Connect with us

Actual

SOS – Salvați Mangalia! Orașul de la malul mării ar putea deveni a doua Vale a Jiului

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Locuitorii municipiului Mangalia, și nu doar ei, sunt din ce în ce mai îngrijorați de soarta Șantierului naval. După ce ieri deputatul de Constanța Robert Turcescu se adresa Parlamenmtului României pentru găsirea unei soluții salvatoare, ceva mai târziu, consilierul local Ozghiun Menabit a adresat o nouă scrisoare ministrului Economiei. Iată ce scrie: ”S.O.S. – SALVAȚI MANGALIA! În 2016, economia Mangaliei a fost de 3,1 Miliarde lei (709,3 milioane euro), din care activitățile economice ale șantierului naval Mangalia au însumat 2,3 miliarde lei (515 milioane euro).  Șantierul naval reprezintă 75% din economia Mangaliei. – CAEN: 3011 – Construcția de nave și structuri plutitoare = 2,2 Miliarde lei (500,2 milioane euro) – CAEN: 3315 – Repararea și întreținerea navelor și barcilor = 65,8 milioane lei (14,9 milioane euro) Dintr-un total de 11.817 angajati în sectorul privat din Mangalia, 5.672 au fost angajați în construcția sau în repararea de nave maritime.  48% din angajatii sectorului privat din Mangalia au fost navaliști. – CAEN: 3011 – Construcția de nave si structuri plutitoare = 4.741 angajați – CAEN: 3315 – Repararea și întreținerea navelor și barcilor = 931 angajați Șantierul naval, prin taxele si impozitele plătite, cât și prin taxele si impozitele plătite de angajații săi, a generat salariile pentru administrația publică, a generat salariile pentru toți cei care lucrează în serviciile de utilitati publice, pentru celelalte instituții susținute din bugetul local, etc..  70% din angajații Mangaliei depind direct de activitatea șantierului. Din angajații Mangaliei, doar 1300 lucrează în turism. CAEN: 5510 – Hoteluri si alte facilitati de cazare similare = 1.259 angajati Fără activitatea șantierului naval, Mangalia va deveni o a doua Valea Jiului.  Datorită tărăgănării Guvernului privind exercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea acțiunilor puse în vanzare de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd (DSME), cumpărătorii interesați nu au putut cumpăra acțiunile. În prezent, activitatea șantierului este înghețată, dar forța de muncă nu este conservată.  În Decembrie 2017, șantierul naval DMHI Mangalia mai avea 1700 angajați. In curând vor fi doar 1000. Puși în fața incertitudinii de a mai primi salariul, personalul își caută de muncă în alte orașe sau în străinătate. Miile de angajați care au plecat au fost profesionalizați cu programe pentru angajați, cu costuri de zeci de milioane dolari. SALVAȚI MANGALIA, DOMNULE MINISTRU AL ECONOMIEI!!  CU CELERITATE, LUAȚI O DECIZIE privind șantierul naval din Mangalia! Cu stimă,  Ozghiun MENABIT, Consilier Local al Municipiului Mangalia.

Locuitorii sunt extrem de îngrijorați

 Postarea consilierului a atras foarte mulți cititori, care au și făcut comentarii. Unul dintre ei a postat următorul mesaj: ”Acum vreo 5 ani, când am spus unor cunoștințe că în cazul în care o să cadă șantierul o să fie o nouă Valea Jiului, au râs și au afirmat că șantierul va merge mult și bine, fără să se gândească că perioada contractuală se apropie de final. Nici un guvern și nici un ministru al economiei nu va fi interesat de problemă.  In momentul de față avem un guvern de carton, care are altă agendă, alte interese, decât ceea ce este cu adevărat important. Turismul este la pământ de munți ani, acum și șantierul, urmează armata să mai închidă niste unități și este minunat.” Ulterior tuturor comentariilor apărute, consilierul Menabit a revenit cu o postare:  Văd că toată lumea are impresia că au furat coreenii de la locuitorii Mangaliei.  Proprietari in șantier au fost: DSME cu 51% acțiuni, statul cu 49%. Cel care are 51% acțiuni decide in orice companie, statul cu 49% are dreptul doar de a trimite niște reprezentanți in consiliul de administrație, care sunt doar de mobilier, pentru ca decizia se ia după cum hotareste majoritatea deținuta de coreeni. Si mai are statul drept la dividende, daca face cumva profit compania.  In orice top oficial, al burselor sau oricare, pana in 2015 inclusiv, DMSE era in top 10 constructori de nave din lume. Acum e in faliment. Este ca si cum mâine Mercedes dă faliment si nu mai există. Nu cred ca a fost planul lui Mercedes sa nu mai existe, s-a întâmplat din lipsă de control si prost management, ori altceva.  Doar intre 1998-2000 coreenii au băgat in șantier investitii de 277 milioane dolari. Si de atunci tot asa. Șantierul a produs peste 180 nave noi: nave CASCO sau complet echipate. Nu stiu exact, din 2015 am pierdut numaratoarea.  Peste 380 de reparații si conversii de nave.  In 2016 a facut o cifră de afaceri de 500 milioane euro. Deodată coreenii lasă pixul jos si pleaca. Si nu iau o macara cu ei, pur si simplu nu mai există DMSE si șantierul a rămas fără stăpân. Acum problema se pune cine vrea sa adopte acest câine rămas fara stăpân, un câine dresat, un câine curat si dedicat. Din toată lumea aceasta l-a vrut cineva. Dar si nevasta stăpânului decedat, care are drept de preemptiune, s-a hotărât ca vrea ea să-l ia in grijă.  Coreenii au creat un șantier naval. Aveam și pe timpul lui Ceaușescu, dar DMHI a creat un șantier performant, a creat un portofoliu, care la tranzacționare depășesc sigur 1 miliard euro. Dar ghinion, au dat faliment. Astfel că cine va lua șantierul, il ia cu tot cu datorii, dar și cu investitiile făcute, cu portofoliu, cu istoric comercial; cine il va lua obține un șantier cu cel putin 200 milioane euro mai putin decat valoare lui.  Ca si cum iei cu discount de la “confiscate”.  In toate șantierele navale din lume se lucrează cu subcontractori. Si asa este, coreenii au facut astfel încât la sfârșit de an firma sa nu aibă profit, astfel ca statul sa nu obtina dividende. Aici statul putea sa faca o reclamație, dar nu se finaliza cu nimic, pentru ca cine este proprietarul majoritar al unei companii poate decide ce dorește cu privire la managementul ei. Șantierul este o mina de aur pentru oricine il ia. De aceea guvernul l-ar vrea, dar a constatat ca nu-l lasă legea sa mai cumpere acțiuni.
Eu am dat o soluție, daca statul chiar are de gând ceva măreț cu șantierul: daca exista lege ca statul sa nu poată cumpara acțiuni, nu exista nicio lege care sa împiedice ca statul sa cumpere acțiunile prin municipalitatea Mangalia. Dar am oferta pe picior de egalitate cu ceilalți ofertanți si pierdem, doar statul are drept de preempțiune.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

11 localități din țară au primit statutul de stațiuni turistice de interes local! Vezi care sunt

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Guvernul a adoptat astăzi Hotărârea, promovată de Ministerul Turismului, pentru aprobarea atestării a 11 localităţi din România ca staţiuni turistice de interes local.

”Este foarte important acest demers al Ministerului Turismului, întrucât autorităţile locale pot accesa cu mai multă uşurinţă fonduri prin care să dezvolte aceste localităţi din punct de vedere turistic şi nu numai. Oportunitatea economică este esenţială pentru orice comunitate, iar acest lucru le este acum la îndemână celor care conduc aceste comunităţi. Sunt Ministru al Turismului şi ştiu cât de importante sunt aceste atestări pentru primarii care vor să facă bani pentru oamenii care i-au ales, dar asta presupune ca aceştia să facă proiecte solide prin care să atragă fonduri pentru dezvoltarea localităţilor pe care le conduc”, a declarat Bogdan Trif, Ministru al Turismului.

Conform acestei decizii primesc statutul de staţiuni turistice de interes local următoarele localităţi:
Bârsana, judeţul Maramureş
Botiza, judeţul Maramureş
Carei, judeţul Satu Mare
Cisnădie, judeţul Sibiu
Cîrţişoara, judeţul Sibiu
Fundu Moldovei, judeţul Suceava
Livada, judeţul Satu Mare
Novaci, judeţul Gorj
Polovragi, judeţul Gorj
Rodna, judeţul Bistriţa Năsăud
Vama Buzăului, judeţul Braşov

Această decizie are o însemnătate deosebită pentru administraţiile locale. Toate localităţile incluse în staţiunile turistice de interes naţional sau local vor beneficia de un punctaj sporit în obţinerea de finanţări pentru proiectele regionale.

Până în acest moment, în România erau atestate 47 de staţiuni turistice de interes naţional şi 61 staţiuni de interes local.

Foto: Vama Buzăului

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Pompierii, polițiștii și jandarmii sunt pregătiți de intervenții în caz de situații de urgență

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Structurile Ministerului Afacerilor Interne – pompieri, poliţie şi jandarmerie – sunt pregătite să intervină în teren, în zilele următoare, în cazul producerii unor situaţii de urgenţă cu efecte asupra comunităţilor, având în vedere informarea Administraţiei Naţionale de Meteorologie de vreme rea, se precizează într-un comunicat al MAI transmis joi AGERPRES.

Conform sursei citate, dacă vor apărea situaţii de risc pentru populaţie, prefecţii din judeţele afectate de vremea rea vor reuni Comitetele Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă şi vor asigura permanenţa coordonării acţiunilor de sprijinire a localnicilor şi administraţiilor publice din zonele afectate.

De asemenea, la solicitarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă vor fi activate Centrele Judeţene de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei, din care fac parte reprezentanţi ai tuturor structurilor teritoriale MAI, precum şi angajaţi ai instituţiilor cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă.

”Conducerea Ministerului Afacerilor Interne a solicitat ca schimbul de date dintre autorităţile centrale şi locale să se realizeze prompt şi eficient, astfel încât să permită dispunerea măsurilor preventive pentru populaţie, în vederea limitării efectelor fenomenelor hidro-meteorologice”, precizează sursa citată.

Pentru evitarea unor blocaje din cauza condiţiilor meteorologice, MAI recomandă conducătorilor auto care se deplasează în zone montane să se intereseze asupra condiţiilor de drum, să aibă maşinile echipate corespunzător pentru zăpadă şi să manifeste prudenţă maximă. În cazul apariţiei fenomenului de ceaţă, MAI face un apel către conducătorii auto să reducă viteza deplasării pentru a permite frânarea în regim de urgenţă şi evitarea unor eventuale coliziuni cu alte autovehicule. În situaţia manifestării vântului puternic, ministerul recomandă populaţiei să rămână în spaţii închise care le asigură protecţia şi să evite deplasarea în zone cu copaci, panouri publicitare sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâţi.

Informaţii despre modul de comportare în cazul producerii unor situaţii de urgenţă sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obţinute prin intermediul aplicaţiei DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store şi App Store.

Reamintim că în cursul zilei de azi, Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o informare de răcire a vremii, valabilă în majoritatea regiunilor, începând din dimineaţa zilei de vineri şi până duminică la prânz.

În intervalul 16 noiembrie, ora 5,00 – 18 noiembrie, ora 12,00, vremea va deveni rece în toată ţara, chiar deosebit de rece în estul şi sud-estul teritoriului, unde şi vântul va avea unele intensificări. Valorile termice vor fi negative în cursul nopţilor şi al dimineţilor în majoritatea regiunilor.

În zonele montane va ninge şi vor fi intensificări ale vântului îndeosebi pe creste, spulberând zăpada.

De asemenea, în regiunile estice, sudice şi centrale se vor semnala precipitaţii slabe, dar sub formă de ninsoare sau lapoviţă, mai ales în cursul zilei de vineri, 16 noiembrie, şi al nopţii de vineri spre sâmbătă (16/17 noiembrie).

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Senzori pentru diabet. Cafeneaua Corretto s-a alăturat campaniei pentru copiii cu diabet inițiată de Lions Club

Vorbim aici de o soluție novatoare, care permite raportarea nivelului glicemiei pe o aplicație de mobil, astfel încât, în timp real, părinții și medicii să aibă datele necesare despre evoluția stării de sănătate a copiilor cu diabet.

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Pe 14 noiembrie, nu a fost doar ziua Dobrogei. A fost, totodată, ziua internațională a conștientizării diabetului, o disfuncție care afectează milioane de copii la nivel global. Asociația Lions Club Constanța Balkanica și ”juniorii” de la Leo Club Constanța Gaudium au organizat de-a lungul anului mai multe acțiuni de conștientizare și totodată de colectare a sumelor necesare dotării copiilor cu diabet cu dispozitive și senzori de monitorizare a glicemiei. Vorbim aici de o soluție novatoare, care permite raportarea nivelului glicemiei pe o aplicație de mobil, astfel încât, în timp real, părinții și medicii să aibă datele necesare despre evoluția stării de sănătate a copiilor cu diabet. Desigur, soluția nu este rezervată exclusiv copiilor. De ea pot beneficia și adulții. Însă campania de la Constanța a avut drept public țintă pe copii afectați de diabet. După cum spuneam, pe parcursul anului, membrii Lions Club și ”juniorii” de la Leo Club Constanța Gaudium au organizat spectacole de muzică și dans, precum și alte activități culturale și artistice, având ca scop colectarea de fonduri.

În această campanie s-a implicat și cafeneaua Corretto de pe strada Țepeș Vodă nr. 14 A din Constanța. În zilele de 13 și 14 noiembrie, în această locație, voluntarii Lions Club și Leo Gaudium au împărțit pliante cu informații despre diabet și au desfășurat activități specifice de conștientizare. Corretto i-a încântat pe clienții săi cu cafele și capuccino albastre, aceasta fiind culoarea diabetului. Mai multe informații despre acțiunea de la cafeneaua Corretto puteți afla din clipul atașat.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: