Conecteaza-te cu noi

Societate

Sistemul E-factura. Termenul limită de transmitere a documentelor fără a se percepe amenzi

Published

on

e factura

Reprezentanții ANAF atrag atenția că raportarea în sistemul e-Factura pe anul contabil 2023 trebuie făcută până la 31 martie. Este vorba de termenul limită de transmitere a documentelor fără a se percepe amenzi.

În cadrul unui webinar organizat de ANAF, reprezentantul instituției a afirmat că “ar trebui să fie raportate până la 31 martie facturile pentru toată perioada (1 ianuarie – 31 martie)”, potrivit realitatea.net.

1. Nerespectarea termnului de transmitere de 5 zile lucrătoare/calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare/calendaristice de la data limită prevăzută pentru emiterea facturii se sancționează cu amendă: de la 5.000 la 10.000 lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mari de la 2.500 lei la 5.000 de lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mijlocii de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru celelalte persoane juridice, precum și pentru persoanele fizice

Amenzi usturătoare pentru nrespectarea termenelor

2. Începând cu 1 iulie 2024, netransmiterea de către emitent a facturii în sistem, precum și primirea și înregistrarea de către destinatari se va sancționa cu o amendă egală cu 15% din valoarea totală a facturii.

„Utilizarea canalelor clasice va fi permisă în intervalul de 5 zile, însă în maxim 5 zile calendaristice factura va trebui să ajungă de la emitent către destinatar prin sistemul RO e-Factura obligatoriu”, a spus Fruth.

„Aici este o mică modificare de paradigmă privind cuantumul egal cu valaorea de TVA. Ne raportăm la această sancțiune de 15% din valoarea totală a facturii”.

3. În relația B2G, efectuarea unei plăți din bugetul propriu fără a respecta prevederile art. II din legea 139/2022 are ca sancțiune o amendă de la 500 la 1.000 lei dacă contravenția nu a fost săvârșită în astfel de condiții încât să fie considerată infracțiune.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions