Connect with us

Actual

A trecut un cincinal și podul de la Agigea tot nu e refăcut! Vezi cine a spus asta

Maria Ionescu

Publicat

la

Lucrările la podul de la Agigea trenează de ceva vreme. Este inutil să spun că toată vara s-a circulat în condiții infernale pe aici, din cauza lucrărilor sau, mai exact, a neefectuării de lucrări exact acolo unde era nevoie mai mare. Din informațiile pe care le avem, în ultima vreme nu s-a prea lucrat acolo din cauza neachitării plăților către antreprenorul Bilfinger Berger Baugesellschaft. Potrivit rapoartelor oficiale, contractul cu această firmă a fost semnat în anul 2010, dar lucrările propriu-zise au demarat de-abia în 2011. Acestea ar urma să fie finalizate în primăvara anului viitor. Probabil vor fi, dacă lucrările se vor desfășura după un grafic accentuat. Reamintesc faptul că stadiul fizic al lucrărilor este de 70,08%, iar dacă vor fi suficienți agnajați și vremea va ține cu constructorul, este posibil să avem parte de minuni în toamna anului viitor!

Timp de trei luni, podul va fi închis

Reluarea lucrărilor de punere în siguranţă a “Podului de la Agigea, pe DN 39, km 8+988” se va face începând cu data de 12 Septembrie 2016 prin înlocuirea ultimelor două hobane şi finalizarea lucrărilor de reabilitare. Pentru deblocarea proiectului, în urma negocierilor între Beneficiar şi Antreprenor, s-au stabilit următoarele: Antreprenorul a transmis Graficul de execuţie actualizat şi Planul de Management de Trafic ţinând cont de faptul că podul va fi închis total traficului pentru o perioadă de 3 luni; Antreprenorul va relua lucrările începând cu data de 12 Septembrie 2016 pentru a nu incomoda traficul estival; CNADNR va efectua plăţile aferente lucrărilor din Certificatele Interimare de Plată nr. 11, nr. 12 si nr. 13 până vineri 02 Septembrie 2016. Menţionăm că data de finalizare estimată şi asumată de către Antreprenor pentru finalizarea lucrărilor este Septembrie 2017 (în cazul în care podul va fi închis total traficului până la înlocuirea celor două hobane). Până la demararea lucrărilor de reabilitare din 12 Septembrie 2016 când podul va fi închis în totalitate, se vor prelungi restricţiile de circulaţie pe podul de la Agigea după cum urmează: – viteza maximă de circulaţie 50 km/h; – limitarea masei totale a vehiculelor la 5 tone; – circulaţie se desfăşoară pe două benzi (cu închiderea benzilor marginale). Rutele alternative de trafic până la închiderea totală din 12 Septembrie 2016 sunt: Nod rutier A4 (intersecție cu DN 39, Agigea) – A4 (intrare port Constanța Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre – Marea Neagră – bretea acces la DN 39A – DN 39A intersecție cu DN 39 – DN 39 ( Eforie Nord – Mangalia).

Cum se va circula între Constanța și sudul litoralului

După închiderea podului, vor mai mari probleme legate de transportul a mii de oameni care fac naveta spre și dinspre sudul litoralului spre/dinspre Constanța. Aproape toți din cei cu care am stat de vorbă pe marginea acestui subiect s-au arătat mai mult decât mâhniți de durata extrem de mare a acestor lucrări care vor duce la închiderea podului. Întreaga lume cu care am vorbit l-a pomenit, într-un fel sau altul pe Ceaușescu și și-a manifestat regretul față de felul în care se lucra odinioară și cum se lucrează la ora actuală. Am discutat cu politicieni, cu oameni simpli sau cu cadre didactice pentru a ne forma o imagine cât mai apropiată de cea reală. Un cadru didactic al Liceului Carmen Sylva din Eforie ne-a declarat că încă nu se știe foarte clar cum se vor desfășura lucrurile. ”Avem profesori care fac naveta de la Constanța și știu că le va fi greu. Deocamdată este în regulă deoarece la școală vin doar cadrele didactice și încă nu s-a închis podul. După ce se va închide va începe și școala și … vom vedea ce va fi.”. Mult mai vehement a fost ex-primarul orașului Eforie, Ovidiu Brăiloiu. El s-a arătat contrariat de ”orbul găinilor” pe care îl au oficialii care ar trebui să se implice. ”Nu știu de ce nu se implică nimeni. Oare chiar nimeni nu vede ce se întâmplă? Mi se pare de noaptea minții. Ce se va întâmpla cu oamenii care fac naveta? Singura variantă rămâne podul nou de la Agigea dar până se vor obișnui oamenii cu acest nou traseu va mai trece o bucată de vreme.”, a declarat Brăiloiu. Nici primarul comunei Costinești, Traian Cristea, nu s-a arătat mai lejer în limbaj. ” Vom ocoli prin zona portului Constanța Sud și drumul se mai lungește cu vreo 2 km. N-o fi foc, o vom face și pe asta, dar mi se pare incredibil că se lucrează de atâția ani la acest pod și tot nu e gata. Păi ne întoarcem cu capul în jos. Ceaușescu l-a făcut în vreo doi ani, iar noi nu suntem în stare să-l reparăm în cinci sau șase ani. Am depășit un cincinal și tot nu e gata. Să fie oare gata anul viitor?”  Dacă va fi gata sau nu, asta rămâne de văzut. Depinde foarte mult de constructor și în aceeași măsură depinde și de CNADNR. Iar cum aici se preconizează a avea loc mari schimbări, totul sau aproape totul rămâne cu semnul întrebării.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Militarii români se retrag din Afganistan. Primul contingent a ajuns ieri în țară

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Primul contingent, alcătuit din circa 70 de militari români care au fost în misiune în Afganistan, a sosit sâmbătă, 8 mai, în Baza 90 Transport Aerian cu o aeronavă C 17 Globemaster III a partenerului american.

Planul de retragere a celor peste 600 de militari este coordonat cu comandanţii din teatrul de operaţii, astfel încât procesul să se desfășoare coerent şi în condiţii de maximă siguranţă.

Potrivit Biroului de presă al MApN, finalizarea procedurilor va avea loc până la 11 septembrie 2021 dar, din motive de securitate, calendarul repatrierii militarilor nu este public, însă este sincronizat permanent cu planificările celorlalți membri ai Alianței Nord-Atlantice.

Ministerul Apărării Naționale a demarat, de la 1 mai, procesul de retragere a militarilor români din Afganistan, conform Declarației comune a Consiliului Nord-Atlantic adoptată la recenta reuniune extraordinară comună a miniștrilor de externe si miniștrilor apărării din statele membre ale NATO.

România a participat cu trupe în Afganistan încă din anul 2002, atât la Operația Enduring Freedom cât și la ISAF, în spiritul solidarității față de partenerul strategic american și pentru consolidarea poziției naționale ca partener aliat.

În ianuarie 2001, primele efective de militari români – un pluton de poliție militară, o aeronavă C130 Hercules și ofițeri delegătură au fost dislocați în Afganistan, în cadrul operației ISAF, iar în luna iulie 2002, a fost dislocat în teatrul de operații Afganistan primul batalion de infanterie românesc într-o misiune de luptă în afara teritoriului național după cel de Al Doilea Război Mondial.

Din 2002 și până în prezent, un număr de peste 32.000 de militari ai Armatei României au participat la misiunea din Afganistan, în rotații de câte șase luni, atât în cadrul unor elemente de comandă și control de nivel brigadă, cât și în cadrul unor structuri de forțe de nivel batalion, companie, pluton, echipe operaționale de consiliere și legătură (OMLT), detașamente din cadrul Forțelor pentru Operații Speciale, echipe de instructori ANA Training, subunități CIMIC. La misiuni au luat parte și elemente de sprijin logistic din cadrul Comandamentului Logistic Întrunit, structuri din cadrul Comandamentului Comunicațiilor și informaticii, structuri din cadrul Forțelor Navale Române, personal de stat major încadrat în comandamente NATO și multinaționale. Forțele Aeriene Române au asigurat în două misiuni diferite comanda Aeroportului Internațional din Kabul (KAIA).

Misiunile militarilor români în teatrul de operații din Afganistan au fost coordonate de Comandamentul Forțelor Întrunite din cadrul MApN.

În ultima perioadă, România a fost unul dintre cele mai importante state contributoare cu trupe la Misiunea Resolute Support, cu peste 600 de militari dislocaţi, iar în ultimii șase ani participarea la RSM a constituit principala prioritate privind contribuţia Armatei României la operaţii în afara teritoriului statului roman.

În cei 19 ani de participare cu structuri militare în acest teatru de operaţii, 27 de militari români și-au pierdut viața în acțiuni de luptă, iar peste 200 au fost răniți.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Comerțul ambulant cu păsări, suspendat în toată țara. A reapărut gripa aviară!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În contextul apariției unei situații epidemiologice veterinare, generată de răspândirea virusului influenței aviare (gripa aviară), subtipul H5N8, la păsările dintr-o exploatare avicolă comercială din județul Mureș, localitatea Ungheni, CNSU, prin Centrul Național de Combatere a Bolilor, a transmis în toate județele că, începând de astăzi, 8 mai, se dispun următoarele măsuri:
– se suspendă organizarea și desfășurarea comerțului ambulant cu păsări, pentru o perioadă de 30 de zile, în toate localitățile din țară;
– se suspendă activitățile comerciale cu păsări vii, pentru o perioadă de 30 de zile, pe teritoriul României, pentru toate speciile de păsări comercializate prin intermediul mijlocitorilor de afaceri, precum și a oricăror altor activități de intermediere, în vederea comercializării directe către crescătorii de păsări din gospodăriile populației. Comercializarea va fi efectuată doar de către fermele comerciale autorizate cu păsări a căror stare de sănătate este atestată.

De asemenea, prin dispoziția comună a secretarului de stat MAI, chestor general de poliție Bogdan Despescu și a șefului DSU, dr. Raed Arafat, au fost decise, printre altele, următoarele:
– inspectoratele de poliție, jandarmerie și pentru situații de urgență vor acționa cu dispozitive instituite pentru prevenirea/gestionarea corespunzătoare a situațiilor de risc. De asemenea, desfășoară, alături de personalul din cadrul ANSVSA, activități de verificare, în trafic, a autovehiculelor care transportă păsări, dar și în locațiile de desfacere/comercializare a produselor cu risc de transmitere a gripei aviare;
– Inspectoratul General al Poliției de Frontieră desfășoară, prin structurile din subordine, verificări și controale la mijloacele de transport în punctele de trecere a frontierei de stat, pentru identificarea produselor din carne de pasăre și subsecvente.

„Vom coordona și sprijini eforturile autorităților, în ceea ce privește controalele și dispunerea de măsuri, pentru că vorbim despre o situație potențial periculoasă pentru gospodăriile în care sunt crescute păsări. E drept, prima situație a apărut la sute de kilometri de județul nostru, dar asta nu înseamnă că vom aștepta, fără să luăm măsuri preventive. Ne aducem aminte cu toții cât de gravă a fost situația în 2005-2006 și, sunt sigur că, dacă vom avea acțiuni de prevenție, gospodăriile din județul nostru vor fi ferite de pericol. Astfel, am dispus deja ca zonele cunoscute pentru organizarea târgurilor și oboarelor informale să fie monitorizate, vom avea filtre pe arterele din județ care sunt frecventate de comercianții care nu au toate avizele. De asemenea, DSVSA Constanța va monitoriza toți crescătorii de păsări și va asigura trasabilitatea tuturor transporturilor și mișcărilor de animale. Totodată, polițiștii de frontieră vor împiedica pătrunderea pe teritoriul național a produselor neconforme, iar organele MAI, prin patrule mixte, vor monitoriza, din teren, situația”, a declarat prefectul județului Constanța, Silviu-Iulian COȘA.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Călugării răniți în explozia de la Tichilești, transportați la un spital din Frankfurt

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei dimineți, o aeronavă C-27 J Spartan a Forţelor Aeriene Române, configurată pentru misiuni medicale, desfăşoară o misiune umanitară pe ruta Otopeni – Constanţa – Frankfurt pe Main pentru transportul, în regim de urgenţă, a doi pacienţi aflaţi în stare gravă. Echipa medicală este formată din specialişti ai SMURD Bucureşti şi ai Ministerului Apărării Naţionale.

Este vorba despre cei doi călugări care au fost răniți în explozia de la Mănăstirea Sf. Gheorghe, de lângă Tichilești.

”În jurul orei 5 dimineața, echipajul SMURD C și 1 SAJ C au efectuat transportul celor 2 călugări -intubați în urma exploziei buteliei la mănăstirea de lângă Tichilești – de la spitalul județean, către aeroportul Mihail Kogălniceanu, unde au fost preluați de o aeronavă cu destinația Frankfurt.”, a precizat Ivan Parconie, purtător de cuvânt al ISU Constanța.

Precizăm că explozia s-a produs joi seara într-o anexă a Mănăstirii Sf. Gheorghe de lângă localitatea Tichileşti. Au fost răniţi doi bărbaţi, unul de 45 de ani şi altul de 50 de ani. Unul dintre ei este călugăr, cel de-al doilea, preot.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: