Connect with us

Actual

Renunțăm la ora de vară? Vedeți ce au decis parlamentarii europeni

Maria Ionescu

Publicat

la

Uniunea Europeană a decis, prin majoritatea voturilor deputaților, ca anul să nu mai fie împărțit în ora de iarnă și ora de vară. Astfel, s-ar putea ca luna viitoare să nu mai fim nevoiți să dăm ceasul înainte, scrie Playtech.ro, citat de Digi24. La sfârșitul anului trecut, Lituania a înaintat o cerere prin care îi cerea Uniunii Europene să renunțe la ora de vară. Asta pentru că era inutilă și punea în dificultate mare parte din locuitori. Lituania susținea că majoritatea oamenilor consideră enervant că trebui să-și adapteze ceasurile de două ori pe an. Că are sau nu sens, nici nu mai contează. Cert este că rezoluția a fost votată de majoritatea deputaților, urmând ca România și restul statelor membre să fie o adopte, după ce își vor da acordul. Rezoluţia a fost susţinută de doar 70 de deputaţi, după ce mai multe organizaţii, printre care și Asociaţia împotriva dublei ore de vară, au denunţat schimbările de oră şi efectele lor nocive asupra sănătăţii, considerând „discutabile” economiile la energie realizate prin schimbarea orei. Parlamentul European a cerut Comisiei Europene o evaluare „în profunzime” a avantajelor şi dezavantajelor schimbării orei în mod semestrial şi să prezinte „dacă este necesară” o revizuire a directivei care o organizează în cadrul Uniunii Europene, relatează Reuters. Deputații europeni au acționat în consecință, după ce au luat în calcul mai multe variante. Prima ar fi disconfortul creat de schimbarea ceasului de două ori pe an, a celui fizic dar și biologic. În plus, deși s-a crezut că zilele mai lungi din timpul verii ajută la economisirea energiei, lucrurile stau puțin diferit. Unele studii au arătat că, în mare parte, energia este economisită, dar nu la nivelul scontat. Deci e degeaba. Dintre cei 549 de deputați prezenți, o majoritate de 384 au votat să se renunțe la cele două fusuri orare de peste an, iarnă și vară. Astfel, ora de vară ar urma să fie scoasă din practică, iar ora de iarnă să fie valabilă pe întreg parcursul anului.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Accident rutier MORTAL la intrarea în localitatea Topraisar

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, în jurul orei 19.10, la intrarea în localitatea Topraisar din județul Constanța a avut loc un grav accident rutier soldat cu decesul unei persoane și cu rănirea gravă a altor două. Tragicul eveniment rutier s-a produs pe DN38, la ieșirea din Topraisar spre Movilița, între două autoturisme.

Potrivit Biroului de presă al Serviciului de Ambulanță Constanța, este vorba despre o persoană care a murit pe loc, una care este inconștientă și una conștientă.

Știre  în curs de actualizare.

Update: Potrivit Biroului de presă al ISU Constanța, la acest accident au intervenit pompierii Stației Tuzla cu o autospecială de stingere cu modul de descarcerare, o ambulanță smurd B dar și două echipaje medicale ale Serviciului de Ambulanță.

”La fața locului au fost găsite 3 victime încarcerate în cele doua autoturisme implicate în accident. Au fost extrase persoanele, iar două dintre acestea au fost transportate la spital. Cea de-a treia prezenta leziuni incompatibile cu viața, medicii declarând decesul acesteia.”, a precizat Anca Chiriță, din partea Biroului de presă al ISU Constanța.

Potrivit reprezentanților SAJ Constanța, bărbatul care a decedat avea 29 de ani și era din județul Hunedoara. Ceilalți doi au 20, respectiv 50 de ani și sunt din județul Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Patru navigatori, printre care și un român, au fost răpiți în Golful Guineei

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Patru navigatori (doi filipinezi, un rus și un român) au fost răpiți în ultimul atac de piraterie din Golful Guineei care a implicat un tanc petrolier.

Apele maritime din vestul Africii rămân periculoase pentru navigație.

Sindicatul Liber al Navigatorilor, alături de organizațiile navigatorilor din toată lumea reunite sub ITF, consideră că zona Golfului Guineea tebuie securizată cât mai urgent din acest punct de vedere.

”Pirateria este un real pericol pentru navigatori și nu de puține ori aceste atacuri barbare au dus la pierderea vieții a mai multor navigatori, în ciuda faptului că aceste rapiri vizează direct un scop material, acela de a obține sume de bani din partea răpitorilor.”, precizează reprezentanții SLN. 

Atacul asupra tancului Agisilaos, navă înregistrată în Insulele Marshall, a fost raportat ieri seară, pe 29 noiembrie 2020, în timp ce aceasta se afla în marș, la 5 mile marine de la marginea de vest a Golfului Guineei și la 22 de mile marine la vest de Togo.

Echipajul navei a încercat să evite îmbarcarea prin manevre evazive, dar nu a avut succes. Petrolierul ar fi avut la bord 23 de membri în echipaj înainte de incident, inclusiv cetățeni ruși, români și filipinezi.

Nava se află acum în siguranță cu restul echipajului la bord. Autoritățile au fost notificate.

”Acesta este cel de-al 24-lea incident de răpire confirmat în apele Golfului Guineei în 2020, cu 122 de echipaje răpite de pe nave, arată datele din Dryad. Atacul este raportat în spatele unui șir de răpiri reușite în zonă în ultima lună.”, precizează reprezentanții Sindicatului Liber al Naviagatorilor. 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

FLAG DOBROGEA NORD susține sectorul pescăresc și de acvacultură. Sunt lansate proiecte de sute de mii de euro

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Asociația Grup Local Dobrogea Nord, cu sediul în Constanța, Aleea Magnoliei nr. 2, bl. L4, birou 116, jud. Constanța, anunță deschiderea Apelului cu nr. 4 de depunere proiecte în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală, Miercuri – 02.12.2020, ora 12:00. Tipul apelului este competitiv, termenul limită pentru depunerea proiectelor fiind 09.12.2020, ora 23:00.

Proiectul “Dobrogea Nord – Pământul sălbatic între Dunăre și mare” este finanțat prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020, cofinanțat din FEPAM 2014-2020, în baza contractului de finanțare nerambursabilă nr. 91/29.12.2017, încheiat cu MADR – prin DGP AMPOPAM, în calitate de Autoritate Contractantă.

În cadrul prezentei sesiuni, cererile de finanțare și documentele anexate se vor depune prin încărcare în sistemul informatic MySMIS 2014. Un solicitant poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul MĂSURII 1.2 -„Dezvoltarea infrastructurii specifice sectoarelor de pescuit și acvacultură pentru susținerea unui sector pescăresc și de acvacultură competitiv și viabil”, iar suma totală alocată prezentului apel de depunere a proiectelor este de 370.932,95 euro/1.696.795,70 lei.

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect este de 400.000 euro/1.829.760 lei, iar valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect este de 5.000 euro/22.872 lei. Cursul de schimb este stabilit prin Decizia Directorului General al DGP AM-POPAM, respectiv 1 euro = 4,5744 lei.

Cererea de finanțare se va completa urmărind „Instrucțiunile de completare a cererii de finanțare”, Anexa 1 la ghidul solicitantului, precum și tutorialele și instrucțiunile pe care le puteți găsi pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene la adresa http://www.fonduri-ue.ro/mysmis#manuale, pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale la adresa www.ampeste.ro și pe site-ul FLAG-ului www.flagnord.ro. Mai multe informații puteți afla la telefon 0724.529.969, sau pe e-mail: office@flagnord.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: