Connect with us

Societate

Vreți să vă angajați la Penitenciarul Poarta Albă? Sunt zeci de posturi disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de ieri, 22 septembie, pe pagina Administrației Naționale a Penitenciarelor a fost postat un anunț de angajare, potrivit căruia 41 de unități subordonate ANP scot la concurs, din sursă externă, în vederea încadrării ca poliţist de penitenciare, 700 de posturi de agent în cadrul sectorului operativ (665 – bărbaţi, 35 – femei).

Condiţiile necesar a fi îndeplinite de către candidaţi, probele de concurs, tematica şi bibliografia aferente pot fi consultate pe site-ul web al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/ Penitenciarului/ Penitenciarului-Spital/ Centrului de Detenţie/ Centrului Educativ/ Bazei de Aprovizionare, Gospodărire, Reparaţii Bucureşti, secţiunea Carieră, ori la sediile unităţilor organizatoare.

Informaţii suplimentare se pot obţine, de asemenea, de la structurile de resurse umane din teritoriu. Precizăm că activităţile specifice concursului se vor derula cu respectarea normelor impuse de actualul context epidemiologic.

La nivelul Penitenciarului Poarta Albă, au fost scoase la concurs 30 de posturi, toate pentru bărbați.

Cele mai multe posturi scoase la concurs sunt pentru unitatea de la Oradea, unde se angajează 40 de bărbați și 3 femei.

Condiţii specifice de ocupare a postului de agent operativ 

  1. Nivel minim de studii: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii;
  2. Abilități fizice, motrice și de coordonare (se verifică prin probă sportivă eliminatorie);

III. Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie);

  1. Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ”secret de serviciu” (după promovarea concursului).

Probele de concurs

  1. a) proba sportivă pentru evaluarea performanţei fizice;
  2. b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului;
  3. c) interviul;
  4. d) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Anunt Concurs 30 Posturi Agent Operativ PCTPA

 

Prezentarea generală a postului de agent în cadrul sectorului operativ

(atribuții generale ale postului)

 – să execute paza şi apărarea locului de deţinere conform îndatoririlor specifice ale postului, având asupra sa armamentul, muniţia şi mijloacele de legătură şi imobilizare cu care a fost dotat;

– să interzică încercările de escaladare a gardurilor împrejmuitoare de către persoanele private de libertate sau alte persoane;

– să cunoască şi să respecte prevederile legale privind uzul de armă;

– să someze şi să oprească persoanele necunoscute care intră sau ies în sau din zona stabilită conform îndatoririlor specifice ale postului, efectuând, dacă este cazul, uz de armă;

– să intensifice observarea şi supravegherea către interiorul locului de deţinere pe timpul desfăşurării apelului persoanelor private de libertate sau a altor activităţi desfăşurate cu acestea în apropierea postului, pentru a fi în măsură să acţioneze în cazul încercărilor acestora de a se sustrage de la regimul executării pedepsei privative de libertate;

– să verifice documentele de legitimare a personalului la intrarea şi ieşirea în şi din locul de deţinere;

– să verifice documentele de identitate sau de legitimare ale persoanelor din afara locului de deţinere, cărora li s-a permis accesul, atât la intrare, cât şi la ieşire, conform prevederilor legale;

– să permită ieşirea persoanelor private de libertate, numai pe baza documentelor legal întocmite şi, după caz, cu paza necesară. Intrările şi ieşirile se înregistrează în documentele din evidenţa postului;

– să oprească la postul de control persoanele în ale căror documente de identitate se constată nereguli sau pe cele care au încălcat regulile de acces, să informeze şeful de tură sau şeful serviciului siguranţa deţinerii şi să acţioneze conform dispoziţiilor;

– să efectueze controlul antiterorist şi de specialitate asupra tuturor persoanelor care intră în locul de deţinere şi asupra bagajelor acestora, cu excepţia celor prevăzute de unele acte normative;

– să efectueze controlul specific asupra persoanelor şi bagajelor acestora, care ies din locul de deţinere, prin sondaj, ori la dispoziţia şefilor ierarhici;

– să verifice mijloacele de transport care intră sau ies prin postul de control;

– să cunoască configuraţia postului de supraveghere, numărul şi categoria persoanelor private de libertate pe care le supraveghează şi, nominal, pe cele care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;

– să supravegheze persoanele private de libertate pe care le are în primire, să împiedice stabilirea de legături nepermise cu alte persoane private de libertate şi să prevină săvârşirea abaterilor disciplinare din partea acestora;

