Connect with us

Societate

Asociația Elevilor cere demisia inspectorului școlar al ISJ Constanța! Vezi de ce

Publicat

la

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) a fost prezentă în data de 30 ianuarie a.c. la ședința ordinară a Consiliului Județean Constanța. În acest sens, a fost înfăptuit un protest în fața clădirii Palatului Administrativ, iar ulterior o parte din reprezentanții Asociației au fost prezenți în sala Remus Opreanu în timpul ședinței. Pentru a aduce în discuție solicitările AEC, și anume convocarea de îndată a unei ședințe extraordinare pentru adoptarea unei hotărâri de județean în vederea asigurării subvențiilor aferente reducerilor elevilor la transportul județean, prevăzute de art. 84, alin. (1) și (2), Andrei-Mihai Tănase, președintele AEC, a luat cuvântul înainte de începerea ședinței, afirmând clar că nu face parte din sfera de interes a elevilor să efectueze calcule și să dezbată metode de aplicare ale legii, acestea fiind responsabilitățile funcționarilor publici ai autorității județene.

”Ca replică, atât reprezentanții CJC cât și ai ISJ au susținut teza conform căreia legea ar fi vagă și inaplicabilă. Dorim pe această cale să răspundem punctual argumentelor pe care această teză s-a bazat.”, precizează Asociația Elevilor Constanța.

Referitor la aspectele juridice prezentate de către reprezentanții CJC, și anume

Președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilități Publice va aproba, prin ordin, contractul-cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport local sau județean de persoane până la sfârșitul lunii aprilie anul curent. După aprobarea contractului-cadru, Consiliul Județean Constanța va atribui contractul de delegare a gestiunii operatorilor de transport în conformitate cu prevederile legislației în vigoare privind achizițiile publice. Odată cu atribuirea contractului antemenționat, Consiliul Județean Constanța va aproba tarifele de călătorie pe care le practică operatorii. Așa cum s-a mai relevat și altă dată, aprobarea tarifelor este o etapă deosebit de importantă întrucât subvențiile se vor stabili prin raportare la tarifele aprobate de către consiliul județean.”, precizăm următoarele:

În România, una din principalele caracteristici ale legilor este că, imediat ce acestea intră în vigoare, se dispune aplicarea lor (în absența unei prorogări). Astfel, odată ce Legea 328/2018 a intrat în vigoare, prevederile ei trebuie să fie respectate, indiferent de prezența unor norme la nivel național, acestea urmând să fie stabilite de către fiecare autoritate deliberativă locală în parte pentru a duce la îndeplinire condițiile legii. Pe cale de consecință, argumentul așteptării normelor de aplicare este unul invalid și are scopul de tergiversare.

Absența unui contract de delegare a gestiunii serviciului public de transport călători în trafic județean nu împiedică autoritatea locală din a acorda subvenții, contractul nereprezentând o condiție pentru acest lucru. În momentul de față, serviciul de transport se efectuează în baza regulamentului județean de transport, pe care operatorii de transport sunt obligați să îl respecte și implicit să acorde reduceri elevilor. Or, acest lucru nu este posibil în absența acordării unei compensații din partea Consiliului Județean Constanța.

În cadrul ședinței, președintele Consiliului Județean Constanța, Marius-Horia Țuțuianu, a precizat faptul că Asociația Elevilor de Constanța este un ONG, neavând calitatea de reprezentant al elevilor. Venim, astfel, cu recomandarea ca înainte de orice declarație publică privind aspecte nestăpânite de acesta, să consulte actele normative aflate în vigoare. Statutul Elevului, aprobat prin OMEN 4742/2016, prevede la art. 30, lit. b), următoarele:

„Art. 30

În vederea reprezentării drepturilor și intereselor elevilor, aceștia se pot asocia în:

  1. consiliul elevilor;
  2. asociațiile reprezentative ale elevilor.”

Ulterior declarațiilor reprezentanților CJC, a luat cuvântul doamna inspector școlar general, Zoia Gabriela Bucovală, prezentând datele oficiale privind numărul de elevi cărora le este decontată naveta integral, conform art. 84, alin. (3) din Legea 1/2011, deși discuțiile se purtau referitor la altă reglementare a acestei legi, art. 84, alin. (1) și (2), ce prevede reducerile acordate pentru elevi la transportul județean. Tragem un semnal de alarmă asupra confundării celor două reglementări, prima referindu-se la decontarea transportului elevilor din localitatea de domiciliu în localitatea în care aceștia studiază, ceea ce presupune că elevul își achiziționează abonamentul la prețul integral, urmând ca suma să fie decontată prin intermediul școlilor, din bugetul consiliilor locale și al MEN. Solicitările AEC au venit în sensul respectării art. 84, alin. (1) și (2), reglementare ce instituie dreptul elevilor de a beneficia de tarif redus la abonamentele de transport județean, ceea ce presupune că autoritatea publică cu atribuții pe serviciul respectiv de transport are obligația corelativă de a acorda compensații operatorilor de transport ce acordă reducerile, pentru acoperirea diferenței de preț.

Considerăm de o gravitate uriașă lipsa capacității de a înțelege un text scris a doamnei inspector, dovada fiind că poziția prezentată se află în paralel cu fondul discuțiilor. Atragem atenția asupra intenției de a crea confuzie a declarațiilor inspectorului general, ea susținând astfel încălcarea legii în continuare de către Consiliul Județean Constanța.

Pe cale de consecință, solicităm Ministrului educației, Ecaterina Andronescu, să dispună demiterea doamnei Zoia Bucovală din funcția de inspector școlar general al județului Constanța. Totodată, solicităm președintelui Consiliului Județean Constanța să sisteze de îndată tentativele de amânare a respectării legii și să convoace o ședință extraordinară a consiliului județean pentru aprobarea unui proiect de hotărâre pentru acordarea reducerilor elevilor și studenților.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) este singura organizație de reprezentare a elevilor din județul Constanța, fiind prima asociație reprezentativă independentă a elevilor, cu personalitate juridică, apărută în România, fiind înființată în anul 2013 din nevoia de a exista o organizație independentă, condusă de elevi, care să reprezinte drepturile și interesele elevilor. De-a lungul timpului, AEC s-a remarcat ca un actor implicat în sistemul educațional, la nivel local și național, aducând plus valoare prin rezultatele obținute pentru elevii din județul Constanța și din România. Printre victoriile pe care AEC le-a repurtat amintim reacodarea dreptului de vot în Consiliul de administrație pentru reprezentantul elevilor la nivel liceal (2015), obținerea respectării legii în privința acordării reducerii la transportul local în comun și a burselor școlare pentru elevii din municipiul Constanța (2015) și obținerea acordării de manuale școlare gratuite pentru toți elevii din clasele a XI-a și a XII-a din România, în urma unei decizii definitive a Curții de Apel Constanța (2016). Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul nostru – www.asociatiaelevilor.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se întâmplă în stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud. Sancțiuni pentru turiștii care nu respectă in indicațiile salvamarilor

Publicat

la data de

Scris de

Activitatea de de salvare acvatică desfăşurată prin serviciul de salvamar şi prin posturile de prim ajutor pe plajă este destinată salvării vieţii oamenilor. Utilizarea nejustificată a serviciilor de salvare acvatică (pentru căutarea în apă a unei persoane presupus dispărută – care de fapt se răcoreşte la terasă a anunţa în prealabil, un copil lasăt nesupravegheat şi rătăcit pe plajă sau alte cazuri similare) se poate concretiza într-un rezultat nefericit pentru o persoana care chiar are nevoie de ajutorul salvamarilor.

Geamandurile, balizele, bilele plutitoare îşi au rostul lor, fiind amplasate de către personalul calificat. Faptul că unele persoane ţin să dovedească, sieşi sau altora, cât de buni înotători sunt şi, pentru a nu depăşi linia balizei (fapt ce atrage atenţionarea de la salvamar) aleg sa tragă de acestea pentru a le muta din locul în care sunt ancorate, este un gest care are drept consecinţă punerea în pericol a celorlalţi utilizatori ai plajei şi zonei de îmbăiere.

Pentru a veni în sprijinul salvamarilor, consiliul local Eforie a hotărât prin HCL nr. 100/2021 că următoarele fapte constituie contravenţie:

  • Apelarea, în mod nejustificat, la reprezentanţii serviciului de salvare acvatică pentru căutarea în apă de persoane presupus dispărute de pe plajă;
  • Mutarea geamandurilor, balizelor sau a bilelor plutitoare în alte locuri decât sunt ancorate de către reprezentanţii serviciului de salvare acvatică;
  • Utilizarea geamandurilor drept colace de salvare sau acoperirea lor cu diverse materiale astfel încât să impiedice vizibilitatea acestora.

Persoanele fizice vor fi sancţionate cu amendă între 1.000,00 – 2.000,00 lei iar cele juridice între 1.500,00 – 2.500,00 lei; constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către lucrătorii din Serviciul de Poliţie Locală al Primăriei Eforie sau de către alţi funcţionari publici încadraţi în Primăria Eforie şi împuterniciţi în acest scop prin dispoziţie a primarului.

Prin acelasi act normativ – Hotărârea Consiliului Local Eforie nr. 100 adoptată în data de 31.05.2021 au fost împuterniciţi reprezentanţii Poliţiei Locale Eforie pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în HG nr. 1136/2007. Prin aceeaşi HCL s-a stabilit ca primarul poate nominaliza şi alţi lucratori din cadrul administraţiei local pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor referitoare la nerespctarea însemnătăţii steagurilor arborate de către salvamari.

Serviciul de salvare acvatică Eforie a fost atribuit către SC Salvamar Service SRL. Pe plajele din Eforie sunt amplasate 22 posturi de observare (foişoare), 2 baze de salvare nautică care asigură 11 patrule rapide (câte una pentru fiecare 2 posturi de salvare) şi 2 posturi de prim ajutor. Programul zilnic de lucru este in intervalul 8.00 – 19.00 cu excepţia perioadei 16 iulie – 15 august inclusiv când programul zilnic este în intervalul 08.00-20.00.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Angajări la Primăria orașului Năvodari. Vezi ce posturi sunt disponibile

Publicat

la data de

Scris de

Primăria orașului Năvodari organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale, de execuție, vacante, după cum urmează:

  • educator – din cadrul Centrului de zi pentru copii;
  • referent debutant – din cadrul Compartimentului expert pentru problemele romilor.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • educator:
    • studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de licență – limbă și literatură, modul psihopedagogie absolvit;
    • vechime în specialitatea studiilor absolvite minimum 2 ani (dovedită cu carnet de muncă sau adeverințe).
  • referent debutant:
    • studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat;
    • apartenență la minoritatea romă – dovedită cu o adeverință din partea unei organizații legal constituite a romilor prin care se atestă apartenența candidatului la etnia romă;
    • fără vechime.
   Concursul se va organiza conform calendarului următor:
  • 18 august : termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 29 august, ora 10.00 – proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:

Primăria Orașului Năvodari, Str. Dobrogei nr. 1, Județul Constanța, telefon 0241/761.603, e-mail hr@primaria-navodari.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Primul tren pe ruta China-România a plecat azi. El va ajunge în Constanța prin transport feroviar-maritim

Publicat

la data de

Scris de

Primul tren care face legătura între orașele Wuhan, din China, și Constanța a plecat la drum astăzi, 5 august. Acesta transportă vagoane încărcate cu cuptoare de temperare din sticlă, echipamente mecanice și produse de uz zilnic.

Anunțul a fost făcut pe pagina oficială a Ambasadei Chinei în România.

Iată postarea oficială:

”Primul tren pe ruta China-România în cadrul CHINARAILWAYExpress a plecat cu succes din municipiul Wuhan. Trenul, compus din 50 de vagoane încărcate cu cuptoare de temperare din sticlă, țesături, echipamente mecanice și produse de uz zilnic, a pornit din Gara Wujiashan, Wuhan, va trece granița prin orașul Qorğas Qalası, străbătând Kazahstan, Georgia și traversând Marea Caspică și Marea Neagră spre destinația finală Constanța din România, prin transport combinat feroviar-maritim. Drum bun!”, au scris reprezentanții Ambasadei Chinei.

Sursa foto: Ambasada Chinei în România

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: