Connect with us

Administratie

Traian Cristea a lăsat… haos în Primăria Costinești. Primele măsuri luate de Dumitru Jeanu, primarul ales în 27 septembrie

Publicat

la

Jeanu Dumitru, primarul comunei Costinești, face o radiografie a ceea ce a însemnat primele zile de mandat. Într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook, edilul din Costinești scrie că i-a fost reproșat faptul că nu a comunicat în primele 10 zile de mandat, dar că își asumă acest aspect. Drept justificare, Jeanu Dumitru transmite că activitatea instituției pe care a preluat-o de la Traian Cristea, fostul primar al cunoscutei stațiuni a tineretului, era un adevărat haos, unde se lucra “după ureche” și s-a văzut nevoit să reorganizeze totul. De la orele de audiență, care se vor desfășura în curtea interioară a instituției și până la modul de lucru al angajaților.

“Am găsit în Primărie oameni bine pregătiți doar că activitatea lor nu era coordonată corect. Unii munceau prea mult, alții stăteau degeaba. Am reglat aceste mecanisme de lucru”, scrie primarul Dumitru Jeanu pe pagina sa de Facebook și menționează că există și un nou circuit al documentelor în primărie, unul logic și eficient.

Despre ce anomalii a găsit edilul din Costinești în teren și ce le transmite locuitorilor, citiți în mesajul pe care Dumitru Jeanu l-a scris pe Facebook:

Sunt primarul comunei Costinești de două săptămâni, perioadă în care am avut activitate, oficial, 10 zile. Mi s-a reproșat că nu am comunicat deloc în perioada aceasta. Îmi asum greșeala și îmi cer scuze de la voi toți. Nu am dormit. În aceste zile am fost printre primii sosiți la noul loc de muncă și printre ultimii plecați. O să vă explic, pas cu pas, prin această postare, ce am găsit în Primăria Costinești și ce am putut să ”repar” în cele 10 zile de muncă. Pentru că da, instituția pe care am preluat-o funcționa cumva haotic, după ureche și a fost nevoie să organizez activitatea, pentru a o ajuta să devină o instituție profesionistă.
Primul lucru pe care l-am făcut a fost să fixez un program de audiențe cu primarul. Am așezat orele de audiențe în zilele de marți și de joi, între 9 și 12. Din păcate, noile restricții îmi interzic audiențele față în față, dar atât timp cât aveți o urgență, vă rog să veniți cu încredere, sunt în Primărie și cobor în curte să stăm de vorbă, ca să vedem cum vă pot ajuta.
Am organizat câteva ședințe cu angajații în această perioadă, am stabilit ce au de făcut. Am găsit în Primărie oameni bine pregătiți doar că activitatea lor nu era coordonată corect. Unii munceau prea mult, ații stăteau degeaba. Am reglat aceste mecanisme de lucru. Conform noii situații prin care trecem, le-am organizat programul și birourile astfel încât riscul infectării cu virusul CoVid să fie redus la minimum.
Am organizat de asemenea și circuitul documentelor în Primărie. Ca element de noutate, am înființat la intrare un ghișeu de urgențe, unde vă așteaptă oricând un funcționar public, în caz că aveți de depus documente sau de ridicat. Încercăm să vă ajutăm să primiți răspuns la orice solicitare cât mai repede.
Am ieșit în fiecare zi și am vizitat și străzile din Costinești. Sunt multe anomalii în teren și multe situații de reglat. Mi le-am notat și sunt în atenția mea.
Acum, partea rea a situației. V-am promis că voi fi un primar transparent și mă țin de cuvânt.
Am ”moștenit” Primăria Costinești cu 570.000 de lei în conturi. Pentru ca această instituție să supraviețuiască până la sfârșitul anului îi trebuie încă un milion de lei. Doar ca să supraviețuiască, de investiții, la acest moment, nici nu poate fi vorba, din păcate. Voi găsi soluții pentru a repara această situație dezastruoasă, care s-a născut din două cauze. Prima cauză este că doar 47 % dintre locuitorii comunei își plătesc impozitele, așa că va trebui să fim mai eficienți din acest punct de vedere și să ne certăm cu domnii care uită să-și plătească datoriile.
A doua cauză este Gospodăria Comunală, care înghite nejustificat mari sume de bani. O veritabilă gaură neagră, cu o activitate pe care o verific atent zi de zi și o voi schimba din temelii.
Caut în continuare soluții umane pentru a scăpa de câinii de pe străzi. Firmele de ecarisaj solicită 1000 de lei pentru fiecare cățel luat de pe stradă, sumă pe care, după cum v-am spus, nu ne permitem să o plătim la acest moment. Deocamdată, începem campanii de sterilizare, pentru ca măcar o parte dintre cei existenți deja să nu se mai înmulțească. Aș fi putut să ”sparg” banii Primăriei și să adun toți câinii de pe stradă, pentru a vă impresiona, fără să-mi pese în ce gaură duc bugetul local, dar nu e modul meu de lucru așa.
Având în vedere situația dezastruoasă pe care am moștenit-o, am solicitat un audit, din partea Curții de Conturi. El va începe la jumătatea lunii decembrie și va dura până la finalul lunii ianuarie. Le mulțumesc inspectorilor ce au acceptat rugămintea noastră.
După cum probabil știți deja, am dispus demontarea celebrei reclame de la intrare din stațiune. Nu avea absolut niciun fel de act în spate.
Discuțiile cu reprezentanții DRDPCT funcționează foarte bine și le mulțumesc pentru asta. Vom avea un sens giratoriu la intrare în comună, așa cum am promis.
Din punct de vedere politic, nu am organizat încă o ședință pentru a desemna viceprimarul comunei Costinești. Nu e un secret că-mi doresc să fac echipă cu domnul Tudor Gâtiță.
Vom tranșa și această situație, cât de curând. Promit să comunic mai des, pentru că Primăria pe care am preluat-o rămâne Primăria voastră, a locuitorilor din Costinești și aveți dreptul să știți ce se întâmplă aici. Vă mulțumesc și vă doresc o seară liniștită!

Comments

comments

Administratie

Anunțul făcut de Primăria Năvodari: Parcul „Front Canal“ va intra în reabilitare

Publicat

la data de

Scris de

Dacă în urmă cu câteva zile anunța refacerea locurilor de joacă, astăzi, primarul orașului Năvodari a anunțat că autoritatea locală va trece la reabilitarea Parcul „Front Canal“, situat între strada Mării și strada Rândunelelor.

„Vom reface spațiile verzi, vom introduce sistem automat de irigații, copacii vor fi toaletați, vom asfalta aleile pietonale și vom reface marcajele pietonale. În același timp, vom amenaja un țarc pentru câini pentru iubitorii animalelor de companie. De asemenea, locurile de joacă și mobilierul urban vor intra în reabilitare. Ca măsură de urgență, zilele următoare vom aduce nisip proaspăt și curat pentru locurile de joacă din parcul Front Canal și Ion Dobre.“, a declarat primarul Florin Chelaru.

Amintim că, în urmă cu câteva zile, ediul a spus că autoritatea locală va reabilita locurile de joacă din oraș.

„Acolo unde se impune, vom înlocui suprafețele de protecție sau nisipul (după caz), vom înlocui sau repara elementele deteriorate, vom aduce echipamente noi. Vestea și mai bună este că anul acesta vom finaliza construirea a cel puțin 3 noi locuri de joacă. Voi reveni în scurt timp cu detaliile.“, a punctat primarul.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

(FOTO-VIDEO) Constanța ar putea avea un nou parc pe vechiul amplasament al fostei căi ferate care ducea în Portul Constanța

Publicat

la data de

Scris de

Consilierul local al USR Mihai Ochiuleț le cere mâine votul consilierilor locali pentru un proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării către Guvernul României pentru trecerea unei suprafețe mari de teren din domeniul public al statului român și administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al municipiului Constanța. Terenul, care măsoară 124.133 de metri pătrați, este vechiul amplasament al fostei căi ferate care ducea direct în Portul Constanța. În prezent, calea ferată este dezafectată și poate fi un excelent loc pentru amenajarea unui parc de mari dimensiuni sau locuri de joacă ori pentru practicarea unor sporturi, spune inițiatorul.

CFR deține pe raza sucursalei regionale de Căi Ferate Constanța, un teren aferent liniei de cale ferată 816 Palas – Port ”A”, de la km CF 222+878 la km CF 224+687. În prezent, această linie nu se mai află în exploatare, fiind scoasă din funcțiune în vederea casării.

Terenul pe care se află amplasată linia de cale ferată are o suprafață de 124.133 mp, se află în proprietatea Statului Român – domeniu public, cu drept de administrare în favoarea Ministerului Transporturilor și drept de concesiune în favoarea CNCF CFR SA. În multe cazuri au existat sesizări privind depozitarea nelegală de deșeuri menajere și de construcții, fapt care a necesitat suportarea unor cheltuieli importante de către concesionar în vederea igienizării terenului.

Față de posibilitatea de trecere a terenului menționat în domeniul public al Primăriei municipiului Constanța, se poate constata că există o corespondență purtată între Sucursala Regională de Căi Ferate Constanța și primărie conform căreia a rezultat deschiderea din partea proprietarului și administratorului terenului în vederea realizării acestei operațiuni administrative.

Justificarea preluării de către municipalitate a terenului CFR se bazează pe faptul că acesta se pretează a fi transformat în parc public sau grădină urbană, mai ales că acest demers ar fi în concordanță cu interesele cetățenilor în condițiile în care cartierele din zona respective nu beneficiază de spații verzi.

Având în vedere faptul că unul dintre obiectivele autorității publice locale este creșterea suprafeței de spații verzi pentru a se atinge dezideratul stabilit la nivelul Uniunii europene, de 26 mp de spații verzi pe cap de locuitor“, se arată în referatul de aprobare semnat de Mihai Ochiuleț.

Consilierul USR spune că terenul în cauză poate fi amenajat cu fonduri europene, iar avantajul ar fi că Primăria Constanța nu trebuie să aloce bani pentru exproprieri.

Cu toate astea, se pare că proiectul, de altfel îmbrățișat de mulți consilieri locali, nu este și pe placul City Managerului orașului, Felicia Ovanesian, care a invocat tot felul de motive pentru a nu trece acest teren în proprietatea autorității locale. Unul dintre aceste motive ar fi că terenul, deși este foarte lung, ar avea numai 39 de metri lățime.

În prezent, terenul în cauză s-a transformat într-un loc de aruncat gunoiul, deșeuri din construcții, construcții ilegale, ori loc de crescut oi.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța împrumută societatea de termoficare a orașului 10 milioane de lei

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a suplimentat ordinea de zi a Consiliului Local de miercuri, 29 iunie.

Iată ordinea suplimentară:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu – construire structură de primire turistică și alimentație publică, restaurant Albatros, Stațiunea Mamaia, investitor Crescendo LCL SRL;

iniţiator: primar Vergil Chițac

– aviz Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea unui împrumut temporar din bugetul local al municipiului Constanța către societatea Termoficare Constanța S.R.L;

iniţiator: primar Vergil Chițac

– aviz Comisia de specialitate nr.  1

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării către Guvernul României pentru trecerea terenului cu numărul cadastral 245801 din domeniul public al statului român și administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al municipiului Constanța.

– aviz Comisia de specialitate nr. 1, nr. 4 și nr. 5

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: