Aseară, în timpul unei emisiuni la Antena 3, premierul Mihai Tudose a declarat că statul român își dorește să cumpere 51% din acțiunile pe care Daewoo le deține la Șantierul Naval Mangalia. ”Am încercat și se pare că reușim o chestie: să răscumpăram 51 la sută din acțiunile pe care le are Daewoo la Șantierul Naval din Mangalia. Am constat că statul român nu mai știe să facă lucrul ăsta. Știe doar să vândă. Cum putem să cumpărăm niște acțiuni. Să avem un șantier naval al statului. Să facem niște fregate ale armatei. Să facem și mentenanța la noi. Poate mai facem și o bărcuță la noi. Dar nu e o posibil ca statul român să nu aibă un șantier naval. O să zică lumea că sunt un comunist și securist. Dar m-am cam săturat.” – a precizat premierul Mihai Tudose. Pentru foarte mulți dintre români, declarația primului ministru a fost cât se poate de surprinzătoare, mai ales că cei interesați de acest subiect știu foarte bine că Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Coreea de Sud, hotărâse să îşi vândă acţiunile deţinute la Şantierul Daewoo din Mangalia. Timp de peste un an, compania sudcoreeană a negociat cu olandezii de la Damen Shipyards Group, acţionarii majoritari ai Şantierului Naval Damen Galaţi, ajungându-se, în final, la un acord pentru vânzarea participaţiei de 51% deţinută la Daewoo Mangalia Heavy Industries, în schimbul sumei de 26 de milioane de dolari. Potrivit ziarului Monitorul de Galați, printr-o scrisoarea primită, prin care coacţionarul român anunţă că îşi exercita dreptul de preempţiune, partea sudcoreeană se vede nevoită să cedeze acţiunile, contra aceleaşi sume, probabil, statului român. Așadar, statul român s-a decis să îşi exercite dreptul de preempţiune şi să cumpere pachetul majoritar al acţiunilor pe care Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) le deţine la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Scrisoarea părţii române, care are 49% din acţiunile DMHI, vrând astfel să preia şi restul de 51%, a fost trimisă companiei mamă din Coreea de Sud, şi spre ştiinţă, la Mangalia. Potrivit unor surse din domeniul naval, citate tot de ziarul Monitorul de Galați, scrisoarea a fost trimisă în Coreea de Sud, la DSME, în numele ministerului român al Economiei, de către Şantierul Naval ”2 Mai” Mangalia, care deţine 49% din acţiunile Şantierului Daewoo Mangalia. În document se precizează că, în baza unui articol din adendumul la contractul de societate, partea română îşi va exercita dreptul de preempţiune pentru a prelua pachetul majoritar deţinut de DSME la şantierul sud-coreean din Mangalia. Statul român, fiind coacţionar, avea drept de preempţiune. Compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) va fi astfel nevoită să înceapă discuţiile cu partea română pentru definitivarea tranzacţiei. DSME Coreea de Sud nu trebuie să răspundă la scrisoarea părţii române, compania trebuie doar să ducă la îndeplinire procedura de transfer a acţiunilor, de la DSME, către statul român care devine, astfel, acţionar unic al Şantierului Naval Daewoo Mangalia (DMHI) prin Şantierul Naval ”2 Mai”. Din câte se pare, olandezii începuseră, deja, pregătirile pentru preluarea Şantierului Daewoo Mangalia.