– să conducă şi să coordoneze activităţile stabilite prin programul zilnic care se desfăşoară în sectorul său de activitate;

– să pretindă respectarea, de către persoanele private de libertate, a regulilor de ordine interioară în orice împrejurare şi să urmărească menţinerea stării de disciplină şi curăţenie;

– să urmărească respectarea şi îndeplinirea măsurilor igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate nou primite de la organele de poliţie sau sosite prin transfer;

– să execute sau, după caz, să urmărească executarea percheziţiei corporale amănunţite în situaţiile prevăzute de actele normative în vigoare;

– să execute activităţile prilejuite de punerea în libertate a persoanelor private de libertate;

– să însoţească persoanele private de libertate la cabinetele medicale, infirmerie, vizite, curţi de plimbare, terenuri de sport, spaţii destinate desfăşurării demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, ori alte locuri stabilite de conducerea locului de deţinere, informându-se, în prealabil, despre măsurile de siguranţă stabilite pentru deţinuţii luaţi în primire;

– să asigure acordarea drepturilor legale persoanelor private de libertate, în cantităţile şi la perioadele stabilite pentru fiecare categorie, numai după ce a stabilit identitatea acestora şi a persoanelor vizitatoare;

– să controleze cu atenţie conţinutul pachetelor pentru a preveni introducerea bunurilor sau substanţelor interzise şi să urmărească exclusiv vizual desfăşurarea convorbirilor pe timpul vizitelor, cu respectarea confidenţialităţii şi informarea imediată a şefului nemijlocit atunci când constată încălcări ale reglementărilor în vigoare;

– să ofere informaţii persoanelor sosite la vizită, în limita competenţelor şi să asigure desfăşurarea vizitei într-un climat civilizat;

– să introducă la vizită persoanele vizitatoare, conform planificării aprobate de directorul locului de deţinere şi a deciziei acestuia referitoare la numărul de persoane admise;

– să efectueze, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară a persoanelor private de libertate pe care le ia în primire din zona de acces a secţiei;

– să cunoască numărul persoanelor private de libertate din formaţia de muncă care i s-a repartizat şi să ia măsurile necesare prevenirii oricărui incident;

– să organizeze şi să asigure paza şi supravegherea persoanelor private de libertate la punctul de lucru, conform documentelor aprobate de conducerea locului de deţinere;

– să verifice, periodic, prezenţa persoanelor private de libertate şi să anunţe dispeceratul locului de deţinere, prin mijloacele de legătură aflate la dispoziţie, la intervalele stabilite prin îndatoririle specifice, despre situaţia de la punctul de lucru;

– să organizeze şi, după caz, să execute, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară sau, după caz, amănunţită, cu respectarea regulilor referitoare la executarea percheziţiei persoanelor private de libertate la plecarea de la punctul de lucru.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

(FOTO) Fregata ”Regina Maria”, escală de 3 zile în portul Aksaz din sudul Turciei

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Fregata „Regina Maria” face o escală de trei zile, pentru refacerea capacității de luptă, în portul Aksaz din sudul Turciei, în perioada 30 octombrie – 2 noiembrie. Nava militară românească are la bord un elicopter Puma Naval și un detașament de Forțe pentru Operații Speciale (FOS) și desfășoară misiuni de monitorizare a traficului maritim și de descurajare a activităților ilegale pe flancul sudic al NATO, fiind integrată în gruparea navală permanentă NATO SNMG-2 (Standing NATO Maritime Group), până la data de 23 noiembrie.

Gruparea navală SNMG-2, alcătuită din fregata „Álvaro de Bazán” (Spania), nava de reaprovizionare „Patino” (Spania), fregata „Gaziantep” (Turcia) și fregata românească, operează în bazinul estic al Mediteranei și reprezintă efortul NATO de asigurare a securității colective a Alianței, pe flancul sudic. Anul acesta, fregata „Regina Maria” face parte din pachetul de forțe ale României pus la dispoziția NATO și participă pentru ce-a de-a treia dată la misiunile SNMG-2.

Forțele Navale Române contribuie cu personal și platforme navale de luptă la implementarea măsurilor NATO de consolidare a posturii de descurajare şi de apărare, la granițele maritime și fluviale din sud-estul Alianței, întărind statutul țării noastre de furnizor de securitate, prin misiunile executate de către marinarii militari români.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Cutremur de 7 grade în largul Mării Egee. Orașe din Turcia și Grecia, grav afectate

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Un puternic cutremur, de 7 grade pe scara Richter, a fost înregistrat astăzi în Marea Egee și a creat panică atât în Turcia, cât și în Grecia.

Cutremurul s-a produs în jurul orei locale 13.50 și s-a simțit cel mai puternic de-a lungul coastei turcești a Mării Egee și în regiunea Marmara, din nord-vestul țării.

Ministrul de interne al Turciei, Suleyman Soylu, a scris pe Twitter că șase clădiri s-au prăbușit în două districte ale provinciei Izmir.

Cutremurul, care s-a produs în largul mării,  la o adâncime de 16,5 km, a fost resimțit și în insulele grecești.  Mass-media din Grecia a precizat că locuitorii din Samos și din alte insule au fugit din case. Tot aici autoritățile au emis alertă de tsunami. Locuitorii au fost rugați să stea cât mai departe de țărm.

Știre în curs de actualizare.

Update: Bilanțul provizoriu arată că au fost rănite 120 de persoane în Turcia și alte 4 și-au pierdut viața.

Update2: Autoritățile turce au precizat că seismul a avut magnitudinea de 6,7 pe scara Richter.

Turcia este situată într-una dintre cele mai active zone seismice din lume. În 1999, un cutremur cu magnitudinea 7,4 a lovit nord-vestul țării și a ucis peste 17.000 de oameni, dintre care o mie în Istanbul. În 2011, un cutremur de 7,1 pe scara Richter s-a produs în provincia Van (est), ucigând peste 600 de oameni.

Imagine din Izmir. Anadoly Agency.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

SPIT Constanța: Autorizația de circulație tramă stradală, obligatorie la controalele în trafic

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța aduce la cunoștința persoanelor fizice și juridice care dețin utilaje/autovehicule concepute și construite pentru transportul de materiale de construcții/de alte mărfuri care achită taxa de tramă stradală, faptul că este obligatoriu să obțină și autorizația de circulație pentru vehiculele pentru care s-a efectuat plata.

Conform H.C.L. nr. 138/2019, conducătorul vehiculului este obligat să prezinte  organelor de control în trafic autorizația de circulație în original, valabilă la data efectuării verificării. Este exceptată de la această regulă situația în care autorizația de circulație a fost obținută online. Circulația fără a deține autorizație valabilă sau neprezentarea acesteia la solicitarea persoanelor abilitate să efectueze controlul constituie contravenție și se sancționează cu amendă.

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța recomandă contribuabililor, mai ales în această perioadă, folosirea mijloacelor de plată electronice, situație în care autorizația de circulație aferentă plății taxei este eliberată online, fără a fi necesară deplasarea la ghișeele agențiilor fiscale.

Pentru plata în numerar sau prin intermediul cardului bancar sau plata efectuată prin ordin de plată,  eliberarea autorizației se efectuează doar la ghișeele agențiilor fiscale, conducătorul vehiculului fiind obligat să prezinte, la solicitarea organelor de control, autorizația de circulație în original obținută în acest mod.

Taxa de tramă stradală poate fi plătită în numerar și la stațiile OMV Petrom prin serviciul Westaco Express și la magazinele Inmedio, din municipiul Constanța, situații în care eliberarea autorizației se efectuează pe loc, în momentul efectuării plății.

Serviciul Public de Impozite și Taxe amintește constribuabililor că plățile online pot fi efectuate foarte ușor,  pe site-ul www.spit-ct.ro, accesând din Meniu secțiunea „Servicii Online – Plata amenzi/alte taxe – Fără autentificare – Plată alte taxe” completând datele solicitate (CNP/CUI, nume și prenume/denumire societate, adresă de domiciliu/sediu, localitate, județ, e-mail, tipul taxei, datele mijlocului de transport) sau Cu autentificare în aplicația e-Tax, situații în care autorizația de circulație este transmisă pe adresa de e-mail a persoanei fizice/juridice solcitante, aceste situații fiind exceptate de la prezentarea în original a autorizației de circulație.

Pentru obținerea dreptului de utilizator și a parolei în aplicația E-tax vă îndrumăm să accesați link-ul https://etax.spit-ct.ro/Autentificare.aspx#tabCerereDeInscriere.

Menționăm că pentru verificarea autenticității autorizațiilor de circulație emise, SPIT a implementat pe site-ul instituției www.spit-ct.ro, butonul “Verifică Document Emis – Autorizații Circulație” din cadrul secțiunii „Servicii Online”.

Comunicat SPIT Constanța

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: