Connect with us

Administratie

Traian Cristea a lăsat… haos în Primăria Costinești. Primele măsuri luate de Dumitru Jeanu, primarul ales în 27 septembrie

Publicat

la

Jeanu Dumitru, primarul comunei Costinești, face o radiografie a ceea ce a însemnat primele zile de mandat. Într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook, edilul din Costinești scrie că i-a fost reproșat faptul că nu a comunicat în primele 10 zile de mandat, dar că își asumă acest aspect. Drept justificare, Jeanu Dumitru transmite că activitatea instituției pe care a preluat-o de la Traian Cristea, fostul primar al cunoscutei stațiuni a tineretului, era un adevărat haos, unde se lucra “după ureche” și s-a văzut nevoit să reorganizeze totul. De la orele de audiență, care se vor desfășura în curtea interioară a instituției și până la modul de lucru al angajaților.

“Am găsit în Primărie oameni bine pregătiți doar că activitatea lor nu era coordonată corect. Unii munceau prea mult, alții stăteau degeaba. Am reglat aceste mecanisme de lucru”, scrie primarul Dumitru Jeanu pe pagina sa de Facebook și menționează că există și un nou circuit al documentelor în primărie, unul logic și eficient.

Despre ce anomalii a găsit edilul din Costinești în teren și ce le transmite locuitorilor, citiți în mesajul pe care Dumitru Jeanu l-a scris pe Facebook:

Sunt primarul comunei Costinești de două săptămâni, perioadă în care am avut activitate, oficial, 10 zile. Mi s-a reproșat că nu am comunicat deloc în perioada aceasta. Îmi asum greșeala și îmi cer scuze de la voi toți. Nu am dormit. În aceste zile am fost printre primii sosiți la noul loc de muncă și printre ultimii plecați. O să vă explic, pas cu pas, prin această postare, ce am găsit în Primăria Costinești și ce am putut să ”repar” în cele 10 zile de muncă. Pentru că da, instituția pe care am preluat-o funcționa cumva haotic, după ureche și a fost nevoie să organizez activitatea, pentru a o ajuta să devină o instituție profesionistă.
Primul lucru pe care l-am făcut a fost să fixez un program de audiențe cu primarul. Am așezat orele de audiențe în zilele de marți și de joi, între 9 și 12. Din păcate, noile restricții îmi interzic audiențele față în față, dar atât timp cât aveți o urgență, vă rog să veniți cu încredere, sunt în Primărie și cobor în curte să stăm de vorbă, ca să vedem cum vă pot ajuta.
Am organizat câteva ședințe cu angajații în această perioadă, am stabilit ce au de făcut. Am găsit în Primărie oameni bine pregătiți doar că activitatea lor nu era coordonată corect. Unii munceau prea mult, ații stăteau degeaba. Am reglat aceste mecanisme de lucru. Conform noii situații prin care trecem, le-am organizat programul și birourile astfel încât riscul infectării cu virusul CoVid să fie redus la minimum.
Am organizat de asemenea și circuitul documentelor în Primărie. Ca element de noutate, am înființat la intrare un ghișeu de urgențe, unde vă așteaptă oricând un funcționar public, în caz că aveți de depus documente sau de ridicat. Încercăm să vă ajutăm să primiți răspuns la orice solicitare cât mai repede.
Am ieșit în fiecare zi și am vizitat și străzile din Costinești. Sunt multe anomalii în teren și multe situații de reglat. Mi le-am notat și sunt în atenția mea.
Acum, partea rea a situației. V-am promis că voi fi un primar transparent și mă țin de cuvânt.
Am ”moștenit” Primăria Costinești cu 570.000 de lei în conturi. Pentru ca această instituție să supraviețuiască până la sfârșitul anului îi trebuie încă un milion de lei. Doar ca să supraviețuiască, de investiții, la acest moment, nici nu poate fi vorba, din păcate. Voi găsi soluții pentru a repara această situație dezastruoasă, care s-a născut din două cauze. Prima cauză este că doar 47 % dintre locuitorii comunei își plătesc impozitele, așa că va trebui să fim mai eficienți din acest punct de vedere și să ne certăm cu domnii care uită să-și plătească datoriile.
A doua cauză este Gospodăria Comunală, care înghite nejustificat mari sume de bani. O veritabilă gaură neagră, cu o activitate pe care o verific atent zi de zi și o voi schimba din temelii.
Caut în continuare soluții umane pentru a scăpa de câinii de pe străzi. Firmele de ecarisaj solicită 1000 de lei pentru fiecare cățel luat de pe stradă, sumă pe care, după cum v-am spus, nu ne permitem să o plătim la acest moment. Deocamdată, începem campanii de sterilizare, pentru ca măcar o parte dintre cei existenți deja să nu se mai înmulțească. Aș fi putut să ”sparg” banii Primăriei și să adun toți câinii de pe stradă, pentru a vă impresiona, fără să-mi pese în ce gaură duc bugetul local, dar nu e modul meu de lucru așa.
Având în vedere situația dezastruoasă pe care am moștenit-o, am solicitat un audit, din partea Curții de Conturi. El va începe la jumătatea lunii decembrie și va dura până la finalul lunii ianuarie. Le mulțumesc inspectorilor ce au acceptat rugămintea noastră.
După cum probabil știți deja, am dispus demontarea celebrei reclame de la intrare din stațiune. Nu avea absolut niciun fel de act în spate.
Discuțiile cu reprezentanții DRDPCT funcționează foarte bine și le mulțumesc pentru asta. Vom avea un sens giratoriu la intrare în comună, așa cum am promis.
Din punct de vedere politic, nu am organizat încă o ședință pentru a desemna viceprimarul comunei Costinești. Nu e un secret că-mi doresc să fac echipă cu domnul Tudor Gâtiță.
Vom tranșa și această situație, cât de curând. Promit să comunic mai des, pentru că Primăria pe care am preluat-o rămâne Primăria voastră, a locuitorilor din Costinești și aveți dreptul să știți ce se întâmplă aici. Vă mulțumesc și vă doresc o seară liniștită!

Comments

comments

Administratie

Chițac revine cu propunerea de a crește prețul gigacaloriei de la 598 de lei la 1.034,78 de lei

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, revine în Consiliul Local cu propunerea de a majora prețul gigacaloriei. În ședința ordinară de joi, 30 septembrie, primarul Chițac va propune un proiect de hotărâre privind aprobarea prețului local al energiei termice furnizată de către Societatea Termoficare Constanța SRL în municipiul Constanța SRL începând cu data de 01.09.2021. Practic, Chițac propune creșterea prețului gigacaloriei de la 598 de lei la 1.034,78 de lei. Primăria spune că „prețul crește influențat de costul materiei prime și al pierderilor și că acesta trebuie să acopere costurile reale ale serviciilor prestate.“ Față de ședința precedentă, de această dată, conducerea Primăriei nu vine cu niciun proiect privind prețul gigacaloriei pe care îl va plăti populația.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Noi promisiuni de la Chițac: 125 de stații și 41 de autobuze electrice noi

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat pe Facebook că Primăria a demarat procedura de achiziție și montaj a 125 de stații de autobuz și că autoritatea locală va cumpăra 41 de autobuze electrice noi.

„Dragii mei, vreau să vă dau o veste bună. Am demarat procedura în sistemul electronic de achizitii publice pentru licitația de achiziție și montaj a 125 de stații de autobuz. Ofertele pot fi depuse până pe 2 noiembrie, dată la care va avea loc deschiderea lor. Este pentru prima dată în istoria orașului când se demarează un asemenea proiect. Ca să vă faceți o idee despre ce vorbim, trebuie să știți că până acum orașul nostru nu a deținut stațiile pentru transportul public. Știu că este greu de crezut, dar Constanța a depins de operatorul privat de publicitate care deținea monopolul și care și-a ridicat toate cele 31 de stații din teren. Pentru că așa au înțeles administrațiile trecute să poarte de grijă orașului în ultimii 30 de ani. Odată cu acest proiect și cu achiziționarea a 41 de autobuze electrice, ne mai depărtăm puțin de practicile păguboase și de interesele din trecut și facem încă un pas spre normalitate.

Vă anunț că noile stații vor fi construite din materiale de cea mai înaltă calitate, în conformitate cu legislația, reglementările și standardele de calitate ale Uniunii Europene. Acestea vor fi dotate cu panouri de afișaj moderne și cu bănci cu spătar și șezut din lemn, sigure și rezistente în timp. De asemenea, din punct de vedere estetic, acestea se vor integra climatului și peisajului urban al orașului nostru. Durata contractului va fi de maximum 12 luni de la data semnării acestuia de ambele părți, furnizorul având obligația de a livra și monta cel puțin 20 de stații în primele 60 de zile.

Dragi prieteni, sistemul de transport public trebuie modernizat în întregime astfel încât să devină eficient, iar mobilitatea și confortul călătorilor să se ridice la cele mai înalte exigențe. În acest fel, vom încuraja din ce în ce mai multă lume să folosească autobuzul în detrimentul mașinii. Vă reamintesc că am contractat și o flotă de 41 de autobuze electrice (20 de autobuze cu o lungime de 12 metri și 21 de autobuze de 10 m), Constanța făcând astfel primii pași spre un transport public prietenos cu mediul. Primul autobuz electric va ajunge în Constanța în luna decembrie pentru a fi testat pe traseu.

Cu astfel de pași mărunți reparăm Constanța. Situații de genul acesteia cu stațiile de autobuz care nu au aparținut orașului și care frizează orice urmă de logică și de bun simț încă întâlnim la tot pasul. Este moștenirea cu care trebuie să ne luptăm și pe care o îndreptăm muncind cu perseverență, pricepere și cu bună-credință.“, a scris Chițac pe Facebook.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. O arteră importantă din cartierul KM 4-5 intră de săptămâna viitoare în reabilitare

Publicat

la data de

Scris de

Pe strada Liliacului, continuă procesul de modernizare a tramei stradale pe tronsonul delimitat de strada Progresului și strada Pandurului. Se reabilitează infrastructura trotuarelor prin montare de borduri moderne iar de săptămâna viitoare se va interveni și asupra zonei carosabile. Luni, 27 septembrie, marți, 28 septembrie și miercuri, 29 septembrie se va decoperta asfaltul existent, motiv pentru care traficul rutier va fi restricționat parțial, în intervalul orar 08:00-16:00. După finalizarea lucrărilor de frezare, carosabilul va fi îmbrăcat în asfalt.

„Conducătorii auto care locuiesc sau tranzitează zona respectivă sunt rugați să nu parcheze autoturismele pe trotuar sau pe carosabil pentru a evita ridicarea autovehiculelor. De asemenea, participanţii la trafic sunt rugați să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră și să manifeste atenţie sporită în zona în care se reabilitează trama stradală.“, notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: