Actual Slide

Reparația Podulului de la Butelii s-a scumpit cu peste un milion de lei

ian. 29, 2018 Adrian Cârlescu

Primăria Constanța a publicat în SEAP, în acest week-end, un anunț privind încheierea unui act adițional la contractul de execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ”Reparații capitale și modenizarea pasajului Cumpenei”. În acest fel, la contractul inițial au fost adăugate lucrări suplimentare, în valoare de 1.162.178,25 de lei. Procedura aplicată a fost aceea de negociere fără anunț de participare, justificată printr-o ”situație de urgență extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă, în conformitate cu condițiile stricte stabilite în directivă” (Directiva  2014/24/UE – n.r.).

Pasajul Cumpenei, cunoscut și sub denumirea populară ”Podul de la Butelii”, a intrat în reparații capitale și modernizare în aprilie 2017. Contractul de execuție a fost câștigat prin licitație publică de asocierea Mobitom SA – Sielbol SRL, la prețul de 5.912.383 de lei plus TVA. Termenul inițial de realizare a lucrărilor a fost de un an calendaristic. În luna august 2017, a fost revizuită expertiza tehnică pe baza căreia fusese întocmit proiectul de reparație capitală a podului, ca urmare a unor diferențe între plan și situația din teren. În varianta revizuită, expertiza a atestat necesitatea unor lucrări suplimentare, respectiv:

”Decaparea şi înlocuirea în totalitate a betonului de pantă existent cu grosimile rezultate în urma ridicărilor topografice şi a profilurilor din partea desenată; remedierea defectelor betonului şi efectuarea lucrărilor de protecţie a infrastructurii şi a suprastructurii; cămăşuirea pilelor începând cu rostul elevaţiei fundaţiei pilelor până la riglă (nu sunt necesare ancore chimice); armarea se va face după ce se îndepărtează cu grijă confecţia metalică existentă – se va folosi aceeaşi reţetă pentru betoanele speciale utilizate la riglele pilelor; înlocuirea tuturor rosturilor de dilataţie existente pe pod cu alt tip de rost; refacerea stratului de asfalt de la sistemul rutier.”.

Pe 29 septembrie 2017, Consiliul Local Municipal a aprobat proiectul revizuit. Mai departe, municipalitatea a angajat negocieri directe cu asocierea Mobitom-Sielbol, atribuind lucrările suplimentare pentru valoarea de 1.162.178,25 de lei, pe 8 decembrie 2017. Anunțul de atribuire a lucrărilor suplimentare a fost transmis către SEAP pe 26 ianuarie, fiind publicat pe 27 ianuarie a.c.

 

Comments

comments

Adrian Cârlescu

About The Author

Adrian Cârlescu este absolvent al Facultăţii de Filozofie a Universităţii din Bucureşti (1998), finalizată cu o teză de licenţă coordonată de profesorul Gabriel Liiceanu, şi a unui masterat de filozofia culturii în cadrul aceleiaşi facultăţi (2000). Activează în presa locală, constănţeană, din anul 1998. A fost reporter şi editor de ştiri la MTC TV, redactor-şef la Replica de Constanţa, redactor în departamentul de investigaţii la Ziua de Constanţa, co-fondator la Dezvăluiri.Ro. De-a lungul timpului a publicat anchete jurnalistice despre retrocedările lui Radu Mazăre, introducerea Pădurii Comorova în intravilan şi vânzarea ei, abuzul judiciar de la Fruvimed Medgidia SA, geneza Fondului Proprietatea, jaful din piscicultură, interesele din zona investiţiilor în energia eoliană, averea ascunsă şi faptele reprobabile ale unor politicieni, magistraţi sau oameni de afaceri abonaţi la lucrări publice. În 2014, a publicat cartea-document „Columbia – spectacolul morţii. Regimul de detenţie în Colonia Cernavodă a Canalului Vechi”. În 2015, a publicat, alături de dr. Sorin Marcel Colesniuc, lucrarea „O istorie a oraşului Cernavodă”, redactând, în baza documentelor de arhivă, secţiunea dedicată evoluţiei oraşului din 1878 până în prezent.