Conecteaza-te cu noi

Societate

Statul va suporta 45% din salariul brut pentru angajaţii care revin din şomaj tehnic

Published

on

În cursul acestei seri, cu începere de la ora 19.30, la Guvern va avea loc o şedinţă în care se va aproba proiectul de ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative.

Printre măsurile care vor fi aprobate se numără plata de la buget a 45% din salariul brut pentru angajații întorși din șomaj tehnic, dar și ajutor lunar de 2.500 de lei pentru angajarea tinerilor și persoanelor de peste 50 de ani.

“Începând cu data de 1 iunie 2020, angajaţii care au beneficiat de prevederile articolului XI alineat (1) din OUG 30/2020 (…) şi cărora le sunt menţinute raporturile de muncă ulterior reluării activităţii de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părţi din salariu, reprezentând 45% din salariul de baza brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020”, se prevede în proiectul de OUG care va intra în ședința de guvern.

De asemenea, se menţionează în proiect, angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.

Advertisement

În proiect se mai propune ca: “Prin excepţie de la prevederile articolului 85 alineat (1) din Legea 76/2006 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu 1 iunie 2020, angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu norma întreagă, persoane în vârsta de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, prin concediere, în perioada stării de urgenţă decretată sau a stării de alerta instituite, înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceasta categorie, o sumă de 2.500 lei”.

Totodată, “angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu normă întreagă, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 şi 29 de ani înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajată din această categorie, o sumă de 2.500 lei”.

În proiect se menţionează că angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de încă 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni.

Proiectul de ordonanță de urgență poate fi consultat mai jos:

Advertisement

OUG 10

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions