Connect with us

Administratie

Traian Cristea a lăsat… haos în Primăria Costinești. Primele măsuri luate de Dumitru Jeanu, primarul ales în 27 septembrie

Published

on

Jeanu Dumitru, primarul comunei Costinești, face o radiografie a ceea ce a însemnat primele zile de mandat. Într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook, edilul din Costinești scrie că i-a fost reproșat faptul că nu a comunicat în primele 10 zile de mandat, dar că își asumă acest aspect. Drept justificare, Jeanu Dumitru transmite că activitatea instituției pe care a preluat-o de la Traian Cristea, fostul primar al cunoscutei stațiuni a tineretului, era un adevărat haos, unde se lucra “după ureche” și s-a văzut nevoit să reorganizeze totul. De la orele de audiență, care se vor desfășura în curtea interioară a instituției și până la modul de lucru al angajaților.

“Am găsit în Primărie oameni bine pregătiți doar că activitatea lor nu era coordonată corect. Unii munceau prea mult, alții stăteau degeaba. Am reglat aceste mecanisme de lucru”, scrie primarul Dumitru Jeanu pe pagina sa de Facebook și menționează că există și un nou circuit al documentelor în primărie, unul logic și eficient.

Despre ce anomalii a găsit edilul din Costinești în teren și ce le transmite locuitorilor, citiți în mesajul pe care Dumitru Jeanu l-a scris pe Facebook:

Sunt primarul comunei Costinești de două săptămâni, perioadă în care am avut activitate, oficial, 10 zile. Mi s-a reproșat că nu am comunicat deloc în perioada aceasta. Îmi asum greșeala și îmi cer scuze de la voi toți. Nu am dormit. În aceste zile am fost printre primii sosiți la noul loc de muncă și printre ultimii plecați. O să vă explic, pas cu pas, prin această postare, ce am găsit în Primăria Costinești și ce am putut să ”repar” în cele 10 zile de muncă. Pentru că da, instituția pe care am preluat-o funcționa cumva haotic, după ureche și a fost nevoie să organizez activitatea, pentru a o ajuta să devină o instituție profesionistă.
Primul lucru pe care l-am făcut a fost să fixez un program de audiențe cu primarul. Am așezat orele de audiențe în zilele de marți și de joi, între 9 și 12. Din păcate, noile restricții îmi interzic audiențele față în față, dar atât timp cât aveți o urgență, vă rog să veniți cu încredere, sunt în Primărie și cobor în curte să stăm de vorbă, ca să vedem cum vă pot ajuta.
Am organizat câteva ședințe cu angajații în această perioadă, am stabilit ce au de făcut. Am găsit în Primărie oameni bine pregătiți doar că activitatea lor nu era coordonată corect. Unii munceau prea mult, ații stăteau degeaba. Am reglat aceste mecanisme de lucru. Conform noii situații prin care trecem, le-am organizat programul și birourile astfel încât riscul infectării cu virusul CoVid să fie redus la minimum.
Am organizat de asemenea și circuitul documentelor în Primărie. Ca element de noutate, am înființat la intrare un ghișeu de urgențe, unde vă așteaptă oricând un funcționar public, în caz că aveți de depus documente sau de ridicat. Încercăm să vă ajutăm să primiți răspuns la orice solicitare cât mai repede.
Am ieșit în fiecare zi și am vizitat și străzile din Costinești. Sunt multe anomalii în teren și multe situații de reglat. Mi le-am notat și sunt în atenția mea.
Acum, partea rea a situației. V-am promis că voi fi un primar transparent și mă țin de cuvânt.
Am ”moștenit” Primăria Costinești cu 570.000 de lei în conturi. Pentru ca această instituție să supraviețuiască până la sfârșitul anului îi trebuie încă un milion de lei. Doar ca să supraviețuiască, de investiții, la acest moment, nici nu poate fi vorba, din păcate. Voi găsi soluții pentru a repara această situație dezastruoasă, care s-a născut din două cauze. Prima cauză este că doar 47 % dintre locuitorii comunei își plătesc impozitele, așa că va trebui să fim mai eficienți din acest punct de vedere și să ne certăm cu domnii care uită să-și plătească datoriile.
A doua cauză este Gospodăria Comunală, care înghite nejustificat mari sume de bani. O veritabilă gaură neagră, cu o activitate pe care o verific atent zi de zi și o voi schimba din temelii.
Caut în continuare soluții umane pentru a scăpa de câinii de pe străzi. Firmele de ecarisaj solicită 1000 de lei pentru fiecare cățel luat de pe stradă, sumă pe care, după cum v-am spus, nu ne permitem să o plătim la acest moment. Deocamdată, începem campanii de sterilizare, pentru ca măcar o parte dintre cei existenți deja să nu se mai înmulțească. Aș fi putut să ”sparg” banii Primăriei și să adun toți câinii de pe stradă, pentru a vă impresiona, fără să-mi pese în ce gaură duc bugetul local, dar nu e modul meu de lucru așa.
Având în vedere situația dezastruoasă pe care am moștenit-o, am solicitat un audit, din partea Curții de Conturi. El va începe la jumătatea lunii decembrie și va dura până la finalul lunii ianuarie. Le mulțumesc inspectorilor ce au acceptat rugămintea noastră.
După cum probabil știți deja, am dispus demontarea celebrei reclame de la intrare din stațiune. Nu avea absolut niciun fel de act în spate.
Discuțiile cu reprezentanții DRDPCT funcționează foarte bine și le mulțumesc pentru asta. Vom avea un sens giratoriu la intrare în comună, așa cum am promis.
Din punct de vedere politic, nu am organizat încă o ședință pentru a desemna viceprimarul comunei Costinești. Nu e un secret că-mi doresc să fac echipă cu domnul Tudor Gâtiță.
Vom tranșa și această situație, cât de curând. Promit să comunic mai des, pentru că Primăria pe care am preluat-o rămâne Primăria voastră, a locuitorilor din Costinești și aveți dreptul să știți ce se întâmplă aici. Vă mulțumesc și vă doresc o seară liniștită!

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!