Conecteaza-te cu noi

Actual

Sute de mii de persoane s-au plimbat peste graniţă în minivacanţă

Published

on

În perioada minivacanței de 1 Mai (28.04-01.05.2018), frontiera română a fost tranzitată de aproximativ 782.000 de persoane, din care 361.000 pe sensul de intrare în ţară şi 421.000 pe sensul de ieşire din ţară şi 202.000 mijloace de transport. Comparativ cu o perioadă similară a lunii trecute, s-a constatat o creştere a traficului cu 15%  la persoane si 10%  la mijloace de transport.

În acest an, cele mai tranzitate puncte de trecere ale frontierei au fost cele de la frontiera comună româno-ungară, unde au trecut graniţa peste 248.000 persoane, precum și cele aeroportuare unde au efectuat formalitățile aproximativ 203.000 persoane.  De asemenea, în această perioadă pe la frontiera româno-bulgară au trecut graniţa aproximativ 120.000 persoane, atât pe sensul de ieşire cât şi pe cel de intrare în ţară.

În urma măsurilor dispuse de conducerea Poliţiei de Frontieră, traficul călătorilor prin punctele de trecere ale frontierei, în perioada referinţă, s-a desfăşurat fluent şi nu au fost înregistrate blocaje.

A fost folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei, în limita configuraţiei acestora şi în cele mai tranzitate, în funcţie de trafic, au fost suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, precum şi echipamentele folosite pentru verificarea documentelor, ţinând cont că sunt efectuate verificări sistematice asupra tuturor persoanelor care tranzitează frontiera.

Advertisement

De asemenea, ca urmare a ridicării restricţiilor de circulaţie pe teritoriul Ungariei şi reluării traficului pentru autovehiculele de mare tonaj, în prezent se constată o creştere a numărului de automarfare care se prezintă în punctele de trecere ale frontierei, în special pe sensul de ieşire din ţară, la frontiera cu Ungaria.

De la ridicarea restricțiilor, din data de 01.04.2018, ora 23.00, până astăzi, ora 11.00, prin punctele de trecere de la frontiera de vest a României, aflate pe raza județelor Arad, Bihor şi Satu Mare, s-au efectuat formalităţile de frontieră pentru aproximativ 3.500 de automarfare, atât pe sensul de intrare, cât şi pe sensul de ieșire.

Menţionăm că timpul alocat pentru efectuarea controlului unui automarfar, de polițiștii de frontieră români, se păstrează în media de 2-5 minute/camion.

Precizăm că, în această perioadă, este folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei deschise pentru astfel de mijloace de transport, în limita configuraţiei acestora şi, în funcţie de trafic, sunt suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, astfel încât formalitățile de frontieră să se efectueze cu operativitate.

Menţionăm că la frontiera internă, formalităţile de frontieră se efectuează în comun cu autorităţile ungare, respectiv bulgare, sens în care Poliția de Frontieră Română a alocat personal pentru acoperirea tuturor liniilor de control în punctele de trecere a frontierei cu Ungaria și Bulgaria.

Advertisement

De asemenea, la frontiera externă (graniţa cu Serbia, R. Moldova şi Ucraina), la timpul necesar efectuării controlului de frontieră se mai adaugă și cei necesari efectuării formalităţilor de către celelalte autorități (Direcția Generală a Vămilor, Autoritatea Sanitar Veterinară, C.N.A.I.R, Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea Naţională Fitosanitară).

Menţionăm faptul că, încă din ziua de 30.04.2018, Direcţia Generală a Vămilor ne-a informat că sistemul informatic vamal nu funcţionează, motiv pentru care, mijloacele de transport marfa nu pot fi implementate. Pe acest segment de control, D.G.V. procedează la implementarea manuala a acestor mijloace de transport, aspect care influenţează în mod evident timpul alocat controlului pentru autovehiculele de mare tonaj.

Recomandări:

Poliţia de Frontieră recomandă şoferilor de automarfare tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, într-un timp foarte scurt.

În acest sens, pe pagina de internet a Poliţiei de Frontieră Române,  www.politiadefrontiera.ro,  se regăseşte aplicaţia Trafic on-line, dezvoltată si pentru autovehiculele de mare tonaj. Această aplicaţie on-line prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp. Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions