Connect with us

Politica

1 Mai 2017: de la Mamaia la Vama Veche, controale inopinate în miez de noapte!

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Doar pentru fumatul în spații necorespunzătoare nu există gradualitate în aplicarea amenzilor

Prefectul județului Constanța, Eugen Nicolaescu, a convocat, astăzi, Colegiul Prefectural pentru stabilirea măsurilor pe care autoritățile constănțene urmează să le pună în aplicare în minivacanța de 1 mai, dar și pe toată perioada sezonului estival. Reprezentantul Guvernului în teritoriu a ținut să precizeze că a primit asigurări că, în toate stațiunile de pe litoral, va fi asigurat un climat de ordine și siguranță publică pe perioada minivacanței de 1 mai. “Vor fi supravegheate condițiile de desfacere a produselor agroalimentare și pentru protecția stării de sănătate a populației în perioada premergătoare și în timpul minivacanței de 1 mai”, a declarant prefectul Constanței, Adrian Nicolaescu la finalul discuțiilor la care au participat reprezentanți ai instituțiilor care asigură climatul de ordine și siguranță publică la nivelul județului.

UPU – pregătită pentru gardă non stop

Experiențele anilor anteriori îi determină pe reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Constanța să se pregătească pentru activitate non stop. Astăzi, Constantin Dina, directorul executive al Direcției de Sănătate Publică a județului Constanța, a declarat că în minivacanța de 1 mai va fi asigurată asistența medicală în tot județul. De asemenea, Dina a dat asigurări că Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Constanța este pregătită pentru a oferi asistență medicală non stop și la capacitate maxima, iar orice sesizare de urgență poate fi sesizată la numărul de telefon 0241/480939. Mai mult, laboratoarele de analize sunt pregătite cu cinci echipe care verifică unitățile de cazare și cele de alimentație publică din tot județul. “Pentru cei care nu respectă regulile privind siguranța alimentară a populației, transmitem că fiecare vinovat va suporta consecințele prevăzute în legislația din domeniu. Având experiența anilor trecuți, vă spun că probleme vor exista în zona de alimentație publică, în punctele fierbinți de pe litoral și în cazul UPU”, a declarat Constantin Dina, în cadrul conferinței de presă organizată la finalul întâlnirii.

Present la discuții a fost și directorul adjunct al Direcției Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța, Mihăiță Gheba, care a precizat că instituția pe care o reprezință va asigura permanent pe toată perioada minivacanței de 1 mai, iar cei care sesizează nereguli pot face reclamații la numărul de telefon 0241/682417. “Am efectuat controale prealabile în această perioadă și vom asigura permanență și în perioada 29 aprilie – 1 mai și suntem pregătiți și cu un laborator specializat pentru examene rapide pentru prospețimea alimentelor și potabilitatea apei”, a declarat Mihăiță Gheba.

“Ceva subțire, nimic spectaculos”

Poate singurele locuri neocupate la capacitate maximă în minivacanță sunt unitățile de cazare aflate în subordinea Direcției Județene pentru Tineret și Sport Constanța. Sorin Bușu, reprezentantul Direcției la această întâlnire a declarat sunt “ceva solicitări, dar ceva subțire, nimic spectaculos”, cu precizarea că DJTS deține unități de cazare în 2 Mai, Eforie Nord și Eforie Sud. De altfel, prefectul Constanței a și emis un ordin prin care s-a constituit comisia de verificare a unităților de agrement și a parcurilor de distracție.

La rândul său, Radu Cornel, comisar din partea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța a precizat că cei care întâmpină probleme ce țin de instituția pe care o reprezintă sunt rugați să le prezinte la numărul de telefon 0241/550550, acestea fiind soluționate în cel mai scurt timp. Tot comisarul Radu Cornel a anunțat că pe data de 15 iunie va fi activat Comandamentul Litoral 2017, care va funcționa până pe data de 1 septembrie. Totuși, comisarul Radu a fost cel mai optimist dintre cei prezenți, acesta declarând: “Nu vom avea problem, avem un litoral sigur și spun asta din analiza anului precedent”.

Aproape 300 de politiști și jandarmi, non stop pe străzi!

Turiștii care vin pe litoral, dar și constănțenii care vor participa la diverse activități în minivacanța de pe litoral trebuie să știe că sute de polițiști și jandarmi vor fi pe străzi pentru a asigura ordinea și siguranța în trafic. “Avem 96 de polițiști plus suplimente de jandarmi pe schimb și sunt discuții pentru a suplimenta numărul efectivelor de ordine”, a declarant Mircea Vizitiu, comisar șef de poliție, IPJ Constanța. La rândul său, Sorin Chelu, adjunctul Inspectoratul Județean de Jandarmi Constanța, a spus că a fost stabilit efectivul necesar pentru această perioadă, în toate stațiunile de pe litoral, aceștia urmând să participle la toate manifestările publice, totul în sistem integrat.

Polițiștii de frontieră sunt și ei la datorie!

Și Garda de Coastă suplimentează, în această perioadă, echipele de intervenție pentru siguranța de la frontiere. Astăzi, Laurențiu Cicu de la Garda de Coastă a anunțat că cea mai aglomerată va fi frontiera de la Vama Veche, însă au fost suplimentate echipele la toate punctele de trecere a frontierei. “Facem apel către cetățeni să folosească  punctele de trecere a frontierei în urma informării pentru a evita aglomerarea și chiar blocarea granițelor. Pe trafic online fiecare cetățean poate analiza situația traficului și timpul de așteptare, tot acolo fiind făcute și informări cu privire la migrația ilegală”, a declarant Laurențiu Cicu.

Cluburile de pe litoral, luate la puricat!

Cu siguranță, cei mai mulți turiști vor fi tineri care vin în stațiunile de la mare să participe la petrecerile din cluburile de pe litoral. Daniel Gheorghe Popa, inspector șef în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Dobrogea” al județului Constanța, a declarat că cele mai aglomerate vor Mamaia și Vama Veche. “Vor fi puncte de prevenire a incendiilor, avem echipe care se ocupa de ordinea publică în cadrul manifestărilor organizate pe litoral, dar și în localitățile care au solicitat participarea noastră, dar vor fi și controale inopinate pe timpul nopții. Nimeni  nu merge să le taie gâtul, dar pentru fumat, de exemplu, nu există gradualitate în aplicarea sancțiunilor”, a declarant Daniel Gheorghe Popa. Cei care vor avea nevoie de sprijinul echipelor ISU Dobrogea sunt rugați să formulize sesizare scrisă la email: contact@isudobrogea.ro . Pentru acțiunile din minivacanța de 1 mai, ISU Dobrogea a pregătit peste 200 de oameni care vor putea interveni.

Comments

comments

Politica

Constănţeanca Sevil Shhaideh a fost eliberată din funcţia de consilier de stat

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, premierul Ludovic Orban a schimbat-o pe Sevil Shhaideh din funcția de consilier de stat în cadrul Cancelariei Prim-ministrului. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial.

Sevil Shhaideh a fost prima propunere de premier pe care Liviu Dragnea a făcut-o în 2016, imediat după câștigarea alegerilor parlamentare.

Shhaideh a fost respinsă de președintele Klaus Iohannis, iar Liviu Dragnea a înaintat propunerea lui Sorin Grindeanu, cel care a condus primul guvern PSD din șirul celor trei.

Shhaideh a condus Ministerul Dezvoltării, în Cabinetul Grindeanu, pe care l-a părăsit după apariția dosarului ”Belina” în care a fost cercetată și trimisă în judecată de procurorii DNA. Shhaideh a fost recuperată ulterior de premierul Mihai Tudose, cel care i-a urmat lui Sorin Grindeanu după moțiunea de cenzură depusă și votată în unanimitate chiar de PSD.

Sevil Shhaideh fusese numită în funcţia de consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului ministru în luna octombrie a anului trecut.

Este de precizat că ea a fost ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în perioada mai – iunie 2015, anterior deţinând funcţia de secretar de stat la aceeaşi instituţie.

În Capitală a plecat din Consiliul Judeţean Constanţa, unde ocupa funcţia de director al Direcţiei Generale de Proiecte.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Ședință de Guvern. DEMITERI de PREFECȚI, pe ordinea de zi!

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Guvernul Orban se reuneşte, vineri, în şedinţă, având mai multe proiecte pe ordinea de zi. Printre acestea se numără un Memorandum privind Secţia specială de investigare a infracţiunilor din Justiţie şi decizia de asumare a răspunderii pentru abrogarea OUG 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, prin care transportului rutier de persoane interjudeţean este eliminat din sfera serviciilor publice. De asemenea, se discută un proiect de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, dar şi eliberarea din funcţie a unor prefecţi.

Guvernul are pe ordinea de zi a ședinței de vineri, care va începe la ora 17.00, un proiect de lege privind abilitarea Executivului de a emite ordonanțe. Cabinetul Orban și-ar putea asuma răspunderea pe abrogarea OUG care bloca transportul județean gratuit pentru elevi, a anunțat Raluca Turcan, conform Mediafax.

Executivul va decide, la ședința de vineri, asupra asumării răspunderii pentru abrogarea ordonanței de urgență 51/2019 emisă de PSD care scoate transportul public județean din sfera serviciilor publice, a anunțat vicepremierul Raluca Turcan.

„Elevii care fac naveta la școală trebuie să aibă la dispoziție transport public, ca să circule în siguranță, nu să-și riște viața făcând autostopul. Nu putem să cerem performanță copiilor, dacă nu le oferim siguranță și condiții decente în care să învețe”, a scris Raluca Turcan, pe Facebook.

De asemenea, premierul Ludovic Orban a anunțat că Guvernul va adopta vineri un proiect pentru a intra în calendarul de angajare a răspunderii privind modificarea Legilor Justiției și a OUG 114.

Șeful Executivului a precizat că OUG 114 este în curs de elaborare. Chestionat dacă săptămâna viitoare va exista o asumare a răspunderii, pe Justiție, premierul a răspuns că „cel puțin pe Justiție”.

Pe ordinea de zi a ședinței de vineri este înscris un memorandum cu tema „Evaluarea cadrului legal cu privire la organizarea şi funcţionarea Secţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie (SIIJ – n.r.) şi propuneri”, realizat de ministrul Justiției Cătălin Predoiu.

Guvernul Orban și-ar putea asuma, la începutul anului viitor, răspunderea pentru desființarea SIIJ, au spus surse politice, pentru MEDIAFAX. Executivul așteaptă finalizarea alegerile în cadrul CSM și va lua o decizie după 10 decembrie în legătură cu Secția pentru Investigarea Infracțiunilor în Justiție, au explicat sursele menționate.

În ce domenii va fi abilitat Executivul să emită ordonanțe

Potrivit unui comunicat de presă al Exectivului, proiectul de lege abilitează Guvernul ca, de la data intrării în vigoare a prezentei legi, dar nu înainte de încheierea celei de-a doua sesiuni ordinare a anului 2019, şi până la reluarea lucrărilor Parlamentului în prima sesiune ordinară a anului 2020, să emită ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice, după cum urmează:

Astfel, în domeniul finanțelor publice Guvernul va fi abilitat să emită ordonanțe pentru:

„1. modificarea şi completarea regimului insolvenței pentru instituțiile de credit și firmele de investiții;

2. reglementarea unor măsuri privind cadrul general aplicabil băncilor naționale de dezvoltare din România;

3. modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare; 4. modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

5. modificarea și completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare;

6. modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

7. abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 275/2017;

8. reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare;

9. modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plăţii cotizaţiilor la organizaţiile internaţionale interguvernamentale la care România este parte, aprobată prin Legea nr. 126/1994, cu modificările şi completările ulterioare, precum și aprobarea aderării şi plăţii unor cotizații la organisme internaţionale;

10.modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare;

11.modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2007 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Prognoză, republicată”, potrivit proiectului de act normativ afișat pe site-ul Guvernului.

În domeniul economiei, energiei și mediului de afaceri Executivul poate emite ordonanțe pentru:

„1. modificarea art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 7/2003 privind promovarea, dezvoltarea şi monitorizarea activităţilor nucleare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

2. reglementări privind conversia în acţiuni a obligaţiilor fiscale ale unor operatori economici din industria de apărare care funcţionează sub autoritatea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri;

3. măsuri pentru diminuarea arieratelor bugetare ale unor operatori economici din industria națională de apărare;

4. modificarea și completarea Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările și completările ulterioare;

5. modificarea și completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare;

6. consolidarea poziției de acționar a statului și modificarea unor acte normative;

7. modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 11/2003 privind gestionarea privind gospodărirea în siguranţă a deşeurilor radioactive şi a combustibilului nuclear uzat, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

8. modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

9. modificarea și completarea Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurenței neloiale, cu modificările și completările ulterioare” conform sursei citate.

În zona lucrărilor publice, dezvoltare și administrație Cabinetul Orban poate emite ordonanțe pentru:

„1. modificarea și completarea Legii nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată;

2. modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 29/2015 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţării publice naţionale, pentru obiectivul “Cooperare teritorială europeană”, în perioada 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 12/2016, cu modificările și completările ulterioare;

3. modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituțional și autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanțelor Publice, de a scoate la licitație certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările și completările ulterioare;

4. modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.” – S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările și completările ulterioare;

5. modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat, cu modificările și completările ulterioare;

6. organizarea şi desfăşurarea Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor din România în anul 2021;

7. efectuarea recensământului general agricol din România runda 2020;

8. modificarea și completarea Legii nr. 351/2018 privind finanţarea activităţii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi a unităţilor subordonate”.

La capitolul afaceri interne pot fi emise ordonanțe pentru:

„1. modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetăţenilor români;

2. modificarea şi completarea Ordonanței Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple și serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 362/2002, cu modificările și completările ulterioare;

3. modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare”.

Privitor la transporturi, infrastructură și comunicații vor putea fi adoptate ordonanțe pentru:

„1. modificarea și completarea Anexelor nr. 1 și 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare;

2. modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. modificarea și completarea unor acte normative în domeniul transportului naval”, arată sursa menționată.

În domeniu culturii Guvernul va fi abilitat să emită ordonanțe pentru:

„1. modificarea și completarea unor acte normative în vederea protejării și punerii în valoare a patrimoniului cultural mobil, arheologic și a monumentelor istorice;

2. modificarea unor acte normative în scopul asigurării bunei funcționări a instituțiilor publice de cultură”.

La capitolul fonduri europene Executivul va putea emite ordonanțe pentru „instituirea unor măsuri în domeniul fondurilor europene şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative”.

Nu în ultimul rând, Executivul e abilitate să adopte ordonanțe pentru „prorogarea sau modificarea unor termene prevăzute în acte normative cu putere de lege”, potrivit proiectului de lege.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Făgădău pierde votul de aur din Consiliul Local. Al treilea om al lui Chițac, out din CLM

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Liberalii constănțeni au depus la Instituția Prefectului Județului Constanța documentația completă pentru emiterea ordinului de încetare a mandatului de consilier local al lui Victor Constantin, după ce contestația acestuia împotriva deciziei de excludere din partid a fost respinsă definitiv de Comisia de Onoare și Arbitraj a PNL – structura națională. Potrivit unor surse din PNL Constanța, în momentul de față sunt întrunite toate condițiile tehnice pentru emiterea ordinului de prefect. Locul lui Constantin în Consiliul Local ar urma să fie luat de avocatul Bogdan Barață.

Victor Constantin a fost ales consilier local municipal în anul 2016. El a fost promovat de fostul președinte al organizației municipale PNL Constanța, Vergil Chițac, fiind, potrivit unor surse, prieten intim cu fiul acestuia. Victor Constantin este fiul cunoscutei lichidatoare judiciare Fănica Constantin, care deține firma Fair&Full Insolvency Consulting SRL.

După îndepărtarea lui Chițac de la conducerea organizației municipale PNL, în organizație s-a creat o falie între ”oamenii partidului” și ”oamenii lui Chițac”. În ultima categorie intrau consilierii locali municipali Romeo Rezeanu, Horia Căliminte și Victor Constantin. Primii doi au fost excluși din PNL în anul 2017, pe baza imputației că ar fi încălcat în mod repetat statutul etic al partidului. După ce organizația județeană a PNL-ului a informat Instituția Prefectului în privința deciziilor de excludere, prefectul pe atunci în funcție, Adrian Nicolaescu, a emis ordine de încetare a mandatelor de aleși locali ale celor doi. Rezeanu și Căliminte au contestat atât decizia internă de excludere la Comisia de Onoare și Arbitraj a partidului, cât și ordinul prefectului, la instanță. Mai mult, aceștia au obținut hotărâri de suspendare provizorie a executării ordinului de prefect, reușind să revină pentru o perioadă în Consiliul Local Municipal. În cele din urmă, cei doi au pierdut atât la Comisia de Onoare și Arbitraj, cât și în procesele principale deduse instanțelor de judecată. Ca urmare, au părăsit scaunele de consilieri locali.

În privința lui Victor Constantin, PNL Constanța a luat decizia internă de excludere din partid în luna aprilie 2019, pe motivul neimplicării acestuia în activitățile filialei. Constantin a contestat decizia la Comisia de Onoare și Arbitraj. Acest demers a fost respins definitiv la sfârșitul lunii noiembrie a.c.. În toată această perioadă, Victor Constantin și-a exercitat atribuțiile de consilier local municipal, votând de multe ori cot la cot cu PSD-ul. Votul său a fost unul de aur, reușind să asigure majoritatea calificată, de două treimi, pentru adoptarea unor proiecte inițiate de primarul Decebal Făgădău. Ultima ispravă notabilă în acest sens a fost votul de aur acordat de Victor Constantin la adoptarea unui PUZ pentru un teren retrocedat din zona Faleză Nord. Proiectul a fost criticat de cinci asociații de proprietari din zona Faleză Nord, însă toate argumentele lor expuse în ședința de Consiliu nu au reușit să-i schimbe opțiunea lui Victor Constantin. În clipul de mai jos puteți vedea momentele esențiale ale circului din CLM, de la ședința de adoptare a PUZ-ului controversat:

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: