Conecteaza-te cu noi

Societate

Reguli noi pentru licitațiile publice

Published

on

Echipamentele IT, medicamentele, mobilierul, mașinile, carburantul pentru parcul auto și produsele de birotică vor fi cumpărate pentru toate instituțiile statului, începând cu anul viitor, în sistem centralizat de Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), structură care va fi înființată în perioada următoare. În același timp, vor fi modificate mai multe reglementări privind contestarea licitațiilor, printre care cele referitoare la termene și taxe, scriu, în exclusivitate, jurnaliștii de la profit.ro.

Aceeași sursă transmite că autoritățile statului pentru care ONAC va derula achiziții sunt clasificate în două categorii, cea a utilizatorilor principali – instituții centrale sau organisme din subordinea acestora – și categoria utilizatorilor secundari ai sistemului centralizat de achiziții, în care sunt incluse autoritățile contractante ce nu fac parte din prima categorie.

Potrivit draftului, în urma procesului de achiziție centralizată va rezulta un contract cadru, dar care va putea fi utilizat ulterior pentru noi contracte încheiate printr-o aplicație a ONAC. Utilizatorii acestui sistem vor putea încheia, prin intermediul aplicațiilor electronice ale ONAC, noi contracte pe baza acordurilor-cadru centralizate, inclusiv să stabilească operatorii economici cu care vor încheia înțelegeri subsecvente, cu sau fără reluarea licitației.

Cu 30 de zile înainte de începerea procedurii de atribuire centralizate, Oficiul va informa utilizatorii secundari, iar aceștia vor putea cere în cel mult 15 zile să fie excluși. Procedura de atribuire centralizată va fi derulată, astfel, pentru toți utilizatorii principali și pentru cei secundari care nu au cerut excluderea, mai scrie profit.ro .

Advertisement

 

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions