Connect with us

Societate

Ziua Portului Constanța, organizată în Serbia. Au participat reprezentanți ai 68 de companii europene

Published

on

Astăzi, 22 septembrie, s-a desfășurat la hotel Sheraton din Novi Sad, cea de-a 14 – a ediție a Zilei Portului Constanța la Novi Sad, eveniment organizat de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin reprezentanța sa în Serbia.

După o pauză de doi ani, Ziua Portului Constanța a revenit în Serbia, reprezentanții portului Constanța având din nou posibilitatea să-și reîntâlnească partenerii sârbi și să își reafirme colaborarea către noi reprezentanți ai porturilor de pe Dunăre și din întreaga zonă. Evenimentul a devenit punctul de întâlnire al celor mai importanți actori din zonă în domeniul transporturilor, logisticii și agro-business, la această ediție fiind prezenți 200 de delegați, reprezentând 68 companii din Serbia, Croația, Muntenegru, Olanda și Elveția.

Alături de CN Administrația Porturilor Maritime SA, au fost reprezentate la Novi Sad 6 companii de referință de pe platforma portuară – Comvex, Chimpex, CSCT, SCS, TTS, Umex.

În ultimii doi ani, portul Constanța a avut o perioadă propice din punct de vedere al traficului operat. Anul trecut s-a înregistrat cel mai mare volum operat în porturile maritime românești, iar pentru anul 2022, conform datelor preliminare, în primele 8 luni ale anului se înregistrează creșteri de trafic de mărfuri de circa 13%, ajungând la 51 milioane tone, trend care creează premisele depășirii traficului record din 2021.

În ce privește traficul de mărfuri provenit sau tranzitat spre Serbia, în anul 2021 au fost înregistrate 8,9 milioane de tone, iar pentru primele 6 luni ale anului 2022 – 4,1 mil. de tone. Cele mai importante grupe de mărfuri sunt: cereale, îngrășăminte (naturale și chimice), minereuri de fier, deșeuri de fier și otel, zgură de furnal, combustibili minerali solizi, minereuri și deșeuri neferoase, echipamente și mașini, produse metalice, produse petroliere.

Mărfurile din Serbia care au tranzitat Portul Constanța au avut ca destinații Coreea de Sud, Spania, Iran, Egipt, Portugalia, Irak, Sudan, Liban, Turcia, Italia.

În cadrul evenimentului au mai fost abordate subiecte referitoare la reconfigurarea rutelor de transport Asia Centrală-Marea Caspică-Marea Neagră, Middle Corridor fiind în atenție și pe un trend pozitiv, absorbind volume noi de marfă și contribuind totodată la creșterea traficului de mărfuri operate în Portul Constanța.

Au fost promovate noile conexiuni ale portului Constanța, un exemplu fiind linia Poti – Constanța, inaugurată în mai 2022, care devine din ce în ce mai atractivă pentru noi fluxuri de mărfuri containerizate. Totodată, partenerii sârbi au fost interesați și de implementarea unei noi linii Ro-Ro România-Turcia, aflată în stadiu de proiect. Astfel se pot crea și oferi noi servicii clienților și partenerilor din hinterland, în cazul acesta Serbia, care pot accesa astfel noi piețe prin intermediul Portului Constanța.

Reprezentanții Administrației Porturilor Maritime au avut la Belgrad o întâlnire cu ambasadorul României în Serbia, Silvia Davidoiu. S-a discutat despre importanța portului Constanța în contextul actual, evoluția schimburilor comerciale dintre România și Serbia, accentul fiind pus pe efortul comun necesar pentru a îmbunătăți navigația pe Dunăre. Diplomatul a salutat organizarea Zilei Portului Constanța, sprijinind inițiativa CN APM SA și prin prezența sa la eveniment.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!