Connect with us

Actual

A trecut un cincinal și podul de la Agigea tot nu e refăcut! Vezi cine a spus asta

Maria Ionescu

Publicat

la

Lucrările la podul de la Agigea trenează de ceva vreme. Este inutil să spun că toată vara s-a circulat în condiții infernale pe aici, din cauza lucrărilor sau, mai exact, a neefectuării de lucrări exact acolo unde era nevoie mai mare. Din informațiile pe care le avem, în ultima vreme nu s-a prea lucrat acolo din cauza neachitării plăților către antreprenorul Bilfinger Berger Baugesellschaft. Potrivit rapoartelor oficiale, contractul cu această firmă a fost semnat în anul 2010, dar lucrările propriu-zise au demarat de-abia în 2011. Acestea ar urma să fie finalizate în primăvara anului viitor. Probabil vor fi, dacă lucrările se vor desfășura după un grafic accentuat. Reamintesc faptul că stadiul fizic al lucrărilor este de 70,08%, iar dacă vor fi suficienți agnajați și vremea va ține cu constructorul, este posibil să avem parte de minuni în toamna anului viitor!

Timp de trei luni, podul va fi închis

Reluarea lucrărilor de punere în siguranţă a “Podului de la Agigea, pe DN 39, km 8+988” se va face începând cu data de 12 Septembrie 2016 prin înlocuirea ultimelor două hobane şi finalizarea lucrărilor de reabilitare. Pentru deblocarea proiectului, în urma negocierilor între Beneficiar şi Antreprenor, s-au stabilit următoarele: Antreprenorul a transmis Graficul de execuţie actualizat şi Planul de Management de Trafic ţinând cont de faptul că podul va fi închis total traficului pentru o perioadă de 3 luni; Antreprenorul va relua lucrările începând cu data de 12 Septembrie 2016 pentru a nu incomoda traficul estival; CNADNR va efectua plăţile aferente lucrărilor din Certificatele Interimare de Plată nr. 11, nr. 12 si nr. 13 până vineri 02 Septembrie 2016. Menţionăm că data de finalizare estimată şi asumată de către Antreprenor pentru finalizarea lucrărilor este Septembrie 2017 (în cazul în care podul va fi închis total traficului până la înlocuirea celor două hobane). Până la demararea lucrărilor de reabilitare din 12 Septembrie 2016 când podul va fi închis în totalitate, se vor prelungi restricţiile de circulaţie pe podul de la Agigea după cum urmează: – viteza maximă de circulaţie 50 km/h; – limitarea masei totale a vehiculelor la 5 tone; – circulaţie se desfăşoară pe două benzi (cu închiderea benzilor marginale). Rutele alternative de trafic până la închiderea totală din 12 Septembrie 2016 sunt: Nod rutier A4 (intersecție cu DN 39, Agigea) – A4 (intrare port Constanța Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre – Marea Neagră – bretea acces la DN 39A – DN 39A intersecție cu DN 39 – DN 39 ( Eforie Nord – Mangalia).

Cum se va circula între Constanța și sudul litoralului

După închiderea podului, vor mai mari probleme legate de transportul a mii de oameni care fac naveta spre și dinspre sudul litoralului spre/dinspre Constanța. Aproape toți din cei cu care am stat de vorbă pe marginea acestui subiect s-au arătat mai mult decât mâhniți de durata extrem de mare a acestor lucrări care vor duce la închiderea podului. Întreaga lume cu care am vorbit l-a pomenit, într-un fel sau altul pe Ceaușescu și și-a manifestat regretul față de felul în care se lucra odinioară și cum se lucrează la ora actuală. Am discutat cu politicieni, cu oameni simpli sau cu cadre didactice pentru a ne forma o imagine cât mai apropiată de cea reală. Un cadru didactic al Liceului Carmen Sylva din Eforie ne-a declarat că încă nu se știe foarte clar cum se vor desfășura lucrurile. ”Avem profesori care fac naveta de la Constanța și știu că le va fi greu. Deocamdată este în regulă deoarece la școală vin doar cadrele didactice și încă nu s-a închis podul. După ce se va închide va începe și școala și … vom vedea ce va fi.”. Mult mai vehement a fost ex-primarul orașului Eforie, Ovidiu Brăiloiu. El s-a arătat contrariat de ”orbul găinilor” pe care îl au oficialii care ar trebui să se implice. ”Nu știu de ce nu se implică nimeni. Oare chiar nimeni nu vede ce se întâmplă? Mi se pare de noaptea minții. Ce se va întâmpla cu oamenii care fac naveta? Singura variantă rămâne podul nou de la Agigea dar până se vor obișnui oamenii cu acest nou traseu va mai trece o bucată de vreme.”, a declarat Brăiloiu. Nici primarul comunei Costinești, Traian Cristea, nu s-a arătat mai lejer în limbaj. ” Vom ocoli prin zona portului Constanța Sud și drumul se mai lungește cu vreo 2 km. N-o fi foc, o vom face și pe asta, dar mi se pare incredibil că se lucrează de atâția ani la acest pod și tot nu e gata. Păi ne întoarcem cu capul în jos. Ceaușescu l-a făcut în vreo doi ani, iar noi nu suntem în stare să-l reparăm în cinci sau șase ani. Am depășit un cincinal și tot nu e gata. Să fie oare gata anul viitor?”  Dacă va fi gata sau nu, asta rămâne de văzut. Depinde foarte mult de constructor și în aceeași măsură depinde și de CNADNR. Iar cum aici se preconizează a avea loc mari schimbări, totul sau aproape totul rămâne cu semnul întrebării.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Persoană lovită de tren în Gara Constanţa

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, în jurul orei 19.00, militarii ISU Constanţa au fost solicitaţi să intervină în Gara Constanţa, unde o persoană a fost lovită de tren.

Potrivit primelor informaţii, tragicul accident a avut loc la linia 1.

Echipajul care încadrează ambulanţa de terapie intensivă mobila a intervenit pentru acordarea primului ajutor medical. La faţa locului medicii au constatat că bărbatul avea leziuni incompatibile cu viaţa, fiind nevoiți să declare decesul acestuia.

Ştire în curs de actualizare.

Update: Bărbatul a intenţionat să se sinucidă. În momentul în care s-a pus în mişcare trenul care circula pe relaţia Constanța – București, la ora 18.50, l-a lovit. Martorii precizează că acesta s-a așezat intenționat pe calea ferată.
Asupra lui nu a fost găsit nici un bilet de adio.

Este vorba despre un bărbat în vârstă de 84 de ani, din municipiul Constanța.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

10 bărbaţi au fost amendaţi în Piaţa Tomis III. Vezi de ce

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în jurul orei 11.30, polițiștii Secției 2 și jandarmi din cadrul G.J.M. Tomis, în timp ce desfășurau activități de prevenire și limitare a infectării cu noul coronavirus, au constatat faptul că, la terasele din zona Pieței Tomis 3, mai multe persoane consumă, la mese, băuturi alcoolice.

Având în vedere măsurile instituite prin carantinarea municipiului Constanța, persoanele în cauză au părăsit domiciliul fără a avea un motiv întemeiat, fapt ce contravine normelor legale în vigoare.

Forțele de ordine au identificat 10 bărbați, care au fost sancționați cu amendă în valoare totală de 5.000 de lei.

“Pe această cale, le recomandăm cetățenilor să respecte normele legale și măsurile de protecție.

Reamintim faptul că deplasarea în interiorul zonei carantinate, fără un motiv justificat, este interzisă.”, precizează Andreea Iliescu, purtător de cuvânt al IPJ Constanţa.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

PMP, scrisoare deschisă către prefectul județului Constanța: „Embargo, embargo, dar să știm și noi“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

PMP-iștii constănțeni i-au trimis prefectului județului Constanța, Silviu Coșa, o scrisoare deschisă în care îi adresează mai multe întrebări legate de impunerea mai multor restricții.

„Stimate domnule prefect Coșa Silviu-Iulian, aleg această cale de a comunica cu dumneavoastră deoarece alt mod de comunicare nu există, opacitatea (adică exact opusul trensparenței cu care se laudă guvernul P.N.L.) pune stăpânire pe zi ce trece pe instituția pe care cu onor o conduceți. Pentru a nu vă reține mult și pentru a limita suspansul care v-ar cuprinde prin lecturarea acestei scrisori deschise, voi intra direct în subiect.

  1. Starea de alertă pe care ați instituit-o este o măsură prevăzută de Constituția României sau nu?
  2. Considerați că starea de alertă este o măsură care afectează agenții economici din punct de vedere al măsurilor dispuse de dumneavoastră în calitate de președinte al C.J.S.U.?
  3. Agenții economici care suferă pierderi ca urmare a stării de alertă (clienții agenților economici sunt sancționați dacă sunt găsiți pe terase, în frizerii sau cabinete cosmetice etc. de către forțele de ordine, fiindu-le afectată activitatea în mod negativ) vor beneficia de sprijin financiar din partea guvernului sau din partea altor instituții sau nu? Dacă nu, vă cer să menționați public care este motivul pentru care nu îi sprijiniți pe agenţii economici, aşa cum se întâmplă in toate ţările europene, și îi împingeţi către faliment.
  4. Este corectă măsura sancționării constănțenilor care frecventează terasele restaurantelor sau ale cafenelelor?
  5. Care este criteriul care a stat la baza nominalizării activităților permise de către dumneavoastră a fi desfășurate în timpul carantinării municipiului Constanța și a celorlalte localități afectate de carantină?

Deocamdată atât. Măcar să ne lămuriți pe noi, constănțenii, în legătură cu cele cinci probleme ridicate mai sus. Nu îmi doresc un răspuns trimis pe email-ul P.M.P. sau prin poștă la adresa Mișcării Populare. Noi nu avem nimic de ascuns. Din păcate dumneavoastră, autoritățile, da. Totuși vă cerem un răspuns public problemelor semnalate și soluții pentru despăgubirea agenților economici, care azi au un embargo mascat din partea autorităților prin această declarare “perversă” a stării de alertă, tocmai pentru a nu le permite celor afectați să ceară despăgubiri.“, se arată în scrisoarea semnată de președintele PMP Constanța, Claudiu-Iorga Palaz.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: