere inculpatul să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o durată de 90 de zile în cadrul Direcţiei de Gospodărire Comunală a Primăriei Constanţa sau Complexului Muzeal de  Ştiinţe ale Naturii Constanţa.

În baza art.91 alin.4 Cod penal, atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art.96 Cod penal. În baza art.65 alin.3 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii dreptului de a nu exercita o funcţie publică aplicată inculpatului Coronea Bogdan nu se execută pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei principale a închisorii.

În baza art.397 raportat la art.25 alin.3 Cod procedură penală, dispune desfiinţarea unui număr de 30 de certificate de participare la sesiunile de formare profesională (workshop) emise pentru un număr de 12 persoane din perioada 02-05.11.2017 şi pentru un număr de 18 persoane în data de 19.12.2017 (VOL.II DUP, filele 34-57 şi 77-112).

În baza art.274 alin.1 Cod procedură penală, obligă inculpaţii Uzun Virginia şi Coronea Bogdan la plata a câte 3.000 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare aferente fondului. Înlătură din cuprinsul sentinţei penale apelate dispoziţiile privind restituirea către inculpata Raşid Ghiulendan a sumei de 36.375 lei de către SPIT Constanţa, pusă la dispoziţia acestei instituţii prin serviciul CN Poşta Română SA în baza chitanţei seria CNPRMCT060 nr.00020749 din data de 11.10.2018.

Înlătură din cuprinsul sentinţei penale atacate celelalte dispoziţii contrare deciziei penale de faţă şi menţine restul dispoziţiilor acesteia. În baza art.275 alin.3 Cod procedură penală, cheltuielile judiciare avansate în faza de apel rămân în sarcina statului. În baza art.272 Cod procedură penală, onorariile parţiale de avocaţi din oficiu Vieriu Panţuru Alina Mirela, Trişcă Georgiana, Tugearu Mihaela şi Dobrin Alexandra în sumă a câte 250 lei, se vor avansa din fondul Ministerului Justiţiei. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 25.11.2020.“, se arată în minuta instanței.

Virginia Uzun este o figură proeminentă a mediului administrativ constănțean, din anturajul intim al actualului pușcăriaș Radu Mazăre, prietenă recunoscută cu senatorul obscen Tit-Liviu Brăiloiu și fost candidat la Primăria Eforie.

Iată dosarul în urma căruia Virginia Uzun a fost condamnată:

„Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
UZUN VIRGINIA, la data faptelor director executiv în cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale (S.P.I.T.) al mun. Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-fals intelectual în formă continuată,
-complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată
-complicitate la delapidare,

CORONEA BOGDAN-ANDREI, la data faptelor președinte al unei asociației, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată,
-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată,
-delapidare,

RAȘID GHIULENDAN, la data faptelor șef al compartimentului Resurse Umane din cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale al mun. Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-fals intelectual în formă continuată,
-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată,
TRENTEA TATU CARMEN AURELIA, la data faptelor director executiv adjunct în cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale al mun. Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
-fals intelectual în formă continuată,
-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
-complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În intervalul noiembrie – decembrie 2017, inculpata Uzun Virginia, în calitatea menționată mai sus, cu rea credință, a îndeplinit cu încălcarea legii acte ce țin de atribuțiile de serviciu în legătură cu derularea ilegală și fictivă a două contracte încheiate între Serviciul Public de Impozite și Taxe (S.P.I.T.) Constanța, în calitate de achizitor, și asociația reprezentată de inculpatul Coronea Bogdan, în calitate de prestator, ce aveau ca obiect organizarea de seminarii de formare profesională pentru angajații instituției publice.
Serviciile respective, care nu au fost prestate în fapt, au fost contractate și plătite ilegal de către S.P.I.T. Constanța, în condițiile în care asociația reprezentată de inculpatul Coronea Bogdan nu era autorizată să organizeze cursuri de formare profesională.
Aceste aspecte au condus la efectuarea unor plăți ilegale în valoare totală de 36.000 lei, ce constituie un prejudiciu pentru Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța și totodată un folos necuvenit pentru asociația “prestatoare” a serviciilor respective.
Efectuarea plăților ilegale a fost posibilă cu ajutorul dat de inculpatul Coronea Bogdan-Andrei care a facturat prestarea unor servicii de formare profesională fictive, precum și de inculpatele Trentea Tatu Carmen Aurelia și Rașid Ghiulendan care, în calitățile menționate mai sus, au semnat contractele și au ordonanțat la plată cursurile respective.
În același context, inculpatul Coronea Bogdan-Andrei a emis, în calitate de președinte al asociației, certificate de participare false, pentru un număr de 30 de persoane (inclusiv pentru inculpații Uzun Virginia, Rașid Ghiulendan și Trentea Tatu Carmen Aurelia).
În perioada derulării primului contract de formare profesională, din noiembrie 2017, inculpatul Coronea Bogdan-Andrei a remis inculpatei Uzun Virginia un card bancar aferent contului curent al asociației pe care o conducea, pentru ca aceasta din urmă să extragă și să folosească pentru sine diverse sume de bani, care au totalizat 9.500 lei.“

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: