Connect with us

Entertainment

4 ani de la inaugurarea restaurantului Voila din centrul Constanței

admin

Publicat

la

Restaurantul Voila (din limba franceză, se citește voala), situat în centrul municipiului Constanța, într-o clădire de epocă, reamenajată, pe bulevardul Tomis nr. 128, se pregătește să sărbătorească 4 ani de existență. Pe 1 decembrie, Voila a găzduit o petrecere românească, dedicată Centenarului Marii Uniri. Talentații artiști ai formației Autentic Folclor au delectat publicul cu melodii îndrăgite din folclorul românesc. Restaurantul i-a premiat pe participanți în cadrul unei tombole, în care marele premiu a fost un sejur la munte, în stațiunea Predeal. De asemenea, au fost oferite câștigătorilor sticle de vin de cea mai bună calitate și o cină romantică, în cuplu, la restaurantul Voila. Extragerea numerelor câștigătoare a fost efectuată de o copilă de 4 ani, prezentă la petrecere alături de familia sa. În clipul atașat puteți vedea câteva momente ale petrecerii.

Pe 6 decembrie, restaurantul a programat o petrecere cu muzica anilor 90. Și în cadrul acestui eveniment se va organiza o tombolă cu premii. De asemenea, în toată luna decembrie se oferă clienților promoții importante în cursul săptămânii, de luni până joi, la meniurile de pește, sushi, produse libaneze și carne de vită. Dacă n-ați mâncat niciodată mâncare libaneză, ar fi timpul să mergeți la Voila. Restaurantul beneficiază de un ambient plăcut, mâncare gustoasă și servire promptă, asigurată de un personal tânăr, frumos și bine pregătit.

(Articol Publicitar).

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Entertainment

(VIDEO) Erwin Șimșensohn speră că în Constanța se va construi o sală de spectacole REALĂ

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Duminică, 6 septembrie a.c., s-a încheiat stagiunea în aer liber BEstSummerArt FEst Constanța 2020 (BE.SAFE), care a demarat în cursul lunii iulie. Spectacolul care s-a jucat în ultima seară a fost ”Caramitru-Mălăele, câte-n lună și în stele”, și a fost prezentat de către directorul Teatrului de Stat Constanța, Erwin Șimșensohn. A fost un bun prilej pentru a-i solicita un interviu.

Reporter: Cu spectacolul din această seară se încheie stagiunea estivală în aer liber Be.safe 2020. Vă așteptați să iasă atât de bine?

Erwin Șimșensohn: Nu! (Râde) Sincer, nu! Rezultatele au depășit așteptările noastre. O stagiune care s-a întins pe o lună și jumătate, mai bine de o lună și jumătate și a cuprins peste 35 de evenimente: cu spectacole mari, concerte de operetă, concerte de muzică folclorică din toată țara. Multă lume a fost interesată de a crea acest eveniment și mi-am dat seama că și constănțenii sunt foarte dornici de asemenea evenimente, le era dor de evenimente culturale, pe de-o parte, am  prins o pauză destul de lungă, și mai ales de evenimente culturale pe durata verii, pe perioada verii.

Totuși aici în Constanța a existat o lungă tradiție a stagiunilor estivale, stagiuni de bună calitate. Mă refer la teatre importante, din întreaga țară, care veneau în turneu și jucau nu doar la Constanța, ci pe tot litoralul. … Și, cumva, oamenii aveau un dor, o dorință de a se reveni la asemenea tradiție.

De asta spun că nu aveam așteptări.  Nu știam la ce să ne așteptăm dar într-adevăr, rezultatele au fost remarcabile. Dacă în primele săptămâni nu s-a înghesuit lumea atât de tare, hai să spunem în prima, a doua săptămână, imediat deja din a treia săptămână din ce în ce mai multă lume a venit. A fost și momentul bucuriei redeschiderii acestui spațiu, a Teatrului de vară Soveja, un spațiu dedicat evenimentelor culturale, care nu mai fusese folosit de 10-12 ani. Cu întreaga echipă a Teatrului de Stat, cu directorul economic, cu un director tehnic foarte bun, cu o echipă de comunicare, cu toată lumea am pus umăr de la umăr și s-a reușit această performanță de a redeschide în două săptămâni și jumătate acest teatru de vară.

Reporter: Exact asta am vrut să vă întreb. Deci nu a mai fost folosit de 12 ani de zile? Ce a însemnat pentru dumneavoastră să redeschideți, să reamenajați acest teatru?

Erwin Șimșensohn: S-au găsit echipe care au  curățat de vegetație toată zona pentru spectatori. Am schimbat scena în întregime, s-a curățat linoleumul vechi, s-au curățat/renovat cabinele  pentru actori, toaletele de public, fațada a fost zugrăvită, pereții interiori ai Teatrului de vară au fost zugrăviți, deci practic o igienizare foarte, foarte bine pusă la punct.

Reporter: Deci s-a muncit foarte mult…

Erwin Șimșensohn: S-a muncit foarte mult, cu o echipă destul de mare, tot ceea ce v-am spus adineaori s-a făcut în mai puțin de 3 săptămâni. Efortul financiar nu a fost atât de mare pe cât s-ar putea crede. Practic noi nu am cerut nici un ban suplimentar la buget. Am făcut cu ceea ce aveam deja prins în bugetul teatrului.

Reporter: A fost o stagiune minunată. Aveți idee de când nu a mai fost organizat ceva similiar în Constanța?

Erwin Șimșensohn: Nu știu să vă spun exact când a fost ultima oară dar cumva, cercetând arhiva teatrului am dat peste un program foarte, foarte interesant, un program al lunii iunie 1982 și mi-a plăcut foarte mult. Era un program extraordinar de bogat, cu spectacole în fiecare zi a lunii iunie, la Teatrul de vară Soveja, la Teatrul de vară Mamaia, la sala Teatrului Fantasio, la sala Teatrului Dramatic, la Teatrul de vară Eforie Nord, la Teatrul de vară din Costinești, la Mangalia și la Techirghiol.

Deci e un program… ăla este un document care dacă cineva spune: dom’le nu se poate așa ceva, le arăt ce se făcea acum 40 de ani. Pe de altă parte, pot să vă spun că venind cu o ofertă culturală de foarte bună calitate, ridicând puțin nivelul cultural al evenimenelor pe care le oferim cred că putem să jucăm, să spunem, un rol important pe piața aceasta a evenimentelor culturale. Vrem ca Teatrul de Stat Constanța să devină o instituție de prestigiu în întreaga țară, SĂ REDEVINĂ. A fost și cred că merită să redevină o instituție de mare prestigiu dar avem nevoie bineînțeles de mult sprijin din partea autorităților, pe care Slavă Domnului, până acum l-am  avut din plin.

Planuri de viitor… după cum vă spuneam, îmi doresc din suflet să producem în continuare spectacole de bună calitate, dar pentru mine, cred că ar trebui să fie o prioritate a mea, personală, a teatrului de stat Constanța, a Primăriei, a Consiliului județean, a orașului obiectivul de a construi o sală de spectacole, REALĂ. Cred că este singurul mare oraș din țară care nu are o sală importantă de spectacole. E nevoie de voință politică, pentru că doar cu ambițiile managerilor culturali… nu e suficient.

****

Pe data de 2 septembrie 2019, Erwin Șimșensohn a devenit director general cu acte-n regulă al Teatrului de Stat Constanța, la nici 38 de ani. Este născut în orașul Piatra Neamț, unde și-a finalizat studiile liceale, la Colegiul Național Petru Rareș. A urmat apoi studiile UNATC I.L. Caragiale din București, specializarea Regie Teatru dar și Academia de Studii Economice din Capitală.

În anul 2002, pe vremea când era încă student la UNATC (a absolvit Universitatea de Artă Teatrală în anul 2003) a regizat spectacolul ”Francesca a fost răpită”, de Dario Fo, care s-a jucat la Teatrul Tineretului Piatra Neamț.

Spectacolele regizate de el se joacă în mai multe teatre din țară.

În intervalul 2013-2014 a fost regizor artistic la Teatrul Evreiesc de Stat, iar în 2015 a regizat spectacolul „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian pentru Teatru Național din Târgu Mureș. În același an a regizat spectacolele ”Trilogia belgrădeană” de Biljana Srbljanovic, care s-a jucat la Teatrul ”Fane Tardini” Galați, dar și  „Jocul de-a vacanța” de Mihail Sebastian, jucat la Teatrul ”Maria Filotti” Brăila.

În 2016 a regizat spectacolului „Aniversarea” de Jeroen van den Berg pentru Teatrul ”Mihai Eminescu” din Botoșani,  spectacolului „Memoria apei” de Shelagh Stephenson la Teatru Național București, precum și spectacolul „Fluturii sunt liberi” de Leonard Gershe, care s-a jucat la Teatrul Excelsior din Capitală.

A regizat și un serial de televiziune, respectiv  “Un pas înainte”, sezonul 1 – MediaPro, Bucureşti.

În noiembrie 2017, la doar 36 de ani, Erwin Şimşensohn a preluat pentru un an de zile atribuţiile de secretar de stat în Ministerul Culturii, în cabinetul Dacian Cioloș.

Este căsătorit și are două fetițe.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Entertainment

(VIDEO) Aplauze îndelungate la spectacolul ”Caramitru-Mălăele, câte-n lună și în stele”

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Vineri seara, pe 2 septembrie a.c., ar fi trebuit să aibă loc ultimul spectacol în aer liber al Stagiunii Estivale BestSummerArtFEst – BE.SAFE – Constanța 2020.

Era spectacolul care trebuia să pună punct final seriei de evenimente culturale în aer liber organizate de Teatrul de Stat Constanța și Consiliul Județean Constanța, cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanța.

Din păcate, vremea nu a fost favorabilă, motiv pentru care acesta a fost amânat pentru duminică seara. Este vorba despre spectacolul ”Caramitru-Malăele, câte-n lună și în stele”, organizat la Teatrul de vară Soveja din Constanța.

A fost primul spectacol al stagiunii în aer liber care a necesitat reprogramare.

Spectacolul a început la ora 20.30, iar spectatorii au venit în număr mare pentru a-i vedea pe cei doi actori, adevărate legende ale teatrului românesc. Este vorba despre Ion Caramitru și Horațiu Mălăele, care au fost acompaniați de un muzician de excepție, Adrian Naidin.

În deschiderea spectacolului, a luat cuvântul Erwin Șmișensohn, director al Teatrului de Stat Constanța.

”Încheiem această stagiune de vară, stagiunea BE.SAFE, cu un regal. Cred că nu se putea încheia mai frumos de atât. Un spectacol în care doi monștri sacri ai teatrului românesc, ai scenei și ai filmului românesc, au venit la Constanța pentru a fi alături de noi. Le mulțumesc! Dumnevoastră vă urez vizionare, audiție plăcută la spectacolul ”Caramitru – Mălăele, câte-n lună și în stele”. Horațiu Mălăele, Ion Caramitru, alături de violoncelistul Adrian Naidin. O seară plăcută tuturor!”, a spus Erwin Șmișensohn în deschiderea spectacolului.

A fost un spectacol cu un duel continuu de improvizații, vorbe de duh, versuri, care s-a întins pe parcursul a două ore. Caramitru a recitat minunat, imaginând răspunsuri pe măsură unui Horațiu Mălăele vulcanic și plin de umor.

Dialogul dintre cei doi a fost întregit de replicile muzicale ale violoncelistului Adrian Naidin, care i-a impresionat pe toți cei prezenți la spectacol.

Cum sănătatea populației a fost și de această dată prioritatea numărul unu, și acest eveniment a avut loc cu respectarea strictă a normelor de protecție împotriva contaminării cu Coronavirus.

Vă prezentăm mai jos câteva momente din spectacolul ”Caramitru – Mălăele, câte-n lună și în stele”.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Entertainment

(VIDEO) Interviu cu actorul Marius Manole: ”Eu aș mai băga un pic de cultură în Constanța”

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu câteva zile, Marius Manole, actor al Teatrului Național București, a acordat ziarului Ordinea.ro un interviu.

Întrebat cum s-a adaptat perioadei în care teatrele din toată țara au fost închise, iar spectacole au fost organizate doar în spații deschise Marius Manole a spus:

– Hai să luăm pe rând. Pandemia ne-a prins pe toți nepregătiți. Nu se aștepta nimeni să fie această variantă cu închiderea teatrelor. Teatrele nu s-au închis, cred că în ultimii 30-50 de ani, niciodată. Deci nimeni nu s-ar fi așteptat la așa ceva. A fost o lovitură pentru noi, ceea ce ne-a demonstrat că ar trebui să fim pregătiți pentru lucrul acesta și că o idee bună ar fi ca stagiunile de vară să fie permanente. Adică nu numai când e pandemie, putem să jucăm teatru în aer liber toată vara, că nu ne oprește nimeni. Și e foarte bine lucrul ăsta. Sigur că trebuie reabilitate toate grădinile de vară și toate amfiteatrele care sunt în aer liber.

Pentru mine nu a fost o perioadă așa de grea, pentru că m-am adaptat foarte repede și am început să fac lucruri online, cum a făcut toată lumea. Am avut spectacole în aer liber, nu mă deranjează. Îmi place să joc în aer liber – nu am nici o problemă.

Reporter: Vă place să jucați în fața constănțenilor? Credeți că sunt niște spectatori speciali?

Marius Manole: Mi-aș dori să joc mai des în fața constănțenilor. Am jucat, de fapt, foarte mult la Casa de Cultură, pentru că tot venind cu spectacole…Sunt oameni care iubesc teatrul și vin și umplu sălile, ceea ce e minunat. De câte ori am jucat aici, am avut sold out. Oamenii iubesc și nu poți să răspunzi altfel unei mari iubiri decât tot cu o mare iubire. Îmi face mare plăcere să vin la Constanța. Și… Eu aș mai băga un pic de cultură în Constanța. Chiar mai mult decât e acuma. Pentru că, uite, oamenii au nevoie să trăiască frumos, să respire, să asculte povești, să emoționeze indiferent de condițiile grele prin care trecem, de perioada grea.

Poezia, teatrul, muzica … lucrurile astea ne mai înfrumusețează viața și ne fac să mai uităm de necazuri.

Reporter: Acuma s-ar putea să vă întristez puțin. Pentru că înțeleg că ați fost prieten cu regretatul medic Victor Loghin. Am fost și eu prietenă cu el. Multă lume l-a cunoscut. Puteți să îmi spuneți în ce context v-ați cunoscut?

Marius Manole: Păi m-ați prins. Fix de acolo vin acuma. Da, ne-am cunoscut la București, pentru că ei, familia dr. Loghin era, sunt foarte mari  iubitori de cultură și de teatru. Și ne-am întâlnit la teatru în București și am devenit foarte buni prieteni, foarte repede pentru că aveam multe lucruri de discutat cu Victor. Pe lângă faptul că era un medic extraordinar, era un OM extraordinar, cu care  puteai vorbi despre tot soiul de lucruri. Și a avut o experiență în toate domeniile și a fost curios și interesat. Și a fost prieten cu mulți artiști din Constanța  și cu mulți cântăreți de operă, a căror voce uneori le-a salvat-o. Și, sigur, eu de câte ori aveam o problemă îl sunam repede și îl întrebam: Victor, ce iau?

Da, e o prietenie foarte frumoasă, de vreo 15 ani, care – din păcate – s-a terminat brusc și pe neașteptate. Și acum, cu toții suferim … Și, DA. Cred că Constanța a pierdut un mare om de valoare. Și nu numai Constanța…

Reporter: Dacă ați putea alege să jucați cu un mare actor, femeie, bărbat, român sau străin, care ar fi acela?

Marius Manole: O….  sunt atât de mulți și eu nu-mi doresc să joc cu artiști străini. Îmi doresc să joc cu artiști români. Sunt foarte mulți actori pe care îi iubesc: de la Victor Rebengiuc, Rodica Mandache, Oana Pellea, Maia Morgenstern, Dorina Lazăr, Lia Bugnar…. Avem foarte mulți actori buni, nici nu trebuie să căutăm în afară că… Slavă Domnului. Poporul ăsta a fost hăruit și chiar avem cu cine juca.

Reporter: În cazul în care un tânăr absolvent de liceu ar veni la dumneavoastră și v-ar spune că și-ar dori să devină actor ce i-ați spune?

Marius Manole: I-aș spune așa: dacă nu poți trăi fără asta, fă-te actor. Pentru că altfel ai să fii foarte nefericit. Și toată viața ta, orice vei face, îți vei aminti că ai vrut să te faci actor și nu te-ai făcut.

Sigur că o să fii sărac, sigur că o să fii, poate, și nefericit. Sigur că vei avea o viață foarte dezordonată și foarte obositoare și cu foarte mult consum. Dar, dincolo de asta, când vei urca pe scenă, vei fi cel mai fericit om de pe pământ.

Reporter: Știu că sunteți ieșean. Ați făcut liceul  în Iași, ați făcut facultatea în Iași. Totuși ați plecat la București. Ce v-a împins și cât de greu a fost să lăsați în urmă acest oraș?

Marius Manole: Iubesc Iașul. Iașul e un oraș minunat și un oraș plin de istorie. Dar dincolo de asta, simțeam că evoluția, dacă aș rămâne acolo, s-ar fi oprit acolo. Cel puțin pentru mine. Și nu aș fi vrut să se întâmple asta. Chiar mi-ar fi fost foarte comod. Eram la mama acasă. Aveam ciorbica, aveam mâncărica și probabil că aș fi muncit mai puțin. Și de aceea am vrut să iau viața în piept. Parcursul meu a fost unul destul de lung. Prima dată am dat concurs la Reșița. Am vrut să mă duc și mai departe, dar m-am oprit la București. Și sunt foarte fericit de alegere. Plus că am avut ocazia la București să mă întâlnesc cu foarte mulți oameni de la care realmente am învățat și am avut parte de niște întâlniri… Și acum, la 42 de ani, dacă viața mea se termină în meseria asta sunt mulțumit cu ce s-a întâmplat până acum. Ceea ce le doresc tuturor…

Reporter: O impresie despre orașul Constanța…

Marius Manole: Păi, e un oraș foarte frumos. Îmi place foarte tare marea și tot ce ține de mare. Și parcă și oamenii sunt mai solari. Nu știu, și totul parcă se schimbă. Și miroase a mare, și miroase a soare. Orașul nu-l cunosc foarte bine. Sigur, ca-n orice oraș sunt lucruri de reparat, foarte multe. Sunt și unele care s-au reparat, foarte bine. Poate. E de lucru, ca-n fiecare oraș. Cred că e mult de făcut. Și vă spun – eu aș pune cultura în orașul ăsta. Constanța ar câștiga foarte mult. Dacă oamenii care ne conduc s-ar gândi la lucrul ăsta de două ori și ar pune un pic mai mult preț pe cultură….

Întrebarea de final a vizat felul în care a fost organizat spațiul din Parcul Arheologic pentru spectacolul ”Fă-mi loc”, în care a jucat împreună cu actrița Medeea Marinescu. Actorul s-a arătat foarte mulțumit de felul în care acesta a fost amenjat:

Marius Manole: Înțeleg că e sold out. Nu m-am întâlnit cu publicul. Văd că e foarte frumos organizat. Arată foarte bine totul. Colorat și foarte bine. Numai bine pentru o comedie. Spațiul arată minunat. Sunt puține locuri în care mergem și să fie totul atât de clar și de limpede și de bine organizat. Eu zic că e bine. Și e bine că se întâmplă. Orice lucru care înseamnă teatru, muzică e bine. E bine să fii în mijlocul oamenilor, pe străzi, pe faleză…

Marius Manole s-a născut în Iași, în data de 4 octombrie 1978. A absolvit Universitatea de Arte ”George Enescu” din Iași, în anul 2001. În intervalul 2002-2003 a studiat coregrafia la UNATC IL Caragiale din București. În anul 2016 a obținut premiul pentru Cel mai bun actor în rol secundar, cu Bătrânica din spectacolul ”Între noi e totul bine”, în regia lui Radu Afrim.

Din anul 2002 este actor al Teatrului Național București. De asemenea, a colaborat și colaborează cu numeroase teatre  din București și din țară.

Urmăriți mai jos interviul cu Marius Manole:

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: