Conecteaza-te cu noi

Actual

Salarii mai mari pentru angajații MAI

Published

on

Potrivit unui ordin al MAI, angajaţii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) vor beneficia de o majorare de 75% a salariului de bază. Ordinul se aplică o singură dată în situaţia în care salariații nu au putut să îşi ia, nici ei şi nici partenerii lor, zile libere plătite când şcolile au fost închise sau când cursurile fizice au fost suspendate.

Ordinul MAI nr. 20/2021 stabileşte modalitatea prin care părinţii care nu au putut să îşi supravegheze copiii de până în 12 ani când şcolile au fost închise pot primi o creştere de 75% din salariul de bază/salariul de funcţie/solda de funcţie corespunzătoare unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de echivalentul pe zi a 75% din câştigul salarial mediu brut pe ţară, corespunzător numărului de zile lucrătoare din perioada respectivă.

Majorarea salarială se acordă atât timp cât:

  • salariatul nu desfăşoară muncă la domiciliu;
  • nu sunt vacanţe şcolare;
  • celălat părinte al copilului NU beneficiază de zile libere plătite, conform OUG 147/2020;
  • celălalt părinte NU este în munca la domiciliu sau telesalariat;
  • celălalt părinte NU se află în concediu de creştere copil, nu este asistent personal al unuia dintre copiii aflaţi în intreţinere;
  • celălalt părinte NU se află în concediu de odihnă sau concediu fără plată;
  • celălalt părinte NU are contractul de muncă suspendat temporar;
  • celălalt părinte NU realizează venituri impozabile din activităţi independente, din drepturi de proprietate intelectuală, activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură.

Această majorare cu 75% a salariului se acordă o singură dată, indiferent de numărul de copii pe care îi are angajatul MAI.

Cererile de majorare salarială vor trebui să fie trimise spre aprobare şefului unităţii în care sunt încadraţi părinţii îndreptăţiţi, până la data de 3 a lunii curente pentru luna anterioară, împreună cu o serie de documente care să dovedească calitatea de părinte şi o declaraţie pe propria răspundere a ambilor părinţi, informează avocatnet.ro

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions