Conecteaza-te cu noi

Actual

SLN: Informaţii foarte IMPORTANTE pentru navigatori

Published

on

În urmă cu puţină vreme, Sindicatul Liber al Navigatorilor a remis un comunicat de presă prin care încearcă să clarifice mai multe probleme extrem de importante pentru navigatorii români şi familiile acestora.

Sub titlul: Încep schimburile de echipaj? DA sau NU?, SLN descrie procedurile care au fost demarate în situaţia fără precedent la nivel mondial declanşată de pandemia COVID-19. 

“În situaţia fără precedent a declarării pandemiei COVID-19 la nivel mondial, majoritatea operatorilor de nave au suspendat schimburile de echipaje din cauze obiective (graniţe închise, zboruri suspendate). Imediat au urmat negocierile purtate de ITF şi ISF (International Shipowners Federation/reprezentantii angajatorilor) adoptându-se măsura de prelungire a contractelor de muncă cu 30 de zile.”, precizează Sindicatul Liber al Navigatorilor.

Multe sindicate (sindicatele norvegiene, germane etc…) care au încheiat contracte colective de munăa cu armatori ce activează în zona turismului maritim au adoptat un plan de urgenţă de reducere a salariilor şi posturilor pe nave, având în vedere că întreaga industrie este închisă acum.

Advertisement

ITF a adoptat în forumul de negociere IBF proceduri/situaţii care se pot întâlni la bordul navelor acoperite de contracte ITF din cauza pandemiei COVID-19, proceduri care stau la baza soluţionării litigiilor de către sindicate, pentru navele care sunt în listele din contractele colective de muncă negociate.

Sindicatul Liber al Navigatorilor s-a implicat pentru ca România să recunoasca statutul de “lucrător cheie” fapt întâmplat în Ordonanţa Militară nr 9.

SLN a achiziţionat, de asemenea, în parteneriat cu Histria, un aparat tip PCR CFX96 Touch Real-Time si 3000 de teste pentru testare Covid-19, aparat donat deja Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa. Pe lângă corpul sanitar şi comunitatea constanţeană care pot accesa în caz de nevoie serviciile de testare ale SCJU Constanţa, şi navigatorii membri de sindicat, pe baza listelor înaintate de SLN vor putea fi testaţi înainte de plecarea în voiaj.

La nivel global, majoriatea navigatorilor au înţeles imposibilitatea de a se efectua schimburile datorită suspendării zborurilor în foarte multe ţări europene şi alte ţări importante din lume, care, în mare parte, şi-au închis chiar şi graniţele, iar puţinii navigatori care s-au putut bucura de repatriere sau de plecare către un loc de muncă în aceast interval de timp, au trebuit să îndure foarte multe greutăţi şi perioada de izolare obligatorie.

Având în vedere că, după Ordonanţa Militară 9 se vehiculează foarte multe informaţii false, Sindicatul Liber al Navigatorilor reiterează poziţia pe care a avut-o încă de la început: “Ordonanţa Militară nr. 9 reglementează statutul personalului navigant maritim şi fluvial ca lucrători cu activitate esenţială, prin recunoaşterea Certificatului de Lucrător în Transportul Internaţional, reglementează schimburile de echipaje în România dar nu poate excede spaţiului naţional.”

Advertisement

O.M. 9 este un pas important şi o oportunitate pentru recrutarea şi plasarea navigatorilor români dar asta nu înseamnă automat că au şi început schimburile. Încă mai este de lucru, chiar şi la noi în ţară, cu lămuriri şi interpretări ale textelor de lege.

Sindicatul Liber al Navigatorilor şi Barklav România au reuşit să obţina aprobarea de zbor pentru prima cursa “Charter” care pleacă din Bucuresti/Otp către Amsterdam în data de 22 aprilie 2020. Cursa organizată de Barklav România pleacă cu navigatori pentru schimb de echipaj la navele SubSea7 care se află în zonă.

De ieri, SLN este în discuţii cu Direcţia de Sănătate Publică pentru a pune la punct procedura de control la navele din porturile româneşti care vor să efectueze schimburile de echipaj. Şi aici este nevoie de proceduri clare pe care agenţii de nave să le poata urma.

La nivel internaţional, de aproape două săptămâni se poartă discuţii masive de către ITF, ETF, ISF, IMO, ILO, UE cu operatori aerieni şi ţări care să permită navigatorilor zborul şi staţionarea în anumite locatţi de unde să poată mearge la nave pe măsură ce acestea ajung în acele porturi. Armatorii vor deconta costuri mult mai mari cu repatrierile dar şi cu escalele în aeroporturi/porturi HAB pentru schimburile navigatorilor.
Pentru o perioadă de timp care încă nu poate fi clar definită, activitatea schimburilor de echipaje va fi foarte anevoioasă, cu eforturi şi sacrificii mari din toate părţile.

Ultima categorie deloc de neglijat este formată din navigatorii care sunt în această perioadă acasă. Unii dintre ei trec acum prin perioade foarte grele şi nu trebuie uitaţi. De aceea SLN susţine că aceast blocaj trebuie să se termine rapid, începând cu teritoriul Uniunii Europene, iar deblocarea efectuării schimburilor să se extinda rapid în toată lumea. SLN este la un telefon distanţă de aceeia care chiar au nevoie disperată de ajutor!

Advertisement

“Sindicatul Liber al Navigatorilor, prin mijloacele de comunicare puse la dispoziţie, primeşte zilnic zeci de mesaje şi apeluri telefonice, pe care le gestionează cu toata responsabilitatea în ajutorarea navigatorilor şi familiilor lor, în informarea corectă a celor care doresc o astfel de informare, se implică în aplanarea conflictelor care inerent mai apar la nave în aceasta perioadă, acordă susţinere navigatorilor pe lângă autorităţile româneşti, a oferit şi oferiră sprijin umanitar acolo unde este nevoie.

Suntem alături de aceia care au nevoie de noi pentru a trece aceasta perioadă dificilă împreună, în ideea de solidaritate faţă de navigatori şi familiile acestora.”, precizează comunicatul de presă al SLN.

Foto: Ilustrativ

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions