Connect with us

Societate

Ziua Portului Constanța la Belgrad: Vezi cum a evoluat traficul de mărfuri dintre Portul Constanța și Serbia

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de ieri, 26 septembrie 2019 s-a desfășurat la Belgrad cea de-a 13 –a ediție a Zilei Portului Constanța, eveniment organizat de CNAPM SA Constanța, prin reprezentanța sa în Serbia, și devenit în ultimii ani punctul de întâlnire al celor mai importanți actori din domeniul transporturilor, logisticii și agrobusiness.

Evenimentul Portului Constanța suscită un mare interes în mediul de afaceri sârb, de la an la an crescând prezența, la această ediție participând 240 de delegați.

Au venit la întâlnirea cu Portul Constanța și reprezentanții porturilor dunărene din Serbia – Pancevo, Novi Sad, Belgrad, Batka Palanka, Tomi Trade (Smederevo), Prahovo, Bogojevo și din Croația – Vukovar, dar și diplomați și oameni de afaceri.

Au însoțit delegația CN APM SA Constanța reprezentanți ai operatorilor portuari Chimpex, Comvex, TTS, Socep, Sea Container Services, interesați de întâlnirile de afaceri stabilite cu partenerii din această zonă.

În ultimul an, legăturile cu partenerii noștri sârbi s-au consolidat, s-au explorat continuu potențialul fluxurilor de mărfuri dintre cele două regiuni și noi modalități de îmbunătățire a relațiilor de colaborare. Au fost numeroase companii sârbe care ne-au vizitat, care au vrut să cunoască, la sursă, potențialul portului. Acum, așa cum v-am obișnuit, venim la Belgrad să consolidăm legăturile dintre reprezentanții Portului Constanța și mediul de afaceri sârb și să ne facem noi parteneri!“, a declarat Daniela Șerban, directorul general al CN APM SA Constanța.

Ambasadorul României în Serbia, Excelența Sa Oana Cristina Popa, a recomandat continuarea acestui eveniment cu tradiție pentru promovarea Portului Constanța, „care contribuie în mod substanțial la îmbunătățirea și creșterea relațiilor comerciale româno-sârbe“.

A fost subliniată importanța Dunării pentru cele două țări, comerțul exterior al Serbiei prin intermediul transportului fluvial înregistrând o creștere de 30%, iar comparând cu cifrele de acum 5 ani, se observă dublarea acestuia.

Potențialul traficului de mărfuri dintre Portul Constanța și Serbia este demonstrat și de datele înregistrate în primul semestru al acestui an, când totalul mărfurilor tranzitate între cele două regiuni s-a dublat. Dacă anul trecut, în primul semestru, traficul total dintre Portul Constanța și Serbia a fost de aproape 2 milioane tone, la sfârșitul primului semestru din 2019, depășea 4,6 milioane tone.

Mărfurile din Serbia care au tranzitat Portul Constanța au avut ca destinații Italia, Spania, Rusia, Olanda, Tunisia, Liban, Egipt, Coreea de Sud, Iordania, Georgia, Turcia. Au predominat cerealele, dar au o cotă importantă în trafic și combustibilii minerali solizi, îngrășămintele sau echipamentele.

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța își propune ca prin acest eveniment de promovare să consolideze și să dezvolte relaţiile de afaceri din regiune în vederea creşterii traficului de mărfuri în porturile maritime românești.

Agenţii economici din Serbia sunt parteneri importanţi în dezvoltarea viitoare a portului românesc, iar Ziua Portului Constanța la Belgrad este de un real ajutor partenerilor din regiune pentru a-şi dezvolta şi diversifica afacerile, folosind avantajele portului Constanţa, contribuind la extinderea relaţiilor bilaterale româno-sârbe în domeniul transportului naval şi intermodal.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Familiile preoților din județul Constanța donează sânge

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Marți, 17 decembrie, la ora 12.00, la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța este programată o nouă campanie de donare de sânge.

Organizată de către Arhiepiscopia Tomisului în parteneriat cu Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța, acțiunea ”Familiile preoților donează sânge” se adresează preoților și familiilor acestora care, împreună cu enoriașii, sunt chemați să ofere șansa la viață celor aflați pe patul suferinței.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Asociația Elevilor din Constanța, profund dezamăgită. Problema transportului elevilor, nerezolvată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) este profund dezamăgită de măsurile pe care Guvernul României a decis să își angajeze răspunderea. Acestea nu rezolvă problema transportului elevilor, ci o amână cu încă un an. Totodată, decontarea navetei elevilor este în continuare blocată.

”Miercuri a fost publicată pe site-urile celor două camere ale Parlamentului proiectul de lege pe care Guvernul României își propune să își angajeze răspunderea. Scopul acestui proiect este inversarea fiecărei prevederi a OUG nr. 51/2019, care a eliminat transportul județean din sfera serviciilor publice. Totuși, conform proiectului în forma actuală, transportul județean va reveni în sfera serviciilor publice peste un an, în acest moment el fiind desfășurat în continuare în regim comercial.”, precizează AEC într-un comunicat remis redacției.

Consiliile județene au obligația de a demara procedura de încheiere a contractelor de servicii publice cu operatorii de transport până la 31 decembrie 2020. Între timp, licențele operatorilor sunt prelungite, astfel fiind amânată pentru încă un an rezolvarea problemei transportului elevilor și al categoriilor dezavantajate, neexistând posibilitatea de a impune firmelor de transport obligația de a da reduceri sau de a practica toate traseele dintr-un județ.

În acest sens, Asociația Elevilor din Constanța a propus reprezentanților Guvernului o soluție care ar rezolva problema. Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 prevede, la art. 5, alin. (5), posibilitatea autorităților competente de a lua măsuri de urgență în ceea ce privește transportul. Printre acestea se regăsește atribuirea de urgență a contractelor de servicii publice. Astfel, prin acest lucru, consiliile județene ar putea acorda reduceri și asigura transportul pe toate rutele inclusiv în anul în care se pregătește atribuirea normală.

Mai mult decât atât, AEC a solicitat reprezentanților Guvernului să ia măsuri suplimentare privind transportul școlar al elevilor, problema acestuia fiind departe de rezolvare. Printre măsurile solicitate se află modificarea Legii educației naționale în sensul eliminării tarifelor maximale pe care transportatorii sunt obligați în mod nelegal să le respecte pentru abonamentele elevilor. Pentru aceasta ar trebui abrogate alin. (3^2) – (3^4) de la art. 84 din Legea educației și Hotărârea de Guvern nr. 863/2016, ce nu permite școlilor să deconteze abonamentele elevilor decât în limita a 174 lei pentru 50 km, în condițiile în care prețurile reale pot ajunge și la 400 lei pentru această distanță.

De asemenea, în ceea ce privește acordarea reducerilor pentru elevi la transportul județean, Legea educației se contrazice. Art. 84, alin. (1) și (2) sugerează că elevii ar trebui să își achiziționeze abonamentele la preț deja redus, transportatorii fiind retribuiți. Pe de altă parte, art. 105, alin. (2), lit. e), sugerează că elevii ar trebui să își cumpere abonamentele integral, iar ulterior să le deconteze la unitățile de învățământ, din bugetul local. Și HG nr. 309/1996 prevede aceeași metodă pentru acordarea reducerilor elevilor.

Spre exemplu, dacă ea s-ar aplica, un elev care circulă cu transportul local în comun în Municipiul București, nu și-ar putea cumpăra abonament gratuit, ci ar trebui să plătească prețul integral, urmând ca școala să îi deconteze abonamentul.

”În acest sens, solicităm Guvernului să adauge în proiectul de angajare a răspunderii corectarea acestor prevederi contradictorii, astfel încât transportul elevilor să fie deblocat în mod real, nu doar la nivel declarativ.”, preciează Asociația Elevilor din Constanța.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Un constănțean de 31 de ani, numit director general al companiei Poșta Română

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Horia Grigorescu, în vârstă de 31 ani, a fost numit director general al companiei Poșta Română. El îl înlocuiește astfel pe Mircea Tudosie, al cărui mandat în această funcție a expirat.

Grigorescu este avocat în București și locuiește împreună cu famila (are o fetiță în vârstă de 8 ani) în sectorul I al Capitalei.

Noul director general al companiei Poșta Română s-a născut în Constanța și a fost elev al Școlii generale nr. 6. Tot la malul mării a absolvit și cursurile liceale, la Colegiul Național Mircea cel Bătrân și a urmat și facultatea.

Pe pagina sa a consemnat următoarele:

”Ca și traseu academic a urmat o nouă etapă, când am decis să urmez o carieră juridică, așa că timp de 4 ani am urmat cursurile facultății de drept din cadrul Universității Ovidius, obținând diploma de licență în științe juridice.

În timpul anului 4 de facultate, am plecat la București pentru un internship prelungit în cadrul unei case de avocatură de prestigiu. Ulterior după finalizarea facultății, am revenit în cadrul aceleiași case de avocatură, însă de această dată din postura de tânăr avocat, promovând examenul de admitere în barou în același an.

Astăzi, îmi desfășor în continuare cu plăcere și mândrie profesia de avocat tot în cadrul uneia dintre cele mai renumite case de avocatură din România , iar noul oraș în care mă simt acasă este Bucureștiul, fiind unul dintre locuitorii Sectorului 1.”, a precizat Horia Grigorescu.

Potrivit ziarului profit.ro, compania Poșta Română are afaceri de peste un miliard de lei în 2018. De asemenea, are peste 23.500 salariați și o rețea teritorială de aproximativ 5.600 de unități.

Compania este controlată de Ministerul Transporturilor – 93,52% și Fondul Proprietatea – 6,48%. În primele șase luni ale acestui an, compania a consemnat o cifră de afaceri de 622,2 milioane de lei, de la 568,76 milioane de lei în iunie 2018, iar profitul net a urcat de aproape trei ori, la 29,4 milione de lei, comparativ cu 10,63 milioane de lei la finele primului semestru din anul 2018.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: