Connect with us

Actual

Apă cu probleme, la Târgușor! Locuitorilor li se dau … indicații!

Maria Ionescu

Publicat

la

Comuna Tîrgușor nu este mare, are în jur de 1600 de locuitori. Oamenii trăiesc în cele două localități – Târgușor și Mireasa – și se descurcă pe cât posibil. Mulți dintre ei lucrează în municipiul Constanța, iar naveta o fac cu microbuzele particulare care circulă prin zonă. Satele provin istoric din neolitic. În perioada premergătoare anilor 1700 au fost locuite de populatie turcă și tătară. Ulterior, după retragerea acestora, zona a fost populată cu crescători de animale veniti cu turmele din zonele Brașov, Făgăraș, Sibiu, Brăila. În perioada comunistă, s-au construit sedii C.A.P., I.A.S., Cooperativa de consum, grădiniță, creșă, cămin cultural, casa agronomului, clădiri care astăzi aparțin domeniului privat al comunei Târgușor. Populația comunei este de 1.788 persoane, din care 360 elevi, 579 persoane în vârsta și 849 persoane cu vârsta de până la 60 ani. Resursele locale sunt insuficiente pentru dezvoltarea comunei, fiind nevoie anual de sume de echilibrare de la bugetul de stat. Învățământul este de 10 ani. În primăria Târgușor își desfășoară activitatea, pe lângă primar, viceprimar, 15 funcționari publici care beneficiază de logistica necesară.

Recomandări importante din partea DSP Constanța

Am primit din partea DSP următorul comunicat de presă: ”Ca urmare a documentaţiei de solicitare a autorizaţiei sanitare de funcţionare înaintată de SC Servicii Mentenanta Tirgusor S.R.L., judetul Constanta, în baza legislaţiei în vigoare L458/2002 privind calitatea apei potabile, Ord. M.S. nr. 299/638 din 2010 privind aprobarea Metodologiei de acordare a derogărilor pentru parametrii chimici, DSPJ Constanţa a emis autorizaţia sanitară cu derogare – prima derogare – pentru parametrul nitrat pentru sistemul centralizat de apă Tirgusor, judeţul Constanţa. Durata derogării este de 3 ani. SC Servicii Mentenanta Tirgusor SRL va duce la îndeplinire programul şi calendarul de conformare anexă a autorizaţiei privind realizarea lucrărilor si măsurilor ce trebuie executate în vederea respectării normei sanitare pentru parametrul nitrat. De asemenea, SC Servicii Mentenanta Tirgusor SRL va elabora semestrial un bilanţ privind situaţia lucrărilor angajate şi rezultatele programului de monitorizare pe care le va depune la DSPJ Constanţa (Ord.299/638/2010 – art.7).
1. Informarea populaţiei.
DSPJ Constanţa va asigura prin afişare pe site-ul DSP informatii pentru locuitorii localitatii; de asemenea vor fi informate cabinetele medicale si primaria locala asupra masurilor necesare sau recomandate.
2. DSPJ Constanţa şi medicii din localitate vor recomanda alimentaţia naturală (la sân) a sugarilor.
3. Pentru alimentaţia artificiala a copiilor 0-2 ani, pentru femei însărcinate şi pentru cele care alăptează se va folosi apă plată îmbuteliată sau apă potabilă dintr-o sursă autorizată (pentru reconstituirea laptelui praf pentru copii 0-2 ani în alimentaţia artificială se va prefera apă plată avizată şi recomandată de Societatea Română de Pediatrie).
4. DSPJ Constanţa va desfaşura un program de monitorizare suplimentară pentru parametrii nitriţi şi nitraţi.
5. Primăria Tirgusor va asigura depozitarea controlată a gunoiului de grajd din localitate precum si a deseurilor menajere.
6. Primaria Tirgusor va asigura respectarea perimetrelor de protecţie sanitară pentru toate elementele sistemului de apă conform H.G. 930/2005.

Ce se întâmplă la Târgușor?

Am încercat să aflăm care este cauza acestui comunicat, motiv pentru care am luat legătura cu viceprimarul comunei, Daniel Marius Ticovschi. El ne-a spus că apa are nitrați prin sistemul centralizat. ”Apa a fost mereu așa. Am înființat acum societatea Servicii Mentenanță, care are acționar unic Consiliul Local Târgușor și ea se va ocupa de tot. Lucrăm la un proiect de canalizareși căutăm noi surse de apă, mai bune. Sperăm ca anul viitor să-l putem implementa”, ne-a spus viceprimarul Ticovschi.  Probabil că și în urmă cu sute ani, când cele două sate erau locuite de păstori, apa era de aceeași calitate și nimeni nu a murit din acest motiv. Dar cum noi respectăm tot ceea ce înseamnă legislație (sic!!), și aici ne confruntăm cu acest lucru. Poate anul viitor va fi mai bine și oamenii nu vor mai avea probleme cu apa de băut! Măcar atât!!

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Muniţie de artilerie şi infanterie, distrusă în poligonul de la Turcoaia

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Grupa Pirotehnică a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Delta” al judeţului Tulcea a organizat marți, 24 noiembrie a.c., în poligonul temporar amenajat de pe raza comunei Turcoaia, o şedinţă de distrugere a muniţiei asanate de pe teritoriul judeţului Tulcea.

Au fost distruse elemente de muniție de artilerie şi de infanterie, de diferite calibre, identificate în decursul anului. Este vorba despre 15 elemente de muniție neexplodată, respectiv: 5 proiectile explozive calibrul 75 mm, 6 proiectile explozive calibrul 57 mm, 3 bombe de aruncător şi 1 cartuș infanterie.

Misiunea de distrugere s-a desfăşurat cu profesionalism, fără a pune în pericol vieţi omeneşti sau bunuri materiale. Pentru asigurarea perimetrului a participat în sprijin un echipaj de jandarmi.

Pirotehniştii ISU „DELTA” Tulcea reamintesc populaţiei principalele măsuri care se aplică la descoperirea unor muniţii rămase neexplodate:

– Se interzice atingerea muniţiilor cu mâna sau cu alte obiecte;

– Se interzice lovirea sau mişcarea muniţiilor descoperite în pământ sau la suprafaţă;

– Se interzice introducerea în foc a muniţiilor descoperite;

– Se interzice demontarea focoaselor sau a altor părţi componente şi secţionarea acestora;

– Se interzice jocul cu elementele de muniţie neexplodate;

– Se interzice ridicarea, transportul şi folosirea muniţiilor pentru diferite activităţi sau ca ornamente;

“Cetățenii care au descoperit sau au cunoştinţă despre existenţa muniţiilor neexplodate să anunţe imediat organele autorităţilor locale (primărie), poliţie, pompieri sau să sune de urgență la numărul unic 112.”, precizează purtătorul de cuvânt al ISU Delta Tulcea, Nicolae Botezatu.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Pelerinajul la mănăstirea Sf. Andrei, interzis! Cererea Arhiepiscopiei Tomisului, respinsă

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, judecătorii de la Tribunalul Constanţa au respins cererea Arhiepiscopiei Tomisului, care a încercat să obțină anularea măsurii ce impune ca la pelerinajul de la mănăstirea Sf. Andrei  să participe doar localnici.

Decizia poate fi contestată în termen de cinci zile.

Precizăm că, în cursul zilei de ieri, ÎPS Teodosie s-a deplasat personal la Tribunal pentru a susține că libertatea religioasă nu poate fi îngrădită nici măcar în timpul unei crize sanitare.

Iată sentinţa:

Tip soluţie: Respinge cererea

Solutia pe scurt: Declară nulă cererea de intervenţie accesorie în interesul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa formulată de ASOCIAŢIA SOLIDARITATEA PENTRU LIBERTATEA DE CONŞTIINŢĂ, pentru lipsa semnăturii.

Respinge, ca neîntemeiată, cererea de amendare a pârâtului INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ DOBROGEA AL JUDEŢULUI CONSTANŢA şi a inspectorului-şef Roşca Ionel, formulată de reclamanţi.

Respinge, ca neîntemeiată, excepţia lipsei dovezii calităţii de reprezentant legal a inspectorului şef al INSPECTORATULUI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ DOBROGEA AL JUDEŢULUI CONSTANŢA, invocată de reclamanţi.

Respinge, ca neîntemeiate, excepţia lipsei dovezii calităţii de reprezentant legal a reprezentantului ARHIEPISCOPIEI TOMISULUI şi excepţia lipsei dovezii calităţii de reprezentant convenţional a avocaţilor Ivanovici-Şoşoacă Diana, Căcescu Gheorghe Gabriel şi Medeleanu Iulia-Adalmina, invocate de pârâtul INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ DOBROGEA AL JUDEŢULUI CONSTANŢA.

Respinge, ca neîntemeiată, excepţia inadmisibilităţii acţiunii pentru lipsa parcurgerii procedurii prealabile, invocată de pârâţii COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANŢA, PREFECTURA JUDEŢULUI CONSTANŢA şi PREFECTUL JUDEŢULUI CONSTANŢA.

Respinge, ca neîntemeiată, cererea de suspendare parţială a Hotărârii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa nr. 72 din 10.11.2020 în ceea ce priveşte Anexa 1 punctele 2 teza I, 6 – 6.1, 6.2 raportat la punctul 5, punctul 13, formulată de reclamanţii ARHIEPISCOPIA TOMISULUI prin Arhiepiscopul Tomisului – ÎNALTPREASFINŢITUL TEODOSIE PETRESCU, COLCEAG FLORIAN, CHELARU MIRCIA, HORNEŢ IULIEAN, GLĂVAN DORU DINU PAVEL, COLCEAG DORINA-OLGA, IVANOVICI-ŞOŞOACĂ DIANA, CĂCESCU GHEORGHE GABRIEL, MEDELEANU IULIA-ADALMINA, UNGUREANU ADALMINA, ŞOŞOACĂ DUMITRU-SILVESTRU, DALE NICOLAE, DALE FLORENTINA, MANCE VASILE, MANCE RAMONA, NEAG LIANA, NEAG RAFILA, BUCUROIU CRISTIAN-NICOLAE şi BOTEZATU GRAŢIELA-GHEORGHINA în contradictoriu cu pârâţii COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANŢA, PREFECTURA JUDEŢULUI CONSTANŢA, PREFECTUL JUDEŢULUI CONSTANŢA şi INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ DOBROGEA A JUDEŢULUI CONSTANŢA.

Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Constanţa – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal. Pronunţată astăzi, 25.11.2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

Precizăm că, în data de 30 noiembrie este sărbătoarea Sf. Apostol Andrei, zi specială pentru români, iar în anii trecuţi mii de oameni se adunau la mănăstirea ridicată în apropierea localităţii Ion Corvin, judeţul Constanţa.

Foto: Doxologia.ro

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Peste 7.000 de ordine de protecţie provizorii, emise de poliţişti anul acesta

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În primele 10 luni ale acestui an, polițiștii au emis peste 7.000 de ordine de protecție provizorii, aproape jumătate dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție de instanțele de judecată. Faptele de violență în familie se mențin aproximativ la același nivel ca în anul 2019.

Polițiștii emit ordine de protecție provizorii, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, când constată că există un risc iminent ca viața, integritatea fizică ori libertatea unei persoane să fie puse în pericol printr-un act de violență domestică, în scopul diminuării acestui risc.

În perioada ianuarie – octombrie 2020, la nivel național, au fost emise 7.112 ordine de protecție provizorii, cu 8,2%  mai multe față de primele 10 luni ale anului trecut. Din totalul acestora, 7.016 au fost emise la solicitarea victimelor, 60 la solicitarea altor persoane, 5 la solicitarea ONG-urilor și 31 la solicitarea altor instituții abilitate în acest sens.

De asemenea, au fost sesizate 402 infracțiuni de nerespectare a ordinului de protecție provizoriu, în scădere cu 18,2%, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Totodată, în primele 10 luni ale acestui an, au fost emise, de instanțele judecătorești, 6.957 de ordine de protecție, cu 5,5% mai multe decât în perioada similară din anul 2019, 3.312 dintre acestea fiind provenite din ordine de protecție provizorii emise de polițiști.

Cea mai mare pondere în cadrul infracțiunilor de violență în familie, în primele 10 luni ale anului, o au cele de „lovirea sau alte violențe” – 61,6% , urmate de „abandonul de familie” – 13,8% și „amenințarea” – 9,2%.

Din punct de vedere al locului comiterii, cele mai multe infracțiuni de violență în familie (aproximativ 80% din total) au fost comise la domiciliul subiecților.

În această perioadă, se constată o reducere a implicării minorilor în fapte de violență domestică, atât în calitate de victime (-18%), dar mai ales în calitate de autori (-30%).

La nivel național, numărul faptelor penale de violență domestică sesizate în primele 10 luni ale acestui an se menține aproximativ la același nivel cu numărul infracțiunilor sesizate în perioada ianuarie – octombrie 2019.

Informații de background:

Pentru a veni în  sprijinul victimelor, legislația privind violența domestică a fost modificată și completată (prin Legea nr. 174 din 13 iulie 2018), fiind reglementată modalitatea de intervenție a polițiștilor în cazurile de violență domestică și emiterea ordinului de protecție provizoriu de către aceștia.

Astfel, la sfârșitul anului 2018, a fost aprobat și publicat în Monitorul Oficial Ordinul ministrului afacerilor interne și al ministrului muncii și justiției sociale nr. 146/2578/2018 privind modalitatea de gestionare a cazurilor de violență domestică de către polițiști.

Ordinul de protecție provizoriu se emite de către polițiștii care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constată că există un risc iminent ca viața, integritatea fizică ori libertatea unei persoane să fie pusă în pericol printr-un act de violență domestică, în scopul diminuării acestui risc.

Intervențiile polițiștilor la cazurile de violenţă domestică se pot realiza din oficiu sau ca urmare a sesizărilor primite prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (112), formulate în scris sau oral, direct ori telefonic la sediul unităţilor de poliţie de către persoanele implicate în actele de violenţă în familie, de către persoanele care au asistat la producerea actelor de violenţă sau de către alte persoane.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: