Conecteaza-te cu noi

Actual

Situaţia gravă a navigatorilor, discutată la nivel înalt. Ce soluţii de repatriere sunt

Published

on

Astăzi,  la Ministerul Transporturilor, Sindicatul Liber al Navigatorilor reprezentat de Adrian Mihălcioiu și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România reprezentă de președinte Romeo Stavar -Vergea și vicepreşedintele Florin Urziceanu s-au întâlnit cu reprezentanți ai MTDTA/DTN și conducerea operatorului aerian național (TAROM).

Discuțiile s-au purtat în jurul situației grave cu care se confruntă navigatorii români. S-a explicat sistemul care operează în transportul maritim și încercarea identificării unor soluții de transport în contextul de suspendare nu numai a zborurilor dar și a vizelor de intrare în multe din țările lumii.

S-a mai discutat despre planul de modificare a legii de ratificare a convenției MLC -2006, modificare necesară pentru implementarea convenției în legislația națională și despre prelungirea valabilității Carnetului de Marinar de la 2 la 5 ani.

“Analizând situația generată în shipping de pandemia Covid-19 și de măsurile luate pentru combaterea pandemiei, soluțiile nu sunt deloc simple iar contextul departe de a fi rezolvat, însă s-a convenit să încercăm câteva soluții și să analizăm apoi dacă acestea vor fi viabile sau nu.”, a precizat Biroul de presă al SLN.

Advertisement

S-a convenit ca joi, 28 mai a.c., să se organizeze o cursă charter (numai pentru navigatori) la inițiativa operatorului aerian național pe ruta București-Amsterdam-București. Agențiile de crewing se vor organiza și vor pregăti necesarul de navigatori pentru această cursă dus și pe cât posibil și pentru întors.

Sindicatul Liber al Navigatorilor va prelua cererile navigatorilor care au contracte de muncă semnate direct cu angajatorii externi. Dacă acest zbor va reuși să se organizeze, se poate ca această linie să fie deschisă pentru început la un zbor pe săptămână, joia, pe ruta Bucuresti-Amsterdam și retur.

De asemenea, s-au mai luat în calcul și alte două aeroporturi, respectiv Londra și Munchen (sau Frankfurt) pentru a se organiza zboruri în aceleași condiții. Datele de zbor vor fi solicitate ulterior de Asociația Agențiilor de Crewing și comunicate corespunzător.

“În același timp, toate cursele aeriene umanitare efectuate la cererea MAE spre aeroporturi din Europa vor fi aduse la cunoştința noastră imediat când acestea vor fi solicitate, pentru a putea fi folosite pe cât posibil în vederea trimiterii navigatorilor la schimb.”, au precizat liderii SLN.

Sindicatul Liber al Navigatorilor va purta discuții cu MAE pentru a reuși păstrarea câtorva locuri și la întoarcere, pentru navigatorii care vor veni de la nave prin aeroporturile respective. S-a mai discutat posibilitatea de efectuare unor curse charter către SUA sau Asia cu aeronavele operatorului aerian național, la cererea companiei de navigație interesate.

Advertisement

În principiu, este asigurat sprijinul Ministerul Transporturilor și Operatorului Aerian în condițiile efectuării acestor curse aeriene speciale numai pentru navigatori. Cursele regulate țin de aprobarea și răspunderea a mai multor instituții din țară și înca este un proces foarte anevoios.

Este important de precizat că, în cursul acestei săptămâni se va discuta, în Camera Deputaților, și despre aprobarea sau respingerea Ordonanței Guvernului PNL de modificare a Legii de ratificare a Convenției MLC 2006 pentru a putea fi implementată în legislația națională. Legea de ratificare ar trebui modificată, în sensul introducerii unui paragraf care să arate prin ce act normativ se va implementa Convenția MLC 2006 în legislația națională. În lipsa acestui paragraf, Ministerul Justiției a respins Normele de Aplicare a MLC 2006 adoptate în ședintele de lucru la care au participat Autoritatea Navală Română, Sindicatul Liber al Navigatorilor și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România.

Hotărârea de Guvern privind prelungirea valabilității Carnetului de Marinar de la 2 la 5 ani este redactată și va fi curând publicată în Monitorul Oficial. Astfel propunerile SLN făcute cu mulți ani în urmă își vor găsi rezolvarea. Carnetul de Marinar va fi prelungit în baza unui Certificat Medical valabil la data prelungirii lui.

“Reamintim că IMO a decis ca valabilitatea Certificatului Medical la navigatori să fie de maxim 2 ani.”, a precizat SLN.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions