Connect with us

Societate

APC se ține de deplasări în străinătate

Maria Ionescu

Publicat

la

O delegatie a CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța va participa la conferința Transport & Logistic of South East Europe and Danube Region – TIL 2016, care va avea loc pe 14 aprilie 2016, la Belgrad, Serbia.
Evenimentul este organizat sub auspiciile Ministerului Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii al Republicii Serbia, reunind reprezentanți și factori decizionali din domeniul industriei transporturilor și logisticii.
Conferința oferă participanților cadrul necesar prezentărilor proiectelor și inițiativelor de importanță regională și europeană, comunicarea directă și concretă în cadrul întâlnirilor B2B, identificarea oportunităților de afaceri, inițiativelor constructive în scopul îmbunătățirii activităților de transport și logistica cu beneficii economice pe termen lung în Europa de Sud Est și în Regiunea Dunării.
Cea de-a treia ediție a TIL Belgrad va găzdui peste 500 de participanți din diverse domenii: membri ai comunității de afaceri din domeniul transporturilor rutiere, feroviare, aeriene și maritime, inclusiv directori de companii cu cifre mari de afaceri, proprietari și directori de intreprinderi mici și mijlocii, dar și reprezentanți ai instituțiilor de stat și asociațiilor profesionale din sud-estul Europei și regiunea Dunării, Uniunea Europeană, Turcia, Rusia, China etc., experți internaționali din domeniul dezvoltării durabile și expedițiilor internaționale, reprezentanți ai instituțiilor financiare și asociațiilor, companii de asigurări, reprezentanți media etc.
Conferința va fi deschisă de miniștrii transporturilor din Serbia, Croația și Muntenegru, iar temele abordate se vor referi la: – Extinderea rețelelor regionale de transport, infrastructura de transport și potențialul de investiții în sud-estul Europei și regiunea Dunării; – Realizarea rapidă și eficientă a cifrei de afaceri în domeniul mărfurilor și serviciilor; – Dezvoltarea terminalelor intermodale în scopul conectarii transportului naval cu transportul feroviar, aerian și rutier – potențialul și competitivitatea porturilor din Marea Adriatică și a celor fluviale; – Servicii flexibile de logistică în asigurarea eficientă a transportului de mărfuri.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Zi de zi puteți vizita Microrezervația Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Zi de zi puteți vizita Microrezervația Constanța, secție a Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța.

Programul de vizitare este cuprins între orele 9.30 – 17.00, iar bilete puteți achiziționa până la ora 16.30.

Ce puteți vizita?

Microrezervația există în cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii Constanţa, încă din anul 1985. Aceasta se întinde pe o suprafaţă de circa 12 ha din care 2 ha reprezintă luciu de apă cu vegetaţie palustră. Acest obiectiv a fost creat în ideea de a oferi vizitatorilor o imagine cât mai complexă asupra naturii dobrogene.
Patrimoniul acestui obiectiv deţine avifauna acvatică (pelicani, lebede, raţe şi gaşte sălbatice), avifauna terestră (păuni, fazani) şi mamifere (mufloni, cerbi lopătari,capriori), care se regăsesc în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării şi Rezervaţia Negureni. Mare parte din aceste exemplare sunt monumete ale naturii şi specii rare cu o reprezentare tot mai redusă în biotopurile naturale.
Unele exemplare au fost obţinute prin schimburi cu alte Grădini Zoologice iar altele au fost achiziţionate sau donate. Anual s-a reuşit reproducerea şi creşterea în captivitate a numeroase exemplare aparţinând unor specii variate (mufloni, cerbi lopătari). În 2010 a fost adus de la Dorici/Bulgaria un exemplar de cal mongol Equus prijewalsky.
În cadrul Microrezervaţiei puteţi întâlni, într-un cadru natural deosebit, un număr de 86 specii cu un efectiv de peste 460 exemplare.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

”Navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor”, consideră liderii SLN

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Navigatorii trebuie să fie tratați ca o categorie esențială în transportul internațional și nu numai declarativ.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a înțeles gravitatea pandemiei și a fost alături de toți navigatorii pe tot parcursul anului 2020 și până în prezent, știindu-se implicarea noastră zi de zi si oră de oră.

Înca de la începutul pandemiei, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut guvernanților ca navigatorii români să poată dispune în România de un centru de testare RT-PCR înaintea plecării în voiaj și asta susținem în continuare. SLN a cerut ca navigatorii să nu fie restricționați în drumul lor către nave și nici atunci când trebuie să fie repatriați. Mai mult, aceștia aveau nevoie să poată pleca la lucru către nave și de aceea trebuiau aprobate zboruri Charter special pentru navigatori și chiar utilizarea zborurilor umanitare făcute de operatorul aerian național la inițiativa MAE.

Cu oarecare întârziere, autoritățile din România au înțeles fenomenul și au reacționat, fiind o perioadă bună de timp în fruntea țărilor care respectau rezoluțiile internaționale ale IMO, ILO, UE, Camera Internațională de Comerț, ITF și ISF cu privire la desemnarea navigatorilor ca personal cheie în transportul internațional. S-a înteles că navigatorii nu reprezintă o sursă de infectare, cazurile de infecție de la nave au fost extrem de puține și toate din cauza contactului cu Autoritățile din porturile respective iar navele de croazieră și-au încetat activitatea de transport al turiștilor.

Odată cu apariția vaccinului împotriva Sars-CoV-2, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut introducerea navigatorilor români în etapa lucrătorilor esențiali pentru vaccinare, cerând un centru special pentru vaccinarea navigatorilor, în urma discuțiilor purtate cu INSP și alte autorități din domeniu.

Zilele acestea, Autoritatea Maritimă din Cipru a propus demararea la scară mondială a vaccinării cu prioritate a navigatorilor, a celor 1.700.000 de oameni, și astfel, țările lumii să ridice orice obstacol sau restricție de liberă circulație, navigatorii să poată să facă schimbul de echipaj la timp, să poata coborî la uscat și activitatea de transport maritim a bunurilor să se poată face în siguranță.

Navigatorii sunt obosiți mental și fizic după un an de pandemie și de restricții în condițiile unei munci deosebit de periculoase care a ținut și ține economia mondială la suprafață. Susținem această initiativă și vom fi aproape pentru ca acest lucru să se întample și în România.

Tot zilele acestea, guvernul roman prin Departamentul pentru Situații de Urgență a dispus ca navigatorii sa fie testați RT-PCR înainte de a urca în avion la drumul de întoarcere către casă la fel ca orice alt cetațean, lucru care a avut repercusiuni imediate. Schimburile de echipaje la unele societăți au fost sistate, iar altele au fost foarte îngreunate.

”Insistențele și explicațiile noastre nu au putut convinge Guvernul Român că navigatorii nu sunt o sursă de infecție, că ei sunt izolați pe nava lor timp de luni bune și întreg procesul de îngreunare a schimburilor de echipaj va atârna greu în menținerea locurilor de muncă și așa greu de obținut pentru ei.”, precizează liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor.

În opinia lor, ”navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor, cum nici o altă țară nu a mai făcut-o”. În Italia, Franța, Olanda, Marea Britanie, Germania, Spania etc., navigatorii sunt exceptați de la orice restricție atunci când călătoresc în interes de serviciu. Cum România poate face o asemenea gafă?

”Am crezut că nu s-a înțeles la început, apoi am explicat în detaliu dar acum vedem că lucrurile dăunează grav menținerii locurilor de muncă ale navigatorilor români aflați într-o competiție acerbă care abia așteaptă cea mai mică greșeală.”, au afirmat reprezentanții SLN.

De ce nu se înteleg lucruri care nu costă, nu sunt periculoase, sunt sigure și au rezulate benefice pentru toți? Pentru că navigatorii nu au o autoritate guvernamentală care să le reprezinte cauza.

SLN a susținut mereu că în Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să existe un Departament Special pentru Navigatori (DSN) care să fie foarte aplecat pe problemele de educație, de muncă, de angajare, de certificare, de formare și apoi de promovare a unui produs care este cerut pe piața internaționala și care are beneficii incomensurabile.

Ca o comparație, Canalul Suez aduce anual peste 4 miliarde de dolari guvernului Egiptean, PIB-ul din Filipine este bazat 40% pe veniturile navigatorilor etc. România, cu această forță de muncă calificată și extrem de bine cotată în piața internațională, cu școli de renume internațional, cu un sprijin si lobby guvernamental ar putea exploata această nișă internațională cu beneficii pentru milioane de cetățeni româani.

SLN va iniția în continuare demersuri pentru exceptarea navigatorilor de la orice restricții și pentru crearea unui program de vaccinare special pentru navigatori, la fel ca în cazul personalului medical sau profesori.

România are și România poate pentru o Românie mai bună !

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Constanța. Autobuzele liniilor 44 și 51 circulă deviat pe sensul către Casa de Cultură

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

CT BUS anunță publicul călător că, începând cu 01.03.2021, autobuzele liniilor 44 și 51 circulă deviat pe sensul către Casa de Cultură pe următorul traseu: str Mihai Viteazu – str. Constantin Brătescu – str. I.G.Duca.

Totodată, autobuzele aparținând celor două trasee nu vor mai opri în stația ,,Școala 13” (amplasată pe str. Mihai Viteazu), ci vor opri în stația de pe str. I.G.Duca.

Devierea survine din cauza lucrărilor de resistematizare a circulației rutiere desfășurate de Primăria Municipiului Constanța pe str. Țepeș Vodă.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: